Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:51

Ik zit een x op Ankje. Toen ik dat hoorde dacht ik eerst; kaaaaakk ik wil gewoon op Dixie. Maar Linda heeft mij erop gezet omdat ik doortastend ben en Ankje miss wel goed in galop krijg. Ankje kan namelijk niet galoperen. Dus ik ga een x op een ander dan Dix. Degene die nu op Dix moet wilde eig niet op haar. Maar ik heb dr overtuigd dat ze echt braaf is de laatste tijd dus ze gaat er nu wel op. Zou wel enorm raar zijn na maanden opeens op een ander.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:53

Britt_Sisi schreef:
miejmoon schreef:
Nouja, dat is vaak wel het probleem, dat mensen denken ik heb het koud, o dan moeten mijn paard een deken op. Mensen denken te veel dat hun paard het zelfde voelt. Die humaniseren het paard te veel

ja maa rdaarom zeg ik als je nu al een 300 erop hebt liggen is het niet slim voor als het echt koud is..
dan kan die namenlijk niet meer zn haren omhoog zeggen, tenzij ze geschoren zijn, dan zou ik er wel een 300 opleggen ja

Klopt ja :). Zou ik idd ook niet doen. Ach ieder zijn keuze.

@linn, wel een keer goed op een ander!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:59

Omg die Ankje klopt egt niet hoor. Pfff wat een paard. Zo scheef als een banaan, dus als ik naar links wil gaat dat met een paard dat naar rechts gebogen is. Ik heb totaal uiteindelijk 5 sprongen gegaloppeerd ofzo... Moet ik hard gaan draven en tikken geven (niet de goede manier i know....) Maar das erg vermoeiend. Dus hoef er egt niet wekelijks op...Linda zei: we wisselen wel af...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 22:40

nouja ook wel leuke uitdaging toch?
om m uiteindelijk wel goed in de gallop te krijgen enzo :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:58

_Lucy schreef:
nouja ook wel leuke uitdaging toch?
om m uiteindelijk wel goed in de gallop te krijgen enzo :)

nouja eerlijk gezegd brengt het alleen maar irritaties mee....ik hoef er echt niet elke week op. Ik zei al tegen Linda: volgende week mag het gewoon wel weer Dixie zijn hoor. Toen zei ze: we wisselen wel af....

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:59

Wel goed om ook is wat anders te rijden, leer je heel veel van. Vooral als ze zo verschillend zijn :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:03

Ja het is goed om een x wat anders te hebben, maar voor 1x....of af en toe. Want je kan er niks mee (nu dan) en het word al snel irritant.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:07

ja maar het is wel leuk als het verbeterd, toen ik sas ging rijden, wilde ze alleen maar hard kon niet meer dan 3 passen galoperen en uiteindelijk kon ik er alles mee, rajah snapte het begin niks van dressuur en nagevelijk heid en desire werd gewoon kwaad als ze moest werken. ik zie dr altijd wel uitdaging in

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:09

Ja maarja ik rij maar een x per week....er rijden telkens andere mensen op, de een beter dan de ander. Dan duurt het echt een poos voor daar wat schot in zit. Dan zal ik er echt vaker op moeten rijden wil het beter gaan met ons....

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:10

Ja oke dat is waar. Dan is de uitdaging deste groter en het fijne gevoel als er iets goed gaat nog fijner :) Maar snap ook wel dat je die een keer perweek lekker wil rijden :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:11

Maar ik gaat me bedje in :wave: TRUSTE!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:15

Truste. Ik ga denk me haar permanent chocoladebruin laten verven. Het begint een beetje groen uit te slaan... en ik vind dit toch wel een leuke kleur.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:50

_Linn_ schreef:
Omg die Ankje klopt egt niet hoor. Pfff wat een paard. Zo scheef als een banaan, dus als ik naar links wil gaat dat met een paard dat naar rechts gebogen is. Ik heb totaal uiteindelijk 5 sprongen gegaloppeerd ofzo... Moet ik hard gaan draven en tikken geven (niet de goede manier i know....) Maar das erg vermoeiend. Dus hoef er egt niet wekelijks op...Linda zei: we wisselen wel af...

Snap ik wel, dixie is natuurlijk ook een manegepaard dus ook wel leuk voor anderen om daar eens op te rijden ipv dat jij haar claimt zegmaar.
En idd ook weer leuk toch?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:53

Nouja degene die vandaag op Dixie moest wilde eigenlijk niet op haar. Veel vinden dr nog eng en hoeven er niet zo graag op...maar ik moest nu dus op Ankje omdat Linda dacht dat ik haar wel goed in galop zou krijgen. Het is niet zo dat ze me expres een x van Dixie afhaalde. Ik ga lekker douchen en slapen, truste!

