manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 16:48

ah fijn Bar! :D Lekker je baby weer thuis!
Naakte Shaar! Ook dan heeft ze leuk kleurtje vind ik :j

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:20

Nou, en die weg hadden we nou net zaterdag naar Paard & Koets nodig :+ Ach, gelukkig was er een alternatief!
Fijn dat ze weer thuis is Bar!
Anne; al idee wanneer je in M'burg bent? Ben zo benieuwd naar mn andere strandfoto's ;)

Nou, als het goed is komt er weer eens een zonnetje bij het weertje kijken; lijkt me fijn :)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:42

ohja de foto's :Y) Uh.. weet niet? Zomaar uit mezelf kom ik zelden in Middelburg. Heb daar eigenlijk nooit iets nodig! Heb je tijd voor een foto- (krijg jij de strand foto's, mag ik de vakantie foto's zien ;) ) & auto bewonder-date? En anders doen we t met kerstnacht :)) haha

Lekker weer eens droog :) Best lekker weertje zo vind ik!

Hoe was Paard&Koets? Heb je er toch nie veel langer over gedaan? Vriendin van mij moest vanuit Brabant naar Goes.. om 8 uur stond ze in de file bij Krabbendijke en om 11 uur was ze net op der werk! := Zei al heel enthousiast tegen mn moeder; goh ik blij dat ik met de trein ga! Maar ook dat is lastig als er tussen Bergen en Roosendaal een aanrijding is. Hoppa, wordt nog lastig de provincie uit zo!
En we stonden al lekker op de kaart na dit weekend. Vlake tunnel, Themphos..

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:10

zo wat is het hier stil zeg....zelf ook al een tijdje niet geweest, wel gelezen, maar posten kwam er niet echt van...erg druk de laatste tijd....

Maar hoe is t met iedereen?
Bianz hoest met jou? En met Oz?
Thirz, kom morgen eindelijk je auto bewonderen incl proefrit en je foto's bekijken, heb er zin in....
Bar hoe ist met Dolce, kan je dr nog rustig houden, of mag ze wel gewoon naar buiten?
Anne, weer bijgekomen van je gestuiter, zal je nu toch wel moe zijn?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:06

Wat een pokkeweer zeg vandaag!
Ben tijdens werken al zeiknat geregend en op stal weer :(

Mag nu sinds 1 week wat wandelen met Dolce. Opzich is ze best braaf, behalve wanneer ik in de bak ga lopen als er mensen aan t rijden zijn. Dan gaat ze echt uitdagen naar die paarden en springt ze zo met 4 benen de lucht in. Ze gaat ook af en toe in de molen en dat gaat goed. Dr been is weer netjes dun, maar de wond bij dr buik nog erg dik.
Het litteken ziet er wel erg netjes uit. Ze krijgt nog vochtafdrijvers, het wordt wel dunner maar is nog steeds best dik! Maar volgende week zaterdag moet ik terug en dan zuigen ze eventueel de zwelling eruit met een naald.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:07

Dit was zondag;
Ben nog even met mn vader langs stal geweest. Hij wilde even zien hoe t met Dolce gaat...

Mijn paarden zijn totaaaaal niet nieuwsgierig...
Afbeelding
Afbeelding

Of afgeleid...
Afbeelding

Kijk hoe mini ik ben!
Afbeelding

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:13

Brrrrrr, wat is t koud ineens! :oo Vanmorgen was het gewoon glibberen in het bos! En het mulle zand van het strand was duidelijk bevroren. De winter staat vroeg voor de deur hoor..

Hihi, stel nieuwsgierige paarden :P
Oh hè, jammer dat die bult nog dik is. Dat is nog wel binnen de verwachting? Zit er zoveel hersteltijd op de operatie? Gelukkig is Dolce wel braaf :) Als je dan ook nog een flink hyper paard hebt, maakt dat het natuurlijk niet makkelijker! Spannend dan volgende week, hopen dat ze tevreden zijn over hoe het er nu uit ziet en dat ze snel weer helemaal plat is!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:00

Zo weinig sneeuw er bij mijn huis lag, zo veel lag er dus bij ons op stal! Daar lag dus gewoon 10 cm sneeuw. Niet normaal!
Ging met dolce in de buitenbak lopen, maar ze liep wel een beetje te stuiteren!
Daarna met shaar rondje buiten gedaan, ging net goed als ik maar over de sporen van de auto's reed...

