Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:55

ik ga ook pitten Dromen

Welke kinderboerderij??

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:16

westerpark Lachen (bij tink)
Het plan van design is er al nu nog uitwerken Lachen en dat wordt ben ik bang nachtwerk. Gelukkig heb ik een handige broer daarin anders wordt het een jarenplan hahahaha

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 05:50

Goedemoguh!
Ik zeg nog even niks Mendi.....
Ik ben echt snik verkouden jukkie jukkie jukkie. Ik ga zo met laptop en al naar school dus dan kan ik fijn onder de les door bokken Haha! tot zo dus Haha!

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:28

Hey ladies,

weten jullie trouwens een goede ruiter met tijd over Haha! ? Ik zoek een (profi) ruiter die mijn paard 2x per week kan rijden (tegen betaling)... ik heb zelf echt niet genoeg tijd voor haar en wil haar dan ook in nov. naar iemand (José) brengen maar tot die tijd.... het moet echt een semi-prof zijn want ik wil niet dat mijn merrie erger wordt qua gedrag!

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:37

sabje19 schreef:

Dan heb ik jouw vriend nog van de week zien rijden, wel gaaf zo'n shire, dacht dat die van mij groot was, maar die is echt groooot
Misschien dat een van de andere nog wel een paard weet, die van mij is net weer herstellende

Beterschap met je paard! Ach gut

Mendi schreef:
Woody is leuk! Ik heb hem alleen in zijn uitloop zien staan, maar hij heeft echt charmes!
Helaas komt mijn paard ook niet in aanmerking, wij hebben nog een lange weg te gaan met revalideren Verdrietig

Woody is een echte Lady, hoor! Ja Officieel "Woodlands Diamond". Als merrie is ze nog een beetje binnen proporties, ruinen gaan wel richting de 1,90 vaak Wow!
Ook jij beterschap! Ach gut Wat een ziekenboeg hier...

casjuh schreef:

nou ehhh je mag pascal wel een keertje lenen, weet alleen niet wat hij doet in het bos....... qua grootte passen woody en pascal wel een beetje Knipoog zitten jullie op 1 lijn hahahaha

Ja, wat maatje betreft past het mooi Haha! Maar Pascal is dus geen ervaren boscrosser? Wat denk je zelf hoe hij zich zal gedragen...? Bedankt voor het aanbod trouwens natuurlijk! OK dan!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:39

Mag ik vragen wat er zo ernstig aan haar gedrag is Zietje?

In deze omgeving weet ik sowieso geen semi-prof dus aan mij heb je niks. 1 kleine waarschuwing (hoef je je niks van aan te trekken verder) als je een semi-prof laat rijden kan het zijn dat je het verschijnsel krijgt (ligt aan wat het gedragsprobleem is) dat je je eigen paard niet meer kan rijden; dat heb ik gehad toen Topas door de puberteit ging (het was toen echt een rotknol) voor mijn veiligheid hem naar een prof gestuurd; die had nergens last van en ik kon hem toen pas echt niet meer rijden. Toen maar tegen Prof gezegd dat ik het zelf wel zou doen want als ik hem zelf niet meer kon rijden was het toch echt zinloos.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:41

Ow en weet iemand ook nog hoe duur het is om een maand een stal te reserveren? Als het duur is zeg k m nl. op en dan zet ik haar misschien langer bij José...

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:44

Nou ze is echt niet vreselijk hoor Tong uitsteken Ik kan t ook zelf allemaal wel hebben alleen het kost zoooo veel tijd... en dat heb ik momenteel niet! En dan de frustraties die erbij komen....

Ik kan er nu dus makkelijk mee overweg alleen zou het fijn vinden om wat 'assistentie' te hebben. En dan wil ik graag prof omdat Nora altijd alle mensen in gaat pakken en met iedere nieuwe ruiter die ik heb geprobeerd is ze heel erg stout. En dan wordt ze wel moeilijker voor mij om te rijden!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:44

Ik geloof dat je daar 100 euro voor moet betalen, maar als je niet wilt dat er iemand anders in die tijd instaat, moet je het volle pond betalen. Zoiets zei Jos toen ik het hem vroeg.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:51

Okay nou voor een prof (meeste rijden een half uur!) kan je per half uur zo een 30 euro rekenen dus per uur 60; ligt er ook aan wie het is.

Okay zietje dan valt het wel; Topas had gewoon verzonnen dat opstappen als te veel gevraagd was en begon zodra je 1 voet in de beugel had te stijgeren om er daarna bokkend van door te gaan (is bekend bij jonge paarden van die vader) en als je er op bleef was het goed ging je er naast trapte hij behoorlijk na.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:52

Zietje, je gaat ons toch niet verlaten, hè? Verdrietig
Kom ik helemaal voor jou die kant op.. Tong uitsteken

Ik wist dat Nora niet zo makkelijk was, maar is het echt zó erg?

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 07:55

Houston?

Nou ze is ook niet ZOOOOO erg maar qua tijd wel.... als ik ga rijden en ze is stout ben ik zo 2 uur bezig... stap ik eerder af dan is ze de dag erna nog stouter. Het zou voor mij dus makkelijker zijn als iemand anders m 2 dagen zou rijden...

En naar José brengen is gewoon ook voor overleg etc. en in november zijn een heleboel studieactiviteiten dus dan gaat het echt niet lukken alleen....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:07

Ja staat Houston om bekend dat zijn nakomelingen in de puberteit opstapproblemen en nog wat geintjes krijgen; ach nu ik hem niet meer rijdt kan ik veel beter met hem opschieten. Het nadeel is hij is nog steeds helemaal op mij gericht en niet op zijn eigenaresse

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:16

hmmm.... das rottig voor zn eigenaresse....

