Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grietje9

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:13

Ik hoop dat het meevalt Sjaslique, ik ben er heel ziek van geweest. Maar inderdaad het is verschilt per persoon

xxxLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:54

Ons mam, had geen dik gezicht sommige hebben dat wel!
Wie weet valt het allemaal reuze mee;) Vraag anders om algehele narcose!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:55

Volgens mij wordt je van algehele narcose nog zieker, van verdoving ga ik over het algemeen al van mijn eigen af. Maar ja ga er maar even niet aan denken wat overdag goed lukt omdat ik moet werken en moet nu weer leren.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:08

Och als er iemand ervaring heeft met de kaakchirurg ben ik het wel, denk ik zo. De spuiten zijn even vervelend en daarna kan het wat dik worden, maar met goede pijnstillers en een washandje gevuld met ijsblokjes komt dat allemaal snel weer goed. 9 november is het grootste leed weer geleden moet je maar denken.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:16

ooh komt goed hoor Ach gut
vriendin van mij had dat ook en ze voelde er weinig van, alleen daarna had ze beetje griep en een hele dikke wang Tong uitsteken Tis niet fijn maar je bent er zo vanaf.
Succes alvast Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:11

Liekje probeer het toch maar wat van je af te zetten. Hoe je het ook wend of keert, die afspraak staat er toch of je er nu wakker van ligt of niet. Dat scheelt (jou kennnende) al weer een hoop stress. Gewoon lekker relaxen en maar zien wat er komt. Er zijn hier dus ook mensen bekend bij wie het allemaal wel meeviel. Hou jezelf dat maar voor ogen, zo gaat het bij jou ook ik weet t gewoon. En anders moet je die verdovingnaald maar eens goed bekijken, dan ga jij zó van je eigen af en dan maak je van het hele gebeuren niet mee Clown

Nee hoor meid, effe zonder geintjes: ik wens je alvast sterkte en zaterdag zijn al je zenuwen en frustraties welkom bij mij hoor Lachen maar dat weet je wel he! Ach gut

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:39

Ja Amarie daar heb je zeker gelijk in ja. Volgens mij is er niemand zo vaak bij de kaakchirurg geweest als jou destijds. Maar ja het gaat allemaal goed komen.

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:11

Veel sterkte Lachen hoop dat het niet veel pijn doet Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:00

Pff ik hoop het ook nooit mee te maken hoor.. maar nu is de afspraak gemaakt en kom je er niet meer onderuit Tong uitsteken

Btw gister voor het eerst op die van sas gezeten Lachen

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:33

Hoe is het gegaan op die van sas?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:24

Super ze was echt heel braaf sas zat meer te zweten als ikzelf..
vandaag en morgen weer en dan vant weekend weer alleen longeren

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:09

Ja ik heb Joyce vandaag bezig gezien, paard was erg onrustig maar dat kwam metname door het weer. Longeren ging in elk geval goed.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:43

Leuk Joyce dat het goed ging. Wel leuk dat je zoveel verschillende paarden rijdt, leer je altijd veel van.
Weet er misschien iemand hoe het verder gaat met het verhaal van NL en de poetsplaats Verward

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:56

Ik heb er niets van meegekregen, gaat dit nog steeds over het feit dat ze er niet zo goed opdurft of is er nog iets anders gebeurd.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:01

Ze is inmiddel al bijna 3 weken terug gevallen. Toen durfde ze er al niet goed op. De week daarna was ze wat huiverig. Toen op zaterdag gewoon weer erop gekregen en gekeken wat ze deed. Nou vond het allemaal goed dus toen zei M. van probeer maar even met water. Ging ook allemaal goed. En de week daarna was het allemaal eng en heeft ze haar leren halster kapot getrokken. En sindsdien zet ze zich schrap voor de poetsplaats. Zaterdag er ook weer even opgestaan, uiteraard veel beloond en GEEN water gebruikt. Maar als er maar iemand bij de slang in de buurt komt of er maar naar wijst staat ze naast de poetsplaats.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:10

Oeps dat is balen en zal een hoop geduld vergen. Probeer het eens een paar keer met een hele brave erbij op de poetsplaats zodat ze weet dat het goed is, het water komt vanzelf. Ja het is wel eens balen op de manege met mensen die geen rekening houden met de paarden van een ander. Ik weet nu weer hoe het gebeurd is M. heeft het me pas verteld (was het even vergeten, zal de leeftijd wel zijn).

