manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:29

Kom snel naar je autootje kijken Thirz, nu beetje druk komende tijd met werken....

Bar was leuk om je paardjes ff te zien, jammer dat jij er niet was...
Anne en ik zijn gezellig wezen buurten bij Rianne, en hebben naar Naomi dr paardrijles gekeken, met als "juf van de les" Neline....erg leuk.... Ook erg leuk om Rianne weer eens te spreken... Thirz, Bianz, ze wilde binnenkort ook weer eens met jullie meeten....Moeten we maar ff n keer afspreken dan dat we bij haar langs gaan....

Vandaag klein opfrislongeerlesje gehad van Truus, wil t weer een beetje oppakken, slinger dr nu alleen rond, dat gaat best goed, maar als je daar dan toch bent kun je net zo goed iets nuttigs doen... Jade vond t eerst maar vreemd, maar daarna ging t erg goed.
Daarna nog ff opfriscursus trailerladen gedaan, madam stapte er zo in, dus denk dat we ook maar eens op wedstrijd moeten haha....

Bar neem je de zon mee trouwens?

Mariekje22

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:35

Vergeet ik helemaal te zeggen dat we Daan en Voice ook nog gemeet hebben, wat lijkt Daan op zn oma zeg, zelfde hoofdje......Vond het superschattig hoe Voice in de les meeliep Nel, met dat sprongetje zag ik er toch stiekem wel iets van Nanda in terug....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:51

Fijn zulke opfris lessen ja die wil ik ook wel weer eens.
Mijn instructrice is net bevallen, dus tis even wachten tot ze weer terug komt.
Ja Daan is net Nanda qua hoofdje. Lichaamsbouw nog niet, hij moet nog wat breder worden.
Ja en ik was lekker de juf, sinds 5 weken nu ofzo, omdat Roos een cursus ging doen op woensdag voor ong. een half jaar.
En Naomi mag altijd van mij in de les op voice mee rijden als ze dat wil, maar nu ik de juf van de les ben wilden alle kindjes graag op voice, dus ja nu heb ik beloofd dat ze allemaal 1x mogen.
Voice kan dan ook lekker met dr neus in de lucht mee hobbelen, wat er dan uitziet soms als Nanda ja haha;)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:52

Agosh.. Ik moest ff denken: oma? :? Maar Nanda is natuurlijk al oma! Haha, ja Nel dat was het eerste was we zeiden toen we Voice zagen lopen. Het is net Nanda! Gelukkig weten we dat ze ook anders kan ;) (Dat dribbelen voordat ze overgaat in draf, of dat naar de hindernis kijken bij het springen :j écht net Nanda!)

Ja echt toevallig dat je Rianne tegenkomt in de supermarkt en dat we allebei zo snel op woensdag konden! Ik die week mooi vakantie, Marieke vrij :j Kwam echt goed uit! was gezellig Rianne weer eens zien. Was lang gelee!

En ook Dolce voor t eerst gemeet! (werd tijd!) Knapperd hoor :D Beetje verwarring in het begin.. er staat in dat rijtje nog een Dolce, maarja.. schimmel.. Dus dat dat jouw Dolce niet was hadden we zo door :P Op zoek naar de echte Dolce! hihi En Shaar natuurlijk ook een lieve aai over der neus gegeven. Nu nog een meet met jou erbij :)
Heel thuis gekomen Bar? Plaats je ook snel jaloersmakende foto's? :D

Nou geregeld Marieke: jasje, blouse (niet zo'n mooie als die van gister :+), plastron en haarnetje lenen en hoppa! ;)
ff shirt uitleg: zie je een jongen met een héle héle foute blouse (streepjes met ruitjes in één, voor de mensen die niet kunnen kiezen :Y) ) en 5 minuten loopt dezelfde blouse voorbij met een andere jongen :+ Ergens valt ie dan toch in de smaak zou je denken! :Y) Of.. jongens kunnen niet zo goed kiezen, kan ook!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:59

Ja leuk anne dat jullie er waren!
haha even verwarrend om dolce te vinden, maar die schimmel heet sjimmy, alleen hebben dolce en sjimmy van box geruild en daardoor hangt bar dr bordje nog boven de verkeerde stal.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:51

