Starnmeer Westernbokkerstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:13

Haha de mensen zijn echt een beetje gek deze week :))! Ik werk 4 dagen en van die 4 dagen heb ik al bijna iedere dag minstens 1 iemand gehad die even gratis een boot wil regelen en ja, met drankjes en ja, voor iets van 150 personen _O- Staat er soms sinds maandag liefdadigheidsinstelling bij onze naam? :o?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:52

Ik heb er bijna een paard vandaan gehaald (toen werd 't Stace :) ). Qua betaling/vraagprijs is er geen onderhandelen met ze -serieus, daar doen ze niet aan. En nu dat ze dat OLWS veulentje hebben gehad (vorig jaar? 2 jaar terug?) wil ik helemaal niks met ze te maken hebben, ze zetten een leuk kleurtje op een leuk kleurtje en hopen dat er een veulen uit valt dat leeft.

Ze fokken soms wel mooie paarden hoor, maar persoonlijk zou ik echt nooit een paard kopen bij mensen die bewust de kans nemen op een OLWS veulen.

En het ligt er ook aan wat je ermee wilt he, ze fokken volgens mij niet echt (echt niet) reininggericht.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:04

oke dankje.
dat wist ik eigenlijk niet (zetten ze ook vast niet op de site).
Ik ben ook nog verder aan het kijken maarja het is zo moeilijk!
Of ik stel gewoon veels te veel eisen. (niet ouder dan 3, lief, een paint of appaloosa, leuk kleurtje, reining bloed enz enz)
Weet iemand nog goeie fokkerije?

Authentic

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:08

Njah ik weet niet wat je ermee wilt (reining? of iets anders?), plus dat leuke knappe goede veulens met een leuk kleurtje voor een leuke prijs nou eenmaal heel snel weg zijn. Ik had leuk kleurtje ook op m'n lijstje staan maar dat maar geschrapt (anders was ik dus bij hun uitgekomen, maar dan laat je de eis 'reiningpaard' al snel liggen).

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:12

De eis reiningpaard staat toch wel voorop.
En het budget ja dat hangt dus af van wel of geen afbetaling en of we van binnen 2 maanden gaan kijken of pas in november.
Lief is ook belangrijk natuurlijk.
en dan onderop komen de leeftijd en het kleurtje.

Ik wil geen paard waarmee ik geen klik heb dus dat maakt het erg moeilijk.
(kwam ookal de goldenpaint ranch tegen op internet die heben ook leuke paardjes staan)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:26

Anders moet je Evelien eens aanspreken, die kan je vast goed verder op weg helpen en adviseren. Er loopt vast ergens op de wereld een paardje die geheel in jouw plaatje past!

Misschien anders toch maar wachten tot november? Ik zag dat je niet altijd vervoer naar stal hebt en ik kan mij voorstellen dat dat met een eigen paard best lastig zou kunnen zijn!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:34

Het paard zou dan in het begin in de opfok blijven. (hopelijk rond december me rijbewijs auto is er al)
En het slechte vervoer is vooral op dit moment aangezien mijn vriend op dit moment erg druk is met zijn verzameling auto`s. (maar volgens mij heb ik hem eindelijk overtuigd dat 6 autos echt overdreven is)

En San ik weet dat dat paardje er is alleen heb ikd at paardje al gezien en toen niet gekocht omdat ik dacht dat ik het paardje niet zou kunnen bieden wat het nodig had en iemand anders er veel beter voor zou kunnen zorgen. (stomme ik)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:34

(PS. Stace was de lelijkste babypony op aarde toen we haar kochten, maar ik vind haar wel mooi opgedroogd, maar ik heb onlangs een foto gezien van een paard waar ik toen die veulen was helemaal gek van was, maar die is imo toch niet zo goed gelukt := ).

Natuurlijk is een klik enzo 't belangrijkste, maar 't heeft me wel wat moeite gekost om uiterlijk wat lager op m'n eisenlijstje te zetten. En nu vind ik mijn poonie de knapste op aarde. _O-

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:36

Vondt je dat ook toen je haar voor het eerst echt zag ook?
Naja mischien heb je gelijk en wordt ik ooit verliefd op iets zonder vlekken of een tobiana of een Quarter ofzo (niks tegen vleklose of Quarters maar ik heb er gewoon niks mee)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:43

Jup :j de eerste keer vond ik haar niks, de tweede keer kijken vond ik haar 'wel schattig' maar daar bleef 't ook bij. Maarja 't is een schat van een dier en ze is bezig met steeds knapper worden. :P

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:47

Hmm lijkt me toch een heele moeilijken keuze een paard kopen waarvan je niet zoiets hebt van WAUW dat is het