Huh waar is t gras?
Afbeelding
Hier staan we dus in de buitenbak
Afbeelding
Bult nog van de operatie
Afbeelding

En shaartje
Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:02

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:
Wil iemand de verwarming buiten weer aan zetten? Ok, na die sneeuw van vorig jaar ben ik wel vaardiger in t fietsen in de sneeuw, maar zonder is toch net makkelijker :Y)

Ijs pony's! Leuke foto's weer Bar! Bult is inderdaad nog best duidelijk aanwezig.. Nu al weer meer geslonken?
*nu ligt overal veel sneeuw!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:11

Ja de bult is gelukkig alweer verder geslonken. Zou eigenlijk aanstaande zaterdag om 10 uur in Moerbeke moeten zijn voor controle, maar dat heb ik toch maar afgebeld want durf het echt niet aan met dit weer! Heb t even besproken met mn dierenarts daar en die heeft toegestemd dat mn eigen dierenarts (Jos van de Aardennen) het gewoon op stal doet. Dus die komt nu dinsdagmiddag...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:02

Brrr, idd superkoud! Al spande woensdag echt wel de kroon; toen bevroor ik echt tijdens het rijden in die koude wind :brr:
Ben maar wat blij met mn auto mét winterbanden, al heel veel profijt van gehad :j
Bar; hoop dat de bult snel weggaat bij Dolce!

Gister kwam ik op stal en trof ik 2 sneeuwpaarden aan :+ Stonden er heerlijk relax bij!

Afbeelding

Afbeelding

Check die oren!
Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:14

Hahaha wat een sneeuwpaardjes: Shaar en Dolce genieten van de sneeuw en Nous en Oz ook! Vandaag was het nog een graadje erger! Ben net terug van stal, maar wat een weer. Met 20 km per uur glijden over de wegen, brr! De paarden stonden even buiten, maar om 10 uur ze weer naar binnen gedaan, want dit is toch wel een beetje te gek! Hopen dat het heeeeeel snel weer voorbij is, want heb ondertussen meer dan genoeg van dit weer! De bak is de hele week wel goed berijdbaar geweest, dat is wel fijn.
Hoe is het bij jullie Marieke? En waren er vandaag nog wel ruiter bij Paardoes Anne? Was het Sinterklaas-dobbelen gezellig?
Cis is alweer bijna terug; over 5 dagen gaat ze ons topic vast spammen met veel verhalen!
Kims, hoe is het met jou? Ben je ook voorbereid met dit weer? Neem aan dat je toch echt niet kunt vliegen naar spoedbevallingen nu?
Nel, leef jij ook nog? Of ben je in Disneyland gebleven :D
Nou, ik ga me dik aankleden om nog laatste cadeautjes voor Sint in de stad te gaan halen, vanavond ouderwets pakjesavond met de familie, altijd gezellig!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:55

Zo veeeeeel?!
Afbeelding
Brrr koud aan mn bekkie!
Afbeelding

Vienna zag een vogeltje op de schutting!
Afbeelding
En ze rende er zo hard naar toe dat de vogel al lang gevlogen was!
Afbeelding
Hoppa, zo over de vijver (gelukkig is t ijs dik genoeg)
Afbeelding

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:18

Heej dames,

Lang niet van me laten horen. Heb veel meegemaakt afgelopen tijd... Met als dieptepunt het sterfbed en uiteindelijk overlijden van mijn oma. Heb veel geregeld en gedaan (mn oma heeft alleen mijn moeder, vader en zus als familie). Daarbovenop nog erg veel tegenslagen e.d. dus zit er een beetje doorheen op het moment. Volgende maand (18 januari) studeer ik hopelijk af en kan de mooie tijd weer beginnen!

Ik moest veel aan jullie denken met dat koude weer van afgelopen dagen!! Brrrr ik kan me nog goed herinneren hoe het is om met snijdende kou op je paard te zitten. Warme chocomel doet altijd veel goed, dus neem aan dat jullie daar liters van moeten hebben gedronken :D Ik heb zo gelachen om Nous dr foto met de sneeuw op dr oortjes. Aaaaahhh dat ze daar geen last van heeft, snap je niet he... Anders zou ze t allang eraf geschuurd hebben!

Mojo is niet buiten te vinden met sneeuw. Die is daar echt panisch van. Ik denk dat ie in een vorig leven de Yeti is tegengekomen oid. Gevolg is wel dat ie zich stierlijk verveeld thuis. Daarbij piest en poept ie overal behalve in de kattenbak. Ik heb werkelijk geen idee waarom hij dat nu ineens doet. Ik verschoon de kattenbak iedere dag, heb zelfs een privékattenbak voor m gemaakt. Maar nee hoor, alles gaat over de vloer hier. Iemand de gouden tip?? Blaasontsteking is het trouwens niet, want dat heb ik laten controleren door de DA aangezien hij toch nog voor zijn inenting moest. Vandaag gelukkig de sneeuw weg; kan hij weer naar buiten! Maar hij piest nog steeds binnen....

