[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesspres

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:34

Nouja jet, de stalbaas kan de termostaat ook niet omhoog draaien.
Niet allebodems hou je netjes met dit weer helaas zelfs niet met pekel en slepen. Hangt er ook vanaf hoe nat de bode was voo het ging vriezen.
Onze bodem is nu mooi egaal maar wel loei hard, de een rijd erin de ander vind het te hard.
Zondag gaat het weer dooien , kunnen we weer lekker trainen! Nu even behelpen met losgooien en wat loswerken.. Echt werken zit er nu ook niet in,.. Maarja dan had ik ergens moeten gaan staan met een binnenbak :D heb je weer de hitte van de zomer, ach tis nooit goed ;) ben nog steeds super blij hier. Word goed voor de paarden en ons gezorgd.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:34

hihi

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:10

Jetta schreef:
Chantal, als je gek wordt van het feit dat je door vorst en sneeuw niets met je paard kan doen, zou ik daar eens wat van van gaan zeggen aan de stalbaas. Daar betaal je toch niet zoveel geld voor? Of een ander stal zoeken, waar je als klant wel serieus wordt genomen :P !

hahahah ik ben blij met je smiley, dacht al gaaaaaan we weer :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:11

Princesspres schreef:
Nouja jet, de stalbaas kan de termostaat ook niet omhoog draaien.
Niet allebodems hou je netjes met dit weer helaas zelfs niet met pekel en slepen. Hangt er ook vanaf hoe nat de bode was voo het ging vriezen.
Onze bodem is nu mooi egaal maar wel loei hard, de een rijd erin de ander vind het te hard.
Zondag gaat het weer dooien , kunnen we weer lekker trainen! Nu even behelpen met losgooien en wat loswerken.. Echt werken zit er nu ook niet in,.. Maarja dan had ik ergens moeten gaan staan met een binnenbak :D heb je weer de hitte van de zomer, ach tis nooit goed ;) ben nog steeds super blij hier. Word goed voor de paarden en ons gezorgd.

Hier is de bak nog prima te doen hor :) en de paddocks zijn ook nog goed begaanbaar voor de paarden!

Fijn dat je t nogsteeds zo naar je zin hebt :)

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:53

zo ben ik ook weer.
Hele dag gesneeuwd en nog.Heb erf schoongemaakt,maar kan dat morgen dus weer doen.
Ligt een paar cm.Hele dag lichte sneeuwval.

Mijn bak is ook bevroren,dus ook alleen maar losgooien en los longeren [lees beweging geven].Dan kunnen ze goed bepalen hoe ze hun voeten neerzetten.
Zo goed als alle krachtvoer van de menulijst geschrapt.
En meer kan dus ff niet.
Als het het weekeind niet glad is ga ik wel ff naar de binnenbak.

Enne wat bedoel je met de 1 vind de bak te hard om te rijden en de ander niet???
De bak is bevroren of niet.
In een bevroren bak [ook al is die egaal en vlak] is zeer slecht voor de gewrichten van een paard.Door je gewicht druk je zijn gewicht omlaag.Paarden hebben geen schokbrekers in de knieen,dus elke stap veroorzaakt een behoorlijke klap dan in de knieen.
Als het zo'n harde bodem goed was dan was er geen stalhouder meer die een dure bakbodem laat aanleggen.
Dan zouden we net zo goed op asfalt kunnen rijden.Bodyprotector en kniestukken aan.

Als paarden voor de kar marathons lopen worden ze speciaal met rubbers,siliconen en weet ik wat beslagen,zodat de knieen niet alle klappen op hoeven te vangen.Ook dan wordt er dus door professionals over nagedacht.

Het goede nieuws is dat het ooit wel weer gaat dooien hoor.
Ff niet rijden is ook zo erg niet.
Je ziet trouwens ook dat de paarden heus niet gek zijn.Aiko is natuurlijk een kleuter die met losgooien normaal gesproken rennend en bokkend door de bak gaat,nou hij kijkt echt goed uit en doet dit dus nu echt ff niet.Ook lopen ze met veel kortere passen dan normaal.
Kijk goed naar je paard.
Wij kunnen veel van ze leren.
Ook ik leer nog dagelijks van ze.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:26

Zei toch ook dat ik er niet in kon trainen? Alleen wat loswerken...
Dus wat figuren stappen hals op verschillende hoogtes instellen enzo. Hoef mij niet uit te leggen dat de demping naar zn grootje us nu ;)
Als een ander erin wil rijden be my guest ;)
niet mijn paard en verantwoording.

