manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 17:19

Ben benieuwd hoe het met de wedstrijd gangers gegaan is :D Foto's laten maken? En liep Shaar net zo lekker Bar?
Wel een wedstrijddag vandaag. Op Paardoes was het diploma rijden.

Thirz heeft lekker super weer op de Veluwe! 8-) Volgens mij nog net alle vervelende beestjes voor? (klein nadeel van de zomer.. )
Ja zonder internet is echt nie handig. Niet dat ik het niet kan missen, maar het is wel vervelend. Je kan niets opzoeken, geen (werk)mail bekijken.. Maar gelukkig deed je internet het weer :D Hopen dat die het na je weekendje ook nog doet. Kan je mooi foto's en verhalen plaatsen van je weekend ;)

Ik heb gister weer eens met klasgenootjes afgesproken. Lekker zelf tapas gemaakt :9 Jumm! was echt lekker. En daarna op stap in Breda. Was weer leuk! :):) Echt weer enorme lol gehad! :)) Ook weer wat geleerd: als je iemand wil leren kennen, drink je samen een dropshot en tadaaaaa! Je kent elkaar! :+

*leest nu Bar der post: hee gefeliciteerd Bar *\o/* Goed gedaan! Komt vast goed volgende week :)

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:08

Ik was trouwens gewoon nog 5e van de 16, helaas net buiten de prijzen!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:30

Wat foto's van gisteren...

Afbeelding

Shaar bij mn nieuwe trailer :D
Afbeelding

Dit vind dolce ervan
Afbeelding

Knapperd
Afbeelding

Charming sta-moment
Afbeelding

Afbeelding

Ben echt trots op mn poown dat we weer helemaal terug zijn!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:07

He Bar, bij mijn foto's zaten er ook nog een paar die scherp zijn (moet toch eens een nieuw fototoestel haha). Ik zal ze vandaag even op de mail zetten :)
Jullie zagen er super uit hoor!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 15:05

Ziet er weer sjiek uit Bar! (moet nog steeds aan je hoedje en S&T wennen!) Knappe Shaar! *D
Marieke vertelde op paardoes (we zaten naar paps zn proefje te kijken) dat jij op dat moment ook ongeveer aan t rijden was. Joyce vroeg nog welk niveau jij nu reed en hoelang je daarvoor al bezig was. Dus.. heb natuurlijk net even in je profiel gespiekt hoeveel jaar het precies was :) bijna 4 jaar. Gewoon super knap met je hafje in t Z :D Door die punten heen gesjeesd. En dan zo na een blessure ook weer best snel op niveau! (het heeft natuurlijk allemaal lang genoeg geduurd, maar na het opbouwen zat je weer snel op niveau toch?) Op naar volgende week naar de officiele wedstrijd :D

Vandaag met Scheldestad ook lekker naar buiten geweest. Voordeeltje van om 9 uur lessen, er is nog bijna niemand wakker! (of iig niet op straat :P) In het nieuwe bosje naast ons nog twee herten gezien. Zij zagen ons ook, dus waren snel weg! Wel heel gaaf om te zien :j Gewoon vakantie gevoel dan bijna! De paarden vonden het ook weer leuk buiten :+ De eerste galop ging netjes beheerst. De terug weg vond Haydn het even niet meer nodig om te draven (halloow, mn spieren zijn nu los!) en ik kreeg hem niet meer terug. Ja wel terug in tempo, maar de gang-wissel-knop was ik kwijt.. (zit wel relaxt zo'n galop, dat wel) Daarna nog bewust galopje gedaan, maar toen was ik ook de tempo-rem kwijt, nadat Nalex voorbij was gekomen en voor ons liep. We gingen niet echt te hard, maar remmen lukte toch ook niet. (Terwijl er iemand was die t toch wel spannend vond en liever ging stappen) Gelukkig op tijd gestopt :) Dat pad met die sloot en prikkeldraad leek me niet zo fijn zonder rem. (daar waar we vrolijk op Stud en Nanda stonden te wachten die maar niet kwamen :Y) ) Was dus weer een leuk buitenritje :j Haydn was echt vrolijk en happy dat hij naar buiten mocht!

Dit zijn trouwens de nieuwe paarden van de laatste tijd:
de namen van de linkjes van de foto's kloppen bijna :+ haha

Samantha:
Haar vader heet El Beauty en zij heeft heeft Z-gelopen.
http://scheldestad.nl/paarden%20nieuw/Concepta.JPG

Concepta:
http://scheldestad.nl/paarden%20nieuw/unikate.jpg

Unikate van ’t Spieveldhof
http://scheldestad.nl/paarden%20nieuw/Samantha.JPG
Die laatste is de reus :P

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 15:16

Afbeelding
Zie je mariek, een knotje is helemaal zo erg nog niet ;) Dit is pepper bij t pony versieren op Scheldestad.

