Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:43

guten morgen
11 graden, bewolkt en het heeft een ietsepietsie geregent jehhhhhhhhhhhhh
Zal toch heel wat meer moeten vallen om een bietje droogte op te lossen.
Wij hebben hier geen sloten dus ook het land besproeien gaat niet en water uit de grond halen voor de landerijen is dus veel te duur voor de boeren.
Als het zo door gaat wordt het ook voor mij een ramp om aan betaalbaar hooi en stro te komen.

Ireen heel veel succes vandaag.Hopenlijk valt het allemaal toch nog mee.
Wel tipisch een arabier hoor, vinden ze iets eng dan flippen ze ook echt pffffffffffff

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:43

:)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:54

Ga maar op het land piesen ofzo....wordt het toch nog een bietje natjes! :j :D

Hier is het ook viel te droog. hooi en stro worden wel duurder met dat klimaatgedoe. kunnen we dat niet afschaffen??? :)*

Ik ga klimaatvriendelijk naar mijn werk in DH. Doei! :wave:

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:55

Morgen komt er regen!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:08

zou fijn zijn als het hier dan ook eens valt.Meestal zien we de buien aankomen en dan verdwijnen ze bij ons pfffffffff
Het piezelt nu een heel klein beetje.

Ga nu met Lara mijn verzorgstertje buiten rijden.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:28

jeee regen dat is wel nodig

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:33

regen is zeker nodig !!
Ireen hoe was 't met yade bij de DA ?
Chantalletje mag file rijde :)
ongeval bij delft, 2 banen afgesloten van de 3 :(
dus heb wat later les waarschijnlijk, zou sneu zijn voor ambertje want dan kan die nie ff grasjes eten na mn les..
Maarja, zien we zo wel weer.. Wie weet rijdt t strax ineens door (droom, droom, droom :P :P)
mn voetje gaat al beetje slape ! Hihihihi
achh. Lekker meelallen met de radio ! Helemaal goed :P
heb zin in museumplein zaterdagggg !!!! :D
andere mensen nog at leuks doen met koninginnedag ?? :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

hopelijk gaat ze er een beetje makkelijk op ireen en houd ze zich ustig.
Lennox deed ik altijd zonder beschermers op de trailer. Hij ging al niet zonder, dus met hoefde ik niet eens te proberen :p
stond hij been voor been zo hoog als hij kon opgetrokken tot hij bijna omviel :D sukkel
wannadoo ging laatst heeeeeelemaal uit zn pan door een half hoge beschermer, heb het maar gelaten ;) hij maakte voltes van een meter hahaha

vandaag leek het wel ietsiepietsie beter te gaan.
Geef sinds een paar dagen onder dwang zn antibiotica in zn mond i.p.v door zijn voer, denk dat dat ook wel helpt.
De ene wond zit (jeetje hoe heet dat daar :p) net boven het gewricht in die dikke spier ( achterbeen) wel precies aan de 'voorkant' best bewegelijk.
Het is ook een snee die vrij diep in de spier zit dus het is niet gek dat hij nog steeds gek loopt.

De adere wond zit boven het gewricht aan de binnenkant van zijn achterbeen, tot op het bot.
De zwelling is gaan zakken en nu is zn gewricht twee keer zo dik dan normaal...

Kon het eerst niet afspuiten, maar sinds de staleigenaresse me heeft geholpen gaat hij er zo op :D
spoel de wond nu twee keer per dag uit er loopt tussen de krammen steeds wat vuil uit, maar dat is al wel veel minder troebel dan 2 dagen geleden. Ik heb goede hoop.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:18

gelukkig pres, dat het ietsje beter gaat... Doe doodle en wyssie een knuffel van me!

Ik hoorde dinsdagavond dat ik nr maastricht moest voor werk, vandaag en morgen... Heel leuk, nieuwe vestiging,.. Maar ook wel een beetje eenzaam hier, haha! Vind het zo wel leuk, af en toe lijkt me ook leuk, maar om dagen alleen op zakenreis te gaan ofzo, begrijp niet hoe die mensen dat doen! Ga vanavond uit eten met een collega, maar ik schijt al in mn broek voor dat ontbijt morgen alleen, haha!

Ben nu aan het roken buiten, heb toch wel honger ... Ga ik alleen aan de bar zitten? Pfff ... Wat een keuzes! :P

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:16

hier regent het overigens al de hele dag! Bij jullie nu ook?

@ ireen: hoe is het (vandaag?) gegaan??

