Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariet

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:05

iets te gezellig ja.. Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:45

hahahahahaha hoe kan het nu te gezellig zijn? laat geworden zeker Knipoog

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:33

Dan ben je alweer vroeg op Jet Ja

Nynke is nu ook niet meer zo vriendelijk naar andere paarden.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:38

Of het was op een andere manier te gezellig? Knipoog

Vanmiddag weer naar Mazzelke, heb mijn bergschoentjes hier en mijn paardrijschoentjes daar Nagelbijten / Gniffelen hoop dat de buitenbak nog niet bevroren is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:46

Heeft het gevroren dan vannacht?

Veel plezier bij Mazzel Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:51

dankje, ja, volgens mij wel Nagelbijten / Gniffelen (nog zin om langs te komen Sas? ) Clown

Dankje.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:54

Vandaag even niet (Heb wel zin, maar geen tijd Nagelbijten / Gniffelen)

Ik moet met mijn tas naar de dokter Nagelbijten / Gniffelen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:28

naar de tassendokter.
Koos en Bowie zijn ook echt ruinen met een gebruiksaanwijzing en Omar wordt ook steeds erger met dat gebijt (koos II).

Ik wil wel weer eens op Nynke, Alex, Oxana, Pablo, Jack, Paco, Omar, Fox en Tsjimme wil ik wel eens testen. En tja, Bowie is vaak goed Haha!

Fen, ik hoop dat we op tijd zijn, heb college tot 17.30 en weet niet hoe lang/snel dat gaat, maar als het later wordt sms/bel ik je!
Laatst bijgewerkt door Horsefreak op 04-01-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:36

Zo kun je het ook noemen ja Knipoog

Moet ook nog heel wat aan school doen, krijg ik net het tentamenrooster staat er een tentamen op waarvan ik helemaal niet wist dat ik dat had Bloos! Dat mens zei vooraf dat het niet meetelde dit jaar (Vandaar dat ik er een tentamen over krijg stomme muts Hamer )

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:59

Ik meot ook nog genoeg voor mijn studie doen, sommige vakken ben ik wel bij, andere niet. Gelukkig is mijn tentamenrooster bekend en ben ik wel voor alle 4 de vakken bezig. Wel irri zo'n muts eerst zeggen dat het neit meetelt en dan wel een tentamen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:46

Zo jouw tentamenrooster is vroeg bekend (je hebt toch pas tentamens gehad?) Ik krijg hem nu echt een week van te voren Scheve mond

Voor een vak ben ik bijna klaar, en dat is echt heel veel Ja Dat moet ik engels nog eens gaan doorkijken, gaat wel lukken denk ik.
Van een vak begrijp ik geen hol, we moeten een heel boek leren, maar we hebben het met college al 6 weken over 3 zinnen, die ga ik dus maar goed leren, en dan hopen dat ik eruit kom Nagelbijten / Gniffelen
En dan vak van die muts moet heel simpel zijn (volgens haar) maar dat geloof ik nu dus ook niet meer Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:13

zowww daar ben ik ook weer... Kom net bij Atlas vandaan Lachen.

Heb vandaag echt weer iets speciaals meegemaakt.... De homeopaat kwam langs Tong uitsteken en Atlas werd getest... Maar dat is echt zooo apart... Dan gaan ze op zoek naar welke bacaterie in zijn lichaam zit enz (door contact en een gek spiraalachtig apparaatje... en dan houden ze van alles erbij om te kijken of dat het veroorzaakt...) Je moet het echt een keer hebben gezien Knipoog.

Hij heeft nu weer last van zijn maag door een bacterie die nu dus ook bekend is... alleen na het testen van het voer, de hooi en dergelijke is de afkomst nog niet bekend... Wel kwam ze dr achter dat er nog een bacterie in het nieuwe voer zat maar dat was weer een ander.... botulisme (dan zitten dr dus resten van dode dieren verwerkt in het voer, schijnt vaker voor te komen :S).

