We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: We crossen door het bos, Rc 't Fjordenpaard gaat los VI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 11:06

Gefeliciteerd Simone!! Heel veel geluk en plezier gewenst en mogen de engelen je gunstig zijn vandaag

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:28

Gefeliciteerd Simone !!!!!!!!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:02

Vandaag bij iemand geweest waar ik de fries van mag verzorgen en rijden.
Hij heeft last van extreme mok dus zal me eens inlezen hoe je dat het best kan behandelen.
Morgen ga ik een buitenrit met hem maken denk naar Midlum en terug even aan mijn moeder showen haha en als brenda wakker is ook aan haar hihi.
Hij is 15 jaar en heet Tietus en is ontzettend lief en braaf.
Zijn benen moesten wat worden geweekt vandaag en toen stond hij met 2 benen in een emmer water en vond hij best hihi.
Zal morgen ook even foto's maken.
Hij heeft een westernzadel dat hem goed past dus denk dat ik daarmee ga rijden echt gaaf heb er zin in !

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:08

Gaaf! Veel plezier!
En gefeliciteerd simone!
Laatst bijgewerkt door xRooss op 13-12-13 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:09

wat leuk andrea! :D

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:15

Gefeliciteerd Simone! en wat gaaf andrea, veel plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:19

mok behandelen? gewoon mokzalf kopen :j alle korstjes eraf krabben (kan je het beste met betodine-scrub doen), en dan lekker dik insmeren en elke dag herhalen en eventueel weer de korstjes eraf halen :) mijn paard heeft er ook last van, dus heb me ook even ingelezen hihi!
wel leuk zeg!! ben benieuwd naar een foto :))

EDIT: weet niet wat de rede is dat z'n benen geweekt moesten worden, maar mok kan je het beste droog houden dacht ik

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:26

Anoniem schreef:
mok behandelen? gewoon mokzalf kopen :j alle korstjes eraf krabben (kan je het beste met betodine-scrub doen), en dan lekker dik insmeren en elke dag herhalen en eventueel weer de korstjes eraf halen :) mijn paard heeft er ook last van, dus heb me ook even ingelezen hihi!
wel leuk zeg!! ben benieuwd naar een foto :))

EDIT: weet niet wat de rede is dat z'n benen geweekt moesten worden, maar mok kan je het beste droog houden dacht ik

klopt maar het zat helemaal vast en was keihard en werd aangeraden om mee zee zout of zeewater met lauw water te mengen en het los te weken.
Daar hebben we een badje van spul voor mok ingedaan en goed ingemasseerd en daarna goed drooggemaakt en korstjes eraf gehaald en mok zalf erop gedaan.
Maar is echt extreem bij die fries zit bijna tot de knie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:09

oh vandaar! bah, normaal hoor je juist dat Friezen en tinkers er minder (snel) last van hebben door die sokken... mja meer dan behandelen kan je toch niet doen nu, hopen dat t werkt! jeuk als de pest bij ze namelijk -O-

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:15

Hij is nog niet lang bij huidige eigenaar en hij is verwaarloost geweest bij vorige eigenaar.
Hij stond alleen maar in het land en was bijna alleen modder en is nooit goed schoongemaakt.
Nu zijn de sokker eraf geschoren en het ze zei dat het er al beter uit ziet dan ervoor.
Morgen wordt het nog een keer geschoren en dan laten ze het weer groeien

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:22

Nee friezen en tinkers hebben er juist meer last van door die sokken. Dat blijft vaak heel vochtig waardoor mok sneller ontstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:33

ja daar heb je ook een punt, maar hoor ook vaak dat die sokken het een beetje "tegenhouden" ofzo
slim om ze er even af te scheren, kan je t beter behandelen :) en zielig zeg, snap niet hoe mensen een beest zo kunnen verwaarlozen...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:53

In september zat ik op 97 kilo en voelde ik me er niet lekker meer in.
Toen ben ik op mijn eten gaan letten en begonnen met zumba in november zat ik op 91,7 en er wou niks meer af.
Nu ben ik deze week begonnen met het sonja bakker dieet.
En sinds een heeeeeele lange tijd ben ik onder de 90 kilo namelijk 89,8 dat die 200 gram zoveel kon uitmaken vind het een mooi getal die 8 beter dan 9 haha.
Vind het zo gaaf ben helemaal in mijn nopjes *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:57

Gefeliciteerd simone!

Ahh herman :( reed wel eens langs zn weiland. Je kon hem altijd goed herkennen. Die lichte fjord.

Faron heeft ook last van mok. Alleen vooral bij het been waar ze al beetje trapperig mee is en ze vind het helemaal niet leuk als ik het schoon wil maken dus gaat niet zo makkelijk..
En als ze dan in de modder staat helpt het helemaal niet want dan gaat er ook nog modder aan plakkeb in dr sokken..
Laatst bijgewerkt door _Lucy op 13-12-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:01

Super goed Andrea! het scheelt dan maar een paar gram misschien maar een tiental lager is toch heel wat!
En dan ben je dus al wel meer dan 7kilo afgevallen he! Super goed!
Volgens mij verdien jij wel een fjordenpaard ritje!

En echt super leuk van die fries!
Juist zo'n paardje waar je lekker van op aan kan en lekker mee naar buiten kan. Heerlijk!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:02

_Lucy schreef:
Super goed Andrea! het scheelt dan maar een paar gram misschien maar een tiental lager is toch heel wat!
En dan ben je dus al wel meer dan 7kilo afgevallen he! Super goed!
Volgens mij verdien jij wel een fjordenpaard ritje!

