Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:15

Vanochtend heerlijk op zaron gereden, heeft werkelijk waar geen stap verkeerd gezet!
Daarna bij mazzel onvermoede spring talenten ontdekt, hij sprong zo vanuit draf over twee balken die een meter uit elkaar lagen......was niet mijn bedoeling, welke hem erover heen laten draven, haha

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:14

Het springbloed kruipt waar het niet gaan kan :+

Leuk, Zaron! Ook weer eens iets anders. Is ook wel een heel lief paard volgens mij.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:51

Ja, die mazzel.....was echt heel grappig! Hij vond het wel leuk geloof ik!
Had uit voorzorg hek van de bak dichtgebonden, omdat ie vorige keer met longeren al de bak uit was gegaan, haha!

Zonnetje is een heerlijk paard. Jammer dat ik er niet zo vaak op mag!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:43

Maar je mag wel heel vaak op je andere favorietjes ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 02:31

Ja, dat is waar!
Heb aangegeven tussen neus en lippen door dat ik nog wel eens een hele buitenrit op Zonnetje wil maken.....dus hopen dat dat binnenkort mag :D!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:18

Hieperdepiep hoera! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Wen!
Heb je vrij of mag je als jarige postbode de post rondbrengen vandaag? Iig wil ik je een fijne dag toewensen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:15

Fijn, dat je zo lekker op zonnetje gereden hebt. Hopelijk mag je vaker. En mazzel gaat nieuwe carriere tegemoet als springpaard.

En ik heb lekker vrij vandaag! Vandaag geen postrondbrengen. Met dit takkeweer ook niet zo erg. Gisteren was ik gelukkig binnen voor onweer. Vandaag alle tijd om verjaardag te vieren. Gisteren cake en taart kunnen bakken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:24

Lekker hoor! Geniet van je verjaardag en de taart ;)
Nu is het weer opeens best aardig trouwens, maar net....

Jij op Zonnetje, ik op Gerco? :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:36

Waar is dat mooie weer toch gebleven, vind dit echt niks zo in augustus :brr:. Paardjes staan ook alweer bijna twee weken binnen, was een kort weideseizoen als ze straks ook niet meer mogen.... Echt balen!

Milou: Gekke Mazzel, hij vind springen gewoon veel leuker! Of hij dacht als ik het zo in 1x doe dan hoef ik mn benen niet 2x op te tillen :P.

Ik ben trouwens naar Kroatie geweest. Daar was het weer een stuk beter :'). Gemiddeld zo rond de 30 graden. Dus gewoon goed uit te houden op strand en aan het zwembad maar ook nog prima om een stadje te bezoeken. Zijn dus ook een paar keer op stap geweest, wat steden bezocht, naar het Limski kanaal geweest en naar de Brijuni eilanden. Lekkere vakantie dus!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:43

Ja, het weer is geen bal aan! Wel goed geweest om te slapen afgelopen dagen tijdens mijn nachtjes!
Vanochtend was het nog prima trouwens!spontaan besloten een ritje te boeken bij Smit, kon nog mee en heb heerlijk gereden op Bob! Ziggy en zizo waren helemaal gek en het was een goed koppel voorop......not, haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 20:20

Ja vanochtend ging het nog inderdaad, rond pauze tijd ging het ineens regenen :'). Maar ja dat was zondag ook, scheen de zon was het lekker warm en dan kreeg je van die keiharde regenbuien tussendoor....

Maar weer een lekker ritje gehad dus! Ik mis het buitenrijden in Noordwijk echt enorm! Was toch altijd een fijn rondje om te rijden!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:31

Gisteren rondje gereden met mazzel, eigenaresse zag het niet zitten te gaan mennen. Af en toe nog wat regen gehad, maar mazz heeft lekker groot deel over zijn rug gelopen in stap. Hij kan het wel, maar moet ook om zich heen kijken. Nog beetje schriktraining bij een bord en vlag. Bord kon hij uiteindelijk lekker aan schuren en onder de vlag was gras het lekkerst, met vlag om zijn hoofd.
Vandaag los in de bak gelongeerd en gewandeld. Hij vond er geen bal aan in de bak.

Lekker esther zulk weer en leuke vakantie dus. Is hier slecht ja. Al paddestoelen en kastanjes gezien. Vanochtend moest ik alleen mazz nog in de regen naar land brengen en hond uitlaten. Laarzen kwamen weer goed van pas.
Lekker ritje gehad, dus milou?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:14

Haha, ja. Kan ik me iets bij voorstellen. Al heb ik het niet enorm hard zien regenen vandaag. Wel veel miezer. Maar joh, prima weer om te werken!

Ahh, Bob! Daar wilde je ook nog eens op, toch?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 21:40

Vandaag was het miezer inderdaad, voor morgen voorspellen ze echt weer stortbuien.... Maar het maakt het wel dragelijk om op kantoor te zitten inderdaad :').

