[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:23

zei ik al een haffie heeft zo een kont

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:24

;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:41

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:57

Bedankt, Marion! Ik had de hele reutemeteut er leuk opgezet, krijg ik voor elke foto een melding dat het formaat niet kan worden bepaald......
Maar goed, hij heeft al een beetje spiertjes in zijn kont, want het is wat minder slap daar. En hij krijgt een Haflingerkont met kuiltje voor de jus! We zijn dol op onze knappe pownie..en die vlekjes....sneeuwcamouflagevachtje!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:40

haha.. Wierp die zn kont toe ? Das nie best :P
tegenwwoordig hinniktie nr iedereen met de vraag of hij eruit mag :P
klig nu op bed had lekker ff de kachel hoog staan deze avond.. Huiswerk gedaan en criminal minds gekoekeloerd..

Dik inpakken werkt bij mij nie egt jet. Met 20 gradden en een briesje heb ik t nog koud.. En ja, ik wordt wel gek van dit weer.. Kan nie eens normaal mn ding doen met mn paard :(
dus sta te springen voor t dooien

nu ga k slape.. Heb genoeg van vndaag.. Morge weer zo'n lange dag.........:(

pres, khoop dt je nu wat rustiger slaapt.. Kbn zo'n poeperd die zowat nie meer alleen durft te zijn als t mij overkomt.. :P kvin je mr dapper ;)

nouja, slaap lekker allemaal !!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:42

wnr ware jullie btw op ybh ?
Had wel gezellig gvonde om dr dn ook te zijn.. Dn zien we mkaar nog 'ns :(

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 04:04

Goedemorgen

Je ziet idd niet op de foto's dat Peeps al 7 maanden drachtig is maar jullie hebben het nu wel naar je zin toch op de andere stal?

Jet wat ziet Storm er goed uit! Je hebt goed ingeschat dat het zadel van Renkie zou passen op Storm :P Je wilde toch een paard kopen waar het zadel op zou passen :D

Gisterochtend eerst even lekker de paardjes gedaan, Blando toch nog even in de molen gezet voor de beweging, breekt er een stukje hoef af. Pffff gelukkig nog net niet in het leven dwz, het bloedde niet. Even in de gaten houden.

Bij ons is ook het water bevroren maar als het gaat dooien dat zet Pièrre een soort apparaatje tussen de waterleidingen zodat het de volgende keer niet bevriest.

Gisteren met Pres lekker naar Stahro geweest en een paar hele warme stal schoenen gekocht en toch nog een paar jophurds erbij omdat ik met die warme bootwerkers volgens mij niet zo goed kan rijden. Doe ze zometeen aan naar mijn werk, heb ik lekkere warme voetjes straks op de fiets, regenbroekie erbij aan voor de kou. Is dan best te doen hoor...........

Oja, per 1 januari gaat Blando verhuizen naar een grotere stal van 4 bij 5 ofzo en komen Suus en Piet ook bij ons staan. Champ en Uniek in een grote stal en Chiosso in de oude stal van Blando. Echt leuk!

Hoe staat het eigenlijk met het eten van de Japanner? Gaat dat nog door in januari of in december? Misschien dat ik dan toch nog meekan.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 05:59

Hee Kaar, lang niet gezien :P

Goede morgen... :wave:

Heb niet bij gelezen, ben blij dat ik even rustig zit..... Maar ja met 5 tot 10 minuutjes de rondes weer beginnen, anders zijn we er niet op tijd door heen...

Doeii doeii allemaal! :evaw:

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:11

Goedemorgen!!!

Ik ga gelijk weer nr werk toe ....

Nu hebben we echt twee smd-stallen... ypenburg en de woudweg :D

Makkelijk met bezoeken :P Ennn, wanneer gaan we eten idd ! Er zit bij de oude haven in Rdam ook een leuk restaurantje waar je heel goed kunt kaas-fondueen, maar ik weet niet of mensen dat lekker vinden? Shabu vind ik ook heerlijk :j

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:15

spettertjuh schreef:
Hoe staat het eigenlijk met het eten van de Japanner? Gaat dat nog door in januari of in december? Misschien dat ik dan toch nog meekan.

We gaan niet echt de japanner opeten hoor, staat er een beetje raar maar ik bedoel dus............ bij het japanse restaurant eten. Een Japannertje op je bord is niet lekker.........

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 07:18

Marjo_Wystan schreef:
Alle paarden wel even snel langs gegaan... (en geflirt) maar van Amber kreeg ik een hartjeskont toegeworpen :D

zeg pres, bedoel je deze broek met fleecevoering? mondoni gabon http://divoza.com/shop/a.visit/4cf6c178 ... a8c06406e0

Ja die broek is het, alleen bij Stahro was deze broek goedkoper.........

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:06

ik krijg het linkje niet open , maar klopt dat hij can mondoni was.
Ze hadden ook zwarte van eurostar, die vond ik mooier, maar die was ook duurder. Ga er nog even over denken, het is wel lekker denk ik om te hebben :D

haha dankje chan, ik vind het ook niet erg hip hoor ;) maar heb net heeeel dapper gekeken of er niemand stond en nee er stond niemand ;) en geen voetstapjes in de sneeuw.
Was mn tas net kwijt terwijl ik zeker wist dat ik hem naar mn slaapkamer had meegenomen..
'oowhjee er zal toch niet zijn ingebroken' hahaha was hij onder mn bed geschoven. Bange poepert :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:12

Marjo_Wystan schreef:
Goedemorgen!!!