Heb ook al t nummer van 1 ruiter Lachen Een ex-scharrel van een vriend van me, hij rijdt nog een paard op W dus das wel makkelijk. Nou nog weten hoe duur hij is!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:19

alano schreef:
welke hoefsmid heeft deze fout gemaakt dan? er was nog iemand op stal die hetzelfde had met haar hoefsmid...

Heb je even een pm gestuurd.

Zietje volgens het stalregelement moet je het voledige stalgeld betalen als je niet wil dat er iemand anders in die box komt en anders 100 euro als je een stal wil resereven.

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:23

Okidoki thnx!

Ga nu José bellen....

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:25

José hoe?

Misschien Luuc met de moeilijke achternaam? (weet nie of die in jullie omgeving bekend is) die had een tijdje geleden geloof ik ook een adv op MP staan maar weet niet meer precies wat daar nou de strekking van was.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:25

Morgen luitjes Doei!

Moest even bijlezen van gister hoor... Haha! .Zietje...ik weet misschien wel iemand voor je,geen prof.maar een rete goede ruiter.Ze rijd al meerdere paarden bij dus weet niet of ze tijd heeft,maar als je interesse hebt kan ik wel voor je informeren...

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:34

Salfischberger is zijn achternaam. Ken hem verder ook niet zo goed. Was alleen toen met iemand mee die bij een paard van hem ging kijken dat hij te koop had, hengst die Z2 of ZZ licht ofzo liep. Hij doet veel bij Spijkerboor geloof ik, is ook secretaris van de verenging zag ik net toen ik hem even gegoogled had. Ook KNHS jury trouwens, dus z'n tel zal wel in de hippovademocus staan (of hoe dat ding ook heet Bloos )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:42

Ik ben naar stal...iedereen fijne dag!! Doei, doei

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:46

Tinky: Graag Haha!

José van Haaren heet ze..

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:56

Joki schreef:
Ja staat Houston om bekend dat zijn nakomelingen in de puberteit opstapproblemen en nog wat geintjes krijgen;

hmmm veyton is een osmium x houston maar heb nooit echt problemen met opstappen gehad hoor (misschien pijn in de rug? anders probeer je een keertje rechts op te stappen ofzo) Wel dat hij niet stil wou staan.

Foogul schreef:
Ja, wat maatje betreft past het mooi Haha! Maar Pascal is dus geen ervaren boscrosser? Wat denk je zelf hoe hij zich zal gedragen...? Bedankt voor het aanbod trouwens natuurlijk! OK dan!

Het is geen ervaren boscrosser, maar ik verwacht geen problemen met hem... Hooguit een hoop gesnurk, maar als woody erbij loopt denk ik dat zelfs dat beperkt blijft. Voor wanneer wou je het bos in gaan dan?! ik kan wel een keertje met pascal het bos in (neem ik niki gewoon mee he niki Tong uitsteken ) weet ik meteen of hij een geschikte boscrosser is hahaha in ouderkerk aan de amstel was hij heel braaf (en toen ging hij alleen).

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:02

casjuh schreef:
Het is geen ervaren boscrosser, maar ik verwacht geen problemen met hem... Hooguit een hoop gesnurk, maar als woody erbij loopt denk ik dat zelfs dat beperkt blijft. Voor wanneer wou je het bos in gaan dan?! ik kan wel een keertje met pascal het bos in (neem ik niki gewoon mee he niki Tong uitsteken ) weet ik meteen of hij een geschikte boscrosser is hahaha in ouderkerk aan de amstel was hij heel braaf (en toen ging hij alleen).

Wanneer..? Dat is een goede vraag. Ik denk op z'n vroegst het niet dit weekend, maar dan Tong uitsteken
We kunnen er ook een "trio-ritje" van maken, dan ga jij mee op Veyton Pling

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:14

Cashuh het gaat om directe houstons; bij directe houstons ligt het ook erg aan de moederlijn of je een fijn paard krijgt en ik heb weinig problemen met Zeoliet maar echt een geweldige combi voor braafheid geeft het niet.

Pijn in zijn rug was al uitgesloten toen; hij was gewoon enorm frech. Wel grappig hoor ik kon stuiterend de ring binnenkomen; hij zag de witte hekjes en ging weer aan het werk en zodra ik buiten de hekjes weer was stuiterde hij weer vrolijk rond.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:19

Foogul schreef:
Wanneer..? Dat is een goede vraag. Ik denk op z'n vroegst het niet dit weekend, maar dan Tong uitsteken
We kunnen er ook een "trio-ritje" van maken, dan ga jij mee op Veyton Pling

of het dan een rustig ritje wordt Tong uitsteken hahaha maar dat kan natuurlijk ook Lachen

Ik zie net een héél leuk filmpje van veyton op schriktraining terug Lachen (naast die banner megaupload staat dat je een code in moet voeren en dan kan je het filmpje downloaden ofzo)
http://www.megaupload.com/nl/?d=JGG4JOG3
jaaaa hij was weer aardig het boefje die dag en ik nog zeggen voordat we begonnen: ik verwacht geen problemen, hij blijft altijd netjes staan en komt meteen terug als hij wegrent blablabla....... jaaaaaaaaja die man die je heel hard hoort lachen is trouwens frits Clown die vond het práchtig en ik kon wel door de grond zakken hahahaha "ja maar hij heeft ook een vreemd halster om he" helemaal niet frits! die had ie zelfs om met het inrijden Vork

oh ja, je moet ff je hoofd draaien hehe
Laatst bijgewerkt door casjuh op 27-09-06 09:33, in het totaal 2 keer bewerkt