Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:24

Dat kan vaker gebeuren, toen ik Stace had ben ik er ook eentje tegengekomen die gewoon supergaaf is -en die ik vanaf 't begin ook supergaaf vond. Maar Stace wordt niet ingeruild, voor geen enkel paard. :n

WRAN en NRHA hoeft geen papieren, AQHA, APHA, en die van de Appies wel.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:21

ook.
Naja we heben besloten!
We wachten tot november en gaan dan opzoek.
Dan zijn we klaar met verbouwen en heben we hoogst waarschijnlijk de mogelijkheid in een keer te betalen.
Dus hopelijk vindt ik dan het perfecte paard en als we die dan vinden dan kopen we hem ook heb nou wel lang genoeg getwijfeld.

Tot die tijd eerst het huis afmaken en elke maand cente opzij leggen voor de aanschaf.
Ik ga wel vast rond snuffelen naar informatie enz over aankoopkeuringen en verzekeringen enz enz.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:08

ris schreef:
Eerst was het een prachtige appaloosa jaarling met uh hoe noem je dat eigenlijk bruin met witte vlekke op de kont.
En daarnaa eentje vergelijkbaar met die foto stond/staat bij evelien heet dixie die liet ze me toen zien maja toen zou ik naar deurne gaan.

Dixie? Nog nooit van gehoord de afgelopen 4,5 jaar! Ik ken wel de chemische toiletten van Dixie, maar die had Evelien niet.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:20

Haha Daar dacht mijn vriend dus ook gelijk aan.
Het eerste wat hij zei was ook heet ze echt zo? en hij keek alleen maar raar.
En ik dacht aaaa dat is het wat maakt die naam ook uit.

(was bijna een jaar geleden)

Dus hopelijk bestaat er nog een 2de van en is die rond november te koop en zijn we dan inderdaad klaar met verbouwen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:08

Paints kunnen leuk zijn, over het algemeen vind ik ze niet mooi. Gezien het feit dat het zoals Suus zegt, vaak kleur op kleur is, in plaats van bouw. Dus vaak te lang in de rug, aflopend spits kontje etc...

Eigenlijk wilde ik een sorel merrietje met hoge witte benen, had ik zo bedacht.... Met zo een beetje leuk papier, goed karaktertje, lief koppie je kent het wel...

Maarja, toen stond hij daar bij eef in haar stal... met zijn bambi ogen... en dat terwijl ik echt geen buckskin wilde, en echt geen hengst.... En toch, is hij van mij.

Mijn droompeerd.

Afbeelding

Ik zou niet kopen bij eagles, die fokken alles met dezelfde hengst en echt niet omdat ze zo goed nagedacht hebben over de combinatie, en of ze wel iets toevoegen aan beide paarden doormiddel van de combi.... nee niet mijn ding, land vervuiling.

Golden paint zelfde verhaal....

Leuke paints, Caitwick Western stables......

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:37

ris schreef:
Hmm niet mij droompony.
Zal ik dan maar volgen?

De perfecte pony
Afbeelding

Dit is gewoon een pony inderdaad... geen paint....

Kijk al dat behang aan die benen, kruising welsch cob denk ik of iets in die richting.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:24

Morning all, gaan we er weer een leuke dag van maken vandaag?

Ik ben ZO bly dat het byna weekend is! Ik ga dit weekend alleen maar slapen, paardryden en slapen, keb er nu al zin!

Gister trouwens héérlyk met maar 4 paarden in de les gereden en dat is toch wel ideaal hoor. De poown was braaf en lekker voorwaarts, hopelyk vanavond weer.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:24

Het is vrijdag... := Bijna half 10 :=

essiedepessie schreef:
Leuke paints, Caitwick Western stables......

Oh absoluut :j

Ze fokken ook meer op leuke bloedlijnen dan op kleurtjes, heb ik het idee.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:46

Ja!Komen echt leuke paarden uit vandaan altijd, en trouwens op bokt heb ik de laatste tijd ook hele gave paint veulens gezien nu ik het me bedenk, zal ze eens zoeken.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:49

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:01

Die heben inderdaad ook leuke paarden.
En fokken met een heele leuke hengst.
Heb hem toen vorg jaar op het Americana gezien wat een ontzettend lekker ding.
Maarja ze zullen voor die jonkies van hem vast wel een vermogen vragen

Die foto was overgens gewoon om de kleurstelling te laaten zien

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:09

Ja maar als je een kleur zoekt dan moet je niet verwachten dat het een goede reiner gaat zijn, want over het algemeen gaat het hen niet om een sportpaard te maken maar een kleur.

Dus heb je een paard met een leuke kleur, die het in de sport niet red.