Ik ga lekker douchen. Straks komt de sinterklaasvisite (zus+aanhang+kind en mn ouders). Ik heb leuke cadeautjes gekocht. Ook Elefun de Olifant voor Febe. Ik denk dat ze het wel leuk zal vinden!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:34

Hoi, ja ik leef ook nog hoor, ben niet in Disneyland gebleven.
Zit op t moment niet zoveel achter de computer, lees wel af en toe mee dus ben wel op de hoogte.
Vervelend Kims van je oma, helaas ken ik het, want mijn oma van 99 jaar die altijd bij ons thuis woonde vanaf dat ik 3 jaar was ligt ook op sterven.
Ze is nog wel redelijk goed bij, maar ze weet zelf ook dat ze elk moment kan gaan.
Dus ben er ook even wat meer mee bezig dan met de rest.
Jij in ieder geval gecondoleerd.

Nog 2 maanden en dan gaat Daniël oefenen op school.
Dus dat gaat wel heel snel nu.
Hij heeft van Sinterklaas een paardrijbroek gehad en nog heel veel speelgoed.

Met Voice gaat t ook goed, Rianne en Naomi helpen mij een paar x in de week met de verzorging, zodat ik een paar x per week even wat anders kan doen.

Kims, is mojo niet aan het sproeien?
Of is ie daar te oud voor?
Heb er niet zoveel vestand van, zelf google ik altijd...

Fijne Sint avond!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:44

Gecondoleerd nog Kims!
Gelukkig is er mooi uitzicht op je afstuderen :) Je moet echt snel naar stal komen als de nieuwe stal klaar is; je herkent t niet meer terug, t wordt echt mooi! Heb je nog ergens vakantie?
En Elefun is geweldig :+ :))
Anne; jij toevallig de 2e woensdag in de kerstvakantie tijd om op stal langs te komen? Dan boeken we ook gelijk je camera ;)
Wat spannend dat Daniel al bijna naar school gaat Nel, dat zal wennen zijn! En ook sterkte voor je oma!

Zo, gister eindelijk weer eens rondje buiten kunnen doen, wat waren de paardjes (en wij ook!) blij!!
Ga zo maar eens van de zon genieten op stal :) Laat die laatste ijzel maar smelten!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 13:20

Oh bah, gecondoleerd Kims! :(:) En sterkte Nel!
Nog steeds wel aan t werk bij de praktijk in Veere Kim? En daar mag je na januari zeker al voor vast/ fulltime aan de slag? 18 januari komt steeds dichterbij! :):) Nog even volhouden! Moet je nog veel school-opdrachten afronden van te voren?
Haha Mojo bang van de sneeuw :Y) Gaat Floor wel heldhaftig gewoon naar buiten? Of vindt ze dat ook te koud aan der pootjes? En helaas geen gouden tip voor je.. Hoe vond Febe de cadeaus? *gaat Elefun googlen :+ * Oh datte! Dat klinkt wel leuk!

Daniel bijna naar school. Het gaat écht snel! Spannend hoor :D Heeft hij er al zin in? Heeft hij al gereden in zijn officiele echte paardrijbroek? :D Je moet snel weer eens een filmpje maken van je knappe ruitertje in paardrijbroek!

Ahhh Nous en Oz! Hihi en die sneeuwoortjes! Ze staan er ook wel erg stoïcijns bij hè. "ja ik heb sneeuw op mijn oren, nou en?"
Ja bijna alle ruiters waren er, de meesten ook wel netjes op tijd. (Vanwege de Sint waren er al wel wat afmeldingen) Viel me alles mee. Alleen tijdens de les was het voor sommigen echt wel te koud. Dus de tweede les lekker iets eerder gestopt om even te ontdooien. En de paarden moesten echt lopen natuurlijk, dus de lessen zijn wat volgezet met vrijwilligers die dan even meehobbelden.
Hoe was je pakjes avond Bianz? Leuke dingen gekregen van de Sint? <:)
Het dobbelen met mn collega's in Naaldwijk was leuk :D En daarna nog heel terug kunnen reizen, dus was helemaal blij! Dat zou zaterdag toch minder goed gegaan zijn.. gelukje dus!

Vienna heeft echt een mooi kleurtje Bar! Zo mooi rood! En die staart, dik! hihi nu nog leren hoe ze een vogel moet vangen. Of niet, is voor de vogels ook wel fijner als ze niet gevangen worden.. Ze zijn zo sloom met dit weer!

