Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:13

Mooi melis! :)

Is toch niks raars aan?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:15

Nou heb het nog nooit iemand zien rijden eerlijk gezegd. :P En zelf ook niet gereden.
Heb maar even een filmpje op Youtube gekeken van de 2 proefjes haha :P

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:24

Hoi!! Ik ben de laatste tijd weer wat actiever op bokt en lees het topic vaak nog mee. Hoe gaat het met jullie? :o

Ik snap wel dat je die lijnen een beetje raar vindt het zijn inderdaad ook wel aparte lijnen. Is dat L1?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:57

Leuk dat je weer vaker op bokt bent Iris. Zou het leuk vinden om meer over jou en Djerkoh te lezen en te zien :D Jij start zondag ook he? :D

Haha fijn dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel haha. Dat is inderdaad L1. Mijn vorige L1 proefjes waren veel eenvoudiger!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:11

Ja die L1 proefjes zijn een beetje vaag idd! Maar hoe hoger je komt, hoe vager het wordt :P hahaha :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

Lijkt me logisch dat beide voltes of 10 of 15 meter zijn. Of zie ik dat verkeerd haha :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:28

Goedeavond!

Vanmiddag fijn gesprongen! Vertelde dat hij met bb me zo in de maling nam bij de dubbels, en het bit vastpakte en wegtrok.
Rijd ik naar het inuitje, gaat die aap ineens versnellen, dus ik dacht oliebol hij gaat gemeen hard rennen en dan opeens uitwijken. Typisch ringo. Springt die boef gewoon perfect.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:54

Astor schreef:
Leuk dat je weer vaker op bokt bent Iris. Zou het leuk vinden om meer over jou en Djerkoh te lezen en te zien :D Jij start zondag ook he? :D

Haha fijn dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel haha. Dat is inderdaad L1. Mijn vorige L1 proefjes waren veel eenvoudiger!

Jaa nu ik Djerkoh heb merk ik ook wel dat ik weer meer behoefte heb aan meelezen op Bokt en praten over paarden hihi :o

Ze hebben sinds dit jaar nieuwe proeven geloof ik.. Alle proeven zijn veranderd en dus blijkbaar een beetje vaag geworden haha. Ik doe zondag ook mee ja! :D Djerkoh is vorige week donderdag wel naar de smit geweest en we moesten 10 dagen rustig aan doen. Dus zaterdag weer voor het eerst galopperen en dan zondag m'n proefjes.. Ben benieuwd!

Heb jij al geoefend met Az? Las dat je les wel goed was gegaan!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:58

Kirsten_S schreef:
Goedeavond!

Vanmiddag fijn gesprongen! Vertelde dat hij met bb me zo in de maling nam bij de dubbels, en het bit vastpakte en wegtrok.
Rijd ik naar het inuitje, gaat die aap ineens versnellen, dus ik dacht oliebol hij gaat gemeen hard rennen en dan opeens uitwijken. Typisch ringo. Springt die boef gewoon perfect.

Wanneer heb je BB gesprongen Kirs?

Wel fijn dat hij goed sprong. Ik herken het gevoel wel dat je denkt dat hij er juist hard op af rent om vervolgens te weigeren. Daar ben ik met Djerk nu ook steeds bang voor :P Maar hij springt juist heel lief.

Doe je tegenwoordig wel springwedstrijden?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:59

Kirsten_S schreef:
Goedeavond!

Braaafff paard!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:25

Iriis_ schreef:
Kirsten_S schreef:
Goedeavond!

Wanneer heb je BB gesprongen Kirs?

Wel fijn dat hij goed sprong. Ik herken het gevoel wel dat je denkt dat hij er juist hard op af rent om vervolgens te weigeren. Daar ben ik met Djerk nu ook steeds bang voor :P Maar hij springt juist heel lief.

Doe je tegenwoordig wel springwedstrijden?

Jaaa en het is ook lastig vertrouwen soms hoor. Want ik heb het wel eens vaker gehad dat ik dacht dat hij sprong, versnellen ,oren erop en bijna nog afzetten en woesjj naar links. Maar hij begint al steeds braver te worden.

De laatste was op de manege zelf. Ik doe alleen nog bb. Wil volgend jaar wel startkaart aanvragen en een wp halen om vervolgens b te doen .maar dat is nog toekomstmuziek haha. Vind die startkaart ook wel belachelijk duur zeg!

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:56

Ik herkende azra helemaal niet op de foto !

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:59

Haha :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:33

Kirsten_S schreef:
Lijkt me logisch dat beide voltes of 10 of 15 meter zijn. Of zie ik dat verkeerd haha :P

Klopt.

