RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:03

Emmaa_ schreef:
DONDERDAG! :D
Om 6 uur O:)

Heb een tijdje op donderdag gereden haha maar dat was om 5 uur :P
rijd yoscha ook nog om 6u?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:04

Dravers zijn wanneer ze uitgekoest zijn nou eenmaal geen daalder meer waard. De dravers die uitgekoest zijn worden ook verkocht altijd verkocht zonder papieren om te voorkomen dat ze weer op de baan verschijnen(een draver zonder papieren komt de baan namelijk niet op) of zodat ze niet ingezet kunnen worden voor de fokkerij. Dit doen ze om het goede (snelle) bloed in de fokkerij te houden en te voorkomen dat er kwantiteit rond gaat lopen op de baan.

Vaak worden ze bij het stamboek gewoon uitgeschreven als zijnde overleden of arbeidsongeschikt..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:06

Ik ga denk ik ook zeggen houdoeee. Morgen jumpen met rooie. Ik hoop dat hij niet te veel afschrikt bij het zien van me haar.
En frans die gaat vast zeggen, goohh lijk je nog meer op een jongentje of iets in die trant :+

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:07

Flevolander schreef:
Dravers zijn wanneer ze uitgekoest zijn nou eenmaal geen daalder meer waard. De dravers die uitgekoest zijn worden ook verkocht altijd verkocht zonder papieren om te voorkomen dat ze weer op de baan verschijnen(een draver zonder papieren komt de baan namelijk niet op) of zodat ze niet ingezet kunnen worden voor de fokkerij. Dit doen ze om het goede (snelle) bloed in de fokkerij te houden en te voorkomen dat er kwantiteit rond gaat lopen op de baan.

Vaak worden ze bij het stamboek gewoon uitgeschreven als zijnde overleden of arbeidsongeschikt..

Ohh best harde wereld om zo te horen! Jeetje!

Nadine_S

Re: RSVAbokkers gaan er weer samen tegen aan! [DEEL 10!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:10

Ja dus dat Hitstar nu manegepaard is zegt geen moer in principe.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:13

Kirsten_S schreef:
Flevolander schreef:

Ohh best harde wereld om zo te horen! Jeetje!

Jup ik maakte er een paar jaar geleden hobby van om stambomen en herkomsten van manege paarden te achterhalen toen ik nog op Pampushout reed(voorbeeldjes: email contact en foto's van manege paarden als veulens, stamboek namen, fokkers, handelaren waar ze vandaan kwamen) maar goed toen der tijd heb ik dus voor manon een hoop opgezocht betreft Hitstar.. en ben ik via het NDR door middel van mailen achter de stamboeknaam van hem gekomen en heb ik het een en ander opgezocht(zoals Manon eerder genoemd al aangaf)

Dan merk je gewoon dat een hoop dingen niet kloppen, zoals bijvoorbeeld het geboorte jaar wat bij jullie op de manege bekend is.. dat dier is gewoon ouder dan op de site van haven aangegeven. Tja dat is het nadeel van dat toen in de tijd het chippen nog niet verplicht was.. je kon gewoon een paar jaar van zo'n paard af liegen wanneer er geen papieren bijzaten(zoals bij hitstar..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:13

claudiaaB schreef:
Emmaa_ schreef:
DONDERDAG! :D
Om 6 uur O:)

Heb een tijdje op donderdag gereden haha maar dat was om 5 uur :P
rijd yoscha ook nog om 6u?

:j

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:14

jullie gaan donderdag springen toch?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:14

02-07-90.. hij gaat dit jaar dus 19 worden.. en hij is dus niet uit 92 zoals op jullie site vermeld :(:)
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 14-03-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:15

Ooh oké, dat wist ik niet :)

claudiaaB

Emmaa_ schreef:

O ik d8 dat je dat zei omdat je over 2 weke op verina gaat en niet deze donderdag? d8 dat et vanwege springen was? :+

Anoniem

claudiaaB schreef:
jullie gaan donderdag springen toch?