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:21

Hallo hallo!!

Bij mij op stage staan sommige paarden idd ook al onder veel. Maar meeste zijn dan ook geschoren. Al moet de echte kou nog komen dus hopelijk hebben de eigenaren daar ook aan gedacht. Bij ons lag woensdag n dun laagje en donderdag toch best een fikse laag ijs op t water hoor (moest je echt fanatiek intrappen) maja was toen smorgens tot uur of 10 ook -1.... Vandaag niet, was t ineens 7 graden had t verrekte warm hahahaha. Oh en paarden doen t t best tussen -5 en 10/15 graden ;)

Zat op isa, beetje apart paard. Opzoch wel leuk maar heb niet echt iets met r. Nu lekker slapen!! Morgen half 9 dr uit omdak naar de opticien moet :s beeeeeeeeetje jammer haha xD

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:56

Oh dan zat ik nog best in de buurt met mijn optimale temperatuur haha :P Ferro zweet niet onder zijn deken dus hij zal het wss niet te warm hebben.
Morgen ochtend hebben we gesprek met het gezin over hoe het nu verder moet, of mijn broer en ik graag in dit huis willen blijven wonen, wie wat doet in het huishouden, of mijn broer kostgeld moet gaan betalen (is 21 en doet geen reed, werkt niet en gaat niet naar school) of wij willen dat me moeder hard opzoek gaat naar een woning in de buurt etc. Daarna snel Ferro's stal uitmesten en voer klaar zetten zodat iemand anders hem 's avonds mee kan nemen en daarna om 2 uur werken tot 10! Mijn zaterdag zit dus helemaal vol haha

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:06

Ik moet werken van 9 tot 2 terwijl ik aangegeven heb dat ik het niet trek, zeke niet mer die drukte, ik heb een briefje geschreven en ze zei komt in orde hoor! Nou niet dus

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:14

Mario gaat binnenkort trouwen. Maar hij wil wel graag weten of zijn aanstaande nog maagd is. Zegt zijn huisarts: "Neem dan het maagdelijksheidspakket. Dat is een potje rode verf en een potje blauw verf en een shovel. "Maar wat moet ik ermee?" "Nou, je verft je ene bal blauw en je andere bal rood." "Ok, maar waarvoor is dan die shovel?" "Nou, als je je tijdens de huwelijksnacht hebt uitgekleed en zij zegt: Dat zijn de raarste ballen die ik ooit heb gezien... raak haar dan met de shovel!"

Haha

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:40

_Linn_ schreef:
Ja het is goed om een x wat anders te hebben, maar voor 1x....of af en toe. Want je kan er niks mee (nu dan) en het word al snel irritant.

Ik kan me heel goed voorstellen als je een favoriet paard hebt, dat je daar dan elke week op wilt! Als er dan een keer iemand op wil, dan kan je een keertje wisselen. Maar vaak in een groep heeft iedereen wel een favoriet en als dat te verdelen is, dan is het toch prima? Wij deden het altijd zo! Iedereen had een favoriet paard en als er een keer gewisseld wilde worden, dan deden we dat. Nu geen last meer van :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:06

Wij worden gewoon ingedeeld wordt geen rekenibg met lievelingen gehouden ofzo maar als je mailt dan kan het vaak wel dat je op het paard rijdt waar je om hebt gevraagd

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:36

Wij mochten altijd onderling overleggen en dan toestemming vragen aan de instructrice. Bij ons had iedereen een andere voorkeur en dat was dus elke week wel hetzelfde. Af en toe werd er wel eens wat gewisseld. Ik reed altijd op een paardje waar echt niemand op wilde, dus kon er elke week op!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:56

Wij worden ook altijd gewoon ingedeeld hoor. Ik heb het geluk dat ik in principe elke week op Dixie mag. Maar anders kan het zo elke week een ander zijn.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:35

Het is wel rustig hier zeg vandaag...
Ik moet zometeen om 6 uur werken, heb eigenlijk geen zin...maarja moet maar eventjes hea.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:50

Hmm ik ben vrij vanavond. Het wordt schijnbaar heel rustig... nouja ook niet erg :P

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:45

Lekker Lin, avondje vrij!