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:50

Kijk zo was ze:
Afbeelding
(Natuurlijk ook 't slechtste wat je kan doen als je een knappe poownie wil, een jaarling kopen in d'r wintervacht)

Maar naar mijn mening is 't nu wel een lekker ding hoor:
Afbeelding
Afbeelding

Of subtieler gezegd: 't is gewoonweg mijn type paard :)

Goeiemorgen hoor :') moest ff 2x editen :')
Laatst bijgewerkt door Authentic op 11-06-09 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:51

Inderdaa behoorlijk veranderd sorry dat ik het zeg maar op die veulen foto leuk ze wel een reuzachtige shetlander
Heb je haar bij een particulier vandaan of een fokker?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:55

Haha, wat een geweldige babyfoto zeg, wát een pluizenbol _O- !! Lekker skattie is het toch!

Als ik mijn droompaard mocht uitzoeken dan zou ik gaan voor een hele kleine donkerbruine merrie met lange manen en mooie grote ogen, ze zou heerlijk voorwaarts zijn en altijd voor me willen lopen. Ze zou nooit van iets schrikken zolang ik in de buurt ben en talent hebben voor Reining. Ik zit nu met een iets te grote, lichtbruine, dikke, slome, luie, sprieterige manen hebbende en altijd overal van schrikkende ruin....

Maar ik hou van 'm en wil hem nooit meer kwijt :+: !!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:58

Een merrie zal hij nooit worden en donkerbruin ook niet.
Maar mischien veranderd hij verder ooit in je droompaard.
Of wordt een iets te grote, lichtbruine, dikke, slome, luie, sprieterige manen hebbende en altijd overal van schrikkende ruin ooit je droompaard

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:59

Lange manen worden ook overschat :+

*Heeft nog steeds een pesthekel aan vlechten*

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:02

Haha, ach ik wil er alleen maar zeggen dat je het nog zo mooi in je hoofd kunt hebben dat plaatje, maar op een dag kom je een paard tegen en dan denk je 'dat is 'm!' en dan blijkt hij in de verste verte niet te lijken op waar je eigenlijk naar op zoek was :D .

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:02

Maar de schaar erin vindt je zeker ook te zonde?
Hang een briefje op het prikbord: Wie wil mijn pony vlechten!

Mischien wie weet alleen voel ik me niet echt geroepen om naar een paard te gaan kijken waarvan ik denk nee dat is niks

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:05

Ach, net als met mannen: de ware komt vanzelf je leven binnen gewandeld.

De zon gaat hier schijnen !!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:05

Kijk volgens 't plaatje past deze wel wat in m'n droomponniebeeld:
Afbeelding
Hmm niet zoveel manen he? :P

Anyway, momenteel hou ik Stace gewoon lekker aan als m'n droompoownie. :P

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:11

Hmm niet mij droompony.
Zal ik dan maar volgen?

De perfecte pony
Afbeelding

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:15

Oh nee dat is weer absoluut niet mijn type :P

Nou wie heeft er nog meer droompoownies?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:17

Gellukig maar als dat iedereen zen doormpoony is zou ik er nooit een vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:20

Als je veel waarde hecht aan het wow effect kan je mss ook beter niet een paard kopen waar je geen wow-gevoel bij hebt :) De een heeft er minder problemen mee dan de ander en dat is gewoon heel persoonlijk. Maar je maakt het wel moeilijker voor jezelf, want je moet veel geduld hebben tot je nou net DAT ene paard tegenkomt die jou doet smelten

Persoonlijk neig ik ook meer die kant op naar het hebben van dat speciale gevoel. Het is dat ik in 1 klap smoorverliefd op Whis was maar anders weet ik niet of ik echt zou zijn gaan zoeken naar een paard. En als ik dat wel zou hebben gedaan weet ik zeker dat het een heel lange zoektocht zou zijn geweest :P Maar ik weet zeker dat jij ook een paardje tegen gaat komen waar je meteen helemaal verliefd op bent :j

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:47

Ik hoop het ik vraag me alleen af of dat meer dan 2keer kan gebeuren.

Eerst was het een prachtige appaloosa jaarling met uh hoe noem je dat eigenlijk bruin met witte vlekke op de kont.
En daarnaa eentje vergelijkbaar met die foto stond/staat bij evelien heet dixie die liet ze me toen zien maja toen zou ik naar deurne gaan.
Vriendlief was het er overgens niet mee eens dat ik het niet heb gedaan die heeft wel honderd keer gezegd je kunt echt wel goed genoeg voor dat paard zorgen dat je er gek op bent is toch het belangrijkst en ik wel 101 keer ja maar....

Oja en een toekomstvraagje waarover ik niks kon vinden op de site.
Is het bij de WRAN verplicht om papieren te heben om te mogen starten? (bij ijsjes is dat namelijk wel zo)