stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:01

Nou AndreaB, eerst heb ik vette medelijden met jou fietsverhaal, overkomt mij vandaag hetzelfde.. Ik fiets net naar stal toe.. knapt mijn rem kapot :-// De rem bleef dus vaststaan en als ik opstapte kwam ik geen meter vooruit. Ik kwaad aan de dunne lijnen sjorren ijskoude vingers en na 20 min maar terug naar huis gaan lopen met een fiets op z'n remmen naar de fietsenmaker tegenover mij. Mijn fiets staat dus ook even op een andere stalling en ik moet nu dus even kijken hoe ik op stal kom heb even geen ander vervoer.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:06

Ideaal dat WiFi op school, waar blijft die leerkracht

Priszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:01

Hahaha, Ik heb die 'stoute' Robesh mogen doen :).

Eef was weer lekker bezig vandaag, de deken gesloopt dus ze staat nu met een dekensingel om want ik heb geen dikkere deken op dit moment voor der.. Ging ze weer de stapmolen in, Mea voor der en daarvoor Stefano. Eva stond er nog geen drie tellen in daar ging ze, zo het hokje bij Mea in die het niet bepaald erg leek te vinden volgends mij. Uiteindelijk Mea der uit en Eef achter steef laten stappen 5 minuten en toen weer het paddock in.. Achter de longeerring, daar was eerst een berg zand wat extreem en was, duwde ze me bijna omver en toen schrok ze zo van een opwaaiend stuk zeil dat ik de bak uitschoot met paard en al, lekkere brandblaren op me vingertoppen.. =), haha. Ik heb me dagje weer gehad.

Vanavond inschrijven voor het MBO :). Paraveterinair [of hoe je het schrijft :o] haha, ben benieuwd.
Niveau 3 of 4.. Ik hoop het liefst niveau vier maar helaas kan ik daar niet over beslissen.. :(

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:07

Zipporah, ik weet nu hoe het met die fiets werkt, dus de volgende keer weet ik hoe ik het moet fixen!! :)) Heeft me overigens maar 15 eurotjes gekost om hem weer tot leven te wekken! Valt mee dus.

Vandaag bij toeval mn 2e proeve van bekwaamheid behaald :D Ik had vorige week mn proeve "Operatiekamer bedrijfsklaar maken" af laten tekenen en ik kwam er dus achter dat dat digitaal moest gebeuren. Vandaag kwam dus mn begeleider de kamer op lopen en ik haar gevraagd of ze dat kon doen. En gelijk erbij vermeld dat ik mn laatste 2 proeve's binnen 2 weken af moet hebben. Vroeg ze welke ik dan nog meer moest doen en zei ze gelijk "Owww, maar die kunnen we ook wel gelijk aftekenen hoor!!". Dus die heb ik ook gelijk in the pocket :D Nu nog maar eentje te gaan waar ik me dan de komende 2 weken op kan concentreren.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:01

AndreaB schreef:
Zipporah, ik weet nu hoe het met die fiets werkt, dus de volgende keer weet ik hoe ik het moet fixen!! :)) Heeft me overigens maar 15 eurotjes gekost om hem weer tot leven te wekken! Valt mee dus.

Vandaag bij toeval mn 2e proeve van bekwaamheid behaald :D Ik had vorige week mn proeve "Operatiekamer bedrijfsklaar maken" af laten tekenen en ik kwam er dus achter dat dat digitaal moest gebeuren. Vandaag kwam dus mn begeleider de kamer op lopen en ik haar gevraagd of ze dat kon doen. En gelijk erbij vermeld dat ik mn laatste 2 proeve's binnen 2 weken af moet hebben. Vroeg ze welke ik dan nog meer moest doen en zei ze gelijk "Owww, maar die kunnen we ook wel gelijk aftekenen hoor!!". Dus die heb ik ook gelijk in the pocket :D Nu nog maar eentje te gaan waar ik me dan de komende 2 weken op kan concentreren.

Kijk das goed nieuws mijn begeleiding heeft nog helemaal niks getekend

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:03

Vandaag vreselijk heet op school en 2 klasgenoten lieten steeds stinkende scheten. Dat noemt zich volwassen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:01

Pfff je mag ook nooit eens stiekum vooruitkijken he!! Koop ik een springzadeltje, omdat het weer zo lekker ging en schrijf ik me gisterenavond in voor een heel seizoen aan wedstrijden.... loopt het paardje vanavond niet goed :\ Hoop dat het door de kou komt en niet alle ellende van vorig jaar weer van voren af aan begint. Daar heb ik zoo geen trek in :x

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:04

nee dat meen je niet. Hopelijk komt het door heel kou. Ben je morgenmiddag op stal?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:27