Zucht, het zal me ook eens even 1x meezitten :(! Niet dus...
Gisteren met dolce naar de kliniek geweest (moerbeke), de dierenarts eerst weer alle onderzoeken gedaan op dr bult (had mn eigen dierenarts ook al allemaal gedaan). Naja, het moet dus geopereerd worden, maar hij durft het niet aan om dr staand te opereren. Kortom; ze moet onder algehele narcose... En daar was ik al zo bang voor! Ook heb ik dr helemaal röntgenologisch laten keuren en ja hoor, tuurlijk kwam daar ook nog wat uit! Ze heeft een OCD van 6 mm in de linkerachterbeen, in het sprongewricht. Dus daar wordt ze ook gelijk aan geopereerd. Doordat er iemand donderdag een operatie had afgezegd kon ik dr gelukkig laten staan en wordt ze dus donderdag geopereerd.
De OCD operatie stelt opzich niets voor, en normaal gesproken mogen ze daarna dus direkt door naar huis. Maar aangezien die bult ook nog weg moet zal ze waarschijnlijk iets van een week moeten blijven... ;(
Dr zit ook een lekker prijskaartje aan... 2000 euro!
Vanacht dus weer amper geslapen... heb t echt even zooooo gehad!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:03

O Bar,
Wat vervelend voor je!
Had je gister op stal al horen praten erover.
Je hebt ook echt geen geluk met je paardjes, sterkte!
Ik hoop voor je dat het allemaal goed gedaan wordt en dat je dan wat meer plezier mag hebben van je paardjes als dit achter de rug is!

Nog wel genoten van je vakantie?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:46

He Bar, kom je lekker uitgerust terug van vakantie, heb je dit :\
Wel fijn dat ze snel geholpen kon worden, ga je er donderdag zelf nog heen erna? Veel succes ermee, we horen wel hoe het is gegaan!

Meeting met Rianne staat bij mij ook al zo'n 5 jaar op de planning :+ Maar komt echt een keer goed!
Maar flink aan de training dan he Marieke; als je op wedstrijd gaat ;)
Anne; sorry dat ik niet meer terug ge-smst heb; ben t glad vergeten! Maar film ken ik, ook eens gezien, is erg mooi idd :j

Zo, ik zit nog lekker in pyjama en heb weinig zin om aan te kleden als ik zo naar buiten kijk :+

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:53

Ik wordt donderdag gebeld hoe de operatie is gegaan... denk dat ik dan vrijdag of zaterdag wil gaan kijken...

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:02

Heej Bar, wat erg! Het zit je inderdaad niet mee. Ik duim hard mee dat met deze operatie alle problemen de komende jaren uit de lucht zijn! Heb je wel een leuke vakantie gehad?
Tof, een keertje naar Rianne! Dat is ook echt al eeuwen geleden! Dan roepen we al jaren dat we nog een keer moeten gaan, maar komt het er gewoon niet van. Nu dus wel ;)
Leuk dat jullie bij Daan en Dolce zijn wezen kijken; de meeting rondje-stallen moeten we ook nog eens plannen!
Marieke, geef ff door wanneer je eerste wedstrijd is, dan zet ik t alvast in mijn agenda ;) Goed dat je weer gaat longeren.
Ik zit ook nog in pyjama, heerlijk! Straks ff shoppen, vanmiddag les!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 20:56

Ja.. zo ons in verwarring proberen te brengen hè! Paarden verhuizen! Gelukkig trapten we daar niet in! :Y) Wij herkennen Dolce toch wel :D

Oh bah, Bar.. heb je dat ook nog eens :(:) Das ook best lang dat ze daar moet staan zeg! :oo *prijskaartje is er ook wel naar := * Gelukkig hoefde ze niet een extra keer op en neer, klein voordeeltje. Hopen dat je hierna 2 gezonde paardjes hebt de komende jaren. Je hebt genoeg gehad nu zou je denken..

Goed geshopt vandaag Bianz? Hoe ging de les?

Maandag na de vakantie begonnen met een studiedag. Was leuk! Twee eigen gekozen workshops (volop keus, dus je kan echt je eigen ding kiezen). Neuro-linguistisch programmeren kende ik al van mn stage, maar was benieuwd wat zij erover zouden zeggen. Ze (juffen en een logo) hadden de cursus van 2 jaar gevolgd en waren erg positief! Komt dus ook op mn verlanglijstje ;) En nog een workshop Kids Skills (probleem oplossen bij kinderen, waar kind grotendeels zelf het probleem 'vindt' en het plan maakt). Ook interessant, maar meer op hoger niveau en echt talige kinderen gericht. Maargoed, wie weet bij een andere doelgroep wel handig! Na de lunch de dag afgesloten met de film Ben X. Kende hem niet, maar vond hem érg mooi! (Is in 2007 in de bios geweest geloof ik Thirz. Heb je hem daar gezien?) Nuttige dag dus :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:24

