Kimbaie schreef:@ freia: leuke foto's. Al een beetje kunnen wennen op de nieuwe stal?
Het is erg rustig bij ons op stal, in de avond uren ben je vaak alleen, wel heerlijk heb je de bak voor je eigen alleen.
Alles moeten we zelf doen, de paardjes worden smorgens gezamelijk gevoerd en door twee , drie lieve stalgenoten buiten gezet, smiddag weer binnen gehaald en savonds voeren we omste beurten.
Kuil en brok zetten we klaar en zelf mesten.
De bakken halen we nadat de paardjes buiten hebben gestaan, de mest er uit. Donna en Wahida staan in een gangetje waar er maar nu 4 paardjes staan, we hebben een gezellig clubje. Spreken ook met regelmaat savonds samen af. En zo kwam er 1 januari een stalgenoot met gebak naar stal, heeft iedereen gebeld en hebben we samen gebak gegeten. Iedereen helpt elkaar.
Sinds deze week heb ik een verzorgster voor Donna, voorloppig voor 1 dag in de week, als het bevalt en het klikt tussen haar en Donna, dan worden het meer dagen in de week, kan ik me lekker richten op Wahida, die totaal veranderd is, nu ze opgevoegt wordt door volwassen paardjes, ze is lief geworden, staat sinds we daar staan, met regelmaat tussen de twee lijnen om te poetsen, loopt met iedereen makkelijk mee naar de paddock en weer terug, die kleine is al helemaal ingeburgert, Donna mag vanaf 1 feb ook overdag naar buiten, waarschijnlijk het laatste weekend van jan, als het nieuwe paardje komt, dan gaan ze samen het land op als het goed is. Scheeld me weer flink mesten, hahaha want dat hoort er ook bij, echt alles zelf doen. Ze doen het beide super goed.
Al mis ik jullie nog steeds hoor. ik kom snel even buurten, aanstaande dinsdag kom ik zowiezo even langs.