Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:12

Gelukkig trekt het water de grond meteen in. Rowan heeft tussen debuien door buiten gespeeld. Lekker de kachels aan. Thuis ziu je binnen blijven. Morgen de luifel opczetten en dan kunnen we bij een buitje buiten blijven zitten

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:19

En toch Winn, heb ik nu niet de behoefte om met je te ruilen.

Maar het wordt dadelijk vast nog heel mooi weer, en dan heb jij een lekker plekje
daar op de camping.
Als het ff kan wil ik eind augustus langs komen, breng ik meteen de fiets van Smuidra
bij je langs.
Die heb ik namelijk net opgehaald, en die gaat mee naar Frankrijk.
Haha ff kijken of ik daarmee de Mt Ventoux kan beklimmen :D
(weet nu al van niet, zit geen echt bergverzet op)
Maar verder een topfiets om daar lekker rond te rijden, vooral in de Dordogne
denk ik is het erg fijn.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:27

winnitou schreef:
Rowan had de vakantiedag van zijn leven zei hij, samen opde s oot naar castricum aan zee door de regen (regent hier ongeveer al 24 uur onafgebroken)warme choco en een pannenkoek, openhaard en hoge golven en weinig strand.
Hier binnen in de voortent tropische temp onder.de.terrasverwarmin. ga zo maar een buienradar raadplegen.

Het was dramatisch vandaag qua weer. Ik heb gewerkt, dus heb er eigenlijk niet zoveel last van gehad. Volgens mij gaat het weer wel beter worden.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:28

xan schreef:
Net even nagekeken in Frankrijk waar wij heen gaan:
vandaag 24 gr, morgen 25 gr en vanaf woensdag 29 gr.
En die 29 graden is ook de voorspelling voor de 2 weken daarna
Heerlijk :)

Vervelend zeg := .

Geniet er maar van 8-) !!!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:01

Vanmorgen vroeg lekker warm in het zonnetje gezeten. Daarna de luifel opgezet, toch wel vermoeiend, maar het staat en als het regent kan ik lekker blijven zitten.
Rowan heb ik al uren niet gezien, vermaakt zich prima met zijn voetbalvriendje en nog een paar nieuwe vriendjes.
Vanavond heb ik een workshop djembe. Lekker trommelen. Rowan heeft geen zin om mee te doen maar die moet zich maar zelf vermaken voor 1 1/2 uur.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:52

Wat leuk, zo'n workshop! In de Efteling mochten kinderen onlangs ook meedoen met zoiets. Was echt leuk om te zien en te horen!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:42

Heb een paar hectische weken achter de rug,vanmiddag kogel door de kerk,we krijgen 2 kinderen voorgoed bij ons wonen een van 19 en een van 16 bijna.Heb een hoofd als een gymppie,bezig met volop dingen uitrekenen,moeten allerlei verzekeringen,kinderbijslag en wat er allemaal nog meer bij komt kijken.En dan nog eens kinderen uit een zeg maar probleemgezin.Hebben instanties gebeld en info ingewonnen.We kunnen in aanmerking komen op hulp via buro jeugdzorg om te begeleiden waar nodig om eventuele problemen enz. om te wennen enz. in een totaal ander gezin te kunnen oplossen en afspaken maken enz.Dat willen we toch zeker gaan doen.Bovendien willen we de kamers voor ze veranderen en boven een wastafel enz. erbij maken om meer ruimte te krijgen s`morgens want 5 door 1 wasstraat s`morgens vroeg dat gaat het niet worden.Hun moeder gaat verhuizen en neemt de jongste mee naar zeeland en laat de andere 2 aan hun lot over en wel binnen 2 weken is ze weg en hun is verteld dat het nog wel een jaar zou duren.De huur enz is al opgezegd.Nou vul maar in hoe dat voelt als kind zijnde en in ons.We gaan het beleven hoe het gaat ik heb geen flauw idee voelt heel raar dat we zo voor het blok werden gezet net of je je leven niet in eigen hand hebt.Kan het niet uitleggen.Hoop zo dat het gaat werken allemaal.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:43

Sorry Shen dat het dus vanmiddag ff niet uitkwam moeten ff wat anders afspreken komt goed.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:52

@Nicole: zijn dat de kinderen van je man ?
Het zal inderdaad een grote ommezwaai betekenen, voor jullie allemaal.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:04

@Nicole, wil jou en je gezin heel veel kracht, liefde en Wijsheid wensen voor de toekomt en in eerdte instantie in deze hectische en emotionele tijd. Zorg naast je gezin ook goed voor jezelf, neem daar ook tijd en ruimte voor anders ga jij er straks aan onderdoor en dat moet niet gebeuren. Houdt jezelf in acht.
Heb te doen met de kinderen, wat erg toch wat ouders hun kinderen kunnen aandoen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:06

De workshop Djembe was erg leuk. Bijna een soort meditatie, nergens aan denken en ritme houden. Heerlijk om te doen maar voelde mijn vingers wel

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:25

@Xan,ja klopt dat zijn z`n middelste en oudste.Het doet enorm veel met je en ons ongelooflijk.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:34

