manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:52

Op t gemakje instappen..
Afbeelding

Afbeelding

En op naar het echte werk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doei! tot de volgende keer! :wave:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anne_87 op 28-03-10 20:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Barbara_

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:54

Mooie foto's Marieke! Jammer dat je steeds zo naar beneden kijkt en dat jade zo op de voorhand valt... Is ze ook overbouwd of niet?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:11

@Anne thanks voor de foto's....
Ben hard aan t oefenen met vooruit kijken, maar vind t zooo lastig.....Waarom denk je dat ze overbouwd is (heb er zelf geen verstand van dus tips zijn welkom....)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:21

Nou aangezien ze zo op dr voorhand valt... als je paard overbouwd (kont hoger dan schoft) is dan hebben ze van nature al de neiging om meer op de voorhand te vallen, dus vandaar dat ik t vroeg...

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:25

nou volgens mij is jade niet overbouwd, maar ze vind het gewoon heel lastig om dr kont eronder te zetten, denk dat het ook te maken heeft met dr bouw als draver...

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:46

Leuke foto's van het rijden Marieke :) Was Jade braaf? Zo ziet het er wel uit! Nu jij nog wat trotser erop zitten!
Wat een storm he, tis eerder herfst dan lente :+ Vanmorgen deden Bianz een ik een poging op-je-paard-blijven-zitten-met-deze-wind, was nog best lastig :P

Heej Cis; ben jij 10 mei in Zeeland? Want dan moeten we Yolanthe hier in de gaten houden, want voor je t weet is alles weg _O- :') Kom je ook?!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:20

Haha nou het was idd echt monsterlijk weer! Oz zijn knie is nog niet zoals hij moet zijn, hangt nog een ei aan, vocht en bloeduitstorting lijkt er in te zitten. Maar advies was gewoon rustig gaan rijden, want hij lijkt er totaal geen last van te hebben (vandaag kon hij gewoon wild doen buiten en hij wil constant galopperen in de bak, dus zo lang hij goed blijft lopen, lijkt dat ook wel het juiste). Dus veel stappen en wat draven en dan kijken of het de komende weken weg wil trekken, afwachten dus en veel geduld.
Leuke foto's Marieke, Jade ziet er idd rustig uit, dat is fijn! Les je nog steeds elke week? Is Truus ook tevreden met je vooruitgang? Nog naar de dokter geweest met je hand en nek?
Ja Cis, we maken ons dus grote zorgen om het welzijn van de Middelburgse burgers op 10 mei, voor je het weet is alles weg! Dus, ik stel voor dat jij ook even komt helpen. Thirza wil graag met Yolanthe en haar collectie gastendoekjes op de foto en ik wil haar nieuwe servies hebben :D

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 21:43

Oz is dus in de paasstemming met een ei op zijn been :+

Hier stond gelukkig niet zoveel wind als bij jullie, maar mijn collega vond het maar niets. Toen heb ik even uitgelegd dat het bij ons in Zeeland nog véél harder waait haha.

Nou ik heb 10 mei in mijn agenda gezet hoor en mn moeder alvast gebeld dat ze de blender goed op moet bergen :D

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 11:22

Hallo dames,
sorry dat ik een beetje laat ben met de foto's.
Maar heb ze nu eindelijk ge-upload.

Foto's van Daniël zn verjaardag nog en een paar foto's van Gerlien.
Die is afgelopen vrijdag getrouwd en wij waren een hele dag uitgenodigd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder met iedereen alles goed?
Leuke foto's van jou en jade mariekje!
Ik heb zelf gister voor t eerst op Daan gereden.
Dat ging super goed!
Ik was er zelf nog niet op geweest omdat ik het niet nodig vondt.
Ik liet dan Jarno aan de long erop en dat ging heel goed.
Nu had Jarno ong. 3 x los gereden, maar merkte de laatste keer dat Daan toch een loopje gaat nemen met Jarno omdat Jarno te traag reageert.
Dus ben er zelf gister opgestapt, in de binnenbak gereden en dat ging super.
Pony-tje liep netjes uit zn eigen aan de teugel en deed netjes stappen en draven.

Met voice-je gaat het ook goed.
Lekker dressuren. giste heeft naomi van Rianne erop in de les gereden en zaterdag ben ik met Mellanie op Luna (fries) naar het strand geweest.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:34

Wauw wat zag Gerlien er prachtig uit zeg! En Daniël in zn pak, wauw wat een prachtig ventje is t ook Nel!
Leuke foto's!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:57

Ja mooi he Bar!
En Daniël voelde zich ook echt geweldig!!!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 19:29

Leuke foto's Nel! Leuke jarige Daniel :D Hij is al een hele vent zo in pak! Stoer hoor 8-)
En ook nog eens een knappe Daan! Misschien ook wel lekker dat jij er zo nu en dan even op kan om de dingen wat te bevestigen bij Daan? Binnenkort een keer rijfoto's van Voice der zoon hè!