Melissa, de voltes zijn allebei 15 meter!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:35

Iris! Erg leuk dat je weer komt posten! Kunnen wel wat gezelligheid gebruiken hier :D 't Is hier aardig uitgestorven...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:03

Broccoli schreef:
Iris! Erg leuk dat je weer komt posten! Kunnen wel wat gezelligheid gebruiken hier :D 't Is hier aardig uitgestorven...

Jaaa leuk om djerkoh verhalen te horen, hoe hij het oppakt enzo! En natuurlijk andere verhalen zijn ook welkom hahah!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:18

Iriis_ schreef:
Jaa nu ik Djerkoh heb merk ik ook wel dat ik weer meer behoefte heb aan meelezen op Bokt en praten over paarden hihi :o

Ze hebben sinds dit jaar nieuwe proeven geloof ik.. Alle proeven zijn veranderd en dus blijkbaar een beetje vaag geworden haha. Ik doe zondag ook mee ja! :D Djerkoh is vorige week donderdag wel naar de smit geweest en we moesten 10 dagen rustig aan doen. Dus zaterdag weer voor het eerst galopperen en dan zondag m'n proefjes.. Ben benieuwd!

Heb jij al geoefend met Az? Las dat je les wel goed was gegaan!

Komt vast wel goed Ier!! Vorige keer ging het ook lekker toch? 2 puntjes gehaald meen ik??
Jammer dat je je niet helemaal goed kan voorbereiden! Maar komt vast goed! Vertrouwde omgeving ook!

Ik kan ook niet oefenen jammer genoeg! En tijdens mijn vorige les geen proefjes geoefend :P

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:52

Niet teveel vastpinnen op het oefenen. 't Is toch een momentopname. Alvast succes Melissa en Iris.

ps: ik kan wat warrig overkomen de komende dagen. Don't blame me. ;)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:38

Maakt niet uit Nadien. Ik ga er gewoon het beste van maken :D Het is niet een ideale wedstrijd dag maar ga 100 procent mijn best doen :D

Wat is er dan Nadien? :o

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:57

Broccoli schreef:
Niet teveel vastpinnen op het oefenen. 't Is toch een momentopname. Alvast succes Melissa en Iris.

Las op fb dat je ging afbouwen met medicatie he? Wens je veel sterkte en kracht toe!
Lukt je vast wel!

Anna, hoe is het met jou?

Melis, mooie foto van Azra, herkende haar eerst ook niet :D . Hypofocus maakt wel altijd waanzinnig mooie foto's he!

Iris, leuk weer eens wat te horen ! :)

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:14

Spannendddd Zondag 1e keer L.Roos loopt laatste tijd zoooo fijn.Danst dan echt zeg maar.
En knabbelen en heel mooi eraan.Dan zit zij zo fijn. Nu nog een keer op wedstrijd proberen.
maar kost veel tijd bij Roos.
Ik ga gewoon lekker rijden.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:26

Veel succes iedereen!
Ik mag 18 november weer met Gina, in Heeze (koudbloedwedstrijd) en dan 24 en 25 november weer in Amersfoort.
Gina is vorige week weer behandeld, haar SI gewricht zat weer vast, ze liep niet helemaal fijn, dus we kunnen er weer tegen aan..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:09

Hoe is het bij jou gegaan Melis?

Gaaf dat je mag gaan starten met Ringo Kirs! Echt gaaf dat je nu die mogelijkheid hebt! Heb is indd wel duur allemaal.. Ik heb echt geluk met m'n moeder.

Wedstrijd ging vandaag wel goed. Was eigenlijk best heel tevreden, ging al zo veel beter dan de vorige keer! Met losrijden liep er een paard los door de bak te galopperen. Nou Djerk was wel wakker dus die deed een beetje mee.. Daarna liep hij een stuk pittiger dan vorige keer m'n proeven. Heel fijn! Maar merk wel dat ik veeeul meer moet oefenen :')

Ik had de eerste proef, die echt best slecht ging 177 punten. Met een 1 voor het niet laten zien van een overgang, omdat hij uit de galop is gevallen. En m'n tweede proef had ik 185 punten en was ik tweede :) Dus zekers tevreden!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:10

Sabinee__ schreef:
Broccoli schreef:

Las op fb dat je ging afbouwen met medicatie he? Wens je veel sterkte en kracht toe!
Lukt je vast wel!

Anna, hoe is het met jou?

Melis, mooie foto van Azra, herkende haar eerst ook niet :D . Hypofocus maakt wel altijd waanzinnig mooie foto's he!

Iris, leuk weer eens wat te horen ! :)

Oef heftig Nadien! Heb nog steeds veel respect voor je! Ook dit kun je aan!! X

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:11

Melis, heb je trouwens niet meer foto's van Az van hypofocus (zo heet t toch? :P)