Werd om half 3 gebeld, was aan t werk (maar gelukkig net op weg naar mn volgende patiënt)... Echt trilde aan alle kanten, ben dr echt even bij gaan zitten.
Ze hebben dolce dr bult weggehaald en het bleek 1 grote bonk met vet te zijn met erdoorheen bloedvaatjes. Hij is in totaal 1 uur en 40 min bezig geweest. Dat wegsnijden was zo gedaan, maar ze moesten het natuurlijk netjes weer dicht maken. Ze hebben een drain erin geplaatst en ze heeft een soort singel om om tegendruk te geven tegen de wond. Om half 3 was ze nog niet helemaal 100% wakker en stond nog een beetje te slapen in dr box. De OCD was geen probleem, was er zo uit. Ik ben echt meeeeeega opgelucht!
Morgenmiddag ga ik samen met mn vader bij dr kijken... Wil vandaag nog niet gaan aangezien ze misschien te druk gaat doen als ik er ben...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:03

Fijn bar, dat het goed is gegaan.
Nou hopen dat ze goed hersteld!

Nou wij vertrekken morgenochtend vroeg naar disneyland in Parijs.
En hopen zondag op maandag nacht weer thuis te komen.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 22:56

Vanmiddag bij Dolce geweest, ze stond er rustig bij. Het is wel sneu want ze staat dus vast aangezien ze niet mag liggen, want dan komt er te veel druk op de wond. Ook zit er nog een drain in de wond, dus moet ze blijven staan. Ze had dr infuus nog in dr nek zitten, maar deze werd eruit gehaald toen wij er waren. Ze wordt steeds getempt en ook krijgt ze antibiotica en ontstekingsremmers... Dr drain druppelt steeds, daardoor heeft ze een heel bebloed been... zag er wel zielig uit!
Kheb dr lekker gepoetst en ondertussen heeft ze een halve emmer slobber leeggesmikkeld. Ze ziet er opzich goed uit vind ik, helemaal niet dr buik opgetrokken ofzo. Was wel fijn!

Nog ongepoetst met infuus nog in dr nek (zit aan de andere kant)
Afbeelding

Infuus eruit en ff tape rond dr nek aangezien dr een gaasje op zat om wat tegendruk te geven...
Afbeelding

Foto van de wond (even in link)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ARJTCSEY.jpg

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:12

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat ze er goed uitzag Bar!
Hopelijk heb je dr weer snel thuis in dr stalletje :) Al enig uitzicht wanneer ze naar huis mag?
Nel; leuk naar Disney, geniet ze! (ben je nu ws aan het doen :+ ) Hadden jullie al kerst-dingen? Geeft altijd zo'n leuke sfeer!!
Leuk zo'n studiedag met die onderwerpen Anne! Ik heb die film nie in de bios gezien, maar op symposium van mn werk.

Vanmorgen lekker kunnen lessen, rijdt toch een stuk fijner met dit weer ipv met die harde wind van de week ;)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:48

Ah.. Je baby staat er wel een beetje sneu bij hoor zo met al dat verband :(:) Wel fijn om te zien dat ze er niet zo veel mee zit zelf. Gelukkig maar! Als je paard daar helemaal nerveus staat, maakt dat het niet makkelijker natuurlijk. Hopen dat ze snel lekker naar huis mag. (En mag liggen, wordt al moe als ik daaraan denk! Staand slapen, gelukkig kunnen zij het beter, maar t klinkt zo vermoeiend!)

Ja echt super lekker weer :D Echt paardrij weer. Had je goed gepland Thirz! Mag zo best blijven :D Geen nat, dan heeft de trein vast ook minder last van blaadjes := Hoop ik!
Kim, die dag dat je smste was ik ietsje later thuis: miste mn overstap naar de stoptrein in Roosendaal, de intercity had bij vertrek al wat vertraging + werd stoptrein én had last van spiegelgladde sporen. Dus ik was om kwart voor 8 pas thuis :P En om kwart voor 9 lag ik alweer in bed :Y) Gelukkig is de NS wel voorbereid op de winter :D haha
Moest je naar school Kim? of loop je nu fulltime in Veere? Stage was al helemaal klaar toch? Ik ben het even kwijt :? Nog steeds pas in januari klaar, of werkt school al beter mee?

Ons ook wel mee laten genieten hè Nel straks :D foto's!! Veel plezier!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:04

Owhja dat gedoe met bladeren op t spoor krijg je nu ook weer ja, hopeloos!

Morgenochtend ga ik weer bij de Dolce op ziekenbezoek...
En dan dinsdagmiddag weer... en hopelijk mag ze dan einde van de week weer lekker mee naar huis...