Nou nu na de paas mag t ei wel weer weg zijn. Zeg dat maar tegen Orson. T is weer leuk genoeg geweest zo, nu mag het weer weg! Al is het natuurlijk al wel fijn dat hij er zelf weinig last van lijkt te hebben. Als t hem ook nog eens flink zeer deed.. Hopen dat t snel over is nu!

Phoe wat een weekend zeg :Y) Weer een hoop geleerd :j
* miezemeuten is toch geen ABB (algemeen beschaafd voor onze familie), maar bestaat gewoon :P Krietemieterig is toch wel een familieding :+
* voordat je wat gaat drinken en eten in Roosendaal check je altijd éérst de openingstijden van de parkeergarage, want die kunnen nogal eens verrassen! (Kom je vrolijk om half 8 bij de auto, is de parkeergarage al een uur dicht :+ Hadden we net ff nie bij stilgestaan.. Dusja Katsjing :$ 45 euro om de deur weer te laten openen! De hele paas daar de auto laten, was toch niet echt een optie)
* Vervolgens zet je bij je tante je tas nétjes in t zicht. Anders zou je die maar vergeten! Maarja.. die jas aan de kapstok is daar natuurlijk wel erg verdekt opgesteld :P (en ik nog vrolijk tegen mn mam: niet je vest vergeten, want we hebben net de fleece deken bij een kennis terug gehaald vandaag! En toen vergat ik zelf mn jas.. O:) )
* Gelukkig heeft Marieke goed op me gelet en ben ik heel thuis gekomen na t stappen :Y) (Bel ik eerst Marieke op: ik ben er! Zitten we in de auto, doe mn hele domme-actiesverhaal en doen we de check: goh heb je je geld bij, dit bij, dat bij. Heb je je mobiel ook bij? Zeker? Uh ja, belde je toch net? :Y) hihi, dus toen was mn pa helemaal gerust gesteld dat we heel thuis zouden komen :D )

Maar was wel weer gezellie, hoop lol gehad ook met de paasdagen :)) Dus ik ben helemaal bijgetankt voor de werk'week'!

Jullie ook een leuke paas gehad?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:29

Geweldig leuk Nel, die foto's van de bruiloft :j Daniel is echt the man in zn pak; en hij heeft zelfs al een vriendinnetje (en een kind in de wagen :') ) Mooie jurk van Gerlien, vast een geslaagde dag!
Whaha Anne, ik moest je verslag paar keer lezen voordat ik m doorhad :+ Je hebt je wel vermaakt zo te lezen :D Wel een beetje balen dat de parkeergarage al dicht was; duur grapje!

Echt heerlijk dit lenteweer, knap je weer helemaal van op! Als t goed droog blijft mogen de paardjes lekker naar de wei, dus hopen dat t zo is. Kunnen ze zich weer lekker uitleven :):) en kunnen wij weer rustig op buitenrit :+ ;)

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:28

Brrr.. zit het weer met tranen in mn ogen te lezen.. *oke misschien ben ik ook wel een huilebalk kan ook :P* maar vind dat ze t altijd zo mooi op schrijft! Het zijn niet eens paarden die ik ken! Maar t is toch super dat paarden zo aan elkaar hechten.. Nouja behalve in zo'n situatie dan, dan krijgen ze net als de mens een flinke opdonder...

Ja weer een nieuwsbrief van t pensioenfonds :) scroll er maar gewoon over heen als je t te veel vindt..
Heel diep in mijn hart had ik gehoopt dat het nu weer jaren zou duren voordat ik weer een brief zou moeten schrijven met slecht nieuws, en waarschijnlijk ik niet alleen…..
Helaas gaat dat feestje niet door, het wordt wederom een brief met verdriet, ik weet niet eens hoe ik moet beginnen.