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:54

Yade was op de kliniek ineens helemaal rad :') Zul je net zien.. maar ik denk dat ze zich een beetje stoerder voor deed dan ze is :(:)
Op de buigproef rechts voor gaf ze wel een beetje reactie. Deze dierenarts heeft de foto's ook nog eens bekeken en ze heeft echt geen hoefkatrol, gelukkig. Hij heeft de scan van haar hoef gemaakt en de buigpees en slijmbeurs etc. waren helemaal goed, ze heeft een flinke beschadiging (verrekking) aan het buitenste collateraal bandje om het hoefgewricht, vergelijkbaar met een enkelband. Ze heeft haar hoef dus verzwikt. Gelukkig kon de dierenarts op de echo zien dat het bandje al herstellende is.
Normaal staat er voor deze blessure ca 6 maanden, ik ben nu 2 maanden bezig dus over ca 4 maanden zou het ongeveer hersteld moeten zijn. Omdat op de echo te zien was dat het bandje al aan het herstellen is, mag ik doorgaan zoals ik het nu ook doe. Dat betekent dus geen boxrust! *\o/* voor Yade :D Ze mag overdag naar buiten blijven gaan en straks in een rustige groep het land op. Verder mag ik lekker gaan stappen op het harde (ook onder het zadel) en een beetje draf er bij gaan opbouwen, zo lang ze helemaal goed blijft lopen. Helaas zal het wel altijd een gevoelige plek kunnen blijven, net zoals wanneer je eenmaal een keer je enkelbanden flink verrekt hebt. Met plotselinge korte draaien in hoog tempo e.d. moet ik op passen. Gelukkig heb ik geen ambities om parcoursjes van 1,20m. te springen of slidingstops te rijden :)
Zoals ik begreep herstellen de meeste paarden hier uiteindelijk wel goed van, ik hoop dat dat voor Yade ook zo gaat zijn!

Regen? Hier nog geen druppeltje..

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:18

Goed nieuws Ireen! en nu, lekker verder herstellen! :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:26

Nou dat is goed nieuws Ireen.Stuk beter dan hoefcatrol.
Denk dat je er zelf ook wel blij mee bent.

Gelukkig lijkt Wannadoo ook wat beter te gaan enne regen, hier 5 druppels.

Marjo gewoon lekker gaan ontbijten, neem wat te lezen mee tijdens het ontbijt, voel je je niet zo opgelaten.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:12

fijn zeg ireen!! Dat is echt goed nieuws, en ook voor yade, dat ze lekker op het land mag. Wannadoo mag en kan gelukkig ook op een landje, weet niet wat ik met wys zou doen als wannadoo alleen in een box zou achterblijven. Die stress dat zn vriendje weg is, is ook niet goed. En hij rent gelukkig niet met wys.

Net lekker gegeten in maastricht, stad klein beetje bekeken en het nieuwe kantoor langsgegaan, midden in de stad, heel mooi pand....! Ziet ernaar uit dat ik weer een keertje ga, lijkt me iig wel heel erg leuk! Morgenochtend neem ik mr een krantje en ga ik uitgebreid ontbijten :J ik ga nu douchen en slapen, wat een heerlijke hotelkamer :D

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:15

goed nieuws ireen !! geweldig !!
is toch fijner om te horen dan wat je voorheen te horen kreeg ! ;)
het duurt nog wel eventjes, maar dat geduld kan je vast wel opbrengen als ze daarna weer lekker goed is ;)

Marjo, wat een dilemma's !! :P hihihi
komt vast goed ;) ik ben 1x met m'n bedrijf naar een nieuw kantoor geweest die we gingen overnemen, vond ik ook wel super leuk, maar gelukkig ging ik s'avonds gewoon weer naar huis :)
maar een zakenreisje, wat je zeg,zo nu en dan lijkt me heel leuk (ook alleen eigenlijk wel :P lekker rustig :P) maar nie te vaak :P maar je heb tog nie vaak dat je ergens anders zit ?? ;) (is btw je eigen vestiging daarzo in rotterdam zuid vlakbij eneco en erasmus mc enzo ??)

Beter dat het makkelijker gaat met doodle afspuiten enzo, altijd wel fijn als ze even een beetje meewerken om ze er zo snel mogelijk vanaf te laten komen ;)

mijn lesje ging weer goed :D we begonnen wat gespannen, de gallop ging super, dat had ze ook gehoopt maar stond wel beetje versteld hoe goed het ineens ging :D
daarna was hij super ontspannen, af en toe een beetje TE :P luisterde nie meer zo naar been enzo, dus dat werd flink werken :P
Daarna mocht hij nog ff een uurtje grasjes eten :)
en we hebben in het pinksterweekend gezellig wedstrijdje bij ons, onderlinge :D
zaterdags dressuur en zondags springen, ga gezellig aan beide meedoen ! hihihi wordt lachen, ben dan net een week terug van vakantie :P hihihi

nu is het weer genoeg geweest voor vandaag :)
Toedels allemaal !!

oohja, en hier hebben we ook wat spatjes regen gehad, maar veel was 't niet ;)
vanacht en morgen zullen we het restant krijgen ??

