Emmaa_ schreef:DONDERDAG!
Om 6 uur
Heb een tijdje op donderdag gereden haha maar dat was om 5 uur
rijd yoscha ook nog om 6u?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Flevolander schreef:Dravers zijn wanneer ze uitgekoest zijn nou eenmaal geen daalder meer waard. De dravers die uitgekoest zijn worden ook verkocht altijd verkocht zonder papieren om te voorkomen dat ze weer op de baan verschijnen(een draver zonder papieren komt de baan namelijk niet op) of zodat ze niet ingezet kunnen worden voor de fokkerij. Dit doen ze om het goede (snelle) bloed in de fokkerij te houden en te voorkomen dat er kwantiteit rond gaat lopen op de baan.
Vaak worden ze bij het stamboek gewoon uitgeschreven als zijnde overleden of arbeidsongeschikt..
Kirsten_S schreef:Flevolander schreef:Dravers zijn wanneer ze uitgekoest zijn nou eenmaal geen daalder meer waard. De dravers die uitgekoest zijn worden ook verkocht altijd verkocht zonder papieren om te voorkomen dat ze weer op de baan verschijnen(een draver zonder papieren komt de baan namelijk niet op) of zodat ze niet ingezet kunnen worden voor de fokkerij. Dit doen ze om het goede (snelle) bloed in de fokkerij te houden en te voorkomen dat er kwantiteit rond gaat lopen op de baan.
Vaak worden ze bij het stamboek gewoon uitgeschreven als zijnde overleden of arbeidsongeschikt..
Ohh best harde wereld om zo te horen! Jeetje!
Broccoli schreef:Ja dus dat Hitstar nu manegepaard is zegt geen moer in principe.
Flevolander schreef:Broccoli schreef:Ja dus dat Hitstar nu manegepaard is zegt geen moer in principe.
Tja menig draver komt in de handel.. of komt in de aanmerking voor een enkele reis Italie(slachttransport)
EDIT:
Grootste probleem aan een uitgekoetst dravertje is vaak dat ze meestal alleen maar als recreatie paard aan de slag kunnen aangezien de meeste amper kunnen galopperen(nadat ze van de baan komen) en ze behoorlijk scheef zijn omdat ze op de baan eigenlijk bijna alleen maar links om lopen.. Ze zijn een beetje nutteloos eigenlijk..

Flevolander schreef:Broccoli schreef:Ja dus dat Hitstar nu manegepaard is zegt geen moer in principe.
Tja menig draver komt in de handel.. of komt in de aanmerking voor een enkele reis Italie(slachttransport)
EDIT:
Grootste probleem aan een uitgekoetst dravertje is vaak dat ze meestal alleen maar als recreatie paard aan de slag kunnen aangezien de meeste amper kunnen galopperen(nadat ze van de baan komen) en ze behoorlijk scheef zijn omdat ze op de baan eigenlijk bijna alleen maar links om lopen.. Ze zijn een beetje nutteloos eigenlijk..
Flevolander schreef:Jup ik maakte er een paar jaar geleden hobby van om stambomen en herkomsten van manege paarden te achterhalen toen ik nog op Pampushout reed(voorbeeldjes: email contact en foto's van manege paarden als veulens, stamboek namen, fokkers, handelaren waar ze vandaan kwamen) maar goed toen der tijd heb ik dus voor manon een hoop opgezocht betreft Hitstar.. en ben ik via het NDR door middel van mailen achter de stamboeknaam van hem gekomen en heb ik het een en ander opgezocht(zoals Manon eerder genoemd al aangaf)
Dan merk je gewoon dat een hoop dingen niet kloppen, zoals bijvoorbeeld het geboorte jaar wat bij jullie op de manege bekend is.. dat dier is gewoon ouder dan op de site van haven aangegeven. Tja dat is het nadeel van dat toen in de tijd het chippen nog niet verplicht was.. je kon gewoon een paar jaar van zo'n paard af liegen wanneer er geen papieren bijzaten(zoals bij hitstar..)