Op 3 Juli 2005 ontmoette ik jou voor het eerst, samen met je maatje Lucky stond je te wachten op dat paardenmens wat jullie zou meenemen naar een paardenbejaardenhuis.
Waar je meer dan verdiend van je oude dag mocht gaan genieten.
Vanaf dag 1 was jij een tevreden paardje, altijd vrolijk, altijd tijd voor een knuffel, en vriendelijk voor ieder ander paard.
Helaas moest jij na een paar jaar afscheid nemen van je maatje, Lucky had waarschijnlijk een hersen infarct gehad, en moesten we laten inslapen.
Jij bleef bij haar staan, en was een grote steun, voor Lucky, voor ons, maar jijzelf ???
Dag en nacht waren jullie samen geweest, we waren bang dat ook jij de moed zou verliezen, maar gelukkig pakte je na een tijdje de draad weer op.
Een jaar later kwam Rebecca bij ons, ook wit, ook een meisje, en vanaf de eerste dag jou vriendin.
Toen kwam de verhuizing naar de nieuwe plek, we wisten niet wat voor impact dat op jou zou hebben, maar je was als een van de eersten helemaal thuis, en al snel was ook Ingeborg helemaal weg van je.
100 zou je gaan worden, want je ging maar door, elk jaar was weer een verrassing, maar je bleef van elke dag een feestje maken.
Af en toe kreeg je nog visite van oude fans die jou nog van vroeger kenden, en die waren dan elke keer weer helemaal verbaast dat je zo happy oud kon worden.
Nooit ziek, alleen in de winter wat extra bewoners in je vacht, die er dan weer uitgewassen moesten worden, en in het voorjaar dan ging je er weer voor samen met Rebecca lekker in de wei, genieten van het gras, en het warme zonnetje op je rug.
Tot twee weken geleden, onverwacht moesten we Rebecca laten gaan, jou maatje, zomaar er van tussen geglipt.

Verdriet vanwege Rebecca, maar ook angst voor jou, want hoe ging je dit weer doorstaan….
Het leek nog even goed te gaan, je zocht Volita wat vaker op, en samen met de twee dames, Volita en Jessica hobbelde je de laatste dagen lekker in de wei.
Helaas het verdriet van dat afscheid nog niet eens te boven, moesten we ook jou gister laten gaan, je had de moed opgegeven, en wij met jou, je hebt nog even geprobeerd, samen met jou hebben we alles op alles gezet, want 43 is nog lang geen 100 jaar.
Maar je kwam niet meer in de benen, en samen met de dierenarts hebben we besloten, het is goed geweest zo, je hebt je rust verdiend.

We hebben het al vaker meegemaakt, met Vincent en Wiskey, als twee paarden al zo lang samen zijn, en die band zo hecht is, dan breekt er iets van binnen als er met een van de twee iets gebeurd, waardoor het leven van de ander niet meer wordt als voorheen.
Wij denken zelf dan ook dat Mr Doon de moed heeft opgegeven toen ook zijn tweede maatje hem verlaten had.

Ik hoop heel erg dat die eeuwige groene weide echt bestaat, en dat hij nu met al zijn andere oude maatjes in volle galop daaroverheen stuift.
Ik gun het ze van harte.

Deze is voor Mr Doon en al zijn oude maatjes die hem afgelopen jaren zijn voorgegaan.
( Lucky, Sam, Duke, Polly, Vincent, Muezzin, Wiskey, en Rebecca )

Goodbye..

With heavy hearts and a tear in our eyes,
after all these years, we must say goodbye.
Please understand, we've done all we could,
if there was anything we could do, you know we would.

I'm sitting right here, gently rubbing your ears,
while I talk to you softly, trying to hold back the tears.
The memories you gave us, we'll never forget,
especially the ones of the day we all met.

One last hug and one last kiss,
you have no idea how much you'll be missed.
To look into your eyes this one last time,
you tell me it's ok...you know it's your time.

Close your eyes now and go to sleep.
We'll pray to the Lord, your soul he'll keep.
Go in peace now, our good old friend,
We'll stay right here with you, until the end.

Dream of that special day and time,
when we'll meet at the Rainbow Bridge and all will be fine.
We'll run and play side-by-side,
with a soft warm feeling deep down inside.

Your memory will live on in each one of us..
You'll always be number one to all of us.
Have a safe journey through the night.
I promise when you awake, you'll be in God's light.
So with heavy hearts and tears in our eyes,
just for now my friend....we say goodbye...

Voor morgen hielden ze regen geloof ik.. een drupje.. Máár dat blazen we gewoon weg naar t Noorden :D Zou wel lekker zijn als ze al op de wei konden! Vind het ook heerlijk fietsen steeds zo: zonder jas! ('s morgens is t alleen nog zo fris in mn zomerjas.. Zelfs met mn dikke vest eronder! Maarja 's middags die winterjas.. :+ luxe dilemma :P )

Hihi, heb t verhaal zelf ook 3 keer nagelezen of t te snappen was :+ maar voor mij was t duidelijk :Y) Maar heb me idd wel vermaakt :j Op dat betalen voor die garage na dan...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:14

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:46

Hoi! Tijd voor een fotobommetje :+
Paardjes waren gister heeel blij dat ze weer op de wei mochten en dat hebben we even vastgelegd *-:)

Orson was zelfs zo blij dat ie niet meer kon wachten en met touw en al ging :+ (lees; iemand anders kon zn paard niet meer houden en Oz ging er toen achteraan!)
Afbeelding