Wel heeeel apart om daarbij te zijn....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:15

Klinkt inderdaad apart Es, heb nog nooit van zoiets gehoord Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:26

Fenn schreef:
Of het was op een andere manier te gezellig? Knipoog

Juistem Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:27

Klinkt apart Esther, nog nooit van gehoord ook eigenlijk.
Hopen dat ze snel de afkomst van de bacterie vinden en dat het verder niet al te veel schade aan kan richten..

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:34

Blegh,ik ben dus ziek Nagelbijten / Gniffelen Of nouja, eigenlijk voel ik me nu al wel weer beter, maar vanmiddag heb ik alles wat ik toen al gegeten had (was niet eens zoveel) eruit gegooid en ik had ontzettend veel buikpijn. Dus ik kom niet vanavond lijkt me niet zo'n goed idee.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:57

Beterschap Fen, inderdaad lekker rustig aan doen. Hopenlijk voel je je morgen dan weer wat beter Lachen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:06

Heeel veel beterschap!!! Hopelijk wordt je snel weer beter!!

Ik hoop dat Atlas zich ook weer snel beter gaat voelen... Het was natuurlijk dezelfde bacterie als de vorige keer... Kan zijn dat ie nog niet helemaal weg was na de behandeling (hopelijk), want we hebben echt geen idee waar die het anders telkes oploopt...

Maar het is echt apart om zo'n homeopaat aan het werk te zien... En zij is ook echt goed!! Heeft ook een keer het hoesten van Atlas opgelost... (dierenarts kon er maar niet achter komen waar het van kwam en hoe die het moest stoppen... At heeft toen weken op antibiotica gestaan ook niet echt best...).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:09

Maar tot vanavond he iedereen Tong uitsteken (nou ja sas en wendy). Ik ga weer een poging tot dressuur doen Lachen. Met Atlas ging het vandaag goed!! Galop ging super!! En ik ging ook met m wijken en dat ging ook wel aardig... Alleen achterwaarts ging niet helemaal Tong uitsteken Had kennelijk het knopje ontdekt waarbij die met zijn benen soort spaansepas doet zeg maar Tong uitsteken. Zag dr wel heeel grappig uit hoor (dus deed maar net of dat mijn bedoeling was tegenover het kijkend publiek...). Maar best wel lekker gereden!! En ook nog buiten langs de weg uitgestapt en dat ging ook allemaal goed Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:04

Fijn dat je zo super gereden hebt met Atlas Esther! Zo te zien worden jullie steeds meer een team Haha! Als je ooit "mooie" (poging tot) foto's wilt, doe ik het graag Haha! (ook nog steeds voor Fenna Tong uitsteken).

Op wie hebben jullie gereden?

Vandaag druk dagje voor mij. Eerst werken (wat ik opeens niet meer zo erg vind omdat ik denk dat ik wel een klein beetje iemand leuk vind.....), daarna de paarden doen, dan uit eten met een vriendin en daarna nog uit! Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:21

Nou jet,veel plezier met je drukke dag je!

Fenna beterschap! Juist op vrijdag ziek worden, dat kan niet hoor Tong uitsteken

Lijkt me best leuk om zo'n homeopaat aan het werk te zien, als het een goede is kunnen ze best wat goed doen, maar er lopen helaas ook genoeg rond die niet zo goed zijn.

Ik moest gisteren op Bo en daar had ik geen zin in. En Esther wilde niet op Boy. Dus toen hebben we maar geruild.
Boy liep echt lekker, hij zakte lekker, soms was hij ook wel weer even flink tegen de hand. En hij was echt super te sturen. Helaas ging hij aan het eind van de les beetje kreupel lopen. Toen heeft Aad zijn voetje schoon gemaakt en daarna liep hij wel beter maar nog steeds niet helemaal rad. Dus toen ben ik laatste 10 minuutjes lekker gaan uitstappen met hem, kon ik de rest eens rustig bekijken in de galop.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:57

hahahahaha die mooie galop.... Die ging bij mij dus ook echt super op Bo Tong uitsteken. Het was blokkeren en zodra ik haar weer de ruimte gaf was ze weg... Alsof ik op een raket zat.... En aad maar zeggen drijven meer drijven, alles wat ze voorwaarts wil naar beneden toe rijden... (hahahaha hoe????) Ze was echt alleen maar aan het rennen en wat ik ook deed het ging gewoon niet...

