[#3]Manege Belvedere: Dromende Hobbelaars met ambitie's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: [#3]Manege Belvedere: Dromende Hobbelaars met ambitie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:59

wow bar schiet op op de manege.
Wat een verandering zeg.

Er zitten nu ook klapdeuren na de eerste deur zeg maar. Tegen de tocht enzo. Hoop alleen wel dat die wel open kunnen in de zomer.

En en en ze zijn een nieuwe zadelkamer aan het bouwen in de stands. Echt 2 keer zo groot als wat we nu hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:02

vind ook altijd moeilijk hoor komt ook omdat je er zelf weinig verstand van hebt dan moet je echt compleet afgaan op zo iemand waarvan je ook niet 100% zeker weet of die het wel goed doet. Heja had bij louise ook veel te krap zadel aan gemeten, 2 maten te smal.

Ik heb vandaag voor het eerst op mn springzadel gereden.
+ ik heb voor het eerst op de wei gereden. Was niet zo'n goede combinatie haha :Y) . Ik voelde me alsof ik op een schietstoel zat! zat veel te kort maar ze was zo gespannen en heet dat ik ze echt niet langer kon maken toen ik er net op zat dus eerst maar een beetje gestapt en gedraaft ze waren met 2 hele grote trackers met weet ik veel wat er aan in de wei er achter dus hoop te zien, nog iemand met zon rijdende grasmaaier die langs kwam. sproeiers in de bak stonden aan. Ze voelde als een bommetje zo gespannen kon ook amper mn been tegen der buik aan leggen :Y) maar ze deed helemaal niks echt super braaf!

Wel heb ik het idee dat me zadel niet past :n . Na een kwartiertje toen de spanning wat minder werd en ze rustiger werd deed ze zo raar, heel erg schudden en mij voorover trekken oren plat in der nek steeds en rug steeds rond (omhoog) maken af en toe ineens in de staking, niet meer vooruit willen en beetje ophoog willen komen en liep ze heel geknepen. Heel raar.

Ga morgen even in de bak rijden, of het komt door alles bij elkaar van de spanning en op de wei rijden of hij ligt gewoon niet goed. Als ze morgen weer zo raar gaat doen laat ik hem weer komen dan zal er toch iets niet goed zijn.

Ik moet wel echt mn zit weer zoeken in dat zadel mn onderbeen ligt normaal te ver naar achter maar nu te veel naar voor. Misschien moet ik nog maar een gaatje langer. Zal morgen ff foto plaatsen dat ik er op zit en van de set. Ik zat wel heel gaar, zo vlak echt net een schietstoel voor me gevoel op dat bommetje :P

Heb het hoofdstel trouwens gekocht, hij valt wel een beetje klein kwa neus omvang maar past net. Kleur is te licht dus moet ik ff iets donkerder maken met olie.
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 23-04-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:02

anne ik had prijzen door gekregen bij bestellen en met die prijs besteld en nu heeft hij alles ineens duurder gemaakt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:12

x_Anne_x schreef:
wow bar schiet op op de manege.
Wat een verandering zeg.

Er zitten nu ook klapdeuren na de eerste deur zeg maar. Tegen de tocht enzo. Hoop alleen wel dat die wel open kunnen in de zomer.

En en en ze zijn een nieuwe zadelkamer aan het bouwen in de stands. Echt 2 keer zo groot als wat we nu hebben.

zijn de stands nu helemaal weg?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:18

de eerste 4 wel ja. Ze werden sowieso al heel lang niet meer gebruikt. Werd gebruikt als opslag.

Maar we hebben te veel zadels voor de hoeveelheid zadelsteunen in de zadelkamer nu. En t passen er niet meer bij.
Het is ook echt een paasei zooi af en toe. Niet goed voor je tuig.

Vader van hermanique is het nu aan t bouwen. Wordt ook goed waterdicht en alles. Wordt erg netjes volgens mij :D

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 22:49

Ben wel heel benieuwd hoe dat allemaal gaat worden! :)
En wat poedersuiker zeg van je zadel en andere dingen die je koopt zegt nathalie, echt niet netjes :o

enneeee...
als ik mijn sieraden allemaal verkoop die ik nu heb.. verdien ik 57,50 *\o/*
En als ik alle te kleine kleertjes van fleur verkoop voor 1euro verdien ik iets van 40 euro :D

& Als ik nog 1 fotoshoot van 40euro er aan over hou.. dan verdien ik nog is 40 euro..

