manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:57

Knappe Voice voor de kar! Leuk hoor Nel!

Bedankt allemaal voor de lieve woorden...
Begin komende week komt de dierenarts om een echo te maken, dan zal de ernst van de blessure te zien zijn. Wel heb ik besloten om te stoppen met de sport. Ik ben super trots dat ik zo ver met dr gekomen ben en wil het niet riskeren dat ik dr aan het overvragen ben.

Heb me maar even een beetje proberen te focussen op wat "leuks" afgelopen dagen...
Ook even lekker met Dolce bezig geweest. Ze is zo braaf!
Gisteren in t longeerbakje een dekje op dr rug gelegd. Ze zette eerst een stap opzij, maar toen kon ik het zo op dr rug leggen en liep ze rustig een rondje ermee rond.
Daarna het zadel van Sharon gepakt. Dat was wel even spannend maar kon het zo op dr rug leggen. Ook met aansingelen gaf ze geen kik!
Toen heb ik dr even laten lopen met het zadel op dr rug, ze gaf 2 bokken en liep vervolgens alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Kon ik toch even glimlachen op stal...

Afbeelding

Afbeelding

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:15

Ziet er goed uit Bar!
Fijn dat je nog een glimlach kon laten zien dan op stal.
Vindt het heel goed van je om de keuze te maken om met shaar te stoppen.
Het is echt heel knap dat je zo ver bent gekomen met zo een kleine pony!!!
Echt super!!!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 19:57

Lastige beslissing lijkt me Bar... Lijkt me toch ook een soort 'verslaving' worden dan; kijken hoever je kan komen met je paardje! Zeker omdat Shaar het allemaal zo goed oppakt, het kan en leuk vindt! :D Weet het niet hoor, ben zelf zelfs niet een klein beetje daarmee bezig, maar kan me wel voorstellen dat het zo gaat? (ik heb dit bereikt, wat kunnen we nog meer?)
Knappe beslissing in ieder geval Bar :) Hopen dat het meevalt allemaal, en dat ze snel herstelt! Dan kan je nog heerlijk járen van haar genieten :j En trots zijn op Shaar kon je toch al *D Gewoon Z2 gerechtigd met je super Haf! En nu heb je ook nog een knappe stoere Dolce +:)+ Fijn dat ze er zo koel onder is! Staat ook wel stoer zo'n zadel ;) Al net echt! Hihi, en ben jij al langzaam aan t wennen aan de grote klim? Want hoe groot is ze nu?

Knappe Voice! *\o/* Ziet er stoer uit Nel! Is Daniel al meegeweest? wat vond die ervan?

En wat een heerlijk weer hè 8-) (Uit die pyjamabroek Thirz :P) Wij hebben vanmiddag de paardjes heerlijk in het zonnetje terug naar huis kunnen rijden :D heerlijk in mn hempje, was lekker! En de paarden waren ook duidelijk weer blij om terug thuis te zijn van vakantie. Helemaal happy weer de wei op! (en ik ook, want we reden weer paard ;) ) Hoe is t trouwens met jouw paarden plannen Cis?

Veel plezier met de kids weer naar school brengen/ sturen morgen Thirz :wave: Daaaag! En genietse van de rust! ;)

Laat je weten wat de DA zegt Bar? En sterkte er iig mee..

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:44

Phoe Bar; das geen makkelijke beslissing, maar heel goed dat je voor Shaar dr welzijn kiest. Lekker nog van dr buitenritjes genieten en over een paar jaar ga je met je nieuwe topper door de wedstrijdring heen :)) Ben ook benieuwd naar de echo!
Gave kar hoor Nel, ben je er ook al mee naar buiten geweest?
Nou Anne, die pyjamabroek gaat in de avond gewoon nog aan hoor, want dan ist frisjes zat :+ Maar heerlijk genieten dit nazomer-weer!!
Jij was morgen zeker nog vrij? Ik moet weer wennen aan mn wekker om 6u denk ik :z ga zo mn bedje maar opzoeken!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:52

Goed dat je de beslissing maakt Bar, idd niet makkelijk, maar als het voor Shaar het beste is... Succes met de echo. Zoals ik al eerder zei: sterkte en ik hoop dat het mee valt.
Fijn hoor Anne, dat je weer lekker kunt rijden! Moet je nog steeds elke zondag morgen vroeg?
Top Nel, dat je nu lekker kunt gaan mennen! Ben echt heel benieuwd hoe Voice het oppakt! Snel meer foto's buiten!
Thirz, succes morgenochtend om 6 uur, zoals gezegd zal ik aan je denken, mijn wekker gaat de hele nacht niet omdat ik niet ga slapen. Ik ga jou gewoon wakker smsen :P
Nou, ik ga verder inpakken, tot ooit :D

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:51

Ben zaterdagochtend 1,5 uur naar buiten geweest met de kar.
Dat ging ook echt heel goed!
Ze loopt overal heel makkelijk langs!
Jullie zijn natuurlijk ook welkom om een keertje mee te gaan he!;)
Daniël is ook al een paar x mee geweest en die vindt het ook geweldig!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:35

stil......