Ben er in de avond i.v.m. werk.
Gewoon aan een lang teugeltje is er niks aan de hand, maar zodra ik haar rechtsom ook maar iets op pak gaat ze slechter lopen :n Vorig jaar advies euthanasie gehad, dus hoop echt niet dat dit het vervolg wordt :x Als het niet verbeterd maar even een afspraak met de dierenarts maken om alle foto's die toen gemaakt zijn nog eens in te zien en te overleggen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:44

nee ik ga echt voor je duimen

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:06

Zo dat is slecht nieuws mocht het zo zijn! Hoop ook dat er niks mis is voor jullie!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 09:04

AndreaB schreef:
Ben er in de avond i.v.m. werk.
Gewoon aan een lang teugeltje is er niks aan de hand, maar zodra ik haar rechtsom ook maar iets op pak gaat ze slechter lopen :n Vorig jaar advies euthanasie gehad, dus hoop echt niet dat dit het vervolg wordt :x Als het niet verbeterd maar even een afspraak met de dierenarts maken om alle foto's die toen gemaakt zijn nog eens in te zien en te overleggen.

Wat een griezelig bericht, ik duim voor je dat het meevalt. Ik weet niet of het je troost maar ww liep maandag ook niet helemaal rad. Dus misschien komt het wel beetje door de kou.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 09:07

Ik ga rond middag uur mennen in de bak maar ben vergeten te kijken of er iemand les heeft. Weet 1 van jullie dat? Want dan probeer ik op ander tijdstip te mennen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:20

ik heb 13 uur les.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 09:31

Olympia schreef:
ik heb 13 uur les.

Zorg ik daarvoor klaar te zijn

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:03

Ik val maar even binnen.. op mijn vroegere stalletje :p

Pris.. ik heb een paardje net zo oud als de jouwe, dat weet je. Maar ik hoor via Chelle nog wel eens wat je er allemaal wel niet mee doet...

Heb je er al eens bij stil gestaan dat het soms een beetje veel is voor een jong ding? Stelregel is voorzichtig en positief opbouwend werken. De aandachtspan van een jong ding is vrijwel nihil en wellicht komt het luchtzuigen inderdaad door stress en dus maag. Dat is overigens ook aangetoond in diverse onderzoeken.. dat luchtzuigen verband kan houden met maagproblemen.

Je kan het zien als stress waardoor ze een maagzweer oploopt, waardoor het resultaat een luchtzuiger is.

Laat Eef behoorlijk nakijken. De voerbak weghalen is een oplossing voor nu, maar haalt de oorzaak niet weg. De oorzaak zit niet in die voerbak, of in de stal, de oorzaak ligt in haar lichaam, dat een antwoord geeft op een situatie. Het is een gevolg van wat dan ook.

Ik hoor via Chelle dat je ze in januari al wilde laten inrijden, de merrie is nog een baby. Vergelijk het met een kind van 6 die je naar de universiteit wil sturen en dan eist dat ze goede cijfers behaalt.

Mijn jonge ding hoeft nu alleen maar netjes mee te lopen, voetjes te geven, zich te gedragen wanneer hij naast me staat, niet te lang, want anders zoek ik het zelf ook op. 2 maal per week gaat hij max 10 minuutjes de longeerbak in. 5 minuten linksom, 5 minuten rechtsom. Zodat hij leert niet altijd aan me vastgeplakt te zitten. Verder gebruik ik niks in de bak, geen longeerlijn, geen hoofdstel. Al heb ik dat wel eens gedaan gewoon in zijn box, om te passen. Vind hij prima. 2 minuten aan, en daarna weer uit. met als resultaat dat de dingen die hij meemaakt op een positieve manier worden gedaan en ook positief afgesloten.

Ik denk dat je teveel vraagt voor een te jonge pony. Ik geef de voorkeur aan langer wachten, langer opbouwen, met veel rust en veel positieve ervaringen, zodat ik nog 25 jaar langr kan genieten. Niemand zit te wachten op een paardje dat met 5 jaar al stuk is, danwel geestelijk, danwel lichamelijk. Wat is nou de pijn van iets langer geduld hebben. Je hebt er zoveel meer voordelen bij wanneer je het op het tempo van je pony doet, dan op jouw eigen tempo.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:24

had Misschien is het handiger dit via pb te doen de volgende keer.