In de stap en de draf ging het nog wel redelijk... Tot we gingen wijken, toen werd ze ook al lekker druk... Helemaal toen aad ineens voor dr stond Tong uitsteken. Dat vinden alle paarden op de een of andere manier niet leuk... Het is nu ook weer lekker verwarrend voor mij... Op Atlas leer ik dat ik bij het wijken mijn been gewoon op de singel moet houden, en aad zei gister juist weer tegen mij dat ik mijn been verder naar achter moest leggen... (helpt ook echt Tong uitsteken).

Maar.... (na al mijn geklaag Tong uitsteken) Het was beter als Boy, want met Boy kan ik echt niet overweg... Die doet echt niet wat ik wil Tong uitsteken, soort water en vuur zijn we denk Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:04

Horsefreak schreef:
Lijkt me best leuk om zo'n homeopaat aan het werk te zien, als het een goede is kunnen ze best wat goed doen, maar er lopen helaas ook genoeg rond die niet zo goed zijn.

Uhuh dat klopt helemaal... Eline heeft dr hiervoor ook eentje gehad die maar wat gaf.... Ze kwam dr naderhand achter dat het speciale kruidenmengsel gewoon lijnzaadolie was... En die vent had Atlas ook een keer zonder toestemming met iets ingespoten... (dr huidige homeopaat vertelde dus dat het spul ook in tabletten te krijgen was voor... 3 euro!! en dat het net zo goed werkte als het inspuiten, beter nog zelfs... En voor het inspuiten moest eline toen ook nog is meer als 25 euro betalen... Terwijl ze dat helemaal niet wilde hebben...). Die man heeft laatst ook in het Bit gestaan dat ie echt niet goed was....

Degene die ze nu heeft is wel echt goed... Heeft al twee keer dingen opgelost die de dierenarts niet kon oplossen Tong uitsteken. En nog belangrijker.... Zij weet ook precies wanneer een paard echt naar de dierenarts (of is het nu vee-arts) moet en zegt dit dan ook gewoon... Ze weet waar dr grenzen liggen Knipoog.

Maar ik vind het wel goed dat een homeopaat niet alleen naar de ziekte kijkt, maar ook naar de oorzaak en waar dat dan vandaan komt... Want als je bij sommige dingen de bron niet aanpakt blijft het terugkomen Tong uitsteken

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:15

Mariet schreef:
Fijn dat je zo super gereden hebt met Atlas Esther! Zo te zien worden jullie steeds meer een team Haha! Als je ooit "mooie" (poging tot) foto's wilt, doe ik het graag Haha! (ook nog steeds voor Fenna Tong uitsteken).

Ik gaat nog ff een tijdje oefenen Tong uitsteken. En als ik denk dat het goed genoeg is voor op de foto zal ik je waarschuwen Haha!. Misschien van de zomer... Als zn wintervachtje dr af is (al ziet ie dr nu ook wel schattig uit Tong uitsteken). Ik kijk nog wel even Knipoog.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:17

Dat vind ik zeker goed! En het is inderdaad best goed als homeopaat zegt dat dat voor een dierenarts is. Wij leren nu ook dat je de bron aan moet pakken, maar dat dat juist vaak lastig te vinden is, dus dat je dan symptoombestrijding gaat doen, als je de bron niet kent.

Ik weet niet hoe het zit met homeopaat in nederland, dierenarts is beschermd, moet je opleiding voor hebben, weet niet hoe dat precies met homeopaat, of je dat alleen mag noemen na een opleiding of dat iedere gek zich homeopaat mag noemen.