Vanochtend naar stal geweest, maar Mazzels eigenaresse ging niet mee. Ik zou hem even buitenzetten, maar alle paddocks waren vol. Wat doe je dan... Dan trek je Mazzel snel uit stal met hoofdstel, longeerlijn en longeerzweep. En dan ga je op hoop van zegen naar de longeerring en hoop je dat hij zich gedraagd. En dat deed hij ook, heb hem lekker beetje voor zich zelf laten lopen, als hij maar aan de buitenkant bleef. Ik moet zeggen, heb heel lang niet gelongeerd, maar ging best goed met ons. Dus Mazzel was lekker aan stappen draven en galopperen. Met omdraaien snapte hij het niet helemaal, maar het is goed gekomen, hij heeft links en rechtsom even zich uit mogen leven En toen met Mexx mee op de kar, even klein rondje, met die vieze miezer regen en wind. Ze was de hele weg braaf geweest, tot ik op het eind nog even ging. De muts weet het precies, er vlogen wat beesten op uit het water en dat was toch wel leuk om dan harder te gaan Maar laatste stuk gaf ze zich echt over en was ze zo heerlijk zacht in de mond en goed aan de leidsels
Lekker dat ie zo braaf longeerde Wen. Had hij bij jou ook wel eens de neiging naar binnen te vallen? In elk geval heeft ie weer wat gedaan en Mexx, lief peerd hoor
Ja, wilde de zweep naar zijn kont 'slaan', maar die was iets langer als ik verwacht had, dus toen kreeg hij zweep tegen zich en toen had hij er wel goed ontzag voor. Verder kwam hij alleen naar binnen als ik niet oplette of met de longeerlijn in de knoop zat Heb niet echt uitgebreid gelongeerd, alleen even voor het idee dat ie gewandeld had, stap, draf, galop snapte hij wel, maar Ho/halt niet en de goede galop was nogal moeilijk.
Jemig wat praten jullie opeens veel Ben vanmiddag inderdaad weer naar Lune geweest en er ook weer op gereden. Half uurtje les gehad van Wil, die even wat tips kwam geven. Ging gelijk al een stuk beter dan gisteren, al vind ik haar nog lastig. Maar dat is ook wel leuk Manda liep ook in de bak en als zij langs komt kijkt ze behoorlijk kwaad. Daarna nog een half uurtje voor mezelf gereden. Wel leuk dat je nu zo'n paar dagen achter elkaar kan oefenen Deze week mag ik waarschijnlijk nog wel een paar keer komen omdat Frank van haar afgevallen is vrijdag, hij heeft een zere knie en kan dus een paar dagen niet rijden... Moet nog even overleggen of ik morgen nog ga, want Aad neemt haar dan ook mee naar buiten...
Wat super dat Wil je even kwam helpen, daar heb je echt wat aan! Ze ziet er leuk uit Ik hoop dat alles goed blijft gaan (ook met de eigenaar dan bedoel ik.. aangezien die al gevallen is!)
Zo, Sas gaat zo ongeveer op de manege wonen Maar wel lekker dat Will even wat tips kwam geven en ook wel fijn dat je haar vaker gaat rijden. Is Aad nu al met haar naar buiten geweest? en sowieso, ga je dat dan ook alleen doen? (zucht, ik heb me voorgenomen om Morgen met Mazzel weer echt een stuk buiten te gaan stappen, dus als het goed blijft gaan kunnen we dan ooit samen ) (ooit)
Ja, dat weet ik, dat hij zo loopt te miepen zonder kar, dat is gewoon even maf. Trouwens echt miepen is het ook niet, hij denderde er gewoon in een keer van door Maar goed, morgen dus niet
Aad gaat elke maandag met haar naar buiten ja En het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ik dat ook ga doen... maar eerst maar even goed aan haar wennen Waarschijnlijk niet alleen, want ze is nogal een miepje buiten zegt Aad