Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:56

Ik vond het meevallen, heb wel even wat spierpijn gehad, was wel blij met dagje mennen er tussendoor :D Maar spierpijn viel me heel erg mee, kon nog gewoon lopen en weer rijden. Aan eind van de dag had volgens mij iedereen zoiets van: mag ik lopen? Dan weet je gewoon niet meer hoe je moet zitten.
Dat was grote voordeel van Ouareg, dat hij niet zo breed was. Maar ik heb nog wel een uurtje op Espresso gereden, ze heeft wel super fijne galop. En nog 1-1,5u op Mira gezeten met een flinke galop (jammer dat ik cam die dag weinig aan gedaan had). Ik was Ouareg vrijdagochtend na een uurtje helemaal zat, alleen maar hard willen en onrustig, niet netjes meelopen, ik wist niet meer wat ik nou moest, zelfs met lange teugel ging hij elke keer weer. Dus toen heeft Edwin maar geruild voor zijn paard. Daar zit bijna nooit iemand anders op, maar wat een fijn te rijden paard, erg goed aan de hulpen en relax (zeker na geklooi van Ouareg). Al zat Mira d'r galop wel minder fijn dan Ouareg, hij heeft echt lekkere gangen.

Komende weken nog mensen die mee willen met de kar? 3, 10 en 17 augustus is eigenaresse er niet, dus als er iemand zin heeft op een zondag (of maandag 28 juli of 4,11 of 16 augustus) om mee te gaan kan dat!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:00

mijn spierpijn viel ook erg mee! alleen gisterochtend beetje gevoelige onderrug.....misschien door die extreem lange dag op vrijdag.....waarbij iedereen moe was en zo ongeveer niemand meer wist hoe te zitten!
tja, Ouareg was wel een beetje boel aan het klieren vrijdag. Moesten we de paarden loslaten om heuvelop te lopen (waarbij er 2 ruiters achter liepen, 1 midden in en 2 voorop), vliegt ie tot twee keer toe op een onmogelijke manier naar voren.....
hij heeft ook voor materiaalpech gezorgd bij Wendy....weet niet of ik filmpje heb van wendy op mira.

zal ff kijken wen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:15

en elk jaar is de route anders Sas! Nu sowieso, aangezien ze nog niet zo lang verhuisd zijn! De omgeving en tochten waren voor mij dus ook helemaal nieuw!
Afgelopen 3 jaren heb ik tot 3x toe eenmaal eenzelfde rondje gedaan, maar dat kwam omdat dat rondje perfect was voor een halve dag rijden. Verder ben ik bij 2 trektochten op dezelfde locatie geweest, maar de route er naar toe was volgens mij niet hetzelfde....of ik heb het gewoon niet herkend.
Dit jaar was het veel proberen en dan een pad opdraaien en tegen (vermoedelijk) bijna het einde van het pad erachter komen dat het doodloopt.....tja, dan kan je weer omkeren!
Had mijn GPS-horloge om, de bestanden met routes, kilometers en alles kunnen zij weer goed gebruiken voor het uitzetten van routes en evt overwegen om paden vrij te maken of niet!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:22

O hahaha, zij rijden daar zelf dus ook niet dagelijks die routes en afstanden. Wel cool, dan heb je echt het idee dat je een bestemming hebt.

En Wen, misschien ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:31

ja, het was af en toe echt een ontdekkingstocht en avonturieren! Helemaal gaaf en geweldig! Onder lage takken door enzo en dan erachter komen dat het pad niet verder loopt....tja, dan mag je dezelfde route terug!
Hebben ook zeer mooie, wel werkende routes ontdekt! Vooral donderdag vond ik het erg mooi toen we in een vallei reden!
Vrijdag ook mooie stukken, alleen voor de lunch vond ik het wel spannend, want we hoorden wat donderslagen van onweer.....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:37

Ja, dat lijkt me ook niets inderdaad.

Ik ben trouwens vanochtend weer eens een rondje gaan hardlopen. Pff, viel tegen. Veel te warm nog joh.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:39

ik moet het ook weer opbouwen. wil toch kijken of ik die dam tot dam haalbaar kan maken %) :=
en daarnaast zitten er toch ook wel weer wat kilootjes teveel aan.....maakt ook dat ik sommige foto's niet heel leuk vind van de vakantie.......terwijl dan de foto an sich wel leuk is, maar ik er gewoon echt niet charmant op sta -O- !

tja, dat onweer vond ik echt wel spannend....maar wel gaaf om dan over een of ander gemaaid veld te galopperen waar de hooibalen nog staan. helaas heb ik dat galopje niet opgenomen!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:42

Het weer zit nu ook niet echt mee om even lekker te gaan hardlopen. Kon dus ook niet bepaald inschatten of mijn conditie nu zo ruk geworden is of dat ik de warmte niet goed trok. Zal beide wel iets meegespeeld hebben.