Fijn eef dat de bak bij jullie nog fijn is! Zal vast door die grote snippers komen waardoor hij zachter blijft :D die vriezen minder makkelijk aan elkaar dan een egale zandbodem denk ik en anders kraken ze weer makkelijker los ;) hihi

eetse allemaak

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:36

Ach ja....de winter...gelukkig snapt Eef 'm. Een beetje aanpassen is het overal met dit weer....maar ik ben natuurlijk heel blij met mijn stalbaas. Eef, jij vind de bak goed, Chantal demkt daar anders over, zo zie je maar! We hebben het liefst allemaal lekker zacht weer met een rijdbare bodem. Weet je, ik kan niet zo tegen dat gezeur over het weer. Het is zoals het is en je moet het ermee doen. En je wordt er heus niet minder van om je aanpassingsvermogen aan te spreken. Het weer is zo ongeveer het enige in ons luxe leventje waar we geen invloed op hebben. Houden zo!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:42

Ik word blij van dit weer want mijn pony word blij van dit weer, en daar gaat het uiteindelijk allemaal om toch :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:02

lekker pannekoekje op en ook 1 met salami [ruubje ham] annanas en kaas.

Heb nog mijn boodschappen voor 2 weken gehaald en ga nu pan erwtensoep voor morgen maken.

Het is weer volop aan het sneeuwen en ik kan dus morgen weer als sneeuwbrigade aan de bak.Nu ook -6 graden.Joepi houd zich echt erg goed zonder deken.

Heb lekkere gluhwein voor vanavond meegenomen.
Walnoten,chocola en weet ik veel.
Wordt lekker tv avondje.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:28

Mallow schreef:
Ik word blij van dit weer want mijn pony word blij van dit weer, en daar gaat het uiteindelijk allemaal om toch :D

Amber wordt dr ook blij van..
maar ik niet :P

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:13

Princesspres schreef:
Maarja dan had ik ergens moeten gaan staan met een binnenbak :D heb je weer de hitte van de zomer, ach tis nooit goed ;) .

Ben daarom wel blij dat wij ook nog een buitenbak hebben :D

Nou heb effies met tank gereden was wel een beetje dwars :D en lekkr losgestaan en uurtje in de molen en ben nog steeds niet gevallen door de gladheid *D

Nu nog effies leren net macaroni gegeten.

Die Amber lekkr druk doen, nou tank die gaat wat in de sneeuw snorkelen en dan gaat hij mij aan staan kijken van bedankt he, jij gaat zeker weer koffie zuipen in de kantine :o (en dat doe ik dan ook :D )

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:24

Stormpie wordt er heerlijk fris van....joepie! In de longeerbak kan en mag hij dan lekker de beentjes strekken, maar in de paddock is hij wat voorzichtiger. Rollen gaat ook niet zo lekker op die bevroren grond!

Pres, onze bakbodem verschilt niet zoveel van die van jullie,heel fijne vezels, maar hij is losgewoeld, gepekeld en gesleept, dan hou je best een tijdje de vorst eruit.

Manlief had lekker paella gemaakt, bof ik even, kom je thuis met die kou, staat daar een zonnig gerecht op tafel! <:) en de Sint lust het ook!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:52

Lekkr had ik een tijdje geleden ook gemaakt paella

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:12

mijn erwtensoepie voor morgen is bijna klaar.

Net lekker gluhweintje met Ruubje gedronken.Rub een halve en ik een hele.
Boys gevoerd en nu kruikjes voor in bedje aan het maken.Heerlijk als het vriest.
Het miezersneeuwt hier nog steeds.
Bovenluiken van de peerden dichtgedaan,want vriest hier ook nog goed.
Aiko zal alles dus wel weer onder mesten, de kleuter weet dan echt niet meer wat voor en achterkant van de stal is hihi,heb ik tenminste wat te doen morgen.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:12

Jetta schreef:
Stormpie wordt er heerlijk fris van....joepie! In de longeerbak kan en mag hij dan lekker de beentjes strekken, maar in de paddock is hij wat voorzichtiger. Rollen gaat ook niet zo lekker op die bevroren grond!