@Win,Dank je ,zit echt met tranen in mijn ogen,werd om kwart over 3 wakker heb alleen maar liggen malen.Straks als Bertw akkerw ord hij had nachtdienst maar op pad weer om het boven aan te passen.Wew illen betere bedden voor hun en kijken of we een klein badkamer meubeltje kunnen vinden op pootjes of een klein keukenblokj wat als badkamer onderstel kan dienen.We willen en hebben op zolder naast een kamer plek om daar dat neer te zetten en mag dus niet hangend zijn omdat daar het zolderafschot loopt.Bert heeft vannacht met en collega gepraat die ook in zo`n situatie heeft gezeten en veel hulp heeft en aan gehad van Buro jeugdzorg die gaan we bellen starks.Was gisterochtend ook lekker om ff weg te zijn ff andere energie en proberen me hoofd leeg te maken om half 8 naar Col gegaan en nog een voor ons weer na een hele tijd zware les gehad dat was op zich ff heel fijn ff geen tijd om te denken.Ik mocht na een onderzoek van mijn hoofd vanwege epilepsie als het rustig was van de neuroloog stoppen ,afbouwen met medicijnen omdat ik 4 jaar vrij ben van aanvallen maar ik heb haar gezegd dat ik dat niet durfde gezien thuis situatie.Lars was zo super lief gister ik was bovn en mocht niet beneden komen tot hij riep had hij plkajes kaas en komkommer en tomaat gesneden en in rondje op een bord gelegd zo lief.Wat een schat!!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:38

De E en R zijn kapot van mijn laptop maar had geen zin meer om het aan te passen sorry leest misschien beetje raar

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:47

@ Nicole: je hebt PB! ;)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:51

fijn dat je jongens bij jullie terecht kunnen komen lin
hoe zijn de jongens er zelf onder ???
wens jullie sterkte maar ik weet dat het jullie gaat lukken

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:03

ATE schreef:
fijn dat je jongens bij jullie terecht kunnen komen lin
hoe zijn de jongens er zelf onder ???
wens jullie sterkte maar ik weet dat het jullie gaat lukken

Ze voelde eerst medelijden met haar maar dit is zo in scene gezet en gepland ze zijn al die tijd voorgelogen en nu voelen z zich in de maling genomn door hun eigen moeder en waren vopl ongeloof.Zez at hier op de bank met hun bij ons te praten en kon nergens antwoord opgeven omdat alles gelogen was.Ze willen graag bij ons wonen en denken dat alles best gaat na afspraken maken.Het zijn toch nog maar kinderen al hoewel ze de oudste als niet meer kind zien de instanties.En hij en de middelste zijn voor hun leeftijd zo volwassen ze hebben altijd hun zelf moeten verzorgen jaren lang.Dat word best aanpassen hoor,BJZ(buro jeugdzorg)vetelde ook al dat dat een andere aanpak vereist dan jongeren kinderen daar willenw e graag hulp bij en natuurlijkd at je zomaar zonder er in gegroeid want om het wekend wat al een tijd niet meer was vanwege al gedoe is echt wonen wel ff anders

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 11:08

Tjee Nicole, wat een verandering voor jullie. Super fijn dat de jongens bij jullie terecht kunnen komen. Ik heb bewondering voor jullie, en wens jullie heel veel succes en sterkte met alles :* .

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:59

Ik sluit me geheel aan bij de woorden van iedereen hier boven.

Super van jullie maar blijf inderdaad wel aan jezelf denken hoor.
Maar ook ik denk dat het jullie vast wel gaat lukken.
Als je met elkaar kunt blijven praten, kom je een heel eind.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:28

Zo vanaf nu komt het mooie weer over ons heen. Lekker luieren, haha kan toch niet veel anders. Vanmiddag even boodschappen wezen doen en voor sportbroeken voor Rowan gekeken (en gekocht) maar mijn voet vindt dat toch niet leuk zo met dat gips erom. Het lekkerste is met mijn been omhoog zitten, heb ik er het minst last van.
Vanavond nog even bij het kampvuur gekeken waar de kinderen aan het stokbroodbakken waren.
Kan weer een dag wegstrepen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:15

Wij hebben vandaag het karretje opgehaald en zijn begonnen met pakken (puff)
We zijn al een heel eind, nu nog de laatste spulletjes, wat altijd het lastigste is.
Dus als het goed is vertrekken wij morgenavond.

@Smuidra: André heeft de fiets gemaakt, ff een nieuw ventiel erin.
Ketting ook nog even doorgesmeerd.
En ook Mart vind het een superfiets. Die past er keurig op.
Voor ons een beetje aan de kleine kant, dus het zadel moet goed omhoog.

@Anke: mocht je de fiets na het campingseizoen niet meer willen, dan wil Mart hem graag hebben.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:16

hahaha kreeg net een leuke mail van een vriend die op vakantie is in Roemenië.
Dat hij daar een hoop Dacia's ziet maar geeneen met een paardentrailer erachter :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:16

Hi Kim, ook weer even aan het bijlezen :D

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:00

xan een goede reis en een fijne vakantie

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:11

@Xan,Ook goede reis van mij en een hele fijn vakantie