Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sabje19

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:09

Doordat er zo'n leuke hoefsmid was die mijn paard te kort bekapt had, was mijn paard gewoon aan 4 benen kreupel gaan lopen.
Hierdoor heeft hij de 1e week op pijnstillers gestaan en vorige week ben ik weer begonnen met longeren, maar omdat hij toen nog niet lekker liep ben ik nog niet gaan rijden.
En vandaag er maar weer eens opgeklommen en hij liep weer voor bijna 100% beter.
Heb aankomende zaterdag weer les na een aantal weken dus nu maar hopen dat hij goed blijft lopen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:10

ja waarschijnlijk wel sabjuh; 2 weken is de standaardtijd voor genezing bij te kort bekappen

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:11

Foogul schreef:
Hoi Doei! Ik kom weer even tussendoor fietsen met een vraag

Ik hang als aanhang van... nog weleens rond op Wennekers. Mijn vriend rijdt daar 2 keer per week een Shire. Nu leek het mij zo leuk om eens met hem mee te gaan naar het A'damse Bos. Iemand een suggestie voor een leuk paardje wat ik zo maar mee zou mogen nemen voor een ritje...? Paarden genoeg op Wennekers Tong uitsteken

Dan heb ik jouw vriend nog van de week zien rijden, wel gaaf zo'n shire, dacht dat die van mij groot was, maar die is echt groooot
Misschien dat een van de andere nog wel een paard weet, die van mij is net weer herstellende

@ Joki: gelukkig is het een periode ook nog warm geweest en het schijnt dat dan de hoeven wat sneller groeien dan als het kouder is.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:13

Uhm Joki; hoe gaat dat in zijn werk met dat ding dat je kunt halen met de kassabon? Schijnheilig

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:13

Woody is leuk! Ik heb hem alleen in zijn uitloop zien staan, maar hij heeft echt charmes!
Helaas komt mijn paard ook niet in aanmerking, wij hebben nog een lange weg te gaan met revalideren Verdrietig

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:14

Mendi schreef:
Bonte: lekker geld uitgeven Geld, geld! kan ook wel eens goed voor jezelf zijn, hihi!
Werkt de laptop al? (m.a.w. ben je online?)

Online blijf ik voorlopig achter mijn gewone computer doen Knipoog en nee, het zit nog in de doos.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:15

het staat voor in het krantje van donderdag maar verder geen idee; mij wordt nooit wat verteld

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:15

sabje19 schreef:
Doordat er zo'n leuke hoefsmid was die mijn paard te kort bekapt had, was mijn paard gewoon aan 4 benen kreupel gaan lopen.
Hierdoor heeft hij de 1e week op pijnstillers gestaan en vorige week ben ik weer begonnen met longeren, maar omdat hij toen nog niet lekker liep ben ik nog niet gaan rijden.
En vandaag er maar weer eens opgeklommen en hij liep weer voor bijna 100% beter.
Heb aankomende zaterdag weer les na een aantal weken dus nu maar hopen dat hij goed blijft lopen.

Dat hebben wij ook meegemaakt met Yen, afgelopen zomer. Was geen pretje voor haar! Het was erg pijnlijk voor haar om op dr benen te staan! Daarnaast mocht ze niet op het land en moest ze 24/7 op stal.. Boos!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:16

vanavond lekker op pascal gereden in de buitenbak bij de hoofdingang! was de eerste keer in die bak dus het begon erg kijkerig met zijn hoofd omhoog, maar daarna lange stukken geconcentreerd aan de teugel en lekker rijden Haha!
Zonder zadel rijd zó fijn Lachen Hij was niet op z'n best, maar ben zeer tevreden met de foto's en filmpjes Lachen
Niki was zo aardig om te filmen en foto's te maken Lachen (uiteraard voor de verkoop, zal deze foto's en filmpjes dus ook mailen naar de geïnteresseerden...)
http://www.zippyvideos.com/6033620086041606/mov05705/
http://www.zippyvideos.com/1987035496041526/mov05707/
http://www.zippyvideos.com/5321581706041696/mov05710/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat hou ik toch van die knol Vriendjes zijn?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:18

casjuh schreef:
Wat hou ik toch van die knol Vriendjes zijn?

Ach gut , leuke foto's

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:20

@ Mendi: De afgelopen 2 jaar dat ik Ralph nu heb, heb ik ook alleen maar problemen gehad, dan ging het een paar maanden goed en dan konden we weer van voren af aan beginnen.
eerst z'n ene been daarna spier verrekt in schouder, toen weer een dik been, daarna z'n rug.
Toen kregen we rhino op stal (gelukkig die van mij niet ziek), maar je mag dan ook 6 weken niets doen. Daarna weer z'n rug en nu weer te kort bekapt.
Ach paarden blijven je bezig houden
Maar ondanks alle problemen hebben we een band opgebouwd en ik zou hem voor geen goud willen missen. Ook al hebben we niet veel kunnen rijden kan je wel andere dingen doen.

@ LJ: Gelukkig kon ik met hem wel stappen en mocht ie los in de paddock anders was het ook geen pretje geweest. En het is gewoon zielig om je paard zo veel pijn te zien lijden.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:21

@ Mendi: De afgelopen 2 jaar dat ik Ralph nu heb, heb ik ook alleen maar problemen gehad, dan ging het een paar maanden goed en dan konden we weer van voren af aan beginnen.
eerst z'n ene been daarna spier verrekt in schouder, toen weer een dik been, daarna z'n rug.
Toen kregen we rhino op stal (gelukkig die van mij niet ziek), maar je mag dan ook 6 weken niets doen. Daarna weer z'n rug en nu weer te kort bekapt.
Ach paarden blijven je bezig houden
Maar ondanks alle problemen hebben we een band opgebouwd en ik zou hem voor geen goud willen missen. Ook al hebben we niet veel kunnen rijden kan je wel andere dingen doen.

