Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:28

Laat maar :P
Ik ga lekker slapen!

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:29

ik vind idd ook dat iedereen even veel aandacht verdient.
misschien juist iemand die wat meer moeite heeft met dingen en minder hoog niveau heeft wat meer andacht geven..
iedereen betaalt even veel voor die les dus zou ook het zelfde behandeld moeten worden lijkt me..

en ookal ben je misschien niet heel serieus en vind je het niet belangrijk of ie netjes aan de teugel loopt ofzo, dan is er vast nog wel iets anders om iemand mee te helpen..

ik ga ook nog ff lezen en dan lekker slapen :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:49

Ik lig ook al helemaal gedouched en al in me bedje. Ik voel nu pas de vermoeidheid op spelen hihi :p
Ferro heeft tijd fleecegevoerde jas aan gekregen vannacht, erg fijn om m'n handen onder op te warmen als het ijsklompjes zijn :p

Ik vind ook dat de minder serieuze mensen net zo goed hulp verdienen, viel me eigenlijk altijd al op dat ze de mensen die inderdaad proeven rijden meer hielp. Maar neem nou mij bijvoorbeeld, wedstrijden hoeft van mij allemaal niet maar ik wil wel goed leren rijden... Dan zou ik dus onder de 'nietserieuze' vallen maar dat vind ik eht niet meetellen. Iedereen heeft zijn eigen manier van serieus rijden :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:52

Iedereen heeft gewoon evenveel recht op les en aanwijzingen ( oeh oeh oeh morgen me eerste keer Orun!!!!)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:24

IK WIL DE MACFLURRY KRUIDNOTEN!!!!!!! (Oke t zijn volgens mij gewoon schuddebuikjes maargoed haha )

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:26

jaaaaaaa ik ook!!!

Zaghem net op een reclame ;oo

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:43

Hahah ik niet word ik alleen maar dik van. wij gingen met dr les springen. en ik moest persee op alex maar alex kan helemaal niet springen dus alleea wat we hebben gesprongen ikte hij met zijn achterbenen er af. met zijn voorbenen snapte hij het gelukkig wel. dus uiteindelijk 60 cm stijl gesprongen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:52

Ik reageer morgen over dat lesgeven ik snap linda wel ze brengt het alleen verkeerd, morgen leg ik dit uit, ben nu te moe

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:28

Ik wil ook de macflurry kruidnoten! Ik liep gister in de stad, maaaar de mac is weg :( dus pech!

Ik snap wat Linda bedoeld, ik heb ook wel eens meegereden. Als je gewoon je rondjes rijdt, dan geeft ze wel tips, maar als je echt laat zien dat je bezig bent met bijv. aan de teugel rijden, dan krijg je wat meer aandacht van haar. Dus het is niet of je goed of slecht bent, het is hoeveel inspanning je tijdens de les laat zien.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:43

Goodmorning. Ik heb egt heeeerlijk geslapen zeg! Beetje jammer dat me wekker zo vroeg ging. Zometeen toets en dan nog les tot ong. 2 uur...en dan maar weer terug naar Ngein :p

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 09:11

Gister 2 nederlands toetsen gehad, zometeen rekenen, morgen LB presentatie en dan is dit bok al weer afgelopen. :)
Volgende blok hebben we weer theorie, maar dan praktijk theorie zegmaar :P mr weet nog niet precies wat want er staan alleen maar rare afkortingen op t rooster :P

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:14

_Steph_ schreef:
Ik wil ook de macflurry kruidnoten! Ik liep gister in de stad, maaaar de mac is weg :( dus pech!

Ik snap wat Linda bedoeld, ik heb ook wel eens meegereden. Als je gewoon je rondjes rijdt, dan geeft ze wel tips, maar als je echt laat zien dat je bezig bent met bijv. aan de teugel rijden, dan krijg je wat meer aandacht van haar. Dus het is niet of je goed of slecht bent, het is hoeveel inspanning je tijdens de les laat zien.