Kheb Shaar vanmorgen geschoren, wat is dat toch altijd een rotwerk! Bah!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 18:12

Heel stom, maar kan me toch niet herinneren dat ik daar ooit zoveel last van heb gehad.. :? Misschien dat ik het nu merk omdat ik vroeger de trein in stap? Geen idee, vind het maar niets iig :p

Spannend! Zou wel fijn zijn voor t weekend weer lekker thuis :) Je kan best wel vaak gaan kijken gelukkig!

Shaar is dus weer klaar voor de winter met der dunne, lichte vachtje :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:14

Ja probeer zo vaak mogelijk erheen te gaan. Maar t is toch bijna een uur heen en weer een uur terug... dus kan niet iedere dag helaas...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:26

Vanochtend weer bij Dolce geweest. Ze ziet er goed uit, hinnikte heel lief toe ik aankwam. Ze heeft gelukkig ook geen koorts. Kheb dr lekker gepoetst en daarna samen met mn moeder dr wel 20 min staan knuffelen. Wij aan alle 2 de kanten achter dr oortjes kriebelen en dan ging ze er echt helemaal voor staan, zo schattig! Kon echt merken dat ze ervan genoot.
De dierenarts-assistent die er rondliep zei alleen dat ze misschien wel gedurende de hele tijd dat ze verbonden moet worden (3 weken) daar moet blijven. Dat zou wel een flinke tegenvaller zijn!
Dinsdagmiddag ga ik weer naar dr toe en hoop dan erbij te zijn als ze het verband gaan wisselen en even met de dierenarts te praten...
Afbeelding
Ze heeft een soort corset om dat tegendruk moet geven tegen de wond. Hierdoor hopen ze dat er geen loze ruimte ontstaat tussen de huid & dr buik, want dan zou hetzelfde probleem weer op kunnen treden :(
Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:10

Fijn dat het goed gaat met Dolce! Ik hoop dat je morgen hoort dat ze snel met je mee naar huis mag. Natuurlijk wel logisch dat ze zoveel compressie moeten blijven geven tot er genoeg genezing is; bij mensen zie je soms dat het te snel zonder moet waardoor er toch nieuwe zwelling ontstaat, dus gelukkig zijn ze voorzichtig! Ze lijkt het iig allemaal gelaten over zich heen te laten komen, dat is fijn :)
Anne, hoe vierkant zijn de wielen ondertussen met al die bladeren? Kan me ook nog herinneren dat ik heel wat vertraging daarom heb gehad, stomme NS!
Nel, hoe was het in Disneyland? Ben ook benieuwd naar foto's!
Thirz, zit Nous haar ijzer er weer onder? Ze wilde vanmiddag graag naar binnen; had het geloof ik wel gehad met de wind en kou!
Ga snel weer verder Grey's kijken, doeidoei!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:13

Heb vanmiddag even telefonisch contact gehad met de dierenarts. Als alles goed blijft gaan mag ze vrijdag of zaterdag mee naar huis!
Morgenmiddag ga ik weer lekker bij dr langs, heb er alweer zin in! Mis dr wel namelijk!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:57

Ben vanmiddag weer bij Dolce geweest. Het gaat gelukkig allemaal goed met dr! Ze staat nog steeds ontzettend rustig, vind het echt een wonder!

Stoffige kont met mooie staart :D
Afbeelding

Fooooood?!
Afbeelding

Hier gingen ze bix voeren. Ze had net al een emmer slobber van mij gehad en had ook net hooi gekregen... Mijn paard bedelt dan ook nooit hoor ;)
Afbeelding

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 16:23

http://www.omroepzeeland.nl/128462/2010 ... loten.html
Handig :Y) Hebben we 1 weg in zeeland, gaat ie stuk!

Wel super tof dat Dolce zo rustig staat daar! Heb je der gister mee naar huis kunnen nemen? Of vandaag? :):) Hoop het wel! Reis goed gegaan? En hier op stal ook zo rustig?

Gelukkig heb ik er maar een weekje last van gehad. Dus viel mee. Deze week geen last van bladeren! En na deze wind denk ik niet dat er nog veel bladeren op het spoor zullen liggen :Y) Hoop ik. Vind 1 week genoeg :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:40

Jeeeeeej Dolce is weer thuis! Ben zo blij! De reis is super gegaan :D
Ze staat nu helemaal happy weer in dr stalletje!
Donderdag mag t verband van dr been eraf en mogen die hechtingen eruit. Dr buikverband moet zo lang mogelijk blijven zitten en dan mag ik dr corsetdinges meer naar voren plaatsen zodat t druk geeft op dr plek van de operatie.
En vanaf donderdag mag ze een beetje aan de hand stappen!

Mn 2 monstertjes weer samen!
Afbeelding

Naaktlingertje
Afbeelding