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:48

Jaa idd er zijn mensen zijn (ikzelf ook) die zegt van ik ga ff met de slang aan de gang kan die daar tegen.. Gorez en Olympus hebben nergens last van die vinden het wel goed, maar hoe het nu met NL gaat weet ik niet.. gister is ze gewoon in stal opgezadeld dus..

Vandaag was ze idd fris ja dus ben ik er ook niet op gegaan.. we kijken morgen weer verder he.. we hebben toch nog tijd zat Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:03

Heel goed Joyce, lekker rustig aan doen. We hebben al genoeg ellende gehad de laatste weken met ruiters die van het paard af vallen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:38

Ja vanavond maar weer even naar de lessen kijken denk ik.. rond half 11..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:07

Heel fijn, die staking van de BBA, ik hoop maar dat ze zich aan hun eigen prognose houden. Volgens BBA duurt de staking tot 3:59 vannacht. Anders mogen sjaslique en ik morgen gaan fietsen. Duim dus maar alvast mee voor mooi weer zonder wind Clown

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:54

nou het is in elk geval goed fiets weer haha..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:20

Grote dank aan de BBA, ze hebben besloten toch te rijden dit weekend. Vanaf maandag zijn er misschien weer stakingen/acties op komst, maar wij konden in ieder geval de manege weer bereiken.

Dankzij een of andere #$&*#$$# idioot heeft Paco aan beide zijden van zijn buik twee enorme spoorplekken. Al het haar is er gewoon afgeritst, het is helemaal kaal en ik mocht er ook niet aankomen dus t zal wel flink zeer doen.
Ik kan me daar zó kwaad over maken. Stoom uit je oren Ik rij hem ook met sporen en af en toe schiet ik ook wel eens uit mijn slof en dan gebruik ik mijn spoor vaker en ruwer dan zou moeten, maar nog nóóit heeft ie er ook maar 1 kaal plekje aan overgehouden. En ik ben ook maar een ongetalenteerd manegeklantje, maar hij loopt iig lekker ontspannen nageeflijk en in een lekker tempo.

Maar omdat het een sloom paard is en je er toevallig nét wat meer aan moet rijden en je daar helaas nét iets vermoeider van wordt grijpen sommige mensen blijkbaar naar snellere methoden. Misselijk
Als diegene die paco zo lekker snel voor elkaar wilde hebben eens wilt voelen hoe deze ultra snelle methode aanvoelt: ik trek mijn sporen wel even voor je aan, en je bent welkom hoor! Hamer

Vandaag dus maar op Paloma gekropen. Die reageert helaas óf helemaal niet, óf ze spurt als een kromme banaan weg voor je been. Zoveel mogelijk overgangen en tempowisselingen gereden en geprobeerd toch de rust erin te krijgen Ach gut . Maar moet zeggen dat Paco toch stukken lekkerder rijdt als ie eenmaal los is. Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:37

Maar waarschijnlijk waren het geen sporen plekjes.. maar van het dekje (dacht T.) want het waren te grote plekker voor sporen en daar zat precies het dekje enzo.. Het schijnt wel eens vaker tezijn geweest dat paarden plekken hadden van die dekjes.. en omdat ze laatst gewassen zijn zijn ze weer een soort van 'ruw' geworden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:52

Jeetje wat slordig zeg. Het wordt geloof ik tijd voor een cursus "hoe ga je met een paard om" voor volwassenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:50

Ik heb vandaag wedstrijd bij de vughtse hoeve, mss zie ik nog iemand van jullie.

Moet rond half 7, in de Z1