Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:03

Ik heb hetzelfde zadeltje besteld als Diddle-pony nu heeft. Dus Jet......als het er is wilt u dan ook zo vriendelijk zijn om te kijken (voor de zekerheid) Anush en ik hadden het zadeltje al gepast op de rug van Spetter-pony en hij ligt perfecto volgens ons, maar zover is het nog niet hoor want het is vandaag pas besteld.

Ireen_

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:20

Ik wil wel mee Kaar, als we een keer naar het meertje gaan! Was het al van plan met de warme dagen, maar het is er niet meer van gekomen.. Ik moet alleen om de week op zondagochtend werken dus het is even zien of het voor mij dan op een goede zondag valt..

Jullie raden trouwens echt niet wat we hebben gedaan met het "verrassings"bedrijfsuitje zaterdag

We gingen naar Onder de kastanje (in Kootwijk) om te mennen op de veluwe, was heel gaaf en het ging ook behoorlijk hard! Ik heb voor het eerst een 2span mogen mennen (met 2 enorme gelderse knollen, dus dat was even wennen ). Daarna nog een "wedstrijd" in de bak.. ik heb de pionnen laten staan en zelfs de balletjes erop laten liggen
Maar het was dus wel een erg leuk uitje voor mij (voor de rest ook hoor, Frank wil zelfs nog wel een keer met Evita gaan mennen Of achter de wagen gaan hangen

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:30

Wat leuk Irene...... en dat met die gelderse knollen.... Is wel wat anders dan Evietje voor de wagen. Leuk hoor....

Tuurlijk is het gezellig als je mee gaat, Evita vindt zwemmen toch leuk!!!!!

En ehh Irene als ik nog een keer mee mag met de wagen dan hou ik me nog steeds erg aanbevolen hoor.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:31

Gaaf zeg Irene, dat was wel helemaal in jouw straatje

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:33

Evita houdt wel van zwemmen ja
Wanneer heb je tijd om een keer mee te gaan Karin? Dan kijk ik gewoon of ik dan een keer met de wagen kan gaan rijden.

haha die paarden waren een heel stuk sterker dan Evita, ik heb er spierpijn van! En ik dacht dat Evita een drammertje was

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:03

Het liefst in een weekend want dan heb ik de meeste tijd (deze week wordt het na 16:00 uur 's middags)
Kan je overal mee helpen hoor, inspannen, de wagen pakken, enz. maar alleen als het niet te warm is voor Evita hoor. Het moet voor haar ook leuk blijven.
Ik moet met Spetter nog een dosis geduld op gaan brengen. Hij deed van het weekend weer zo (gek) toen ik er achter liep, of hij is weer aan het puberen of hij neemt gewoon de hele boel weer in de maling. Ik weet het niet maar hij is duidelijk aan het protesteren!!!!!!!

Afijn in de herfst mag Zara gaan proberen of ze erop kan blijven zitten. Ik heb zelf het idee dat hij ook dan weer flink in verzet gaat......
Zolang Spetter niets hoeft te doen vindt hij alles best maar owee.... als je wat van hem vraagt. De Boef

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:59

spettertjuh schreef:
Oja... gisteren (zondagmiddag dus..) hebben een aantal van ons bedacht dat het ons wel leuk leek om op een mooie zondagochtend te vertrekken naar het meertje bij Schiedam om daar te gaan zwemmen met de paarden/pony's. De bedoeling is dan om ook wat te eten/drinken mee te nemen en daar dan te gaan picknikken ofzo. Wie heeft er zin om mee te gaan. Voorwaarde is wel dat het mooi weer is dan??????

groetjes

Ja ik wil meeeeeeee IK heb een picknicktas met borden en bestek en weet ik wat nog meer!!!!
Ja ja ik ga mee (alleen helion houdt niet van zwemmen)

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:22

Jaahhhhhh jij hebt een hele mooie picknicktas gekregen bij je zadel. Misschien wil Heli wel pootje baden en als hij ziet dat er andere paarden zijn die wel gaan zwemmen gaat hij er misschien wel achter aan. Ik weet ook niet of Spetter gaat zwemmen...we zien wel... toch....en neemt Melisz dan Donna mee....

