Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:42

De goque is niet voor op Pony maar voor een dravertje op m'n werk. Is wel een beer(1,65) maar heeft een heel korte nek(kan als je erop zit je hand op z'n voorhoofd leggen). Die drukt z'n rug dramatisch weg. Rij hem nu met een elastiek voor de kar maar daar wil hij zo tegenin drukken vanwege de druk op z'n nek(denk ik) Had er laatst een variant van de springteugel(noem het een bijzet vanaf de onderring van het halster tussen de voorbenen naar de singel) met touwtjes die aan z'n bit gaan omgedaan en dat ging een eind beter, hij is alleen te groot voor hem waardoor het niet heel veel effect had.

Citaat:
@ woogy: leuke foto's van Pony. Ze zit nu in Frankrijk toch? en...... Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs.

Naaldwijk mag ook ;)

Zo wonderbaarlijk. Al in geen eeuwen zo van slag blij geweest als vanmorgen. Ik barste in tranen uit sprong m'n instructeur om z'n nek die lazerde bijna van z'n stoel af. Zo blij dat ik nu eindelijk m'n rijbewijs heb!! :D

Wat een bittere ellende zeg voor Yvonne, wel super blij dat het beter gaat, voorlopig nog wel sterkte toegewenst(weet dat je eest ;))

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:29

Tencje had al een tijdje een dikke kogel/koot.Nu heeft hij een steunpeesje ergens in de kootholte gekneusd/verrekt o.id.
Nooit geweten dat daar ook iets zat wat hij kan kneuzen of verrekken :D Moet nu een weekje stappen.

Over een week zijn vast alle bakken weer normaal en kunnen we weer met frisse moed gaan rijden(misschien)

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:45

Balen, Tav! Gelukkig is een weekje stappen wel te overzien.

@woogy, is dat die drafbaan die naast de grote weg (ben het wegnummer even kwijt) ligt?

Ik heb vandaag een rondje in de buitenbak gestapt, maar het was zo'n ontzettend zwembad dat ik toch mijn heil maar weer in de binnenbak heb gezocht. Daar had ik wel het rijk voor me alleen en heb ik heerlijk gereden!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:23

Watje ;) :D

Tiff en ik hebben gister héérlijk gespetterd in de buitenbak... Tiff vond het fantastisch die zette het bij elke poep of een scheet met haar staart in de lucht op een rennen! Ik vond het dus iets minder fantastisch :D
Maar we zijn blijven zitten (jaja zelfs zonder zadel) en ze heeft met die enorme energiebonk die ze had zelf nog lekker gelopen ook, tussen de stuiterstukjes door dan :P
Aan het eind zaten we allebei helemaal onder de modder, maar waren we wel weer erg blij :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:28

Ha ha nou ik hou het nog even op de binnenbak.
Ik houd niet zo van modder achter mijn oren.
En Elvis ook niet.... :o

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:05

Goedemorgen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:59

Mogguh! :D
T is redelijk aangenaam vandaag... hopelijk blijft t droog!
Gisterenavond was de binnenbak bij vlagen rustig!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:07

jarrah schreef:
Watje ;) :D

Tiff en ik hebben gister héérlijk gespetterd in de buitenbak... Tiff vond het fantastisch die zette het bij elke poep of een scheet met haar staart in de lucht op een rennen! Ik vond het dus iets minder fantastisch :D
Maar we zijn blijven zitten (jaja zelfs zonder zadel) en ze heeft met die enorme energiebonk die ze had zelf nog lekker gelopen ook, tussen de stuiterstukjes door dan :P
Aan het eind zaten we allebei helemaal onder de modder, maar waren we wel weer erg blij :D

Ook bij elke snurk :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 11:14

Lag er geen ijs meer in de buitenbak??? Fantastisch... Helaas maar jammer dat ik a.s. donderdag naar mijn paard kan en dan gaat het alweer vriezen. >;)

Bedenk me net dat vanaf woensdag Venga zoiezo niet gereden wordt, ivm osteopaat :o

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:16

wordt toch maar -1 of -2 . En overdag +2 dan dooit het overdag toch wel redelijk of niet?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 11:18

Splinter schreef:
wordt toch maar -1 of -2 . En overdag +2 dan dooit het overdag toch wel redelijk of niet?

Had veel slechtere berichten gehoord. Dat is dan mooi! *D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:27

o ja nu staat er knmi weer -5
vanochtend nog -2

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 11:30

Splinter schreef:
o ja nu staat er knmi weer -5
vanochtend nog -2

Volgens mij valt het helemaal wel mee als je naar deze site kijkt:

Weer van Zoetermeer

Alleen volgende week maandag tot en met donderdag hebben we koude nachten.

