Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:01

Ja alleen die kosten nogal wat..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:21

Melanie_B schreef:
Ja alleen die kosten nogal wat..

Jaa maar sommige vragen ook absoluut te veel hoor. Hoorde het van mijn lesgeefsters nog die veel met anderen op pad is gegaan voor het zoeken. Sommige mensen proberen dezelfde vraagprijs of hoger te vragen als wat zij hebben betaald voor hun paard toendertijd. En dat kan gewoon vaak echt niet meer ,zeker in haar geval waar het paard nauwelijks een klasse hoger was gekomen of op wedstrijden is geweest. Ze moeten echt wel goede resultaten hebben gehaald om nog een hoge prijs te vragen.

Sja of je kan onderhandelen dan of je moet helaas weg. Maar de mensen zitten wel vaak met hun paard voor langere tijd...

Maar zo gebeurde het een stal in de buurt hier ook die hun paarden voor minder te koop had staan. Niemand kwam . Week later weer rond de 8000-10000 op gezet en daar kwamen de mensen weer. Alsof een lagere prijsklasse niks is. Dus je moet ook wel een beetje geluk hebben, zeker met jouw eisen (niks mis mee hoor, had dezelfde gehad) een wat duurder paard te vinden waar je vervolgens de prijs wat omlaag kan krijgen. Want andersom geldt vaak wel het gezegde, dat wanneer iemand als dubbeltje wordt geboren diegene nooit een kwartje zal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:49

Dat ben ik idd wel met je eens Kirsten, maar een paard wordt de laatste tijd een beetje net als een huis :+ Het aanbod is groter dan de vraag dus je ziet de prijzen echt gigantisch kelderen. Mensen weten dat in deze tijden van crisis ze zelfs hun paardje met goede afkomst en een leuk niveautje niet meer kunnen verkopen als ze er te veel voor vragen, dus ze houden hem of ze verkopen hem voor een veel lagere vraagprijs dan de bedoeling is. Daarom zou dit ook een goede tijd zijn om een paard te kopen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:57

Emmaa_ schreef:
Dat ben ik idd wel met je eens Kirsten, maar een paard wordt de laatste tijd een beetje net als een huis :+ Het aanbod is groter dan de vraag dus je ziet de prijzen echt gigantisch kelderen. Mensen weten dat in deze tijden van crisis ze zelfs hun paardje met goede afkomst en een leuk niveautje niet meer kunnen verkopen als ze er te veel voor vragen, dus ze houden hem of ze verkopen hem voor een veel lagere vraagprijs dan de bedoeling is. Daarom zou dit ook een goede tijd zijn om een paard te kopen

Jaa zeker absoluut! Maar er zijn nog een hoop mensen die denken dat het voor die prijs nog wel lukt. Sja en er zijn nog best mensen die het willen kopen maar echt zelfs paarden met een chip, die lateraal stappen of niks hebben presteerd worden nog voor te gekke prijzen verkocht.

Daarom lijkt mij zo'n veiling, als het gaat zoals ik denk, het handigste. Wat ik zag is dat het meeste begint met 2500 en vervolgens worden er op sommige haast niet geboden, ja dan is het slim binnenhalen.

Het blijft gewoon echt geluk hebben hiermee ,om een gezond paard en tegelijk talentvol, en dan echt potentie voor hogerop, te vinden met een mooie prijsje. Das echt goed zoeken , langsgaan en geduld hebben. Maar dan heb je als het goed is ook wel wat hahah :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:58

Ja zeker waar, het kost inderdaad gewoon heel veel geduld en geluk om iets te kunnen vinden :j Beetje net als met bijrijdpaarden haha

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:00

Emmaa_ schreef:
Ja zeker waar, het kost inderdaad gewoon heel veel geduld en geluk om iets te kunnen vinden :j Beetje net als met bijrijdpaarden haha

Hahaha jaaa blijft ook lastig en veel geduld hebben totdat er bijv eentje stopt in de buurt..

Ik zeg ontvoer de bijrijder die het paard bijrijd in de buurt die jij wilt bijrijden! Gaat het veel sneller hahah

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:05

Mel prachtige paarden!! Ben benieuwd wat je plan is met je toekomstige nieuwe aanwinst :D Hoop jou stiekem ooit nog op nationale televisie te zien rijden :))

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:09

Thnaks meiden.. Ben me gewoon zo aan hem gaan hechten.. Werd vandaag nog genoeg genoemd tijdens 1 van de speeches..
Dat Meneer altijd zo genoeg van de hulp van mij..... Toen schoten de tranen wel even in mijn ogen hoor :(

Melanie, Leuke paarde zeg ! Ook een zwak voor zwarte paarden haha? :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:26

Astor schreef:
Thnaks meiden.. Ben me gewoon zo aan hem gaan hechten.. Werd vandaag nog genoeg genoemd tijdens 1 van de speeches..
Dat Meneer altijd zo genoeg van de hulp van mij..... Toen schoten de tranen wel even in mijn ogen hoor :(

Aaah, je was wel echt speciaal voor hem, arme man!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:32

Sterkte Melissa. Naar blijft dat altijd hè.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:42

Vind het altijd erg als anderen mensen gaan huilen.. daar kan ik slecht tegen..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:49

Denk dat veel mensen dat moeilijk vinden.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:50

jaa denk het ook wel. Maar ik vind het dan lastig om te voelen of het wel overeenstemt met mijn gevoel,
of dat het komt door de ander...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:59

Denk dat je daar niet teveel bij stil moet staan. Huilen omdat een ander huilt mag ook :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:28

Broccoli schreef:
Denk dat je daar niet teveel bij stil moet staan. Huilen omdat een ander huilt mag ook :)

hmm jaa das waar.

nadien je bent te wijs!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:01

Elja schreef:
Mel prachtige paarden!! Ben benieuwd wat je plan is met je toekomstige nieuwe aanwinst :D Hoop jou stiekem ooit nog op nationale televisie te zien rijden :))

Aaah dankje wel! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:02

Astor schreef:

Nou ik heb niet specifiek op kleur gezocht hoor, haha... Maar kwamen deze tegen en spraken ons wel aan :D

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 02:37

WB te koop ? :oo

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 06:21

Jup....

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:48

Jouw keuze?

:(:) :(:) :(:)