@ LJ: Gelukkig kon ik met hem wel stappen en mocht ie los in de paddock anders was het ook geen pretje geweest. En het is gewoon zielig om je paard zo veel pijn te zien lijden.

casjuh

Foogul schreef:
Hoi Doei! Ik kom weer even tussendoor fietsen met een vraag

Ik hang als aanhang van... nog weleens rond op Wennekers. Mijn vriend rijdt daar 2 keer per week een Shire. Nu leek het mij zo leuk om eens met hem mee te gaan naar het A'damse Bos. Iemand een suggestie voor een leuk paardje wat ik zo maar mee zou mogen nemen voor een ritje...? Paarden genoeg op Wennekers Tong uitsteken

nou ehhh je mag pascal wel een keertje lenen, weet alleen niet wat hij doet in het bos....... qua grootte passen woody en pascal wel een beetje Knipoog zitten jullie op 1 lijn hahahaha

ladyjoy

Ja precies. Als je paard zo'n pijn hebt en je kan 'niks' doen, voel je je zelf ook errug ellendig.
Gelukkig mocht hij wel naar buiten! Yen mocht geeneens een stukje lopen, alleen uit haar stal om haar voeten af te spuiten. Maar na een week mocht ze weer op het land, en na 2/3 weken mochten we weer rijden. Haar voetjes waren wel érg kort bekapt Boos!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:25

Sabje, jouw verhaal klinkt beetje bekend, helaas. Maar wat je zegt: je bouwt er een speciale band door met je paard, wat voor mij ook heel belangrijk is, en ik wil ´r nu ook echt niet meer kwijt! Ik heb het voordeel dat het een merrie is, dan kan ik altijd nog een kleintje met ´r fokken (maar dat is het worst scenario!).
Casjeh, leuke foto´s, kan me voorstellen dat je zo´n lieverd ook niet weg wil doen.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:27

ladyjoy schreef:
Ja precies. Als je paard zo'n pijn hebt en je kan 'niks' doen, voel je je zelf ook errug ellendig.
Gelukkig mocht hij wel naar buiten! Yen mocht geeneens een stukje lopen, alleen uit haar stal om haar voeten af te spuiten. Maar na een week mocht ze weer op het land, en na 2/3 weken mochten we weer rijden. Haar voetjes waren wel érg kort bekapt Boos!

Dan waren ze zeker kort als ze helemaal niets mocht.
Het enige nadeel bij Wennekers is dan ook als je paard zoiets heeft dat je over het harde moet om ergens te komen. En bij de uitloopstallen liggen nog wel een steentjes en dat is best wel pijnlijk. Maar gelukkig groeien de hoeven snel .

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:29

Sabje, het mag gewoon niet meer gebeuren! Knipoog

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:29

Mendi schreef:
Sabje, jouw verhaal klinkt beetje bekend, helaas. Maar wat je zegt: je bouwt er een speciale band door met je paard, wat voor mij ook heel belangrijk is, en ik wil ´r nu ook echt niet meer kwijt! Ik heb het voordeel dat het een merrie is, dan kan ik altijd nog een kleintje met ´r fokken (maar dat is het worst scenario!).
Casjeh, leuke foto´s, kan me voorstellen dat je zo´n lieverd ook niet weg wil doen.

Helaas gaat dat niet met Ralph Haha! , maar ik ben toch wel blij dat ik een ruin heb.
ik kan dus totaal niet met merries opschieten, dat botst gewoon (sommige zijn net zo koppig als dat ik ben) uitzonderingen zijn er wel natuurlijk.

nee oke het mag niet gebeuren, maar elke hoefsmid maakt wel eens een foutje, maar het was voor mij wel duidelijk dat ik deze niet meer wilde hebben.

Ik ga jullie verlaten, moet morgen om 7 uur de deur al weer uit en kom een beetje slaap te kort Dromen Slapen

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:31

welke hoefsmid heeft deze fout gemaakt dan? er was nog iemand op stal die hetzelfde had met haar hoefsmid...

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:32

Ik was ook op zoek naar een ruin.. Maar werd verliefd op een merrie Bloos had ik ook noooooit van mezelf verwacht! Maar het gaat super tussen ons. Nou is Mendi gelukkig ook wel een lekkere stoere merrie (vind ik), niet zo´n mieperd Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:45

Mendi schreef:
Ik was ook op zoek naar een ruin.. Maar werd verliefd op een merrie Bloos had ik ook noooooit van mezelf verwacht! Maar het gaat super tussen ons. Nou is Mendi gelukkig ook wel een lekkere stoere merrie (vind ik), niet zo´n mieperd Haha!

jammer Knipoog anders had ik pascal weer op wennekers gezien Tong uitsteken

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:05

Zo ik ga lekker naar mn bedje toe Knipoog
daag!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:12

zo morgen wordt weer een dag zoals ik vroeger altijd deed; zo een gehaast dat eten na het ontbijt onmogelijk is; tja krijg je als je te strak plant

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:32

slaap lekker iedereen!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:48

welterusten iedereen!!! ik ga nog ff verder met een site maken voor de kinderboerderij Knipoog