Uh.. Welke woensdag bedoel je Thirz? Ik heb nl pas vanaf de 24ste vakantie. Dan kan ik de 2e woensdag wel :P haha Wat hebben jullie op de planning? (even zien of ik wel geboekt wil worden met camera :Y) )

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:50

Hmm, jij hebt een week later vakantie dan het hier is Anne :+ voor jou is het dus de 1e woensdag, kan dat ook? En de planning? Tja, dat is natuurlijk dat de paarden model staan ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:54

Jeetje Kim; gecondoleerd meis!

En Nel; sterkte... 99 jaar is wel een prachtige leeftijd overigens...

Geweldige foto's van Nous en Orson in de sneeuw. Vind Nous dr sneeuwoortjes wel echt schattig!

Zo de dierenarts is geweest. Hij heeft dr eerst verdoving gegeven en madam was zo stoned als een garnaal.
Hechtingen eruit gewurmd...
Toen echo gemaakt en besloten om toch een klein sneetje te maken om het vocht eruit te laten.
Dus sneetje gemaakt, en met een schaar erin gevroet (met echo er ook op) tot hij in het vocht zat.
Dr kwam wel een kopje vocht uit!
Toen goed verbonden en nu 1 week stalrust zodat alles goed aan elkaar kan gaan zitten zonder vocht ertussen.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:41

Oh de paarden model! :Y) Die link had ik al wel bedacht :P maar buitenrit, 'portret', sneeuw, les-foto's? ;) (moet stalenros mee?)
Ja heb precies een week later vakantie. Heb dus ook heerlijk in het verschil vakantie met het zusje. Volgens mij heeft heel Brabant, en ook alleen de provincie Brabant, pas na de kerst vakantie. Maar die eerste woensdag kan ik niet. De week erna (5 januari) wel. En ik heb nog wat maandagen en hier en daar een vrijdag over. Misschien dat t dan kan?

Genoeg vocht dus nog in die bult.. (met een schaar erin, auw!) Hopen dat het nu goed plat geneest!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:50

Hee meiden!

Superraar om al jullie foto's in de sneeuw te zien! Jullie paarden zien er goed uit, fijn dat het met Dolce beter gaat Bar.

Kims, jij gecondoleerd met je oma. Wel een heerlijk vooruitzicht dat je straks helemaal klaar bent!
Hier is het nu 35 graden, dus de omschakeling zal behoorlijk groot zijn als ik thuis kom. De kerstvakantie hoef ik niet te werken, dus misschien kunnen we dan afspreken om bij te kletsen? Ik mis jullie verhalen :)

Succes met de kou daar en tot snel!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:41

En Cis; hoe is het om weer in NL te zijn?!
Anne; dan doen we de 5e :j (woensdag is toch t makkelijkste gezien onze vrije dag) En als t weer (en dan vooral de wegen :+ ) het toelaat willen we graag rondje buiten doen, dus je stalen ros is dan wel handig. Anders moet je zo hard meerennen he :P
Blijft t nu plat Bar?

Zo, het is droog en niet zo koud; goed weer voor naar de paarden :)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 20:16

Gelukkig krijgt Cis nog even de tijd om aan deze temperatuur te wennen, voordat het weer echt winter wordt! Om nou meteen in de sneeuw thuis te komen is ook zo wat hè. Ben benieuwd naar je verhalen en je foto's :):) Maak eens gauw even wat tijd? ;)

Ok de 5e is goed :j Uh.. stalen ros. Moet nog even kijken of ik die zelf achterop/ in de auto krijg. Jullie gaan met de auto dan? En als het winters weer is, is zonder handschoenen buiten zijn ook niet zo prettig := Dus ik heb graag goed weer!

Ben ook wel benieuwd hoe Dolce der bult geneest!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:22

Dolce zit nog in t verband t/m dinsdag. Toen ik gisteren t verband opnieuw erom deed was het netjes dun.
De kans is wel aanwezig dat het natuurlijk weer een beetje opzwelt zodra t verband eraf is.
Maar het ziet er echt goed uit!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:24

Gefeliciteerd Kim! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
(ook nog maar even hier, voor net dat beetje extra jarig-gevoel hè :D )

Fijn dat de bult dun lijkt te blijven Bar! Hopen dat het ook zo blijft als het verband eraf is.

Vanmorgen heerlijk foto's gemaakt van de honden in het bos <3 Het bos was mooi, ik helemaal happy dat ik weer lekker de camera in mn handen had :o Een kennis van ons had een labrador pup te logeren, hoe leuk! Tsja, zo'n kans laat ik niet liggen natuurlijk, dus ook die heeft flink model gespeeld. Op naar de volgende sessie; Nous en Oz!