Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

*inspiratie* Cassidy schreef:ris schreef:Ik weet inimidels wel dat ik in het verleede heele stomme dingen heb gedaan en geschreven.
En het lijkt me niet nodig daar weer over te beginnen nu ik een nieuwe start heb gemaakt.
Aangezien het anders nooit mogelijk is om verder te gaan en het verleden het verleden te laaten.
Tenzij ik geheel stop met alles wat met paarden te maken heeft en dat lag niet in mijn planning.
Ik wil toch nog even een ding kwijt Ramona: het siert je dat je inziet dat je in het verleden misschien niet zulke handige dingen hebt gezegd. Het had je nog meer gesiert als je onder je eigen naam was ingelogd en daar heel eerlijk over was geweest en - waar nodig - je had verontschuldigd. En dan is het aan degenen die je de verontschuldiging aanbiedt om deze verontschuldiging te accepteren (of niet). Maar zelf zeggen dat het nu maar over moet zijn, dat je met een schone lei begint en dat we niet verder moeten zeuren kan bij sommige mensen weleens verkeerd vallen, en dat doet het nu bij mij. En misschien is het een uiting van je onzekerheid om meteen maar te roepen dat je helemaal met de paarden stopt, maar ook dat komt niet zo over.
Dat wil niet zeggen dat ik je geen tweede kans gun, maar ik krijg de indruk dat je toch weer dezelfde fout aan het maken bent als je de vorige keer hebt gemaakt. Wees voorzichtig in wat je schrijft, het kon weleens tegen je gebruikt worden.
ris schreef:Ik bedoel hiermee enkel duidelijk te maken dat als jullie het niet op prijs stellen dat ik weer kom lessen en jullie liever zien dat ik nooit meer terug kom ik dat begrijp en ook nooit meer terug kom. (duidelijkheid zou fijn zijn)
En wat betreft het gepraat over pennysprookjes wij zijn echt vanplan om een paard aan te schafen en ik wil nou eenmaal geen paard waarbij ik zoiets heb van nee dit is het niet. (en wat is er mis mee om je vast een paar maanden van te vooren te orienteren en te laaten informeren?)
) 
ris schreef:Bij deze is het duidelijk dat ik maar beter niet meer terug kan komen.
Ik heb geen zin om ergens te rijden waar ik op zondag ochtend vroeg moet rijden aangezien ik anders wordt nagekeken en duidelijk onwelkom ben.

(he moet 't wel goed tekenen he
)

ris schreef:.
En wat betreft het gepraat over pennysprookjes wij zijn echt vanplan om een paard aan te schafen en ik wil nou eenmaal geen paard waarbij ik zoiets heb van nee dit is het niet. (en wat is er mis mee om je vast een paar maanden van te vooren te orienteren en te laaten informeren?)

maar ik heb al 2 pagina's af.
Cassidy schreef:ris schreef:.
Niemand gaat een paard aanschaffen waarbij hij op het moment van aanschaf al duidelijk het gevoel heeft dat dit hem niet gaat zijn. Een relatie met een paard moet groeien, staar je niet blind op het uiterlijk van het paard (je schrijft in je onderschrift dat de paarden dat bij de mensen ook niet doen).
Ieder paard is een individu. Als jij je jaren van tevoren gaat orienteren, is tegen de tijd dat je de middelen wel hebt om een paard aan te schaffen waar je tijdens je zoektocht tegenaan bent gelopen en die toevallig dan ook nog te koop stond, het paard waarschijnlijk al lang verkocht, en kun je weer van voren af aan beginnen.
In een topic dat je onder je andere naam was begonnen heb ik je beschuldigd dat je niet kunt doorzetten. Als je nu beslist, op grond van het beetje tegengas dat je van ons krijgt, om niet meer bij onze stal te gaan rijden, dan is dat voor mij een bevestiging.
Praatjes vullen geen gaatjes. Je zelf zekerder voordoen, hoog van de toren te blazen om je capaciteiten op te krikken, daar prikken mensen heel snel doorheen. Doe maar gewoon, neem de verantwoordelijkheid voor wat je in het verleden gedaan hebt, en probeer niet in je oude fouten terug te vallen. En dan zul je zien dat we allemaal heel erg meevallen, in dagelijks gebruik
?? 

in feauteau
die dingen die je ziet als je 't erf op rijdt. 
ris schreef:En wat ik bedoelde met orienteren is uitzoeken welke stallen goed fokken en welke pensionstallen goed zijn enz enz enz.
Ik vindt dat verstandiger dan dat ik bijvoorbeeld in december een leuk paard tegenkom en zeg ja dit wordt hem maar dan nog geen idee heb van welke pensionstal en of het wel een goed paard is enz.