Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:06

Hmm ja dan houdt het voor mij ook op. Vind het niet zo heel erg om veel reistijd te hebben, zit toch al 3/4 uur per dag in de trein of bus, maar een fiets meenemen is voor mij geen optie.. Helaas want het lijkt me echt hartstikke leuk!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:08

Zal ook eens voor je rondvragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:09

Heel graag Melis :j Ik heb zo veel vrije tijd nu, en ik zou het echt heel graag vullen met paarden

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:22

Ik weet in almere hout een paardje te staan. Die verzorgde mijn bijijdster eerst. Weet niet of dat wat is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:25

Zo lang het goed met het OV te bereiken is heb ik er geen problemen mee haha, heb je een e-mail adres voor me?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:26

Lastig Ems, ik weet zo ook effe niet wat. Meestal gaat die via via. En de meeste zitten niet in Almere.
Maar ik let voor je op!!

Maar je herstel gaat dus voorspoedig? Das hartstikke goed nieuws natuurlijk !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:28

In Almere hoeft ook niet! Ik heb een paar mails gestuurd met iemand uit Amstelveen, hoor ik nu alleen niks meer van.

Herstel gaat helaas alles behalve spoedig.. Sinds januari is de situatie eigenlijk constant hetzelfde gebleven, wat betekent dat het nu zo "stabiel" is dat ik mag gaan aftasten wat er gaat en wat er niet gaat. Ik werk nu weer wat meer en ik ga dus weer langzaam beginnen met rijden om te kijken hoe dat gaat.. Voor mij is het nu gewoon hopen dat het niet slechter wordt want dan heb ik wel een groot probleem helaas

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:34

Emmaa_ schreef:
In Almere hoeft ook niet! Ik heb een paar mails gestuurd met iemand uit Amstelveen, hoor ik nu alleen niks meer van.

Herstel gaat helaas alles behalve spoedig.. Sinds januari is de situatie eigenlijk constant hetzelfde gebleven, wat betekent dat het nu zo "stabiel" is dat ik mag gaan aftasten wat er gaat en wat er niet gaat. Ik werk nu weer wat meer en ik ga dus weer langzaam beginnen met rijden om te kijken hoe dat gaat.. Voor mij is het nu gewoon hopen dat het niet slechter wordt want dan heb ik wel een groot probleem helaas

ohhhh -O- dus het ging eigenlijk helemaal niet goed nog...
Hebben uberhaupt wel een oorzaak kunnen vinden ervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:44

Ja ik ben met mn rug op zo'n manier terecht gekomen dat er twee wervels scheef op elkaar zijn gaan staan, en de spieren in mijn rug zijn niet sterk genoeg om die weer terug te zetten en dan ook op z'n plek te houden. Ze kunnen het dmv kraken wel recht zetten, maar het schiet dan automatisch weer terug.. Daardoor heb ik zeg maar constant het gevoel alsof ik mn rug moet knakken, en omdat het geen natuurlijke positie is en er dus minder kraakbeen tussen zit ofzo voelt het heel irritant, vooral als ik lang heb gestaan

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:52

Emmaa_ schreef:
Ja ik ben met mn rug op zo'n manier terecht gekomen dat er twee wervels scheef op elkaar zijn gaan staan, en de spieren in mijn rug zijn niet sterk genoeg om die weer terug te zetten en dan ook op z'n plek te houden. Ze kunnen het dmv kraken wel recht zetten, maar het schiet dan automatisch weer terug.. Daardoor heb ik zeg maar constant het gevoel alsof ik mn rug moet knakken, en omdat het geen natuurlijke positie is en er dus minder kraakbeen tussen zit ofzo voelt het heel irritant, vooral als ik lang heb gestaan

Hmm.. was dat een orthomanuele arts waar je naartoe ging? Want ik heb/had ook flinke beschadigingen
in mijn nek, en die heeft hij toen ook weer recht gekregen en ook andere wervels in mijn rug.
Het is logisch dat ze het niet kunnen opvangen als het scheef staat, dan drukt het er gewoon tegenaan,
wat voor pijn zorgt.
Het is een beste bekende man, die je echt binnen max 4 keer + 1 nacontrole (paar maanden later) weer 'goed' krijgt.
In almere is er ook zo'n man, raar iemand, die minstens 10 behandelingen gebruikt en het vervolgens niks doet, bij
de meeste dan.

Maare hebben ze ook geen corset voorgesteld ofzo dat het weer in de juiste positie kan terugkomen?

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:13

Ik ga even het emailadres voor je navragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:18

Kirsten_S schreef:
Emmaa_ schreef:

Hmm.. was dat een orthomanuele arts waar je naartoe ging? Want ik heb/had ook flinke beschadigingen
in mijn nek, en die heeft hij toen ook weer recht gekregen en ook andere wervels in mijn rug.
Het is logisch dat ze het niet kunnen opvangen als het scheef staat, dan drukt het er gewoon tegenaan,
wat voor pijn zorgt.
Het is een beste bekende man, die je echt binnen max 4 keer + 1 nacontrole (paar maanden later) weer 'goed' krijgt.
In almere is er ook zo'n man, raar iemand, die minstens 10 behandelingen gebruikt en het vervolgens niks doet, bij
de meeste dan.