En echt super leuk van die fries!
Juist zo'n paardje waar je lekker van op aan kan en lekker mee naar buiten kan. Heerlijk!

bedankt *\o/* *\o/*
wil er dolgraag heen maar mijn uitkering is nog niet gestort en heb niemand die mee wil helaas :(
ik wil voordat ik naar el rancho ga volgend jaar 80 of minder wegen

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:09

Ik geloof er helemaal in dat je dat gaat lukken Andrea. (nog net iets in de 80 is ook al heel wat vind ik!)
Ook al is de winter daar soms een moeilijke periode voor.
Lekker blijven sporten en veel op pad met je friesje. Dan krijg je er toch weer flink wat beweging bij als je buiten kunt rijden of lekker wandelen. Misschien wel met je hondje er bij nog.

Lekker genieten en zo door gaan! =)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:11

Ik ga naar zumba 2x per week en ik ga bijna elke dag naar Tietus toe.
En op donderdag mag ik ook op een fjord rijden als ik wil.
Komt dus helemaal goed :))

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:14

Ik vind het super tof dat als je het wil. Je er ook zo voor gaat En zorgt dat het je lukt!

En dan besteed je. Ook als je even geen of niet zo veel werk hebt. Je tijd toch heel erg goed.

Hoe gaat het eigenlijk met je werk? Heb je nu wat? Of weer op zoek?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:21

Helaas heb ik nog niks ben wel druk met solliciteren ben in straal van 25 km aan het zoeken.
Ik heb nu dan een ww uitkering gelukkig waar ik genoeg aan heb hoop dat ik voor volgend jaar weer een baan heb want heb nu autorijlessen en als dat pakket op is en heb nog meer nodig dat ik wel meer lessen kan kopen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:35

Vandaag buitenrit van circa 5 km gemaakt even naar midlum en terug even showen aan mijn moeder,zusje, moeders vriend, buurvrouw haha
Hij was echt super braaf en gaf echt nergens om.
Daarna weer naar zijn hui gereden en toen begon ik aan de grote klus zijn stal schoonmaken. Het was namelijk een pot stal geworden ik heb er 12 kruiwagens uitgehaald en lekker wat zaagsel en stro erin gegooid nu heeft zijn baasje vanavond een verrassing haha.
Verder zijn benen ingesmeerd met mokzalf.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:47

Leuk dat je zo'n lekker ritje hebt gemaakt Andrea! Maar over die potstal: zou ze dat niet bewust hebben gedaan? Sommige mensen doen namelijk expres oppotten. Maar ik hoop dat de eigenaresse er blij mee is!

Ik heb weer laaaangg gewerkt voor de post vandaag, pfoe. Zometeen nog naar me oma want die is jarig vandaag. Nu kan ik eindelijk van me vakantie genieten!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:17

Dag dames, daar ben ik ook weer eens :)
Welkom alle nieuwe mensen!
@Lucy: Gefeliciteerd met je theorie!
@_Dreamer: Ik heb ook een eigen paard, voor foto's kan je even in m'n profiel kijken. Leuk paardje heb je trouwens!
@Suus: Klinkt gaaf joh dat western rijden! Al houd ik het denk ik even op 'gewoon' engels, dat is voor mij en Ferro al lastig genoeg :=
@Kim: Stoere papa heb jij zeg, gewoon lekker op het paard stappen :j
@Simone: Nog gefeliciteerd! Wat klote zeg dat je niet mag paardrijden... -O- Hopen dat het snel beter
wordt!
@Andrea: Wat leuk dat je een verzorg paard hebt! Voor zover ik weet komt mok juist meer voor bij friezen en tinkers omdat het vaak vochtig onder de sok blijft. Ferro heeft het gelukkig maar één keer gehad sinds ik hem heb. Ik heb het toen twee keer per week gewassen met betadine shampoo, goed afdrogen en elke dag insmeren met een vette zalf zoals uierzalf.
Zoals Linda ook al zei weet ik niet of het wel verstandig is om een potstal zomaar uit te mesten zonder even te overleggen. Sommige mensen vinden dat juist prettig en het kan lang duren voordat je een echt goede dikke laag hebt. Zou de volgende keer even overleggen met de eigenaresse :)
@Linda: Neejoh post lopen is hartstikke leuk, dan heb ik tenminste elke weer m'n post op de mat hihi *\o/*

Ferro en ik zijn de laatste tijd goed bezig! We hebben 1x per week les en deze week heb ik daarnaast nog 3 keer zelf gereden. Het gaat echt super! Op dit moment druk bezig met meer halslengte, wat meer oefenen op zijwaarste beenhulpen en gewoon lekker ontspannen ons rondje lopen. Meer halslengte vindt hij echt ontzettend lastig, hij wil z'n hals wel wat meer laten vallen maar nog niet ontspannen in de kaak. Dan blijft hij alsnog met z'n hoofd achter de loodlijn lopen terwijl hij wel mooi op lengte is. Maarja, daar is het een fries voor he :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:13

_Linn_ schreef:
Leuk dat je zo'n lekker ritje hebt gemaakt Andrea! Maar over die potstal: zou ze dat niet bewust hebben gedaan? Sommige mensen doen namelijk expres oppotten. Maar ik hoop dat de eigenaresse er blij mee is!

Ik heb weer laaaangg gewerkt voor de post vandaag, pfoe. Zometeen nog naar me oma want die is jarig vandaag. Nu kan ik eindelijk van me vakantie genieten!

dat had ik inderdaad ook gedacht maar ze zei dat ze gewoon geen tijd had om hem een keer volledig leeg te halen :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:23

Oké nee dan is het goed ;)