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:12

Zeker! Iedereen is druk denk ik!
Ik ook met werk en 2 paardjes doen. Helaas vandaag in t zwembad met kinderfeestje gezeten, kon niet van t mooie weer genieten. Wél van de glijbaan, die is best spannend in het donker :+
Bar: hoe was de scan?
Kims; wanneer spreken nou eens wat af? Lang gelee!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:22

Wat gaaf Nel :D zo heb je tenminste wat aan je kado ;) (Zou wat zijn als Voice het niets vond.. )

hihi, ik heb inderdaad ook al een paar avonden het dekentje er lekker bij gepakt hoor Thirz! Al vind ik het 's nachts dan toch weer niet meer zo koud.
En viel de wekker van 6 uur mee? (Soms kan die tijd zó tegen zitten, de andere keer valt t dan best mee en ben je best uitgeslapen.. iig dat had ik wel.)
Orson nog geen gekke dingen gedaan met Bianz op vakantie? Daar hebben jullie paardjes nog wel eens last van toch?
Jammer dat je gister niet van het weer kon genieten.. Hebben ze daar geen lekker buitenbad? of was dat te koud? haha, máár je durfde het wel, vande glijbaan ;) Knap hoor!

Je treft het wel hoor Bianz, lekker vakantie! :D Je mist hier weinig zomers weer :P Wanneer kwam je nou terug? Enne vakantie-verhalen plaatsen hè *D

Gister lekker een dagje naar de Beekse Bergen geweest met klasgenootjes. Was leuk! En super weer natuurlijk, echt geluk gehad! Mooi weer een hoop data gepland voor de volgende meets :+ De volgende is waarschijnlijk volgende week al :') Tsja, zo zit er 3 maanden tussen en dan is het ineens maar een week :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:49

Leuk joh Anne, het was idd heerlijk weer!

Barbara_ schreef:
Vandaag is de dierenarts geweest voor een echo van Sharon dr pees. Er was irritatie/letsel te zien thv het checkligament waar het over gaat in de diepe buigpees. Het letsel was vrij klein, wat dus positief is!
Ik mag iedere dag 15 min met dr stappen en dit uitbouwen naar 45 minuten. De eerste maand zo vaak mogelijk het been koelen (gelukkig heb ik een aantal stalgenootjes die mij helpen). Over ongeveer 1,5 maand moet er een controle echo gemaakt worden om te zien hoe het er dan uit ziet. Maar de prognose is goed.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:45

Even een verslagje gemaakt van gisteren...

Was gisteren op weg naar de paarden (reed over t fietspad langs de schroeweg, richting de brug). Ik haalde een fietser in en op dat moment sloeg die fietser opeens linksaf! En knale dus vol tegen mij aan.
Hierdoor ben ik gevallen met de scooter en 6 meter verder in de berm geslingerd. Mn scooter is ook een heel stuk doorgeschoven, de kappen zijn aan de linkerkant helemaal geschaafd en t stuur kan niet meer recht. Ik heb een aantal koprollen gemaakt en ben in de berm terecht gekomen. Mn hele linkerheup, linkerknie en enkel zijn geschaafd/blauw... verder had ik een bloedneus door mn helm en pijn aan mn tanden. Die jongen is ook gevallen met zn fiets, maar had niets.
Hij sloeg opeens af zonder te kijken en had zulke harde muziek op dat hij me niet had gehoord. Ook stak hij geen hand uit (of pas toen ik al naast m zat)...
Gelukkig kwamen er 2 mannen aanfietsen die alles hadden gezien. Ik was echt compleet aan t shaken en moest echt huilen van schrik! Gelukkig had ik niet extreem veel pijn.
Toevallig kwam er net een politiebusje voorbij, dus die is gekomen. Ik had gelukkig al mn papieren en rijbewijs bij... Naja gegevens uitgewisseld, want ik had helaas geen schade formulier mee (en de politie ook niet).
Toen ben ik door de politie thuis gebracht, de scooter achterin de bus (1 agent hield m vast) en ik voorin die bus. Voelde me echt een zware crimineel, haha!
Maar echt superlief want ze hebben mij en de scooter thuis afgezet.