Daarnaast heeft iedereen zijn eigen manieren en ideeën. Die van mij was ruim 5 jaar toen ik haar zadelmak maakte. Zou ik dat de volgende x weer doen? :n oudere paarden kennen veel beter hun krachten dan een 3 jarige. Ik ben wel voorstander om ze op 3 jarige leeftijd zadel mak te maken en de zomer kunnen ze het land op om ze in het na jaar op te pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:32

Er hadden eerder ook wel mensen wat via de PB mogen afhandelen, maar daar werd toen ook geen noodzaak in gezien geloof ik. Pris post et openbaar, m'n moeder geeft dan ook openbaar advies terug. Ik weet nu dat Eva pas van de zomer beleerd gaat worden, het plan was eerder januari, maar verder kan ik me prima vinden in de post van m'n moeder hoor. En ja, ieder zijn eigen manier, maar moment dat je iets openbaar plaatst mag een ander daar ook openbaar op reageren. :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:45

Misschien had het beter via PB gekund, misschien ook niet. Dat is net hoe het over komt bij de ander denk ik. Ik heb er niets kwaads mee bedoeld. Maar schrik soms wel eens van de dingen die er met zo'n jong ding moeten gebeuren. 3 is een leuke leeftijd om mee te beginnen tenzij het dier nog erg jong is in gedrag. Dan heeft het geen nut, je past zoals jij dat ook weet de opvoeding aan aan het niveau waar je dier op dat moment zit. Tussen 2 1/2 jaar en 3 jaar plus een beetje zit een wereld van verschil qua niveau, stress level etc. Ieder zijn ding uiteraard. En het is haar pony, dus verder heb ik er ook niets van te zeggen.

Ik denk alleen dat het probleem niet oplost door een bak weg te halen en een band om te doen. Het luchtzuigen is een gevolg, dus een reactie op een actie. Om dat op te lossen haal je niet het voorwerp weg waarmee het gevolg/reactie, dus het luchtzuigen, word gebruikt, maar moet je daadwerkelijk zoeken naar de reden waardoor de pony is gaan luchtzuigen, dus de actie. Maar dat is mijn mening en mijn gevoel.

Maar goed, ieder zijn ding. Bemoei me er verder ook niet mee. Misschien doet ze er wat mee, misschien ook niet. Zou alleen fijn zijn als mensen niet altijd zouden kijken naar alleen de reactie van een dier, maar ook eens naar zichzelf zouden gaan kijken waarom iets gebeurt.

Die pony is niet s'morgens wakker geworden namelijk met het idee van hey.. weet je wat? Ik ga luchtzuigen.
Dat komt ergens vandaag. Dat is niet iets wat van het ene op het andere moment er is omdat de pony er zomaar zin in heeft. Dan had ze het van veulen af aan gedaan. Had ze ook mogelijkheden zat om dr tanden op een waterbak/voerbak/stalrand te zetten.

Veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat ze ervan af komt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:03

Hee ineens 'oude bekenden' in dit topic :(:)

Nou mennen is vandaag niet gelukt er was les van 11 tot 13:30 uur.
En ik kon niemand vinden die zin had in een rondje blauwbekken op straat.
wilde vandaag niet op zijn rug klimmen want anders heeft hij niet voldoende afwisseling :P

dus pony maar aan de molen en even los met zijn grote vriend.
tot mijn stomme verbazing was de berg zand niet bevroren dus die is nu maatje kleiner.

sorry :o

en voor de sneeuwbui :brr: stonden ze weer lekker warm binnen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:10

Ik wil mij wel aanmelden voor een rondje blauwbekken :) Ik mis het mennen enorm! Vond ik echt leuk om te doen. Jammer dat de koetsenrit pas weer in september is xD haha

Kan misschien aan mij liggen, maar wat er allemaal met Eef gedaan wordt valt toch nog wel mee?? Zie haar over het algemeen lekker in de paddock vertoeven, maar goed... ik sta er ook niet 24/7 naast.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:22

AndreaB schreef:
Ik wil mij wel aanmelden voor een rondje blauwbekken :) Ik mis het mennen enorm! Vond ik echt leuk om te doen. Jammer dat de koetsenrit pas weer in september is xD haha

Kan misschien aan mij liggen, maar wat er allemaal met Eef gedaan wordt valt toch nog wel mee?? Zie haar over het algemeen lekker in de paddock vertoeven, maar goed... ik sta er ook niet 24/7 naast.

o fijn dat je wil blauwbekken.
Ik ga je volgende x vragen.
Moet morgen naar Ermelo (zonder pony) en zondag blauwbekken bij kennis in haar eerste minimarathon dus pony wordt dit weekend gedaan door Emma.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:27

Ik zou les hebben maar had ontzettende vertraging met de trein. Reden al minder treinen en met een sein wissel storing erbij. :=

Baal echt.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:30

Ik mag zo lekker op de fiets naar huis toe ploeteren. Ben wel blij dat het weekend is! Ken ik wel gebruiken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:43

Olympia schreef:
Ik zou les hebben maar had ontzettende vertraging met de trein. Reden al minder treinen en met een sein wissel storing erbij. :=

Baal echt.

das OVERMACHT

zal vertellen was op de fiets naar stal gegaan en ben veilig thuisgekomen maar laatste stuk was erg spannend door die sneeuwlaag