Maare hebben ze ook geen corset voorgesteld ofzo dat het weer in de juiste positie kan terugkomen?

Ik heb van begin februari tot eigenlijk een paar weken geleden wel bij een mensendieck therapeut rondgelopen om de spieren in m'n rug sterker te maken, maar dat heeft voor mij bijna geen effect gehad. Ik moet het nu een tijdje aankijken en als de pijn erger wordt dan moet ik weer een afspraak maken bij de HA. Heb dat zelf zo gevraagd, ik word namelijk nu al een aantal maanden behoorlijk ziek van de tripjes naar het ziekenhuis, de HA en allerlei verschillende soorten fysio's, manuele therapeuten en zelfs homeopathische therapieën, en ik heb gewoon niet zo veel energie meer over om ertegen te vechten zeg maar

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:19

Emmaa_ schreef:
Hmm ja dan houdt het voor mij ook op. Vind het niet zo heel erg om veel reistijd te hebben, zit toch al 3/4 uur per dag in de trein of bus, maar een fiets meenemen is voor mij geen optie.. Helaas want het lijkt me echt hartstikke leuk!

Had jou ook graag willen hebben!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:40

Snap ik ems! Ik ben al 5 jaar bezig met de juiste te vinden, heb toen gelukkig enige verlichting bij die arts gekregen en uiteindelijk een oprecht goede fysio gevonden nu. Geef nog niet op zou ik zeggen. Als je het ziet zitten en wat anders wilt proberen zou ik deze man echt aanraden.
Het is echt niet makkelijk, dat begrijp ik echt. Vooral al die vreemde mensen aan je lichaam, en dat op plekken waar je het liever niet wilt zeg maar....
Je bent nog jong ,dus die wervels moeten toch echt terug kunnen naar de plek waar ze vandaan kwamen, lijkt mij!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:42

En hoe ging het melissa? Pastte je er mooi op?? Foto's zijn er vast gemaakt?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:45

Ik ben ook wel in diegene geïnteresseerd Kirsten.
Ben geloof ik bijna overal wel geweest inmiddels...

Astor

Kirsten:

Astor schreef:
Ga morgen voor het eerst op de hengst rijden. Erg benieuwd. Hij toonde zich erg braaf onder mijn instructrice.

Nadine_S

Kirsten_S schreef:
En hoe ging het melissa? Pastte je er mooi op?? Foto's zijn er vast gemaakt?

Jaaa ben ook benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:57

Kirsten_S schreef:
Snap ik ems! Ik ben al 5 jaar bezig met de juiste te vinden, heb toen gelukkig enige verlichting bij die arts gekregen en uiteindelijk een oprecht goede fysio gevonden nu. Geef nog niet op zou ik zeggen. Als je het ziet zitten en wat anders wilt proberen zou ik deze man echt aanraden.
Het is echt niet makkelijk, dat begrijp ik echt. Vooral al die vreemde mensen aan je lichaam, en dat op plekken waar je het liever niet wilt zeg maar....
Je bent nog jong ,dus die wervels moeten toch echt terug kunnen naar de plek waar ze vandaan kwamen, lijkt mij!

Jaa natuurlijk, het moet op één of andere manier recht kunnen, maar voor nu is het even goed zo. Als ik het niet te veel belast dan heb ik er relatief "weinig" last van, ik voel het altijd wel maar dan is het in ieder geval uit te houden, en inderdaad die vreemde mensen aan m'n lijf.. Ik ben daar al vrij moeilijk mee en constant dat geduw en getrek aan mn rug, wat toch constant al heel pijnlijk is. Mijn vriend mag er aan zitten wat hij wilt, zelfs al doet het pijn, dan zeg ik dat hij eraf moet blijven, maar al die artsen die constant maar doorgaan, ik word er gewoon echt misselijk van

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:01

Ja vervelend he.. helaas moet het vaak pijn doen om pijn weg te halen. Ik heb de meest pijnlijke therapieen gehad. Denk aan naalden, branden, met stokken inpoeren, ellebogen ,punten, oprekken, etc. Heb nu nog steeds een pijnlijke fysio, daar ga ik ook niet voor mijn plezier heen nee. Daar ben ik vaak nog dagen beurs van, maar het helpt eindelijk en dat zorgt ervoor dat ik erheen blijf gaan.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:03

Maar neem je tijd ,het is niet makkelijk om elke keer hoop te hebben en het vervolgens weer weg te vagen ,als het niets oplevert.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 07:04

Goedemorgen trouwensss!

Ik heb eindelijk weer lekker geslapen, geen gesnif of gehoest haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:41

Zeg Ems, als ik een fiets voor je regel, heb je dan meer interesse? Het gaat om Merania trouwens :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:49

Exclusive was erg braaf! En dat voor een 3 jarige hengst! Hij is heel netjes ingereden!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:24

Leuk!