verania

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:02

spettertjuh schreef:
Jaahhhhhh jij hebt een hele mooie picknicktas gekregen bij je zadel. Misschien wil Heli wel pootje baden en als hij ziet dat er andere paarden zijn die wel gaan zwemmen gaat hij er misschien wel achter aan. Ik weet ook niet of Spetter gaat zwemmen...we zien wel... toch....en neemt Melisz dan Donna mee....

neeee melis neemt dan banaantje mee joh nee hoor hihi maak mij niet uit maar ze mag haar meenemen.

gr shir

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:04

Ik wil ook mee naar het meertje!!! maar alleen als madelon haar geweldige picnicset meeneemt

Missch moeten we even een briefje ophangen in de kantine (voor de mensen die niet op bokt zitten )

Ireen, wat een gaaf uitje heb je gehad!!! leuk joh!!

spettertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:43

Ja laten we dat maar doen. Misschien wil jij dat doen Anoush, ik ben pas morgenmiddag weer op stal. Moet vanavond even een ratje laten inslapen bij de d.a. Hij heeft een hele grote bult aan de zijkant en loopt met zijn koppie scheef, maar ja.....hij is tenslotte 2,5 jaar oud geworden.

En ik mag zo naar huis ......lalalalalalalala

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:52

Ja ik wil....mee naar het meertje en Zaar ook wel op Diddle!
Renkie houdt niet van zwemmen, hij is een beetje bang van golfjes die naar hem toe komen... }>

Ireen, wat een gaaf bedrijfsuitje! Gaaf met gelderse peerden!

Mensjes, ik heb een nieuwe helm besteld....niet schrikken hoor.....heel apart en WIT! Dan zal ik niet meer zo stout zijn om zonder helm te gaan rijden, terwijl ikzelf altijd zeg dat het echt moet, zo'n helm!!
Mag Zaar die zwarte houden, die heeft ze wel nodig met Spettertje , straks!

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:53

Karin, gecondoleerd maar vast met je ratje!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:57

Jetta schreef:
Mensjes, ik heb een nieuwe helm besteld....niet schrikken hoor.....heel apart en WIT! Dan zal ik niet meer zo stout zijn om zonder helm te gaan rijden, terwijl ikzelf altijd zeg dat het echt moet, zo'n helm!!
Mag Zaar die zwarte houden, die heeft ze wel nodig met Spettertje , straks!

Is dat zo'n zelfde helm als Loes heeft/had met zo'n leuk bolletje bovenop???

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:38

Binar schreef:
Ik wil ook mee naar het meertje!!! maar alleen als madelon haar geweldige picnicset meeneemt

Missch moeten we even een briefje ophangen in de kantine (voor de mensen die niet op bokt zitten )

Ireen, wat een gaaf uitje heb je gehad!!! leuk joh!!

Tuurlijk neem ik mijn onwijs gave picknick tas mee!! Je kan toch niet zonder tegenwoordig!

Nou Donna mag wel mee, maar het is best nog wel een eind lopen om er zo even naast te gaan lopen. misschien kan ze mee aan een halster en dan ik op heli en melis op banaan.
Als er andere paarden bij zijn dan blijft ze er toch wel bij, want ze is een baby en zoekt bescherming van de groep zo werk dat toch??

Of zou dat onverstandig zijn??? Graag jullie mening

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:39

Jetta schreef:
Madelon, ik ben er vrijwel iedere dag! Op maandag en woensdag meestal in de loop van de ochtend, op andere dagen meestal 's avonds vanaf ong. half acht. Schiet me maar even aan ( )als je me ziet, dan maak ik even tijd voor je paard en zadel.

Zadelcontrole door Jet is trouwens gratis voor mensen die hun paard ( )op Stal Midden Delfland hebben gestald!

dank je jet ik hou je in de gaten!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:47

Je bedoeld dat ze dan mee gaat als handpaard? of dat iemand anders met haar wandeld?

