Melina en Kiduna klinken allemaal leuk! Jammergenoeg ben ik te zwaar voor de friesjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Mara_ schreef:Maar die voelde ik al aankomen dus ben netjes blijven zitten. (ik wel hehe)

. Je kon in ieder geval wel de rem weer vinden
.
), maar in de galop wordt hij wakker en zet hij het soms op een hollen. Althans, dat waren mijn laatste herinneringen aan hem.
, hij ging meteen een beetje drammen. Maar het ging steeds een stukje beter en hij was best voorwaarts. Ook de galop ging wel redelijk, ik was eerst iets te voorzichtig omdat ik bang was dat hij er vandoor zou gaan (en om nou twee keer achter elkaar van een paard te vallen...
). Gelukkig was hij braaf, dus toen durfde ik er wat meer aan te rijden. Al met al ging het eigenlijk wel lekker! Hij liep niet als Salinero door de bak, maar ik heb wel erg lekker gereden. Bravour kan ik van mijn 'met-dit-paard-kan-ik-het-niet-zo-goed-vinden-lijstje' schrappen. Hoewel hij me nog wel twee keer keihard op dezelfde plek in m'n arm beet. 
.
En donderdag inhaalles, heb je gezegd op wie je wilde? Melina of Kiduna ofzo...
Ach, ik denk dat je daar zowieso wel op komt, de andere paardjes zullen wel meelopen met de les. En anders zeg je Harvey! O, nee maar die doet zeker mee met wedstrijdje hmm,, James ook... hmm dan moet je toch maar op de 'volwassen' paardjes rijden. ^^ Alvast veel plezier, weet niet of ik komt, ligt aan het weer denk ik.
Heb geen zin om weer door de regen te moeten fietsen. =P
. En nee, Mara, heb geen verzoekjes ingediend
. Ik hoop dat je komt, zou gezellig zijn
Gelijk heb je, blegh wat een weer vandaag.
) kindjes, daarna natuurlijk heel druk omdat iedereen op tijd op z'n paard moet en op tijd in de bak moet zijn, en dan is het weer stil. Hihi! Hoewel het wel erg koud was, was het wel heeeerlijk om weer een keertje op stal te komen helpen. Ik heb ook een paar proefjes in het juryhokje gezeten om weer wat op temperatuur te komen en daar mocht ik schrijven
, echt leuk is dat!
Heb ook zin in maandag alleen nu nog het weekend doorkomen, kreeg net een mailtje of ik zondagochtend om 9 uur ook wilde werken en ik moet zaterdagavond ook al. Maar ik doe het maar, er moet toch geld op mijn rekening komen he.
En dan nog al dat schoolwerk pff, nouja al mijn modules zijn af nu alleen nog boekverslagen, filosofiepresentatie en literatuurgeschiedenis. Help! Ik heb een manege nodig!
_Mara_ schreef:Hahaha en Partyman of Kanjer, een moeilijke keus.... van wie zal je eerder afvallen.
. Hihi.
. Succes met werken en alle drukte!
Vandaag weer op Melina, oeh, ik kneep 'm toch wel een beetje bij de galop.
Gelukkig ging het goed, ze heeft niet gebokt (wel bijna, hihi) en ik had het tempo dit keer gelukkig onder controle. We gingen nog steeds wel een beetje hard in galop, maar er zat nog wel een rem op. Ik was nog wel wat voorzichtig (omdat ik dus vorige keer door haar was gelanceerd), maar gelukkig was ze braaf dus het vertrouwen is weer terug! Ik dacht altijd dat ik geen favoriet had op de manege, maar ik denk nu stiekem dat ik Melina wel een beetje het allersuperfantastischgeweldigst vind.
We meosten op de grote volte en hij leek super begrenst op de buitenteugel, dat zei Henrieke in ieder geval. Maar het kwam toch vooral omdat die links zo vast zat en dat vast pakt en daardoor die teugel direct begrenst was.
Maar nu weet ik wel hoe het voelt als je paard begrenst is. ^^
Nee, Partyman en ik waren meer in een privéles bui, hij was gewoon zoo fijn en ik wilde gewoon echt lekker aan het werk gaan maar dat zat er niet helemaal in dit keer. Hopelijk een volgende keer beter.
. Ik mocht op Isa, een pony! Ze staat nog niet zo lang op stal, die nieuwe buurvrouw van Rallywood maar dan wel een paar maatjes kleiner
. Het is een leuk diertje, maar ze heeft wel pit, poeh! Ik moest even wennen aan het snelle lichtrijden, aan haar hoge tempo en vooral in het begin was er nog veel spanning, maar gelukkig ging het al gauw wat beter. Althans, tot de galop. Want poeeeeh, wat gingen we hard in galop, zeg
. De linkergalop ging nog wel, we gingen wel hard maar er zat tenminste nog een rem op. Maar rechtsom ging het echt niet goed, ze ging veel te hard, maar als ik haar tegenhield, gooide ze haar hoofd in de lucht en ging ze de lucht in. Ik werd echt gelanceerd
. Ongecontroleerd dus en met veel te veel spanning, niet goed
. Omdat we zo hard gingen, hield ik haar tegen, maar blijkbaar deed ik dat te veel want ze ging dus de lucht in. Maar toen ik haar wat meer los liet, ging het hoofdje wel weer op normale hoogte, maar toen gingen we veeeeeeeeeeeeeeeeel te hard. Ook niet goed dus. Achteraf gezien had ik er wat teugelhulpen tijdens de galop betreft net tussenin moeten zitten, iets subtieler en tegenhouden en weer loslaten. Jammer dat dat zo rampzalig ging, verder ging het eigenlijk wel lekker en ik vond het wel heel leuk! Maar die galop, ik kreeg het gewoon niet voor elkaar. Moeilijk, moeilijk, moet nog veel te veel leren en ik heb nu nog maar 7 lessen! Ik ga toch niet doorrijden tot de zomervakantie, simpelweg omdat ik daar het geld niet voor heb. Straks ga ik op kamers en dat is helaas ook niet gratis... 
