Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dj69 schreef:zooo nou mijn 1e keer L1 had ik 174 en 175 punten.Ik was echt meer nerveus want 1e keer l haha.Dus groete oa met verkeerde hand. Domm.
En echt zenuwen slordigheden gedaan. Moet er wel om lachen eigenlijk.Roos had het goed door want die was een draakje.
Bedoelde het niet raar hoor!
Gezellie!! Lekker eten bij Sake
Melanie_B schreef:Pff.. walgelijk..Op voorpagina nieuws staat dat er een verbrand paard word 'gered'.. En dan doormiddel van huidplantaties.
Broccoli schreef:Moeilijke kwestie inderdaad. Toch denk ik dat ik mijn paard zou laten gaan..

Broccoli schreef:Dat zeggen ze ja dat dat paard zelf verder wilde.
Een paard is een prooidier en zal dus zelden laten zien dat ie niet meer wil. Hij zal tot het einde sterk blijven. Hij moet wel anders wordt ie direct opgevreten door roofdieren. Een paard denkt zo anders als wij.. Ik vind dat je het een paard niet aan mag doen om hem zo te laten lijden. Brandwonden doen zo onvoorstelbaar veel pijn.. En wij kunnen dat zelf vertellen, zo een paard niet. Nee ik vind het puur egoïsme om huidtransplantaties en alles toe te passen omdat wij zo nodig weer hoog in de sport mee willen draaien. Nu zal het paard er geen pijn meer aan hebben, maar al die maanden heeft ie dat wel gehad.
Al dat littekenweefsel gaat samentrekken en ik denk dat dit ook altijd pijnlijk/gevoelig zal blijven. En een paard kan zijn pijn niet dusdanig uiten dat wij daar op de hoogte van zijn/worden. Elja schreef:
Melanie_B schreef:Of littekenweefsel zeer doet weet ik niet. Als ik naar mezelf kijk: mijn littekens doen geen pijn meer omdat zenuwen kapot zijn. Maar in hoeverre een paard last heeft door o.a tuigage erop.. Blijft discutabel.Broccoli schreef:Dat zeggen ze ja dat dat paard zelf verder wilde.
Een paard is een prooidier en zal dus zelden laten zien dat ie niet meer wil. Hij zal tot het einde sterk blijven. Hij moet wel anders wordt ie direct opgevreten door roofdieren. Een paard denkt zo anders als wij.. Ik vind dat je het een paard niet aan mag doen om hem zo te laten lijden. Brandwonden doen zo onvoorstelbaar veel pijn.. En wij kunnen dat zelf vertellen, zo een paard niet. Nee ik vind het puur egoïsme om huidtransplantaties en alles toe te passen omdat wij zo nodig weer hoog in de sport mee willen draaien. Nu zal het paard er geen pijn meer aan hebben, maar al die maanden heeft ie dat wel gehad.
![]()
Maar buiten dat, ik denk dat het paard wel degelijk nog pijn heeft.Al dat littekenweefsel gaat samentrekken en ik denk dat dit ook altijd pijnlijk/gevoelig zal blijven. En een paard kan zijn pijn niet dusdanig uiten dat wij daar op de hoogte van zijn/worden.