:j
Ik hoop dat ik op Bailey mag :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:16

claudiaaB schreef:
Emmaa_ schreef:

O ik d8 dat je dat zei omdat je over 2 weke op verina gaat en niet deze donderdag? d8 dat et vanwege springen was? :+

Ja dat klopt :j
Ik bedoelde van die Dravers :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:16

Broccoli schreef:

Tja menig draver komt in de handel.. of komt in de aanmerking voor een enkele reis Italie(slachttransport)

EDIT:

Grootste probleem aan een uitgekoetst dravertje is vaak dat ze meestal alleen maar als recreatie paard aan de slag kunnen aangezien de meeste amper kunnen galopperen(nadat ze van de baan komen) en ze behoorlijk scheef zijn omdat ze op de baan eigenlijk bijna alleen maar links om lopen.. Ze zijn een beetje nutteloos eigenlijk..
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 14-03-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:17

O whaha ik haalde antwoorden door elkaar :o

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:18

Ik heb vandaag meegesprongen om 2 uur. Zat op Djinn hihi

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:44

Flevolander schreef:
Broccoli schreef:

Tja menig draver komt in de handel.. of komt in de aanmerking voor een enkele reis Italie(slachttransport)

EDIT:

Grootste probleem aan een uitgekoetst dravertje is vaak dat ze meestal alleen maar als recreatie paard aan de slag kunnen aangezien de meeste amper kunnen galopperen(nadat ze van de baan komen) en ze behoorlijk scheef zijn omdat ze op de baan eigenlijk bijna alleen maar links om lopen.. Ze zijn een beetje nutteloos eigenlijk..

Ja precies, dat wist ik idd. Eigenlijk is Hitstar dan nog goed terecht gekomen op de manege.
Hij kon in het begin inderdaad bijna niet galopperen! Sjezus, hij wordt ook alweer 19.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:45

Sabine:

Hoe is het springen gegaan en op wie zat je?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:47

Van Dunja is helemaal niks bekend. Dat vind ik ook zo raar.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:49

Hoooooooooooi

Ik moet Jolien bereiken,
maar het lukt niet!

:(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:57

Elja schreef:
Hoooooooooooi

Ik moet Jolien bereiken,
maar het lukt niet!

:(

Wattan?

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:43

Flevolander schreef:
Broccoli schreef:

EDIT:

Whaha, die van mij heeft nooit de drafbaan gezien, maar kan ook niet echt normaal galoperen.. _O-

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:44

Flevolander schreef:
Jup ik maakte er een paar jaar geleden hobby van om stambomen en herkomsten van manege paarden te achterhalen toen ik nog op Pampushout reed(voorbeeldjes: email contact en foto's van manege paarden als veulens, stamboek namen, fokkers, handelaren waar ze vandaan kwamen) maar goed toen der tijd heb ik dus voor manon een hoop opgezocht betreft Hitstar.. en ben ik via het NDR door middel van mailen achter de stamboeknaam van hem gekomen en heb ik het een en ander opgezocht(zoals Manon eerder genoemd al aangaf)

Dan merk je gewoon dat een hoop dingen niet kloppen, zoals bijvoorbeeld het geboorte jaar wat bij jullie op de manege bekend is.. dat dier is gewoon ouder dan op de site van haven aangegeven. Tja dat is het nadeel van dat toen in de tijd het chippen nog niet verplicht was.. je kon gewoon een paar jaar van zo'n paard af liegen wanneer er geen papieren bijzaten(zoals bij hitstar..)

Eigenlijk wel apart dat het kan.. Is dat puur om de paarden te beschermen of heeft het meerder redenen??

Kirsten_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:49

Flevolander schreef:
Ik ben alleen wel benieuwd wat voor merk het is..

Nrps ? draver?

Ik heb bandit ook gemeet.. :) (nou ja vanaf een afstandje en zat in mijn concentratie.. :P)
Ven is btw een rasechte draver.

claudiaaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:50

Hoelang heb je venice eigenlijk al ? :D
En heb je misschien een foto?
Ben er erg benieuwd naar geworden !