Volgens mij wordt het vandaag niet warmer als gister... Kans op regen wordt ook groter .
Ik hoop dat het september inderdaad weer wat beter wordt... Misschien dat de paardjes dan ook nog even het land op kunnen... Heb nog nooit zo'n kort weideseizoen gehad .
Dat is bij stal Wassenaar inderdaad wel altijd lekker, die staan volgens mij zowat 10 maanden buiten als je dat wil toch? Vond alleen de overige faciliteiten daar wat minder, en het zelf voor je strooisel en voer zorgen . Maar dat doet in jullie geval de eigenaar natuurlijk .
Stal regelt dat alles behalve krachtvoer er is en dan betaal je voor wat je gebruikt. Ze staan 10 maanden buiten ja. Als slechter wordt wel s nachts op stal. En je krijgt ruwvoer s winters erbij. We moeten verder alles onderling regelen. Faciliteiten zijn er amper idd, veel land, stapmolen, 2 paddocks, rijbaan en tuinslang om af te spuiten. Andere stal wassenaar heeft meerluxe. Binnenbak, solarium, 2 spuitplaatsen met warm water, inmiddels goede bodem in de buitenbak en weet niet hoe nu is, maar vroeger werd daar ook gevoerd zowel ruw als krachtvoer. Alleen moesten de paarden daar langer naar binnen.
Ik dacht dat Mazzel ook op stal stond bij de binnenbak daar? Ik heb dat nooit gesnapt met al die opties . Want bij die luxere moet je wel weer zelf inkopen doen geloof ik..... In ieder geval dat stond altijd in de advertentie. Als het nu alleen je krachtvoer zou zijn is het niet zo'n probleem.... Dat heb ik wel vaker zelf gehaald.
In de tijd is het ook allemaal veranderd. Ik moet zeggen dat de grote stal met binnenbak inmiddels netter en opgeruimder is. Mazzel stond daar vroeger ook. Maar aangezien het daar ook altijd lastig is om paddock te bemachtigen in de winter en mazzel het op de wei prima vindten vanwege kosten en eigenaresse gebruikt binnenbak toch niet, dus toen is mazzel naar kleine stalletje gegaan. Al krijgen we te horen dat het daar ooit weg moet, daar wordt dus ook weinig aan onderhoud gedaan. En veel is ook de mensen die er staan, ruim je spullen en troep uit de hoeven op als je poetsplaats verlaat en voer gewoon in stal of ruim je troep op. Maar grote stal is al stuk netter dan in het verleden. Eigen stro en ruwvoer mag niet eens, vanwege kans op jkk, alleen eigen krachtvoer.
Hoe was het in beek Antoinette? Ons familieweekend was heerlijk! Heb ondertussen nieuwe foon, hoop dat ie het wat beter doet dan mijn oude foon. Alleen wel al mijn wa-gesprekken kwijt. Antoinette, zou jij mij berichtje kunnen sturen, want weet niet meer welk nummer ik nou moest hebben, voor ik iets naar verkeerde nummer ga sturen!
Beek was genieten!! Kan nu alleen niet meer lopen 11 uur verdeeld tussen 3 dage in het zadel met beugels op springformaat is een beetje teveel van het goede! Wat heb je gedaan tijdens je familieweekend Milou?
Oei, dat is wel even heftig voor de spieren dan. Wel leerzaam weekend gehad?
Vandaag mazz voor de kar gehad, hij was weer in zijn element en hij kan voor de kar ook best ontspannen in zijn rug en hals en ook lekker doorlaten lopen. Morgen weer onder de man kort ritje.
In zijn lendenen blijft hij wel gevoeliger. En tja, ene keer reageert hij wel bij druk en andere keer niet. Ik blijf het wisselend vinden en momenteel ook lastig met de vliegen waar hij ook op reageert. In ieder geval loopt hij niet weg voor de druk en laat zich goed rijden met kar en onder de man. Zijn rug zal altijd wel gevoelig punt blijven ben ik bang, is al jaren gevoelig geweest.
En nog leuke paardjes getest? al een op het oog om mee te nemen?
Danseresje
Geplaatst: 31-08-14 21:11
Familieweekend was gezellig, leuk en onwijs vermoeiend! Hebben een leuke tour/rondleiding door Haarlem gedaan, gevolgd door een heerlijke lunch. Daarna hebben we een rondleiding gehad door een molen. Het laatste stukje was het leukst, toen mochten we met de molenaar naar stuk waar je normaal niet mag komen! Aansluitend hebben we in de stad bij de jopenkerk (actieve brouwerij) wat gedronken en zijn richting huis gegaan. Hebben twee avonden heerlijk gegeten, voorzien van heerlijke drankjes. Twee ochtenden met heerlijk ontbijt! Nu dus afgedraaid en lig al op bed, haha! Band is trouwens goed gerepareerd door anwb! Kon veilig heen en weer karren over de snelweg! Hoop ze voorlopig weer niet nodig te hebben!
antoinetje
Geplaatst: 01-09-14 09:19
Heb je wel het idee dat het nieuwe zadeltje goed doet?
Nee de ANWB moet je niet te vaak nodig hebben! Beetje uitgerust Milou? Haarlem is een mooie stad!
We hebben leuke paardjes gereden en veel geleerd. Eigenlijk zijn sommige handelinen het tegenovergestelde van wat we bij Smit leren dus dat is wel heel erg lastig maar dit is ook een ander soort paard.
Dat is wel lastig dan tegengestelde handelingen. Daar leer je wel rijden. Haarlem is leuke stad ja, ga er graag winkelen. En laatst nog geweest met haarlem jazz.
En qua rug, vind ik hem gevoeliger achter zadel en zelfs in zijn achterhand. Bij zijn schoft en begin van rug, daar waar zadel ligt vind ik hem wel zeker beter, dan hij was. Waar rug gevoeliger wordt, ligt net achterzijde van zadel, maar dat geeft geen druk.
Nou vandaag heeft hij 2 uur met zadel om gelopen, waarvan 40 minuten gereden. Mazzel heeft zich goed vermaakt en ik ook en aan de lijn en conditie gewerkt. We zijn deels wandelend en rijdend naar strand gegaan. Heen was hij relax. Vanaf meeuwenoord duin door naar strand gewandeld en daar even gereden, wat was hij blij en hij had er echt zin in. Toen weer terug gewandeld en langs de weg gereden deels en gewandeld. Happy me en happy Mazzel. Zijn rug vond ik niet slechter na die 2 uur.