Afbeelding
al vind ik dit ook mooi! Wel sjiek! :j misschien voor de volgende keer eens proberen?
*Vind het stiekem serieus best mooi zo die roos bij Laroush. Voorop een versierdag bedoel ik dan hè :P

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:10

Wat schattig dat pony versieren!

Ik ben ik 2 jaar van de B naar het Z gereden, zit nu dus 2 jaar in het Z waarvan ik natuurlijk 9 maanden met die peesblessure heb gezeten en ook nog wat tijd toen shaar zo hoestte...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 17:29

Ow, ok! Ik dacht dat je nu twee/drie jaar wedstrijd reed. Het leek anderen alleen te kort, in die tijd kon je niet naar het Z rijden dachten ze. Wel dus ;) Maar je rijdt al weer een poosje in het Z :)
Phoe, 9 maanden die peesblessure.. Zo klinkt het echt super lang hè! (Voelt het voor jou waarschijnlijk ook). Gelukkig kan je nu weer lekker rijden :)

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:42

Hoi, ik heb gister om 12 uur mn proef gereden.
Ik had 181 punten, ben ook super trots op mn pony.
T was de eerste keer in de M1 voor ons.
En ze liep echt geweldig!
Heb ook foto's.

Afbeelding
Losrijden
Afbeelding
Afbeelding
de proef, groeten
Afbeelding
Afbeelding
Middendraf
Afbeelding
Wie zit daar in dat roze vest achter het raam... ;)
Afbeelding
uitgestrekte stap
Afbeelding
Afbeelding
4 tot 6 passen achterwaarts
Afbeelding
Afbeelding
middendraf
Afbeelding
galop
Afbeelding
Afbeelding
volte 10 meter
Afbeelding
klaar... met veel trots op mn pony

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:56

Zo, gister weer terug gekomen van een heerlijk weekend veluwe! Mooie locatie, hele gave rij-omgeving en veel gezelligheid!! We hadden echt super weer, ben goed bijgekleurd 8-) En idd wat Anne zei; prima tijd om alle beestjes voor te zijn. Zondag was het vrij warm, toen kwamen de vliegen al een beetje.
Nu wil ik ook een hei hier om te rijden :+

Anne gezellig wezen stappen, verklaar je dropshot-meet eens nader? Moeten wij iets weten? :') Leuke nieuwe paardjes heeft scheldestad :j
Bar; super start gehad; dat beloofd veel goeds voor je andere wedstrijden :)) Leuke foto's!
Nel; ook gave foto's!! Welke plek had jij nog?

Zo, ik ga eens op pad naar mn paard :wave:

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 20:22

Mooie foto's Nel! Ziet er goed uit! +:)+ Ga je binnenkort ook officieel weer starten?

Haha, en dat dropshot gedoe was best grappig :+ Hij was er ineens en bleef maar terug komen.. :')
Zijn stelling was iig: kom drinken we een dropshot om elkaar beter te leren kennen. Is duidelijk gelukt :j Hij weet niet eens mn naam :+ Wel dat ik ongeveer 1x per jaar daar in de Walkabout kom, viel wel wat tegen :P Een hoop lol in de categorie "daar had je bij moeten zijn' :Y)

En Thirz kom maar op met je lading foto's! :list: ben benieuwd! De veluwe lijkt me ook super om in de buurt te hebben om in te wandelen/ paardrijden, maar toch.. zo het strand er toch ook niet voor op willen geven geloof ik. Kunnen we niet gewoon én én regelen? *D
Je paardje weer happy je te zien? Heeft ze zich gedragen bij de oppas?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:47

Kreeg nog wat foto's van mn vader
Afbeelding

Shaar en dolce kroelen
Afbeelding

Nieuwe trailer
Afbeelding

Afbeelding

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:53

Leuke foto's!! Gefeliciteerd allebei met de punten Bar en Nel! Bar een supergoede plaats, echt een mooi begin! Hoeveelste was jij Nel? Waar moet je nog rijden Bar, de komende tijd? Wil echt eens een keer komen kijken, zaterdag lukte alleen niet ivm mijn eigen les! Nel, leuk als je eens wilt komen kijken naar Orson! Wanneer kun je?
Anne, grappig die foto's van versierde paarden, doen ze dat elk jaar? Leuke nieuwe paarden ook! Haha en die Haydn: die nam ff een sprint zónder handrem! Enneh die dropshot, ben ook benieuwd!
Thirz, geweldig dat het zo leuk was! Ik ben wel voor een stuk hei hier hoor, plant maar aan :D Woensdag weer lekker naar buiten op onze vossen, kunnen we alvast onze toptijd trainen voor de puzzelrit haha!
Vanavond weer lekker gereden: Oz loopt echt fijn op het moment!
Ik ga eens lekker badderen en naar bed, trusten alvast!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:59

Euhm ik heb zaterdag weer wedstrijd bij de kroo, moet dan rond kwart voor 5 en 5 uur rijden...
en dan die week erna op zondag bij de kroo... dus dat is 9 mei...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:50

Hoi, Ja zet hem op he Bar.
Zoals je afgelopen zaterdag gereden heb dan gaat het wel super!!!