Dus intotaal (als ik alles verkoop +1fotoshoot) 137,50 :D

Dus hoop echt wel richting de 60 euro te verdienen op koninginnedag :D Want verkoop fleurs kleertjes ook wel voor iets duurder sommige, en sommige goedkoper :D

Maarja, kan natuurlijk nergens van uit gaan..

En het is wel leuk om dit uit terekenen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:32

dat is weer een mooi zak centje jo!

Kim hij is er uit haha die kelvin had er uit gemoeten vind die echt geen zak aan.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:17

Ik heb er een paar nieuwe rijlaarzen bij! wou eigenlijk chaps van petrie, maar was bij HEja en precies mijn maat en het laatste paar Petrie perfect nu voor 99 euro hadden ze nog. Heb ze mooi meegenomen :D Die Petrie hampshire die ik heb ga ik nu voor netjes houden en me nieuwe voor training:)

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:57

Naath waarom heb je dan niet proef gereden met je zadel toen de zadelmaker was? Hij had toch wel voor een singel kunnen zorgen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:58

Ja daar dacht ik ook net aan.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:04

Ik ga vrienden worden met de stomerij :'). Moeten een stuk of 4/5 winterdekens heen en 2 of 4 zweetdekens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:06

Ja dat vond ik ook al zo raar, hij zei dat dat niet nodig was. Had ik nou maar wel gedaan.

Ga vanavond boekhouding doen dan hoef ik dat morgen niet te doen ga ik morgen ff in de bak rijden.
Op de wei was ze ook wel allemachtig gespannen misschien lag het daar aan. Al is het wel raar dat ze dan zo kort en geknepen gaat lopen natuurlijk.

Ik heb hem nog niet betaald dus dat scheeld :Y)

Afbeelding

Ik zat ook echt te gaar :')
Afbeelding

Mn benen vloepte gewoon naar voren ik dacht als ze nu een bokje geeft vlieg ik er zo af :Y)

Hier zie je ook hoe kort en geknepen ze liep (maar kan ook van spanning komen) leek net of de handrem er op zat terwijl ze ontzettend heet was.

ik kijk morgen wel even en anders laat ik m dinsdag ochtend maar weer komen
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 24-04-10 13:18, in het totaal 2 keer bewerkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:16

Apart, ik moest van Willem rijden. Heb er toen wel 4 verschillende zadels opgehad :j. En daarna alles gelijk bijgevuld.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:17

Gistere moest ik weer met Zaza naar de hoefsmid, dus papa zou ons om 2 uur ophalen. Komt ie aan, Zaza netjes op de poetsplaats. Dyanne weg. Komt hij Marlous tegen; Ja waar is Dyanne? Marlous: Die ligt vast in de paddock tegen Joris aan te slapen. Dus als je me kwijt ben, dan lig ik in de paddock :').

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:21

wie hebben jullie als zadelmaker dan? buiten heja en den besten om dan :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:22

Heja.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:10

Voor mijn dressuurzadel had ik ook Den Besten en heb ik proef gereden met die man erbij. :j

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:11

Hele middag buitenrit gemaakt met stalgenootjes. En daarna lekker zitten borrelen en bitterballen eten bij stalbaas in de tuin! :9

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:27

Klinkt gezellig, wij doen dat 1 x per maand .

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:54

Gezellig, gaan wij denk ik ook wel doen! Wij hadden dit ook omdat volgende week stalgenootje voor 3 maanden vertrekt naar Canada. :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:57

Ojoh! Dat is een tijd. Wat gaat ze daar doen?

Is zeker een aanrader! Wij deden het eerder elke week maar dat werd te veel. Nu één keer of om de maand, zo blijft het leuk. Iedereen neemt wat mee, en je hebt een top avond.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:07

Jullie nog plannen voor vanavond?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:12

Nee ben gister al weg geweest. Vanavond lekker filmpje kijken op de bank!

Bij ons had de vrouw van de stalbaas bitterballen gehaald O:) :P Bij ons kan ook niet iedereen elke keer, de een heeft kinderen die voetballen de andere wedstrijden :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:17

Goed voor elkaar :)!

Lekker :9. Nja bij ons is het nu (helaas) altijd druk. Staan ongeveer 44 paarden en komen er nog 20 bij :=.

Ik ga zo naar een vriendin, die is home alone en dan na de kroeg. Even ouwehoere.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:15

__Nathalie__ schreef:
dat is weer een mooi zak centje jo!

Kim hij is er uit haha die kelvin had er uit gemoeten vind die echt geen zak aan.

;(