We zitten gewoon over het weer te praten. :+

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:37

we kunnen het ook over
Afbeelding

hebben :D

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 11:40

Venga!!! :+

Gekheid... ik ga maar eens verder met leren. :7

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:38

Coby10 schreef:
@woogy, is dat die drafbaan die naast de grote weg (ben het wegnummer even kwijt) ligt?

klopt dat is het baantje waar ik werk :)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:00

Ik heb vandaag weer lekker gewandeld met Tence in mijn tippelzone. :D

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:26

@woogy, ik reed daar regelmatig langs, maar hetviel me op dat ik daar nog nooit een paard had zien lopen. Nu wel op de foto ;)

@tav, Hmmm... klinkt dubieus... :D

Ik heb vandaag Venga gelongeerd. Vond hij voor de verandering best wel weer leuk ;) Ik ben vandaag ook met mijn kat naar de dierenarts geweest. Die is weer 200 euro meer waard... :+ en ik ben een aantal pilletjes rijker!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:26

Coby10 schreef:
@woogy, ik reed daar regelmatig langs, maar hetviel me op dat ik daar nog nooit een paard had zien lopen. Nu wel op de foto ;)

@tav, Hmmm... klinkt dubieus... :D

Ik heb vandaag Venga gelongeerd. Vond hij voor de verandering best wel weer leuk ;) Ik ben vandaag ook met mijn kat naar de dierenarts geweest. Die is weer 200 euro meer waard... :+ en ik ben een aantal pilletjes rijker!

Ja kijk uit hoor.
Kom niet in Marion haar tippelzone als ze aan het werk is... ;)

Zo zo die kat van jou moet wel een bijzonder beessie zijn.
Hoop dat het niet ernstig is... :(:)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:28

En natuurlijk.

Goeiemorgen deze morgen!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 08:52

Goedemorgen!!

:)* Rijbewijs -> Pony voor de kar.. I get it :D

Ze verwachten weer sneeuw... nou ja, het zal wel... :P Als het eind maart goed weer is, is het mooi meegenomen! :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:00

Mijn paardjes moeten van mij zo veel mogelijk buiten lopen, tussendoor vis ik ze een voor een(tenzij ik ze op de baan losgooi) naar binnen en dan rij ik of longeer ik ze even. Hebben nu sowieso nog maar vijf dravers staan en één ervan is geblesseerd. Dat kan ook een reden zijn dat je ze nooit op de baan ziet lopen ;) En anders zijn het de tijden, m'n paardjes hebben een kantoor baan ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:03

Hmmm weer sneeuw... idd eind maart ofzo, pfff mag toch echt hopen van niet :P
Mijn zusje zit nog steeds lekker op Curacao, misschien moet ik dat dan ook maar eens overwegen :D

Gister Tiffes lekker aan een halstertje gelongeerd in de buitenbak!
Ze begon heel relaxed, Desiree zei nog: 'ze heeft het nog niet echt door', dus toen zei ik al tegen Dees: 'nee Tiff is een echte diesel, die moet even opwarmen, die explosie komt over een minuut of 20 :D ', en ja hoor, ik had de klok erop gelijk kunnen zetten, want ze ging lekker tekeer, 's avonds na het douchen kwam er nog zand uit mijn oren van dat bokken van haar! Ik heb echt staan genieten van dr :D

Vanmiddag komt de osteopate, dus dat wordt weer even rustigaan doen de komende tijd, ik ben benieuwd wat zij van Tiff zegt nu :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 10:08

jarrah schreef:
Vanmiddag komt de osteopate, dus dat wordt weer even rustigaan doen de komende tijd, ik ben benieuwd wat zij van Tiff zegt nu :)

Venga gaat vanmiddag ook naar de osteopaat. Hij heeft niet echt klachten hoor, vorige keer een 3 minuten test laten doen en daar kwamen wel een paar kleine blokkades uit. Dus ben benieuwd hoe hij op de behandeling gaat reageren.

@ coby: hoe ging het longeren?

@ woogy: ik dacht dat ze naar frankrijk zou gaan om gedekt te worden. My mistake.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:22

Kimbaie schreef:
jarrah schreef:

Venga gaat vanmiddag ook naar de osteopaat. Hij heeft niet echt klachten hoor, vorige keer een 3 minuten test laten doen en daar kwamen wel een paar kleine blokkades uit. Dus ben benieuwd hoe hij op de behandeling gaat reageren.

Ja kan me voorstellen, ik vond het ook wel erg spannend!
Bij Tiff waren er de vorig keer ook alleen maar kleine blokkades, maar ze is er wel onwijs van opgeknapt en losser geworden. Ook is het opvallend dat ze soms weer ondeugend of baldadig geworden is, dat is ze lang kwijtgeweest en heeft ze na de behandeling weer teruggekregen. Ook dat lekkere uitbundige bokken heeft ze lang niet meer gedaan, voorheen deed ze dat altijd zo lekker aan de longeerlijn, alle spieren in dr hele lichaam werden dan even opgerekt, dat doet ze nu ook pas na die behandeling weer +:)+
Dus misschien zal je nog wel versteld staan van je paard na die tijd :)
Ik ben benieuwd :)