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:36

Had al een keer op bob buiten gereden en toen ik de paarden van vanochtend zag, hoopte ik op adje of bob.
Het was een leuk ritje, maar ook wel enerverend, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:37

Joh wide je niet eens nog een keertje op ZiZo ;)

Hmm stortbuien, dat wordt lekker hardlopen morgen :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:57

Neuh......hoefde van mij niet, haha!
Ja...dat hebben we goed gepland......gek he? Dat ik vroeg of ik ook ff bij jou kan douchen voor ik naar de manege ga? Kan ik stiekem gauw weer beetje opwarmen, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:20

Haha, had ik niet gezegd dat de douche buiten wat dan?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 08:08

Ben ik blij dat ik een goed excuus heb, ik moet eerst nog even nieuwe hardloopschoenen halen voor ik weer ga beginnen :').

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:57

Jaaaah ik heb vakantie!!!! Nu alleen mijn werk nog even loslaten :o .

Even kijken wat heb ik allemaal gemist... Es lekker op vakantie geweest? Kroatië schijnt erg mooi te zijn! Hoe gaat het met de trouwplannen?
Ja augustus is bagger heb je wel een paddock waar de pown af en toe even in mag?

Milou op Zonnetje en Bobbie bofkont!

Wen mennen was super en Eske heeft echt met volle teugen genoten! Mazzel is een superpony!

Wij zijn onderweg naar Den Haag, daarna hondjes in Rotterdam bij de kapper afzetten en vanavond mischien nog even naar de manege. As weekend 3 dagen naar Beek en maandag mischien naar de Efteling :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 14:24

Lekker hoor vakantie! En ook al leuke plannen zo te horen! Hopelijk is het van het weekend weer wat beter weer!

Trouwplannen loopt gestaag, definitieve datum hopen we snel te prikken en ga binnenkort ook maar is met moeders kijken in jurkenland :'). En we moeten even lijstje maken met mogelijke locaties en dan daar is een keer gaan eten :P. Nog veel te doen dus!

We hebben op stal drie paddocks (en veel meer paarden) dus losgooien is altijd drama.... En dan zijn de paddocks ook nog is behoorlijk nat. Longeren kan ook niet op het moment want longeerbak is ook nat, en in de binnenbaan mag niet gelongeerd worden. Dus ja echt blij worden we niet met dit weer....

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:38

Trouwjurken shoppen is leuk! Ik heb mijn jurk totaal niet gepland gevonden in Engeland. Mijn jasje heb ik op maat laten maken mast nooit gedragen.
Weet je al of je in de zomer wil trouwen?
3 paddocks is niet veel nee hoe doe je dat dan in de winter?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:52

Je paard kan toch gewoon natte voeten halen? Mazzel heeft gisteren ook in een natte bak moeten lopen }> Hij vliegt gewoon door de plassen. En Mazzel lief? Vooral als hij mag rijden of voor de kar mag, probeer hem niet te longeren, dat kan momenteel alleen maar los in de bak, door de draadjes van paddock vliegt hij heen. En gisteren kreeg hij het voor elkaar de longeerhulp eraf te werken, gewoon je hoofd omlaag en voeten omhoog. Toen heb ik die maar op zijn kortst gezet, toen kreeg hij hem niet af }> En er dan achteraan met de zweep... Vanaf volgende week gaan we lekker proberen om 2 dagen achter elkaar te rijden, kijken hoe zijn rug dat doet. Nu loopt hij ook een uur zonder problemen, dus 2 dagen achter elkaar 30-45 minuten moet kunnen. Hopelijk kunnen we lekker uit gaan bouwen, zodat we weer 2-3u kunnen rijden en lekker naar strand kunnen, dat vindt Mazzel veel leuker dan in de bak aan het werk.

Fijn Antoinette, dat ze het leuk vond, ondanks dat het best frisjes was met de wind. Mazzel doet dat echt lief ja! Veel plezier in Beek en in de efteling.

Esther, moet nog veel gebeuren, wel erg leuk om te doen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 01:02

Fijne vakantie Antoinette!
Mazzeltje is een ware houdini, haha! Laat zich door niets of niemand tegen houden!
Het was heerlijk droog vanavond!
Eerst heel sportief met Sas gerend (en dankzij het weer kon ik binnen douchen :+ !), gevolgd door een heerlijke avondrit met terugkomst in het donker.....eigenlijk was het al bijna donker toen we strand afkwamen! Was een heerlijk ontspannen ritje op Ushi, die zich voorbeeldig gedragen heeft! Alle paardjes trouwens! In het donker had ze bijna glow in the dark manen, was zo ongeveer het enige wat ik nog kon zien, haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 07:49

Antoinet: In de winter is het vechten voor een plekje om ze even een half uurtje buiten te kunnen zetten :(. Is ook niet mijn ideaalbeeld maar heb helaas nog niks gevonden zoals ik in Noordwijk had. Dat was echt een heerlijke stal!

Wendy: Hahahaha wat een draak die Mazzel! Ben blij dat Shaggy zo braaf is met longeren, vind het altijd wel een fijne afwisseling tussendoor!

Wendy: Sportieve avond dus! Ik heb dat met Shaggy ook wel is gehad, was het eigenlijk al donker toen ik van strand af kwam. Alleen op strand merk je het niet zo, in bos daarintegen is het dan ineens heel donker :'). Gelukkig hebben paarden goede ogen en zit de naar huis functie vaak ook goed geinstalleerd. Dus ik heb bos toen echt op Shaggy zn navigatie gereden :P. Je zag inderdaad bijna niks, en door de stilte hoorde je wel weer heel veel. Vond het wel gaaf!