Pebbs schreef:Heb met Sabine om 11 uur op het oor afgesproken
Oke okeee, ik zie wel morgen oke!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pebbs schreef:Gert vh Hof is DE zadelmak maker van Nederland, althans zo staat ie bekend. Ik heb het op stage in duitsland gezien.
Het is misschien niet voor iedereen de manier maar met een week kan je er mee rond rijden, zit er een stuur en een rem op, istie buiten op de weg geweest, en kan ie een sprongetje maken onder het zadel.
Voor velen een uitkomst dat je er zo snel mee kan rijden.
Maar kan me ook voorstellen dat mensen het te snel vinden.
dat zegt nog niets..
..
. Sabinee__ schreef:Denk dat geen enkele methode 100% succesvol is ..
Je hebt heel veel methodes en allen totaal anders, en allen werken. Maar niet op alle paarden..
Persoonlijk ben ik fan van VEEEEEL grondwerk vooraf. Dus dat er in principe ( door lange lijnen, longeren etc ) al stuur en rem opzit,
en dat paardlief ook GOED luisterd naar Ho, stap , draf, galop etc.
Kirsten_D schreef:Sabinee__ schreef:Denk dat geen enkele methode 100% succesvol is ..
Je hebt heel veel methodes en allen totaal anders, en allen werken. Maar niet op alle paarden..
Persoonlijk ben ik fan van VEEEEEL grondwerk vooraf. Dus dat er in principe ( door lange lijnen, longeren etc ) al stuur en rem opzit,
en dat paardlief ook GOED luisterd naar Ho, stap , draf, galop etc.
Niet persee 100% succesvol, maar ik vraag mij wel dingen af bij deze methode.
Ik heb nu namelijk een paard wat opnieuw moet leren het bit en de hand te vertrouwen(en ze heeft wel meer dingen opnieuw moeten vertrouwen). Ik vraag mij af of je dat ook niet krijgt(op langere termijn) met deze methode..
Flevolander schreef:Grondwerk in de vorm van echte grondwerk(join up enzo?)
) -Sabinee__ schreef:Flevolander schreef:Grondwerk in de vorm van echte grondwerk(join up enzo?)
Nee, ik ben niet voor join ups.. Maar wel gewoon de basisdingen ( Hoeveel paarden zijn er wel niet die het woord Ho niet kennen) -
en ik vind lange lijnen heel handig. Dat je paard al weet wat stop, links en rechts is. En gewoon GOED reageert op draf, stap, galop.
(Hoeveel mensen zie je wel niet schreeuwend aan de longe gillend 'GAAAAAAAALOP' terwijl paardlief niet eens knippert en rustig doordraaft.)
Vaak (vind ik) als een paard dit gewoon GOED kent is de kwestie van erop stappen vaak een stuk vereenvoudigd. In plaats van dat je onder het zadel
alles nog moet leren.
. Sabinee__ schreef:Flevolander schreef:
Oke.. Tja die van mij zou ik ook niet zomaar op stappen zoals gert dat kan.. Want over dat talent beschik ik niet denk ik
Kan het altijd proberen
vind dat pingen zo relaxed Flevolander schreef:Nouja opzich voor de eerste x en dan meteen zonder longeerlijn er aan is altijd wat voor te zeggen.. Als je paard met jou er op ineens omdraait met een longeerlijn er aan en die lijn zit achter je rug.. das best poedersuiker
?