Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Binar schreef:Balen hoor Wil, hopelijk knapt Lil weer snel op
Ik zit ook met een dilemma, zit zo te twijfelen om Biz toch te scheren.... ondanks dat hij niet heel heftig in t werk staat, zweet hij peentjes, en vooral t nazweten is vrij heftig
Heb laatste tijd alleen overdag gereden en dan droogde hij vrij snel in t zonnetje, maar nu heb ik vanaaf gereden, iets meer dan half uurtje in de bak mt 3 drafjes en beetje galop.. niet droog te krijgen (voornl door nazweten)uur later nog steeds nat, is ook niet echt bevordelijk voor de spiertjes
moeilijk moeilijk
)
)
AnitaJoeri schreef:wat wel lastig is,is dat julli er daarna een gewone deken op doen en dat is dus wel een probleem.Dan heeft hij wel droge ondervacht ,maar op natte bovenvacht kun je dus geenstaldeken doen.Lastig hoor.
Enne Soof veel haar,hihi je zou mijn haffie moeten zien.Lijkt wel een beertje.maar die hoeft dus geen staldeken op een nat bovenvachtje.Die blijft lekker bloot.En ik moet zeggen die zweet heel erg hoor als ik met hem rijdt.Voor de kar is het een stuk minder zweet.En dan draaft die notabene 2uur zo goed als aan 1 stuk door.Dat is dus duidelijk minder inspannend als rijden.
Binar schreef:Ik heb ca 35-40 min gereden waarvan 3x een drafje en 2x een galopje, dus eigenlijk meer gestapt dan wat gedaan, das nou niet bepaald hard werken.. pas met rondje park was hij ook al aardig nat 9ook ca 3 a 4 drafjes met 2 kleine galoppies), toen droogde hij wel snel maar daar was de temp ook lekker voor
die zweetdeken heeft dus geen half uurtje opgelegen maar dik 2u!!
En ik weet ook dat beetje zweet niet erg is, maar dit is gewoon absurd... t is gwoon t nazweten
en dit is bij een ouder paard nou niet echt super, zeker niet voor zijn spiertjes... kan hem moeilijk de hele winter op rust zetten zodat hij niet zweet, maar ja dan krijg ik weer een ander probleem