Vanmorgen gelijk de verzekering gebeld en vrijdag komt er iemand de schade opnemen... En ik heb t schadeformulier ingevuld. Maar die gast moet ook zn handtekening erop zetten. En toen ik m daarvoor belde hadden we eerst een afspraak gemaakt voor vanmiddag... hij doet allemaal nogal moeilijk want hij schijnt geen WA verzekering te hebben... dus dat betekent dat hij alles zelf moet betalen en hij zegt weinig geld te hebben... Tsja dat is dan dikke pech voor hem, sorry hoor! Mn scooter is kapot, helm kan ik weggooien en mn schoenen zijn beschadigd, sokken kapot...
Naja uiteindelijk een afspraak gemaakt voor morgenmiddag. Hij wilde t namelijk nog met zn vader bespreken... Dus morgen ga ik naar m toe en ik neem mn vader mee. Voel me anders echt niet veilig!
Hij zei dat ie wel mn schadevrije jaren wilde betalen en mn helm... want hij vind dat we beide verantwoordelijk zijn. Nou mooi niet! Ik heb niets verkeerd gedaan! En mn scooter is niet all risk verzekerd, dus dan zou ik zelf de reparatie moeten betalen. Dat gaat mooi niet gebeuren!
Ook heb ik 2 getuigen dat hij degene is die schuldig is en hij heeft dat ook tegenover de politie verklaard!

Ik voel mezelf nu echt alsof ik door een vrachtwagen ben overreden... heel veel spierpijn ook in mn armen. Kan met mn rechteram niet eens mn haar kammen omdat ik er gewoon geen kracht in heb (plus dat t pijn doet)...

Kortom.... kheb echt weer veel geluk de laatste tijd :(

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:05

Anne_87 schreef:
Orson nog geen gekke dingen gedaan met Bianz op vakantie? Daar hebben jullie paardjes nog wel eens last van toch?

Hij heeft zich keurig gedragen, hij regelde alleen nog ff een extra date met Marcel, hij ging m teveel missen denk ik :+
Leuk dat je weer naar Beekse Bergen bent geweest, ander gezicht zeker, zo zonder sneeuw :P
En Bar; wat een pech zeg!! Gelukkig met dit vrijgekomen, heel veel beterschap en hoop dat t goed geregeld gaat worden met de verzekering enzo. Gelukkig viel uitslag echo van Shaar mee j:

Zo lekker van de paardjes genieten, het weer ziet er stukken beter uit dan gister!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:56

haha, neem aan dat de Beekse bergen er anders uitziet dan met sneeuw :P Wij iig wel: korte mouwen en zomerse open schoenen en ter afkoeling een ijsje! Als ik dan jullie foto's weer voor de geest haal.. toch een klein verschilletje :P

Fijn dat Orson zich, op de extra date na, helemaal keurig gedragen heeft. Tsja, en tussendoor een extra par nieuwe schoenen ;) Wie wil dat nou niet? Zeker als je ze zelf niet hoeft te betalen *D haha

Pfft lekker Bar.. Snap echt niet dat iemand de muziek zó hard zet dan. Ok muziekje erbij, vooruit moet kunnen (als je zelf de dubbeltaak aan kan dan toch), maar niets meer horen van de omgeving is toch lastig! Heb zo ook al wel iemand voor de bus zien schieten. Dat ging net wel goed, maar de chauffeur was toen ook echt boos/ geschrokken!
Hoe is t nu met de verzekering? Heeft hij zn krabbel al gezet? (bedenk dat je geen geld hebt, vóórdat je zonder te kijken afslaat!) En hoe is het met je spierpijn?

hihi, de vakantiegangers :P En ja ze hebben het ervan genomen in de vakantie!
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:16

Kheb echt heel veel last van mn nek. Collega heeft me vandaag behandeld en is er echt van geschrokken. Zodra hij er iets te veel aan kwam werd ik misselijk van de pijn!
Vanmiddag bij die gast thuis geweest, blijkt nog bij zn ouders ingeschreven te staan en lift dus nog mee op hun verzekering! Thank god! Kwam er namelijk ook achter dat mn anky rijbroek ook naar de knoppen is door de val!

Ahhh lekker hoor zo die paardjes!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:59

Bar je hebt wel pech zeg...
Is t niet verstandig om toch even langs de huisarts te gaan als je zoveel pijn hebt, stel dat er iets is met 1 van je wervels....?
Bianz, hoe was je vakantie? Tis hier maar rot weer vergeleken met wat jij hebt gehad....Nog 1,5 week dan zit ik op Rhodos...lekker ff genieten...
Thirz, leuke uitnodiging....moet alleen chris nog vragen....sms je vanaaf ff...
Anne, wanneer ga je weer mee naar Jade?

