Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole1995

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:30

Wat gezellig voor Wes,met de boot of via de tunnel?Is ook erg leuk ben er zelf met mijn ouders 5 keer geweest steeds een andere provincie.Veel wilde pony`s lopen er nog los erg leuk om te zien,en op een camping gestaan waar ze los liepen dat waren geen wilde natuurlijk heb er nog foto`s van bij mijn ouders.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:05

Vandaag de campingdokter maar bezocht, hoest de longen uit mijn lijf, volgens mij blaf ik de halve camping s nachts wakker. Daarnaast blijf ik niezen. Eerst langs de apotheek, meteen even shoppen. Vanmiddag naar wijk a Zee gescoot en lekker op het strand genoten van de zon, via een andere route weer terug, kom ik een kudde schotse hooglanders tegen, tussen de koeien door in de hoop dat ze hun koppen met grote hoorns. Wel een mooi gezicht zo tussen de beesten op hun ooghoogte.
Op de camping ook nog met een boek in het zonnetje gelegen.
Vanavond een bakkie gedronken bij de overburen (de professor sterrenkunde). Leuke gesprekken maar geen sterren vanavond. Hoop deze zomer nog wel een keer met hem de duinen in te gaan om weer uitleg te krijgen over onze sterrenhemel en planeten.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:08

winnitou schreef:
Vandaag de campingdokter maar bezocht, hoest de longen uit mijn lijf, volgens mij blaf ik de halve camping s nachts wakker. Daarnaast blijf ik niezen. Eerst langs de apotheek, meteen even shoppen. Vanmiddag naar wijk a Zee gescoot en lekker op het strand genoten van de zon, via een andere route weer terug, kom ik een kudde schotse hooglanders tegen, tussen de koeien door in de hoop dat ze hun koppen met grote hoorns. Wel een mooi gezicht zo tussen de beesten op hun ooghoogte.
Vanavond een bakkie gedronken bij de overburen (de professor sterrenkunde). Leuke gesprekken maar geen sterren vanavond. Hoop deze zomer nog wel een keer met hem de duinen in te gaan om weer uitleg te krijgen over onze sterrenhemel en planeten.

allee :o :o n daarom ?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:20

ATE schreef:
winnitou schreef:

allee :o :o n daarom ?

haha, dacht eerst dat je wat anders bedoelde.
Nee hoor Ate, deze buurman (hij heeft een vrouw en gaat in sept met pensioen) is een sympathieke vent, die heel mooi en enthousiast kan vertellen over onze sterrenhemel....

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:06

Vandaag door de miserregen teruggekomen uit Castricum. Bij Meelen koffie gedronken en daarna door naar huis, wasmachine aan en op naar de sportschool. merk toch wel dat mijn voet behoorlijk vooruit is gegaan. Nu morgen eerst het gips eraf... kijk er wel naar uit (alhoewel het wel een bescherming is tegen stoten).
heerlijk met mijn voet in een bak water, doucen zonder zak om mijn been... lekker door het zand en de zee lopen en daarna gewoon mijn voet kunnen wassen.
hoop toch zo dat het niet tegenvalt morgen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:57

Nicole1995 schreef:
Shenavallie schreef:
Wat leuk dat Lars zo'n verre reis gaat maken! Ben zelf nog nooit zo ver geweest, dus ik ben wel benieuwd hoe hij het achteraf gevonden heeft!
Wesley gaat volgende week voor 3 weken met mijn ouders naar Groot-Brittannië op vakantie. Zelf moeten Dennis en ik deze vakantie veel werken, dus kunnen we niet met hem weg. Vandaar dat we zo nu en dan een dagje weg doen. Dennis had bijvoorbeeld vandaag een halve dag vrij en zijn we vanmiddag met zijn drietjes een rondvaart door Amsterdam gaan doen.

Hee Shen,Voor Lars is dit niet zo heel ver ;) ,Hij is op 7 jarige leeftijd met zijn vader via Maleisie(overnachting vliegtuig stuk)naar Nieuw-Zeeland gevlogen waar zijn tante naar toe is geemigreerd.Ik was wel heel blij hoor om steeds wat te horen als ze geland waren.

Jezus, dat is helemaal ver! Ik ben van alle windstreken nog nooit verder geweest dan Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Schotland. Kortom: ik heb nog nooit een vakantie buiten Europa gevierd. Zou het wel willen, maar het is zo niet te betalen... Wie weet ooit! :D Zou dolgraag naar Mongolië willen (was ik als ukkie al door gefascineerd, had een Penny-wereld-poster :o ), maar ook naar Australië of IJsland. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:59

Nicole1995 schreef:
Wat gezellig voor Wes,met de boot of via de tunnel?Is ook erg leuk ben er zelf met mijn ouders 5 keer geweest steeds een andere provincie.Veel wilde pony`s lopen er nog los erg leuk om te zien,en op een camping gestaan waar ze los liepen dat waren geen wilde natuurlijk heb er nog foto`s van bij mijn ouders.