Maar niet iedereen rijdt zn paard toch aan de teugel? Die twee in mijn les hebben evenveel en soms wel meer aandacht nodig dan Britt en ik. Wat verstaan jullie onder inspanning? Voor de 1 is dat aan de teugel rijden maar voor de ander is dat al zijn paard normaal een rondje door de bak laten lopen. Ik vindt dat de instructrice het aan moet voelen wie op welk moment meer aandacht nodig heeft. Als ik op Sjors rijdt heb ik bijvoorbeeld minder aanwijzing nodig dan wanneer ik op Napoleon rijdt, puur omdat Sjors en ik kunnen lezen en schrijven met elkaar en Napoleon en ik elkaar nog niet helemaal door hebben.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 09:44

Pff 5 tot 10 graden wie heeft dat verzonnen?!
Het vriest hier joh, er ligt ijs op de sloten..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 09:47

Hier vieze mist waardoor ik met kletsnat haar op mn werk aankwam :Y)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:35

Oke ik zou het proberen duidelijk uit te leggen. Natuurlijk krijgt iedereen aandacht in de les. Wanneer we een oefening moeten doen wordt uitgelegd hoe we het moeten doen en als het bij iemand niet lukt krijgt diegene uitleg hoe het moet en wat diegene moet doen. En stel we moeten allemaal gaan stappen en ons paard meer nageeflijk rijden, dan zal Linda degene helpen die daar moeite mee hebben en niet wij die ons paard al nageeflijk rijden. Maar stel, een voorbeeld, ik heb het probleem met Dixie dat ze links vasthoud, Danouck heeft met bijv Figaro dat die ze hals niet goed wil laten vallen en Marlous heeft met NM dat die gaat hangen, allemaal voorbeelden. Linda ziet dat we daar moeite mee hebben en het willen oplossen. Dan helpt ze ons daarbij. En ondertussen ziet ze uiteraard ook andere dingen die gebeuren en springt ze daar ook bij in. Maar wij hebben dan iets meer gecompliceerde problemen zegmaar omdat wij wat serieuzer ons paard helemaal goed willen laten lopen. Ik zeg dus niet dat dan anderen geen aandacht meer krijgen maar vaak hebben 'wij betere' iets meer hulp nodig. En ik heb ook lessen dat het heerlijk gaat en ik ze de problemen zo goed als op kan lossen. En dan kan het ook zijn dat ik me naam een x wat minder hoor in de les. Geen probleem.

Hopelijk is het duidelijk zo?

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:08

Haha dat hadden wij de afgelope dagen ook elke dag, nu gelukkig niet. Maar echt lekker is t ook niet buiten :P

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:09

Wel handig al die instructrise verhalen :D Want Want Want vanavond Orun!!! :D

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:15

Suuskipje schreef:
_Steph_ schreef:

Maar niet iedereen rijdt zn paard toch aan de teugel? Die twee in mijn les hebben evenveel en soms wel meer aandacht nodig dan Britt en ik. Wat verstaan jullie onder inspanning? Voor de 1 is dat aan de teugel rijden maar voor de ander is dat al zijn paard normaal een rondje door de bak laten lopen. Ik vindt dat de instructrice het aan moet voelen wie op welk moment meer aandacht nodig heeft. Als ik op Sjors rijdt heb ik bijvoorbeeld minder aanwijzing nodig dan wanneer ik op Napoleon rijdt, puur omdat Sjors en ik kunnen lezen en schrijven met elkaar en Napoleon en ik elkaar nog niet helemaal door hebben.

Het aan de teugel rijden was ook een voorbeeld! :) Mijn ervaring in hun les, zoals Linda net ook al beschreef, is dat ze je helpt als ze ziet dat je ergens mee bezig bent. Dan schenkt ze daar aandacht aan. Voor de een zal dat aan de teugel zijn, voor de ander zal dat misschien wel het tempo zijn.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:34

whaha veel plezier en succes Simoon!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:42

Vind het wel spannend hihi :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:05

Zo ik zit alweer in de trein. Wel een stoptrein helaas...maar anders moek 3 kwartier wachten...
En ik kom de komende tijd niet meer op school want me stage gaat beginnen! Alleen 1x een terugkomdag. Verder zie ik de school niet tot halverwege februari, heerlijk!!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:09

Pff zit hier echt te wachten tot ik naar de fysio kan. Daarna ga ik door naar Barneveld voor ff een dinertje(lees mac oid) Met Cindy en Marlousjee :) en dan eindelijk eeindelijk eeiiheeinndelijk beginnen met de ORUN :D (als klein meisje al me droom :o)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:14

Zijn die lessen altijd 's avonds simoon? Bij mij toen hadden ze het volgens mij gewoon overdag...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:17

ja van 7 tot 10 ( dan nog met de trein terug bah :P)
Ja dat doen ze als de groep groot is, maar het is maar met een kleine groep dus de moeite niet om het op 2 momenten te doen, anders was het zonder rijden( wat ik dus ook doe) op de vrijdag morgen geweest. Gelukkig heb ik vrijdags vrij hihi.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:21

Ooh oke. Ja ik weet niet of de groep toen groot of klein was...en op welke dag ze het deden... Volgens mij hadden wij mennen tegelijk met hun.