Dan moet je dus denken, wat wil ik? een paard die iedereen mooi vindt, of een paard die kan blijven ongeacht mijn sportieve doelstellingen en niveau.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:36

IK HEB DE KAARTJES IK HEB DE KAARTJES IK HEB DE KAARTJES :')

Wel per ongeluk teveel besteld -O- maar we kennen nog wel mensen die ook mee willen. :) Wat een klote gedoe zeg dat bestellen bij Mojo evenementen. -O- Gewoon een half uur bezig geweest met bestellen (note: ik ben gewend naar kleine piszaaltjes te gaan waar je een week voor 't concert nog kan besluiten om kaartjes te kopen, en zelfs op de avond zelf :') ).

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:42

essiedepessie schreef:
Ja maar als je een kleur zoekt dan moet je niet verwachten dat het een goede reiner gaat zijn, want over het algemeen gaat het hen niet om een sportpaard te maken maar een kleur.

Dus heb je een paard met een leuke kleur, die het in de sport niet red.

Dan moet je dus denken, wat wil ik? een paard die iedereen mooi vindt, of een paard die kan blijven ongeacht mijn sportieve doelstellingen en niveau.

Waarschijnlijk wil ik teveel.
Namelijk een paard met en reiningbloed en een leuk kleurtje.
Niet omdat ik wil dat andere hem mooi vinden maar voor mezelf.
Maarja een goede reiner is toch het belangrijkst dus mischien wordt ik ooit wel verliefd op een minder leuk kleurtje.

Mag ik vragen bij welke stal jij mij raad om te kijken?
Of richting welke bloedlijnen?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:46

Trainingsstal starnmeer....

Ik denk dat er bij ons niemand bijna zijn paard ergens anders vandaan heeft, op 1 of 2 uitzonderingen....

Eef kan heel goed matchen, dus je komt niet met iets thuis wat je niet past.

Je kan een topreiner kopen, maar als jij hem niet kan rijden omdat jullie niet klikken heb je er nog niets aan.

Reiningbloedlijnen? Er is zo veel?

Smart Chic Olena, Topsail Whiz, Topsail Cody, Einsteins revolution, Peek a Boom, Big Chex to Cash, Gunner, Spooks gotta gun... maar dit zijn meestal opa's van de paarden die wij hebben...

Smart chic Olena is bijvoorbeeld de opa van mijn paard, zijn vader is Hesa Chic Commander, omdat Opa zelf voor een dekking al 10000 dollar kost...

Maar eefje koopt alleen maar leuke reiners... ze heeft net het broertje van Foxy naar hier toe gehaald, palominoruintje, erg schattig, zelfs met snotneus.
Laatst bijgewerkt door essiedepessie op 12-06-09 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:49

:j Mijn prinsessebesje is door Eef gefokt, Eef fokt de mooiste en de beste poownies. :+: (ik ben elk veulenseizoen weer jaloers :P )

En ze koopt ook heel vaak leuke paarden in, er staat eigenlijk altijd wel wat leuks op stal. :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:54

Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aangedacht.
Ik wist wel dat ze paarden fokte enz maar om bij evelien naar een paard te kijken.
Goede tip!
En stom dat ik daar helemaal nog niet aan had gedacht.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:02

Ik wil even kwijt dat ik het haat om te wachten op pakketjes van de H en M, hoe laaaaaaaaaaat komt ie nou?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:03

Altijd later dan je hoopt. :+

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:04

very anoying!

Heb je vrij Suusje?

Nuith gaat vanmiddag foto's schieten van Morris, vanmiddag is het het dus douche, olie, scheer, knip, knap kijken middag!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:04

Of als je net even naar de winkel bent

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:11

Nee ik ga zo nog eventjes naar school. :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:11

jekkie!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:17

Valt mee, ik hoef enkel 6 trappen op te lopen, naar de docentenkamer te lopen, iets af te leveren en 6 trappen af te lopen (evt nog 1 trap omlaag, iets afleveren en 1 trap omhoog). :+

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:17

essiedepessie schreef:
Trainingsstal starnmeer....

Ik denk dat er bij ons niemand bijna zijn paard ergens anders vandaan heeft, op 1 of 2 uitzonderingen....

Eef kan heel goed matchen, dus je komt niet met iets thuis wat je niet past.

Je kan een topreiner kopen, maar als jij hem niet kan rijden omdat jullie niet klikken heb je er nog niets aan.

Reiningbloedlijnen? Er is zo veel?

Smart Chic Olena, Topsail Whiz, Topsail Cody, Einsteins revolution, Peek a Boom, Big Chex to Cash, Gunner, Spooks gotta gun... maar dit zijn meestal opa's van de paarden die wij hebben...

Smart chic Olena is bijvoorbeeld de opa van mijn paard, zijn vader is Hesa Chic Commander, omdat Opa zelf voor een dekking al 10000 dollar kost...

Maar eefje koopt alleen maar leuke reiners... ze heeft net het broertje van Foxy naar hier toe gehaald, palominoruintje, erg schattig, zelfs met snotneus.

Is dat wat ze op de website heeft staan trouwes altijd het eenige wat ze heeft of staat op de website maar een deel? (er staat er nu namelijk maar 1 op en meestal als ik kijk staan er ook maar 1 of 2 op)
Anders dan loop ik namelijk rond november even naar haar toe.