Pres, onze bakbodem verschilt niet zoveel van die van jullie,heel fijne vezels, maar hij is losgewoeld, gepekeld en gesleept, dan hou je best een tijdje de vorst eruit.

Manlief had lekker paella gemaakt, bof ik even, kom je thuis met die kou, staat daar een zonnig gerecht op tafel! <:) en de Sint lust het ook!

lang leve Kees

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:08

:Z

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 03:25

Zo nog steeds paraat! :D

Morgen gaan mijn collega en ik staken ;) soort van... We moeten tijdens het ochtend rondje(6uur) iedereen, recht op gaan zetten en gebit in geven/poetsen, naast onze gewone werkzaamheden.. Om 7 uur staan er ook 4 opnames voor onze neus... Prima het is het 1 of het ander... We nemen alleen de eerste Ok op, en daarna gaan we verder.... Tegen de tijd dat de keuken om 8uur de ronde gaan lopen, ligt iedereen al weer laag, maar ja, als ze het zo willen?!?!?! 8)7

Ik ga morgen misschien ook een poging wagen tot rijden... De bak is nog best goed te doen en lekker zacht.. Hou het waarschijnlijk toch alleen bij stap en een paar kleine drafjes... Ga van de week weer verder met parelli en grondwerk/ vrijheidsdressur etc... Prima weer hier voor, zo wie zo wel, maar nu extra! :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 04:59

Wat een verhalen weer over de bakken, het vriest en de een is goed te doen, de ander niet. Helaas het is zoals het is.
Gisteren met de sneeuw er anderhalf uur over gedaan om thuis te komen, was helemaal kapot met de sneeuw en troep tussen de wielen van de fiets. Alleen voor de auto's worden de wegen sneeuwvrij gehouden en de fietsers mogen het uitzoeken. Ga vandaag met de tram en kom gewoon een uur later, ze kunnen me wat op het werk.

Jet, die twee mensen van die hafjes gaan weg en daar komen Suus en Piet voor terug en Kim ook uiteraard.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:07

Ja Kaar, lijkt wel concurrentie van elkaar :P
Geef je groot gelijk dat je lekker met de tram gaat! Ik heb makkelijk praten met de tuut onder mijn K*nt, maar vind het idd niet netjes dat ze het voor de fietsers ook niet even vrij maken! Je bent juist zo kwetsbaar met de fiets.... Vind het ook maar gevaarlijk, want de fietsers gaan nu over de autowegen, groot gelijk, maar wel met en risico........

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:44

Fietsers worden altijd vergeten met dit weer en ik heb anti lek banden op mijn fiets zitten waardoor de ruimte tussen het spatbord en de band kleiner is dan met gewone banden. Hierdoor gaat er heel veel troep tussen zitten wat ontzettend zwaar fietst en ik ben echt wel wat gewend maar dit gaat me te ver.......

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:46

Anti lek banden?? FF googlen.... :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:48

Ooh handig! :D

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:48

Kaar hoe laat komt je tram?? En waar moet je precies heen dan?

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 05:50

Ga zo meteen nog ff naar Laytje toe, kijken naar de waterbakken, voordat ik mijn bed induik.. Hoop vandaag er alleen geen uur over te doen, vanaf mijn werk!!! Gister was er een ongeluk op de a13, 2 banen dicht.. Nromaal doe ik er 10 minuutjes over vanaf mijn werk.. := Vind het wel grappig, zit gesellie mee te hupsen op de muziek en iedreen is saggo... :P haha

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 07:28

Ik moet naar Madurodam in Den Haag dus is niet naast de deur, zo'n 18 km heen op de fiets denk ik vanaf mijn huis en natuurlijk ook weer terug............ Moet om zes uur beginnen in de ochtend en dan rijdt er nog geen openbaar vervoer dus ben 's morgens verplicht om te fietsen............