We moeten wel over een redelijk smal weggetje (lastig met passerende auto's) en het spoor oversteken.. ik weet niet hoe makkelijk/verkeersmak Donna al is?

Het is jammer dat ik niet met de kar kan, dan hadden er ook mensen meegekund die geen paard tot hun beschikking hebben.. maar ik denk dat ik niet over de Groeneweg durf met de kar , of er moet een andere route zijn.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:58

Is het ver wandelen naast het paard?
Wil aan de ene kant wel mee met Par, maar als ik het zo hoor over smalle paadjes etc. vind ik het denk wel prettig als Robert mee zal lopen voor de zekerheid, spoor is ze namelijk ook niet mee bekend.
Denk alleen dat als het een uur wandelen is hij ook ja dag zegt

Karin succes bij de DA, altijd balen met die ratjes, maar 2.5 is gelukkig wel een hele mooie leeftijd.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:05

het is wel een uurtje lopen ja.. alleen al om er naar toe te gaan. Opzich valt het wel mee met smalle weggetjes, het eerste stuk is gewoon makkelijk over het fietspad langs de abtswoude, dan een stukje over het ruiterpad en door het "bos", en dan het laatste stukje moet je een klein stukje over een weg die vrij smal is als er ook nog een auto wil passeren en de oversteek over het spoor, maar opzich is dat geen lang stuk! Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een braaf paard die even naast Par kunnen lopen op moeilijke stukken, of niet?

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:16

Ja ik wilde haar wel meenemen als handpaard want zoals silly al zegt een uur lopen naast een paard is best lang.

Donna is al redelijk verkeersmak. Ik ben al eens met haar onder het spoor door geweest en toen we eruit kwamen passeerde er net een trein boven ons hoofd.
Nou ze schrok een klein beetje, maar meer omdat ik er eigenlijk heel erg van schrok want ik had het niet verwacht.

Maar ze sprong alleen maar een hupje naar voren niet veel bijzonders dus.
Alleen op smalle paadjes met misschien een paserende auto??
Ik weet niet? Kan wel afstappen natuurlijk

Binar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:34

madelon31 schreef:
Maar ze sprong alleen maar een hupje naar voren niet veel bijzonders dus.
Alleen op smalle paadjes met misschien een paserende auto??
Ik weet niet? Kan wel afstappen natuurlijk

Ik denk dat als er een auto moet passeren dat die weg dan te smal is om met 2 paarden naast elkaar te blijven lopen (is geen superdrukke weg maar toch)

madelon31

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:48

nou ja ik kijk dan nog wel. misschien kunnen melis en ik het afwisselen met lopen.

AnitaJoeri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:31

hoi
je hoef mij niet te bedanken hoor Anous, ik zou jou moeten bedanken voor de gezellige rit,we doen hem zeker nog een keer.En naar dat meertje wil ik ook wel graag mee alleen moet ik dan ook wel vrij zijn.In het D.Hout ging ik ook wel met joepi zwemmen.Joepi is trouwens wel geliefd bij de dames[merries].Vanmiddag ging ik hem uit het land halen en natuurlijk stond die bij draad bij siep,eerst mocht ik hem van ko nie meenemen,nou eenmaal uit het land komt de grote merriegroep in volle galop en allemaal hinnekend aanrennen en mijn stoere bink met zijn hoofd zwaaien en terug hinneken en daar stonden de dames dan achter het draad naar mijn joepi te kijken alsof het het zevende wereldwonder was.Haha Marion en ik stonden in opperste verbazing te kijken.Ik vraag me toch af of die 'snachts toch niet op zijn knieen onder de draden door kruipt om toch de merries te bezoeken en dan natuurlijk 'sochtends weer terug kruipt.Haha.

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:38

haaj haaj tessa hier weer tussen al het leerwerk door ik wil ook graag mee naar het meertje lijkt me erg grappig om met doxie te gaan zwemmen ben benieuwd

xMarieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:43

Afbeelding
Hopelijk doet ie het.

Ik ga ook mee op mn stalen ros, hij is al bijna verkeersmak