Ze gaan met de boot vanuit Frankrijk (Calais-Dover). De paarden lopen daar nog steeds los. Mijn ouders zijn een paar jaar terug ook daar naar toe geweest (Exmoor, Dartmoor, New Forest, etc.) en de paarden lopen nog steeds in het wild. Mijn vader belde een keer overdag naar Nederland: "Je raadt nooit waar ik nu ben en wat er door mijn autoraampje naar binnen hangt". Was een veulentje, dat heel aaibaar was. "Zal ik hem inladen?". :D Ik natuurlijk als een debiel lopen joelen :o , maar uiteraard heeft hij het niet gedaan. :D Wes heeft er enorm veel zin in! ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:49

Hoera, het gips is van mijn voet af.... wat ziet dat er uit na 6 weken opgesloten te hebben gezetten.
De wonden zijn dicht en voet ziet er slank uit. Ga zo eerst in een teil met water en olie zitten.
Moet nog wel met een kruk blijven lopen voor extra ondersteuning en stevige schoenen aan en kleine passen lopen i.v.m. de voetafwikkeling.
Voelt wel erg gek hoor!
Mag in iedergeval weer autorijden (of het gaat weet ik nog niet) mijn auto stond net nog ingeparkeerd door werkauto's... als of ze wisten dat ik toch niet met de auto weg zou gaan.
T is alleen jammer dat ik nog niet meteen grote stukken kan lopen. wat dat betreft ben ik nog wel blij met de scootmobiel.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:12

Hey Anke wat super dat je gips eraf is.
Ik hoop voor je dat het weer snel went zo zonder gips.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:14

Verder alles goed met jullie daar?
Wij komen hier helemaal tot rust. We doen echt heel weinig, is het ook
veel te warm voor. Zitten vooral in de schaduw en nemen zo af en toe
een duik in het zwembad. Verder winkelen in van die grote supermarkten vanwege
de airco.

Gister heb ik met Joline een flinke wandeling gemaakt.
Was erg mooi en lekker vermoeiend.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:54

xan schreef:
Verder alles goed met jullie daar?
Wij komen hier helemaal tot rust. We doen echt heel weinig, is het ook
veel te warm voor. Zitten vooral in de schaduw en nemen zo af en toe
een duik in het zwembad. Verder winkelen in van die grote supermarkten vanwege
de airco.

Gister heb ik met Joline een flinke wandeling gemaakt.
Was erg mooi en lekker vermoeiend.

nou leuk zo'n vakantie, in de schaduw zitten en winkelen voor de airco. volgens mij heb je net iets te hard gewenst dat je beter weer zou hebben dat dat het hier is....
geniet nog even lekker onder de luifel en hoop dat het iets minder heet wordt zodat jullie nog wat kunnen doen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:55

xan schreef:
Hey Anke wat super dat je gips eraf is.
Ik hoop voor je dat het weer snel went zo zonder gips.

ben er al helemaal aan gewend hoor! moet nog steeds met regelmaat met mijn voet omhoog zitten dus niet echt spectaculair.
Ga zaterdag wel naar Kootwijk om te mennen met Xandra.. (ja mag nu autorijden als het tenminste lukt)
Mag dan nog niet op het paard van de orthopeed maar dr achter heeft ie niks van gezegd...

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:57

heb een grote stapel boeken uit de bibliotheek gehaald en heb nu het besluit genomen om toch maar over te gaan op een E-reader... maar welke... Heeft een van jullie ervaring met een E-reader?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:51

winnitou schreef:
Hoera, het gips is van mijn voet af.... wat ziet dat er uit na 6 weken opgesloten te hebben gezetten.
De wonden zijn dicht en voet ziet er slank uit. Ga zo eerst in een teil met water en olie zitten.
Moet nog wel met een kruk blijven lopen voor extra ondersteuning en stevige schoenen aan en kleine passen lopen i.v.m. de voetafwikkeling.
Voelt wel erg gek hoor!
Mag in iedergeval weer autorijden (of het gaat weet ik nog niet) mijn auto stond net nog ingeparkeerd door werkauto's... als of ze wisten dat ik toch niet met de auto weg zou gaan.
T is alleen jammer dat ik nog niet meteen grote stukken kan lopen. wat dat betreft ben ik nog wel blij met de scootmobiel.

En hopelijk binnenkort weer paardrijden!!!! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:55

winnitou schreef:
heb een grote stapel boeken uit de bibliotheek gehaald en heb nu het besluit genomen om toch maar over te gaan op een E-reader... maar welke... Heeft een van jullie ervaring met een E-reader?