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:00

Hoi!
Ik ben ook weer terug van het zonnige en vooral prachtige Corfu! Heerlijke vakantie gehad, veel zon gezien, met de auto heel het eiland bekeken én weer een Griek ontmoet die mij wel zag zitten ;-) Ik heb iets met Grieken, maar zij blijkbaar ook met mij: Nathalie vond het niet zo goed voor haar ego dat ze haar niet eens zagen staan hahaha!
Bar, wat een pech zeg! Gelukkig dat het verzekeringstechnisch opgelost kan worden. HA heeft weinig zin, dat weet je zelf ook wel, maar het goed in de gaten houden kan geen kwaad! Heb je geen neurologische verschijnselen?
Leuk Anne, de Beekse Bergen! En ondertussen weer lekker aan het werk? Hebben de kids er weer zin in na vakantie?
Heerlijk Marieke, veel plezier op Rhodos alvast! Temperatuur gaat nu wel wat naar beneden, maar gemiddeld 25 graden is natuurlijk heel fijn! Ga je naar de stad?
Cis, hoe was de polo? Dat was toch afgelopen weekend? En Horse Event ook leuk geweest?
Nel, wat tof dat het mennen met Voice zo goed gaat! Wil zeker binnenkort eens zien hoe ze het doet!
Kims, leef je nog?!
Vanochtend al vroeg naar de paarden geweest en nog in het zonnetje kunnen rijden, want die buien die nu elke keer uit de lucht komen zetten... brrr het is gewoon koud hier!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:21

Nee geen neurologische verschijnselen. Alleen een hele zware vermoeide arm (mega spierpijn) en mn trapezius zit een hele bobbel in (zwelling) en is super pijnlijk!
Maar mn nek opzich doet geen zeer, het is echt puut de spieren!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 14:43

En zag jij de Griek ook zitten? Griek met verhuisplannen? Foto? :P Griekenland voor jou dus goed voor je kleurtje en je ego ;) (Nathalie wil nooit meer naar een land met Grieken samen met jou! haha)
Maar heerlijk genoten en opgeladen dus :D

Phoe gelukkig maar Bar! Kon het met de verzekering toch nog geregeld worden! Hebben zn ouders er nog wat van gezegd tegen je? Je klachten ook al wat aan t minderen?
Hoe doet Shaar het trouwens?

http://www.youtube.com/watch?v=q8AKb9h4-3M Heb dit lied in mn hoofd :+
Klasgenootje kende het uit de kroeg, dus die was druk aan t meezingen gister :') Tsja, vanmorgen nog een keer geluisterd hoe die nou ging.. Nou heb hem hoor! :)ddd Ben gister met klasgenootjes naar de Veerse avond geweest 8-) (Klasgenootje komt uit Raamsdonksveer) De 3J's, en van Velzen! En wat minder bekenden tussendoor :P Was leuk!

Roep maar Mariek :D Wanneer mag ik mee? Wordt weer eens tijd hè!

Enne uitnodiging? O:)

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:47

heej dames, ben ik weer! en ja ik leef nog, al is het maar half :+
Ik loop nu stage in Rotterdam op de verloskamers. Diensten van 12 uur (die nogal eens uitlopen). Ik ben dus praktisch een hele week van huis omdat heen en weer reizen niet mogelijk is. Het weekend is nu dus voor mij erg belangrijk omdat ik Febe dan weer lekker kan knuffelen. Alles gaat verder z'n gangetje. Ik heb binnenkort een week vrij, alleen zit Nick dan voor zn werk in San Diego dus dat schiet nog niet erg op hahaha. Met Febe gaat ook alles goed! Pas haar verjaardag weer gevierd (gaat hard!). Voor derest is het een enorme peuterpuber hihi. Gisteren stak ze haar vinger in een puntenslijper en zei: "mama, Febe puntje maken aan vinger?" ik zei dat ze het maar niet moest doen, maar helaas, het kwaad was al geschied! Haar nagel lag er al af }:0

Bar, wat een pech allemaal!
Bianz, heerlijk zo'n zonvakantie! Doe mij ook maar wat zon! Enne, nummers uitgewisseld met de Griek? :P Een vriendin van mij ging 3 jaar geleden ook naar Griekenland waar ze een leuke griek ontmoette. Hij bleef haar maar bellen en kwam zelfs een keer naar Nederland toe. Puntje bij paaltje wonen ze nu al 3 jaar samen :D kan snel gaan...
Anne, welke dagen reis je nu met de trein? Of is het wisselend?

