Ja, zijn jullie nu lekker stijf allemaal? Morgen in elk geval lekker in de auto zitten. Goede reis alvast!
Danseresje
Geplaatst: 25-07-14 23:35
Nu valt de stijfheid bij mij nog mee, maar vrees voor morgen met het in de auto zitten! Thanks.....zie er wel beetje tegen op hoor.....weer zo lang in de auto... Twee nieuwe foto's en een filmpje op Facebook trouwens!
Ja, dat filmpje was een van de afdalingen. Zulke klimmetjes hebben we ook wel gehad. Soms lieten we de paarden los lopen en dan mensen voor en achter en soms dus één voor één naar beneden of boven! Dit was dus klipgeit espresso ! Vind het echt geniaal hoe het er uit ziet !
heb Wessel op een bepaald moment wel met 4 benen zien spartelen en was toen ook even bang dat hij zou uitglijden....maar echt, die paarden kunnen echt onwijs veel en zijn echt stevig te been, onvoorstelbaar!
we hebben het idd erg leuk gehad.....week is m.i. veels te snel voorbij gegaan!
Was een heerlijke week! Ook zeker pittige week, andere manier van rijden, veel heuveliger, ondergrond van steen. Dan doe je 'maar' 30 km op een dag, maar wel 30 pittige kilometers. Dan weer af en opstappen, weer wandelen enz. Die paarden zijn echt super, aan ene kant vertrouwd en hoef je niet zo aan te rijden als bij Smit, maar zit wel veel pit in, alleen die energie moeten ze gebruiken om de hele dag te lopen ipv te klieren. En ook hun beenwerk, de friezen en espresso hebben beste benen en hoeven, maar Ouareg en Mira zijn toch wat ieler in de benen en toch lopen ze met zelfde gemak de tochten. Het is inderdaad veel te snel gegaan, maar dat is altijd zo met vakanties. In ieder geval super week gehad op alle fronten eigenlijk!
Nou Sas.....volgend jaar dan? Gaan we niet hartje zomer, vindt jij ook fijn qua temperaturen. Er is vast wel een gezellig, leuk en eigenwijs paard voor jou beschikbaar. Bij deze reserveer ik Espresso gewoon alvast... !
vast wel....edmee heeft vooraf ook maar x-aantal buitenritten gemaakt sinds februari. wendy reed op het laatst natuurlijk ook niet meer zo regelmatig, dus misschien dat die ook een uitspraak daarover kan doen!
als jouw friezenliefhebberij op Tsjimme gebaseerd is, dan is het absoluut een vooroordeel. Deze paarden zijn zo anders! Ik had niet zo'n match met Ouareg.....Was beetje vooropgesteld plan, het was al verwacht dat de match er niet zou zijn.....maar ja, ik wilde vorig jaar al zo graag op Ouareg rijden.....haha! Nu mocht ik en ben ik na nog geen uurtje er al weer vanaf gestapt, haha!
Nee, is zeker niet op Tsjimme gebaseerd. Die bevestigt meer de regel zeg maar . Maar ik heb hetzelfde met Fjorden, terwijl ik Ragna dan weer best een leuk paardje vind. En hier in de buurt staat een Fjordje waar ik gewoon verliefd op ben. Zó extreem schattig!
ik denk dat deze paarden jouw hart ook wel kunnen stelen hoor! ze zijn zo gaaf en geweldig ! en ja, ik heb het wel gedaan.....en daarna lekker de rest van de week op Espresso doorgebracht, heerlijk paard
het is nu vakantieperiode....dus het is over het algemeen wat makkelijker op de dinsdagavond.
ja, daar in frankrijk heb je heerlijk de vrijheid! galopjes gaan flink harder dan bij smit en ook komt er meer op je stuurkunsten en balans aan af en toe! en dan tijdens die trektocht het gave wisselende landschap. Bij eindpunt tocht op donderdag waren de bergen eigenlijk gewoon rotsen met steile wanden zeg maar en heel grof. dichter bij hun huis zijn de heuvels meer glooiend en zo.....echt zo'n groot verschil!