. Lieve pony, maar ik kan haar nog niet gecontroleerd laten galopperen
.
) en ja hoor, ik mocht erop. Tamara die totaal geen Bram fan is, als je hem dan eindelijk gecontroleerd door de bak hebt lopen kan ik er voor de rest ook niks meer mee. Ik naar Bram, stond die alweer achterstevoren in ze stal. Nou, het kon me allemaal niet boeien dus ik liep gewoon zijn stal in en pakte hem beet. Geen gezeur vandaag.
Bij het zadel opdoen was ik wat minder stoer want hij begon door zijn stal te zwalken en met zijn rechterbeen een zwembeweging te doen. (lees: poging tot trappen) heb Eef hem toen maar laten vasthouden en toen deed meneer het niet meer. Nou, ik erop, natuurlijk gingen we aardig hard maar toen ik me teugels oppaktte gingen we direct een versnelling langzamer. Even kort over de les, het viel wel mee, af en toe negeerde die me af en toe en probeerde hij onder het werk uit te komen door zijn hoofd in de lucht te gooien en gewoon heel hard te gaan lopen. Vooral bij het wijken, dat vindt meneer niet zo leuk al lukte het wel een paar keer. Gaf soms zelfs een beetje na. ^^ Alleen bij de galop ging het fout, we zaten in de 2e groep en meneer had direct door dat we moesten gaan galopperen dus ging zijn hoofd in de lucht en gingen we alle kanten op. Ik moest dan maar blijven meedraven maar dat werkte ook niet, we gingen echt alle kanten op behalve de kant welke ik wilde. Dus ik ging maar stappen. Moest daarna apart galopperen en dat ging wel netjes.
Het was mijn laatste les op Bram zei Ini en het viel uiteindelijk wel mee. Maar Bram is nooit mijn lievelingspaard geweest en zal dat ook nooit worden. _Mara_ schreef:Bij het zadel opdoen was ik wat minder stoer want hij begon door zijn stal te zwalken en met zijn rechterbeen een zwembeweging te doen. (lees: poging tot trappen).
, haha, ik zie het gewoon zo voor me, hahaha
. Wel fijn voor je dat het je laatste les was op Bram. Ik weet dat jij en Bram niet echt een klik hebben
. Ik heb je niet zoveel bespied, want toen jij moest galopperen moesten wij doorzittend draven en dat vatte Isa op als een aanwijzing tot nog een galopje en dat wou ik niet
. Maar voor zover ik je heb gezien, ging het wel goed! Je stond zelfs stil
, hihi.
, hihi. Ik heb het alleen liever niet, voor een keertje vind ik het niet zo erg, maar ik vind het toch fijner om gewoon wel elke week te rijden. Het nadeel daar aan is dat het dan wel sneller afgelopen is, maar anders moet ik elke keer weer zo wennen. Nou ja, we zien wel 
Gefeliciteerd! 
Dat vroeg me ik af
Evelien, klik eens op zoeken en typ in 'tekentopic'. Er staat me iets van bij dat jij ook tekent
Ik moet indd snel eens foto maken, het probleem is alleen dat ik niet kan rijden thuis ( baggerzooi ) en dat als ik les heb het te donker is in de binnenbak om goede foto's te maken
Hoe gaat het met jullie? Je springrecord alweer verbroken?QualityLover schreef:Ja klopt, ik teken ook! Maareh, heb je misschien een link? Of kun je uitleggen welke van de 159 zoekresultaten ik moet hebben?[***], klik eens op zoeken en typ in 'tekentopic'. Er staat me iets van bij dat jij ook tekent
Ik heb alleen nog nooit iets geplaatst hier op bokt. Ten eerste omdat ik dat gewoon niet durf maar ook omdat ik het gewoon niet kan
. Ik krijg al met moeite foto's op bokt, laat staan tekeningen. Maar wie weet binnenkort een keertje, we hebben nu een scanner! Ik snap hem alleen nog niet helemaal (lees: helemaal niet), hij scant wel, maar besluit dan zelf waar hij de scans opslaat en ik kan ze never nooit meer vinden
. Het kan dus nog wel even duren voor er iets van mij op bokt staat
. Hoe gaat het met jouw creatieve uitingen?

) en dan zometeen lekkere kruiden er doorheen gooien, kaneel enz. En dan maar hopen dat ze nu WEL lukken. Anders ga ik huilen! loveshadow schreef:Jaaa, ik ben ook wel benieuwd naar Kwalfoto's!Hoe gaat het met jullie? Je springrecord alweer verbroken?
QualityLover schreef:Ja klopt, ik teken ook! Maareh, heb je misschien een link? Of kun je uitleggen welke van de 159 zoekresultaten ik moet hebben?Evelien, klik eens op zoeken en typ in 'tekentopic'. Er staat me iets van bij dat jij ook tekent![]()
Ik heb alleen nog nooit iets geplaatst hier op bokt. Ten eerste omdat ik dat gewoon niet durf maar ook omdat ik het gewoon niet kan
![]()
. Ik krijg al met moeite foto's op bokt, laat staan tekeningen. Maar wie weet binnenkort een keertje, we hebben nu een scanner! Ik snap hem alleen nog niet helemaal (lees: helemaal niet), hij scant wel, maar besluit dan zelf waar hij de scans opslaat en ik kan ze never nooit meer vinden
. Het kan dus nog wel even duren voor er iets van mij op bokt staat
. Hoe gaat het met jouw creatieve uitingen?