Ik was 4de van de 5.
De andere 4 fjorden reden een B proef.
Vondt het wel jammer dat er niet meer fjorden mee deden en in hogere klasse.
Maarja ben toch in de buurt gebleven in de punten dus ben trots dat ik met heel wat niveaus hoger zo geeindigd ben.
;)

Ik ga niet meer officieel starten, wil gewoon onderlig blijven rijden.
Als ik officieel ga starten moet ik meer blijven trainen en dat kunnen mn gewrichten niet meer.
Maar zo kom ik ook hoger he! ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:06

Kheb nog wat foto's!
Shaar staat dus gewoon los, ik laat ze grazen in een wei, dus ze kan in principe niet echt weg ofzo... Dolce zit aan de longeerlijn.
Ze mogen bij ons op stal vanaf zondag dus pas echt de wei op, dus laat ze nu grazen om te wennen aan t gras.
Shaar ging tussendoor nog even lekker rollen, om daarna rustig op te staan en verder te eten... gek beest!
Maar t lieve is dus dat shaar en dolce elkaar echt opzoeken! Shaar blijft ook continu in de buurt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:05

Is toch netjes Nel; op naar M2 volgend jaar? :)
Hihi, dat hoogteverschil tussen Shaar en Dolce is echt al groot :+ Ze zijn erg schattig samen!
Nou Bianz; laat die puzzeltocht maar komen, zeker nu we onze fotograaf geregeld hebben haha ;)

Ga jullie nu nog ff jaloers maken met mooie plaatjes :))

Eerst filmpie

Accomodatie waar we zaten

Groepsfoto
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik op ander pony
Afbeelding

Afbeelding

Toen moesten we ineens door de koeien heen, was wel spannend!
Afbeelding

Hooooi }:0
Afbeelding

Tijdens de pauze ruilden we onze paarden ff in voor een stalen ros om broodjes te halen :+
Afbeelding

Afbeelding

Nou, ga graag nog een keer terug :j

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 19:18

Whaa wat een super gave foto's Thirz! Hihi en dat filmpje! :):) Logisch dat je terug wil! Jij bent vast helemaal opgeladen (ok en moe :P) terug gekomen van dat weekendje! :j Ik wil ook zo'n bos! *denkt aan ons nieuwe bosje* Joh.. bijna! :P
Sjiek boeltje daar hoor! Ziet er leuk uit! Goed verzorgd, netjes, maar toch ook leefbaar. (Niet zo glanzend glimmend dat je bijna niets durft, bang dat het vies wordt zegmaar)
Hihi en die koeien heel droog "Hoi, ja wij wonen hier en loop nu maar weer gewoon verder, ok?" Oplettende oren in beeld! :wow: Was dah?!
Gave paarden heeft Esther! Heeft ze Dunja niet meer? Die was toch van haar ook of niet? En is die ene waar jij op zit met de bles die ene 'baby' die ze toen gekocht had?

Ah leuke foto's ook Bar! Shaar en Dolce zijn duidelijk dinnetjes! (wel zo handig, als ze elkaar niet mochten is t ook zo wat..) En mooie trailer! Veel succes zaterdag alvast :D

Goed gedaan hoor Nel :j En idd zo kom je ook verder! Gelukkig kan je op die manier nog wel lekker blijven rijden en trainen met je gewrichten!

Volgens mij doen ze dat paard versieren wel vaker. Met koninginnedag wel eens bijvoorbeeld, of met ponykamp. Maar nu was het een 'feest-dag' ter afsluiting van het Rhino gebeuren en als soort compensatie dat we een poosje niet hebben kunnen rijden. Verschillende spelletjes in de bak, het ponyversieren en volgens mij ook nog hapjes en drankjes 's avonds.
Die Haydn hè. Had het ook niet meer van hem verwacht :+ Beetje oud aan het worden, toch wat stijf als hij van stal afkomt enzo. Maar als hij dan zo happy is, dan houd ik hem echt niet. Of nouja, we gingen niet erg ongecontroleerd hard gelukkig, maar remmen was toch niet zn plan :P Tsja, die haflinger die dan ineens voorop loopt! :oo Schandalig natuurlijk! Dat is jouw taak :Y) Haha, ach ze stopten netjes en hij was duidelijk vrolijk en zat lekker in zn vel ;)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:45

Kijk wat ik net op de hyves van stal vond!