Vandaag ben ik lekker vrij. Febe en Nick zijn de deur uit dus ik heb alle tijd voor mijzelf. Lekker hoor :-)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:32

Auwwww pijnlijk! Arme Febe, wat een actie!

Lekker dat je even uit kunt rusten vandaag, zal je wel nodig hebben! Vind het echt knap hoor dat je het allemaal vol houdt!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:22

Phoe klinkt weer pittig Kim.. Woon je daar in het ziekenhuis dan? of bij een klasgenootje/ kennis op kamers? Lijkt me wel heel moeilijk.. zoveel van huis en Febe dan zo weinig zien. Wat vindt Febe ervan? Zegt ze er wel eens iets over? Hoelang moet je deze stage nog? En dan daarna.. nog steeds op schema om toch in november klaar te zijn? (als school mee blijft werken dan toch) Dat was de planning toch?

Uh.. nee Febe, geen puntje aan de vinger! :(:) Tis zonde!

Ik reis alle dagen met de trein, behalve op maandag.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:45

Ik slaap praktisch overal en nergens. Inderdaad op piketkamers in het ziekenhuis en bij klasgenoten/vriendinnen. De ene keer slaap ik in Rotterdam, dan in Streefkerk, Utrecht of Krimpen a/d IJssel haha. Zo kom je nog eens ergens!

En ja, Febe weet dat ik zoveel van huis ben. Als ik zeg dat ik een drukke week heb begint ze meestal te huilen. Mama lang weg?? vraagt ze dan.
In november afstuderen was inderdaad de planning totdat de opleiding leuke grapjes heeft verzonnen. Sinds de fusie met de HRO moeten we het op z'n HRO's doen. En dat betekent dat eerst alle stages afgerond moeten zijn (dus de bijbehorende studiepunten in the pocket) voordat ik uberhaupt mijn Proeve aan mag vragen. Helaas is er in december geen proeve dus mag ik pas rond 16 januari mijn proeve doen. Ik heb hoog en laag gesprongen (samen met nog een aantal medestudenten) maar het had geen effect. Dus het wordt pas in januari als ze nog een stage voor me kunnen vinden. Want ik weet niet eens waar ik over een week kan lopen.

Rond welke tijden reis je Anne? want misschien matchen we weer eens!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:45

ah nee.. dat meen je nie :\ ow das zo zuur! Tsja de HRO is groot en daardoor wat dat betreft echt log.. :n helaas! (Tsja en buiten de voorgeschreven regels denken is zó moeilijk!) Maar je moet nu dan over een week stage gaan lopen, maar je weet nog nie waar? Je gaat me toch nie vertellen dat ze geen stage hebben en dat je daardoor nóg langer vertraging op gaat lopen!?! Of nu je toch pas rond 16 januari die proeve mag doen, komt het aansluiten van je volgende stage minder nauw? En wordt dat iets in de buurt, of moet dat ook een groter ziekenhuis zijn dan we hier hebben? Het zit je nie echt mee wat betreft die stages/ toetsen hè!
:(:) Ah, en dan ook nog eens Febe die zo reageert. Wel heel lief, maar niet zo goed voor je moeder-hart denk ik.. Volgens mij breekt dat ter plekke!

Uhm treinen. Di en do 's morgens om 7.18 de trein, woensdag 6.45 en op vrijdag om 6.15 de trein. Terug op di en do meestal om kwart voor 5 vanaf Roosendaal, of die van een half uur later. Op wo om kwart voor 3 de trein in Roosendaal (of 1 eerder, of 1 later :P) Op vrijdag ben ik om half 5 in Rotterdam :) En matchen we?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:15

Hoezo geluk :D Net heerlijk op t strand gereden, met ook regelmatig wel een zonnetje.. (Had ik gisteraaf toch ook niet durven hopen* En nu thuis.. weg zonnetje! Das mooi mazzel hebben *D Ben weer helemaal opgeladen iig. Was echt super leuk! Ook weer super gave foto's :):) Altijd handig zo'n paps die mee gaat!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:59

Fijn anne, dan heb je zeker geluk gehad.
Ik heb gisteravond menles gehad, dat was echt super gaaf!
Het regende wel dus was echt zeiknat.
Maar ik heb bereikt wat ik wilde en dat is dat voice kan stilstaan voor de kar.
Lopen doet ze super, maar stilstaan vindt ze verschrikkelijk, maar nu met veel instructies had ik een ontspannen paard dat heel netjes stilstond!