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:36

Fijn dat het ' meevalt' , Irene! Nu maar hopen dat Yade geen rare dingen doet in haar vrije tijd, want het is me er één, zeg!

Hier geen regen, wel koud windje....brrrrr!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:40

volgens mij is het restant regen al op mij neergekomen!

Nee, hoef helemaal niet vaak met werk weg! Dit is 2e keer dat ik ergens slaap... Dus vind het nu nog juist heel erg leuk :j

alleen durf ik minder, maar het is wel echt lekker ook, straks lekker boekje lezen :D doe je toch minder thuis! Waar ik nu werk is in rdam centrum, dus niet op zuid... Bedoel je bij eneco ed daar langs de snelweg? Dat je aan de ene kant capelle / alexandrium afslag hebt en andere kant zuid? Daar bij de brienenoordbrug?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:43

nee niet die eneco ;)
ik bedoel wel vlakbij centrum rotterdam ;)
vlakbij maastunnel ;) en dan zit het daar bovenaan bij al die tunnelbakken zeg maar (zo noemen wij die tunneltjes :P hihi) en al die gezellige tenten daarboven :P hihihi :+

edit: voor mij is dat nog rotterdam zuid :+ hihihihi ben geen echte rotterdammer dus houdt nooit uit elkaar wat nou wat is :P hihi :+

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:44

time for bed !
toedelss !!

geniet van je boekie marjo ;)

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 05:47

goedemorgen! Oef, kan ik hier niet blijven, wat een heerlijk bed!

Dat is rdam centrum idd. Het is boven 1 van die tunnelbakken: kruising 's gravendijkwal en nieuwe binnenweg. Dichtbij sexcafe's

wat gaan jullie allemaal doen met koninginnedag?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 06:39

die bedoelde ik indd :P rij dr elke dag langs :P 2x ! :P hahahaha
sta dr nu bijna voor :P
ik ga met koninginnedag nr museumplein 538 ;)

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 07:58

morge,

ga met koningedag ga ik bbqen en eff naar Delft.

Nou heeft wel geregent maar kan het nou niet veel noemen.
Lekker hoor Marjo, lekkr relaxt toch, ik vindt dat soort dingen heerlijk gewoon eff lekker alleen zijn.

Wat een goed nieuws ireen, erg fijn dat het geen katrol is en dat je inprincipe nog maar 4 maanden hoeft te herstellen met haar.

Fijn dat het al wat beter gaat met doodle zeg.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:58

guten morgen
15 graden, bewolkt en het heeft een bietje geregent.

Paardjes staan achterin mijn tuin voor maaier te spelen.

Vandaag de laatste dingen voor het 25 jarig trouwen van mijn buren voorbereiden.
Nog wat groen binden en wat bloemen erin hangen.
Ook op de koets nog wat dennetakken doen.Morgen doe ik er dan nog wat verse rode rodondendron bloemen in.
ik rijd ze ook nog even door het dorp vrijdagmiddag met Aiko en de koets, waarbij er 2 keer stilgestaan wordt om een snaps te drinken, die de anderen in de auto meenemen.
Midden in het dorp bij de kerk laten we nog wat witte duiven uit en dan hebben we party jehhhhhhhhhh.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:47

Hallo allemaal

Wat fijn om te lezen dat het met Yade goed gaat en dat het gelukkig geen hoefcatrol is. Ook fijn dat het met Doodle weer goed gaat en dat hij herstellende is.

Zo te lezen ga jij je wel weer vermaken het weekend Anita?

Het heeft hier vannacht wel geregend. Blando is vannacht voor het eerst heerlijk buiten gebleven met zijn vriendje. Alleen Willem gaat 's nachts nog naar binnen en er staan al een aantal paarden dag en nacht bij ons.

Amanda, Willem heeft afgelopen zondag bij jou op stal wedstrijd gereden. Heb je hem toevallig nog gezien? Druk paardje, groot ook met een donkere jongen erop?

Ga zo maar weer aan het werk, bah heb geen zin maar ja nog even volhouden en dan een weekje vrij. Heerlijk! en het blijft mooi weer.............

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:05

ja heb hem gezien volgens mij ging hij net weg heb zijn proef niet gezien :D