Ahhh dolce als baby!
Afbeelding

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:26

Wat een leuke foto's weer allemaal! Thirz het lijkt er inderdaad op alsof jullie je prima vermaakt hebben :D

22 mei kan ik trouwens Anne en Bianz, dus ik kom graag naar jullie tuinfeest!

Oja, morgen ga ik verhuizen...naar Tilburg. Ik heb een andere tijdelijke kamer gevonden :) Mocht ik nog gastendoekjes of blenders tegenkomen dan laat ik het wel even weten Thirz en Bianz :+

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:42

Hoi allemaal wou nog even laten weten dat we afgelopen woensdag bevrijdingsdag hebben gevierd....
Want 10 jaar geleden werdt Voice bevrijdt uit dr moeder!!!!!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:50

Goh Voice alweer 10 joh?! Gefeliciteerd met je knappe fjordje :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:01

Ahw! Puppy Dolce! :+:
Gefeliciteerd met de verjaardag van Voice Nel ;) Nanda heeft er ook aan gedacht denk ik, ze had er nog wat last van der buik van! (nouja, beetje gevoelig werd me in duidelijke woorden verteld :Y) "Grrrr :( ") Ze heeft toch wel een taart van je gekregen toch Nel? Hihi, in de penny stonden altijd van die taart recepten :+ haha

Ja wat dacht je Cis.. Zo die meiden hebben nu mn kamer gezien, dan ga k nu weer verkassen. Kan nie hè! Nu moeten we nog een keer komen 'eten' :D haha
En gezellie dat je kan! Ik heb alvast ander weer dan de afgelopen dagen besteld :P

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:13

Voice heeft lekker een buitenrit gemaakt op dr verjaardag en appeltjes enzo gekregen.
Had nog zitten denken aan een taart, maar mevrouw heeft zo een dikke buik van al dat gras dat ik daar toch maar van af zag... ;)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 15:55

Afgelopen week (met het zomerse weer :P) in Belgisch luxemburg op vakantie geweest: Transinne! Wel wat regen gehad, maar gelukkig eigenlijk alle dagen twee keer droog kunnen wandelen :) 's middags dan met het getik op het huis wat uitrusten en film kijken/ boekje lezen bij de open haard. En dan is de regen niet zo erg ;)

Ons huisje.
Afbeelding
Was echt heel relaxt! Een heel groot stuk gras ervoor, aan de achterkant ligt ook nog een flinke lap gras! Echt in de buiten dus :D

Met onze buren:
Afbeelding
(vanuit het keukenraam)

Afbeelding
Afbeelding

En onze andere buren:
Afbeelding

De pappa
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Hoezo geen brood meer?
Afbeelding

Baby, uh peuter :P
Afbeelding

Mams
Afbeelding

Zijn schijnbaar echte Ardense paarden. Per veulen krijg je dan een premie, verdient dus lekker! Voeren oid hoeft dan natuurlijk niet.. Mensen uit het dorp nemen die taak dus wat op zich. Zielig eigenlijk hè!

Aanmoedigers langs het wandelpad
Afbeelding
Afbeelding

Erg in de verte :+ een ree-tje!
Afbeelding
In dit bos waren ook heeeeel veel wilde zwijnen sporen. Tinker vond deze wandeling maar niets. Steeds snuffelen, geen koek lusten en staart tussen zn poten..

En ons eigen beestje was ook mee natuurlijk :P We dachten dat we ons misschien wat aan moesten passen. Hij wordt ook al een jaartje ouder natuurlijk, maar dat viel reuze mee :+ haha Hij heeft zich weer prima vermaakt!
Ja uh anders kan ik er toch niet bij? :?
Afbeelding

Jiehoee! Water! Op naar die stok!
Afbeelding

Tiedom tiedee :)ddd
Afbeelding

En dan ineens uit het niets staat er midden in het landschap dit: het euro space centre
Afbeelding
Afbeelding
Doet echt wel een beetje buitenaards aan als je dat dan ineens daar in de middle of nowhere ziet!

La Lesse:
Afbeelding

Ben weer helemaal bijgetankt! En nu heb ik lekker nog een week vakantie :):) Heerlijk!

Hihi, buitenritje en appeltjes is ook al een mooi kado toch? ;) Zo'n taart geven op der verjaardag en de volgende dag dan vertellen dat die er nu afgetraind moet worden is ook een beetje zonde hè :P