Ik ga gelijk weer nr werk toe ....

Nu hebben we echt twee smd-stallen... ypenburg en de woudweg :D

Makkelijk met bezoeken :P Ennn, wanneer gaan we eten idd ! Er zit bij de oude haven in Rdam ook een leuk restaurantje waar je heel goed kunt kaas-fondueen, maar ik weet niet of mensen dat lekker vinden? Shabu vind ik ook heerlijk :j

nee klopty niet vergeet aman bij het Einde en jet bij Langelaan niet

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 09:13

guten morgen.
-7 en een pak sneeuw jehhhhhhhh echt blij :(

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:23

hey ik zet volgende week eff wat datums op bokt heb het nu erg druk, wat leuk dat ze ook by jullie komen :) de kachel is hier hele ochtend kapot gegaan in net weer aan gegaanlekkr werken met jas aan pff

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:30

heb wel zin in shabu shabu :D

inderdaad 2 'smd' stallen ;) hihi makkelijk met de stallen/kroegentocht!

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:42

by my staan nog meer smd ers op stal zelfs weer 1 erby

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:49

hoop dat de kachel gauw gemaakt wordt Aman en anders misschien IJSVRIJ voorstellen. ;)

Het sneeuwt hier nog steeds licht.
Kleine Sien is echt een watje.Ze probeert elke keer weer naar buiten te gaan en vervolgens weet ze niet hoe snel ze weer naar binnen moet. :+

Voor mij trouwens ook wel makkelijker om oude stalgenoten te bezoeken als ze beetje bij elkaar blijven staan.

Enne Kaar de vorst heeft door de vroege inval net de tijd gehad om jullie waterleidingen te bevriezen voor er wat aan gedaan kon worden.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:30

fondue klinkt ookk errug leuk marjo!!! En past meer bij het weer ;)

rot zeg als de verwarming het niet doet!!!
Ik ben hier practisch aan de kook zo warm!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:31

fondue vindt ik nie lekker met kaas.. wel gewoon in bouillon ofzoiets wat ze dr ook in doen :P
nu ff pauze vieren :P wordt helemaal shagoo van dat stomme weer..
het heeft nog geen moment op gehouden met sneeuwen :( !

maar het wordt druk bij jullie op stal..
jullie hadden toch maar 10 stallen ofzo daar op stal ??
en bij ons wordt het stukje bij beetje steeds rustiger :P

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:25

Princesspres schreef:
heb wel zin in shabu shabu :D

inderdaad 2 'smd' stallen ;) hihi makkelijk met de stallen/kroegentocht!

tja en aniet en ik dan beetje ver haha
bij aniet voor een bosrit en bij mij voor een strand duin rit
ik zit weer hoog op mijn troon voor de kachel
buiten is het wit vandaag kunnen de paarden ff lekker op het land lopen sneeuw paard spelen
gelukkig is er bij mij nog gen leidingen bevroren
ik ga zo arnica olie laten halen weet van vroeger dat het altijd wel erg goed was was alleen de naam vergeten gelukkig wist jet hem nog

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:25

Tank had gister gewoon water hoop vandaag ook :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:51

Chantal, als je gek wordt van het feit dat je door vorst en sneeuw niets met je paard kan doen, zou ik daar eens wat van van gaan zeggen aan de stalbaas. Daar betaal je toch niet zoveel geld voor? Of een ander stal zoeken, waar je als klant wel serieus wordt genomen :P !

Heerlijk met Storm in de longeerbak gewerkt, braaf hoor! Daarna even op het erf gestapt en in de losgooi uitgerust...nou ja....met af en toe een opleving. Kon ik even zijn box doen en voer klaarzetten. Hij staat nu lekker in een schone box met een lekker hapje en een berg hooi en ik mag zo nog even een paar uurtjes werken.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:56

Gister kwam ik op stal lag geneens sneeuw op het erf was helemaal weggeschoven was echt blij ben altijd ozn scheiterd val daardoor nog vaker hihi

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:20

Haha, dat heb ik ook, Amanda! Ga gewoon onderuit als iedereen rechtop blijft! Bij ons op stal wordt alles zoveel mogelijk sneeuwvrij gemaakt en gehouden, echt fijn, een schoon erf waar je veilig met je paard kan stappen. De longeer- en de rijbak worden gesleept en gepekeld, zodat je je paard beweging kunt geven op een fatsoenlijke manier. De paddocks zijn wel bevroren en besneeuwd, maar goed te doen voor het simpele losgooiwerk. De drinkbakken bevriezen niet, er loopt een warmte draad langs de waterleiding en ze worden enkele keren per dag voor de zekerheid gecontroleerd.
Ik dacht altijd: een stalbaas zit met een biertje op een hooibaal voor zijn schuurtje....ik kreeg dus een ware cultuurshock hier!

Jaja, Kaar, het wordt druk bij jullie op stal, wie gaan er weg, dat Piet en Suus erbij kunnen? Het was toch vol??
In ieder geval een gezellige boel, dat is belangrijk!