Jaa, die Dam tot Dam komt wel akelig dichtbij natuurlijk. Jij hebt ook niet zo veel gelopen de laatste tijd hè?

Krijgen wij nog wat foto's te zien? O:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:44

uhm, nee, heb niet echt veel gelopen de laatste tijd. zie wel dat er nu een windje staat....maar volgens mij is het flink benauwd/warm.....
anders morgen in de ochtend vroeg ofzo.....

foto's volgen nog!
je bent ook altijd welkom om foto's te komen kijken! (wel ff berichtje vooraf ;)!)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:49

O ja, dat is ook leuk!

Het is reuze benauwd inderdaad. En die zon maakt het ook niet aangenamer om te gaan hardlopen. Dat was het enige voordeel aan vanochten; het was bewolkt.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:11

Filmpjes worden geupload, denk dat ik alle foto's maar zo upload, kan iedereen zich door de berg foto's worstelen. Geen zin om alles nu na te bewerken.

Jammer dat die galop niet gefilmd was, ik was blij dat ik ben blijven zitten op mira, ouareg zat lekkerder. Zelf ook niet aan gedacht.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:59

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:31

wat een weertje zeg.......had willen gaan zwemmen in openluchtzwembad, maar met onweer gaat hem dat niet worden.....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:32

Ik wilde op tijd naar mazz, maar nu maar bedacht dat het de middag wordt. Heb een hekel aan onweer, vind het al wel minder eng dan vroeger, maar ben er nog niet gelukkig mee. Was al blij dat het vrijdag zo enorm mee viel. Als ik buienradar moet geloven wordt het vanmiddag beter :)
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 28-07-14 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:39

wordt het vanmiddag wel droog? of houdt dan iig het onweer op?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:46

Moet beter worden volgens buienradar, wordt beter, nu eerst nog donkerblauw en rood en rond 13.00u zegt ie dat droog wordt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:42

De foto's zien er hartstikke leuk uit ladies!

En gelukkig is het vanmiddag nog een beetje opgeklaard. Al vind ik het nu weer zeeeeeer benauwd.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:14

Wil een leuke compilatie gaan maken van de foto's met ons zomernummer eronder!!! *\o/* :)ddd salsa tequila corazon cerveza muy bueno :)ddd *\o/*
Filmpjes staan hier bijna online *\o/* !
En zag dat je met invullen van de bokt enquete een boekje kan maken tegen alleen verzendkosten of een print op A3 formaat. Ga denk ik voor het boekje.....
En kans op winnen van een canvas.......hopen dan maar op die canvas, alhoewel ik toch eigenlijk nooit wat win!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:16

Ik wil nog canvas afdrukken, van mijn 'kerstpakket' a.k.a hema kadobon. Alleen wilde eigenlijk foto met mazzel, maar zit er momenteel niet in.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:30

Hoezo niet?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:11

Mazzels rug was voor vakantie weer erg slecht. Weer laten behandelen en andere zadel past weer niet. Wilde leuke foto van ons in duin of op strand laten maken.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:48

O zo, ik dacht je kan toch ook gewoon een leuke foto maken naast het paard :)

Dat wordt naar het duin wandelen dan ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:21

Mijn filmpjes staan online, linkjes volgen nog!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:21

Oke, ben benieuwd!
En hoe was het gisteren weer om op de manege te rijden?

Gisteren wilde mijn telefoon niet meewerken, rijtje knoppen met terug, home, menu doen het niet meer. Zat nog garantie op, dus wordt nu opgestuurd. Dus mijn oude samsung nu maar weer gepakt. Wel weer ff wennen.

Maandag was Mazzel ook al lekker bezig. Zijn oefeningen deed hij braaf, met longeren begon hij braaf. Na tijdje wilde hij de plas niet door dus trok zo de lijnen uit mijn handen en dat bleef hij doen. Toen maar zwaarder geschut ingezet, menhoofdstel in, longe op onderste gat en kleine volte. Toen was de boodschap geloof ik duidelijk. Ik houd ook niet van longeren, zou ook liever buiten gaan rijden, maar ja, moeten wel beetje opbouwen met zijn rug.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:04

De foto's zijn leuk ziet eruit als een geslaagde vakantie! volgend jaar weer of is dat te vroeg?

Doe je wel goed met Mazzel hoor Wen ik ben ook meer van het langzame opbouwen, en ja dat is ook saai af en toe. Gelukkig heeft hij een paddock en land.

Milou gisteren lekker wezen rijden? Ik ga morgen weer.

Wij zijn ook nog in Beek geweest, ik heb dresuurles gehad op spiegel Tango, jee wat moeilijk! S' middags een heerlijke rit gereden met als onderwerp verzameling in het bos en mijn nieuwe buitenrijvriendje Sproet deed heel goed zijn best!

Eind augustus gaan we weer terug voor 3 dagen lessen en rijden heerlijk!