Nope. Ik hou van papieren bladzijden omdraaien. ;) Kwam van de week tot de schrikbarende ontdekking dat alles steeds meer geautomatiseerd raakt... Volgens mij ben ik in de verkeerde maatschappij geboren... -O- Dennis had zijn I-dinges bij een of ander gestippeld vierkantje gehouden en kreeg toen spontaan een hele website in beeld :o? Het is allemaal net sciencefiction.... :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:57

Ik had vandaag trouwens erg mazzel met het weer: pas toen ik weer naar het koetshuis reed, ging het een beetje spetteren en toen ik later naar huis ging begon het wat harder te regenen. Mooie droge dag gehad en een heerlijk zonnetje! *\o/*

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:01

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:
Voelt wel erg gek hoor!

En hopelijk binnenkort weer paardrijden!!!! :D

daar was de orthopeed erg voorzichtig mee maar heb hem kunnen overtuigen... opstappen via een opstap, niet eraf springen en niet vallen ... maar nog wel even geduld, breuken moeten eerst nog beter genezen...

ga eerst zaterdag achter het paard ipv van erop
Laatst bijgewerkt door winnitou op 04-08-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:03

Shenavallie schreef:
winnitou schreef:

Nope. Ik hou van papieren bladzijden omdraaien. ;) Kwam van de week tot de schrikbarende ontdekking dat alles steeds meer geautomatiseerd raakt... Volgens mij ben ik in de verkeerde maatschappij geboren... -O- Dennis had zijn I-dinges bij een of ander gestippeld vierkantje gehouden en kreeg toen spontaan een hele website in beeld :o? Het is allemaal net sciencefiction.... :?

je moet natuurlijk wel met je tijd meegaan hoor... iedere tijd heeft weer iets nieuws, gingen ze vroeger over van het waterputten naar waterleiding, kakhuizen/latrines naar schijtdozen in huis, van handarbeid naar machines. van venters naar winkels... en ga zo maar door...

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:04

ik had nu 10 boeken uit de bieb gehaald en dat is toch een aardig gewicht. op een e reader heb je ik weet niet hoeveel boeken gewoon in nog geen 200 gram bij je. lekker makkelijk in bed om een dikke pil te lezen en geen gesjouw met de kilo's

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 02:34

Shenavallie schreef:
Jezus, dat is helemaal ver! Ik ben van alle windstreken nog nooit verder geweest dan Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Schotland. Kortom: ik heb nog nooit een vakantie buiten Europa gevierd. Zou het wel willen, maar het is zo niet te betalen... Wie weet ooit! :D Zou dolgraag naar Mongolië willen (was ik als ukkie al door gefascineerd, had een Penny-wereld-poster :o ), maar ook naar Australië of IJsland. :D

Of Bonaire :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:05

Vandaag een mooie rit gemaakt over de Veluwe met Xandra (voor de wagen).
Ging weer heerlijk! Wat is het toch een superbraaf beest!
Heb genoten!
ook het autorijden ging goed, gelukkig geen files dus de linkervoet hoefde heel weinig gebruikt te worden

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:14

Hackie schreef:
Shenavallie schreef:

Of Bonaire :D

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:18

winnitou schreef:
je moet natuurlijk wel met je tijd meegaan hoor... iedere tijd heeft weer iets nieuws, gingen ze vroeger over van het waterputten naar waterleiding, kakhuizen/latrines naar schijtdozen in huis, van handarbeid naar machines. van venters naar winkels... en ga zo maar door...

Weet je dat ik nog maar een paar jaar een waterkoker heb? Ik deed alles voorheen nog met een fluitketel. En we hebben sinds dit jaar na veel vieren en vijven dat toch een magnetron in huis (van Dennis' ouders gekregen, omdat die hem anders zouden weggooien). Het enige wat ik er een zeer enkele keer in doe is van die zakken piepers voor stamppot... Verder doe ik nog alles met mijn pannen en oven. :o Zet mij maar in een hutje op de hei, daar voel ik me vast helemaal thuis, ha ha! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:20

winnitou schreef:
ik had nu 10 boeken uit de bieb gehaald en dat is toch een aardig gewicht. op een e reader heb je ik weet niet hoeveel boeken gewoon in nog geen 200 gram bij je. lekker makkelijk in bed om een dikke pil te lezen en geen gesjouw met de kilo's

Ik lees heel langzaam, dus ik zal hooguit 1 boek meenemen op vakantie. Toevallig dat ik de nieuwste van Karin Slaughter na vier dagen (bijna onafgebroken lezen) uit had. Maar voor boekenwurmen is het vast een uitkomst. Krijg je alleen geen last van het turen op zo'n scherm (net als bij een PC)?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:22

Vandaag heeft Wesley me weer geholpen op de Koets en ik ben zó trots op hem, dat ik er gewoon kippenvel van krijg. <3 Hij heeft alle ritten voor zijn rekening genomen qua uitleg, dit keer ook in het Engels. +:)+ Overmorgen gaat hij naar Engeland op vakantie, dus kan hij opa en omi helpen als die er een keer niet uitkomen met de taal. ;)