Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ja ja bla bla bla
hij ging hangen en trok een hele ijzeren paal mee van zo'n 20 kg en toen ging hij rennen voor z'n leven was hij nog onderuit gegaan ik achter hem aan rennen in het land en ik ook huilen ik dacht echt die breekt z'n benen of die paal die steekt zo z'n buik in! maar het is gelukkig allemaal goed afgelopen een paar grote schaafwonden en een best diepe wond in z'n achter been maar hij loopt nog helemaal goed en er zit al een korst op. 
hij staat er alleen niet tussen maar die je ook op msn hebt als je
.Citaat:.: Hangen tijdens het vaststaan :.
Er zijn verschillende oorzaken:
- Angst: een jong paard dat vastgebonden wordt kan gaan terugtrekken, hierdoor komt het halster strak rond de nek en het hoofd te zitten. Het paard wordt bang en gaat nog harder trekken en zal uiteindelijk losbreken.
- De wetenschap dat wanneer hij hard genoeg trekt hij los geraakt.
- Een paard dat in een stand gehouden wordt kan gaan hangen als de vloer te schuin afloopt. Als zijn voorbenen hoger staan dan zijn achterbenen en hij niet kan rusten gaat hij hangen om van plaats te veranderen en zo ontwikkelt er zich een gewoonte.
- Het hangen kan ook ontstaan doordat een paard dat in een stand staat gaat hangen om op die manier tot bij het paard in de stand ernaast te komen.
- Nog een oorzaak van hangen kan een enge handeling van de verzorger zijn, bv door met een spuitbus te sprayen kan een paard verschieten, weg willen lopen en dus gaan hangen.
Oplossingen:
- Je mag een jong paard nooit vastbinden zonder toezicht te houden en train het jonge paard op het vaststaan zodat deze het gaat accepteren.
- Een extra touw rond de hals (veilig vastgezet en het mag niet straktrekken) kan helpen.
- Een elastisch touw werkt vaak geruststellend.
- Als je een paard vastbind in de stal dan kan je een touw dwars over de breedte van de stal spannen waarmee het paard dus in aanraking komt als het gaat hangen.
- Je kan het paard niet echt vastzetten, haal het touw gewoon door de ring tijdens het poetsen,... op die manier voelt het paard zich niet bedreigt.
Ben echt blij. Af en toe kleine foutjes maar dan moest ik weer verzitten ..
En die moeder zo van sinds wanneer is dat zo dan? Bonny;Dit is altijd al zo geweest

Mn vader wilt me wel een lift geven

Nee grapje !