Voetjes van de vloer!
Afbeelding

Nous denkt; jeej, gassen!!
Afbeelding

Plat door de bocht?! Welnee joh :')
Afbeelding

Heej, je touw is er af Oz, kom dan gaan we weer rennen! (check die hap gras in zn mond haha)
Afbeelding

Wedstrijdje
Afbeelding

Nous denkt; ik wil voorop ~~}> :+
Afbeelding

Afbeelding

Daarna lekker eten! Ze zijn helemaal blij dat ze samen op wei staan, tis net een getrouwd stel toch :))
Afbeelding

Tevreden koppie
Afbeelding

Dat was het weer!
Mooi verhaaltje weer Anne! Echt mooi dat ze dat zo doen :j
Leuke foto's van jou Bar; die bak ziet er heel relax uit, rijdt vast heel lekker!
Morgen heb ik bijklets-dag; eerst naar Marieke en dan naar Kim, is ook dringend nodig ;) Heb je Febe al voorbereid op mijn komst Kims?
Nu ff mn huis poetsen en nog ff van de zon genieten, bye!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:38

Leuke foto's Thirza! Jeetje je houd je hart toch vast als je zo'n paard ziet rennen met dat touw nog aan zn halster, doodeng!
Op deze foto lijkt t wel of ik nog n bult zie op zn linkerknie, klopt dat?
http://lh5.ggpht.com/_9IORzsZcU_E/S8MD6 ... %20035.jpg
Wel super dat ze weer lekker op de wei staan.
Ik liet Dolce van de week grazen en die maakte opeens een paar sprongen joh, met 4 benen de lucht in, maar ze bleef wel superbraaf naast me, moest echt hard lachen!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:51

Haha de foto's zijn echt grappig! Jut en jul hebben het prima naar hun zin samen, kijken hoe ze vanavond weer doen! Helaas hield ik inderdaad mijn hart vast Bar, maar als iemand anders zijn paard niet houdt en het op een scheuren zet, zie jij dan maar eens 700 kilo in bedwang te houden dat al naast me stond te springen! En je ziet idd nog een bult op zijn knie, maar gelukkig is de rest van het been nu wel dun en wordt ook niet dikker. De VA zei vorige week nog dat er een grote kans is dat de bult blijft zitten, is bindweefsel. Maar goed, zo lang hij er geen last van heeft en het been niet meer gaat opzwellen is het geen wereldramp. Nog een week ontstekingsremmers, dan weten we meer. Iig fijn dat hij weer lekker op wei kan bewegen, ben ook voorzichtig weer aan het rijden.
Leuke foto's Bar! Shaar heeft er weer zin in! En grappig dat Dolce ook de lol heeft ontdekt van gras eten :D
Gerlien zag er ook mooi uit Nel! En Daniël al helemaal in zijn pak, echt superstoer!!
Anne, zeker een mooi verhaal. Altijd verdrietig, maar wetende dat de paarden een mooie oude dag hebben gehad, moet dat wel een troost geven.
Bijkletsen is zeker nodig! Zaterdag Marieke al even gezien. Kims, wij moeten ook nog eens bijkletsen! Cis, heb je de hilarische Londen foto's al op mijn hyves gezien?! Moet gewoon weer lachen als ik ze zie :)
Thirz, lekker in t zonnetje gezeten? Ik zal je wilde merrie vanavond een beetje in bedwang proberen te houden haha!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 13:27

hihi, leuke foto's Thirz en Bianz! Ze zijn iig weer helemaal happy dat ze de wei op mochten :):) Echt net een getrouwd stel idd :P En flauw hoor dat je die 700 kilo dan niet gewoon even op de handrem zet *ho hu halt!* ;) Hij is al zo groot, maar dan helemaal. Ik vind het ook zo moeilijk om ze dan 'tegen te werken'. Die pony's zitten allemaal net beter op werkhoogte wat dat betreft :P Had vorige week ook die nieuwe ruin (unicepta heette die, volgens mij nu Joekel :Y) ) op mn hielen staan.. Kop omhoog en je hebt er zo weinig over te zeggen!
Gelukkig is zelfs met touw het verkennen van de wei goed gegaan! Dan is t weer handig dat hij zelf zo groot is :+ De buitenritten nu ineens een stuk rustiger, of blijft er nog genoeg lente in de bol? :D
En wat doet het weekje ontstekingsremmers voor zn knie?

Volgens mij zag ik Febe van de week nog aan de wandel (zonder poppenkinderwagen :P die mocht de ander meesjouwen, hihi) Ze wordt al groot!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:58

Pfff heb ook een hoop gedoe gehad afgelopen week. Had mn trailer voor wat kleine reparaties (nieuw dakraam, lampje even fixen en achterkant van de zijwanden maken) naar zeeland aanhangwagens gebracht. Zou me een paar honderd euro kosten en dan kon hij er weer jaren tegenaan volgens die vent. Vervolgens wordt ik donderdag gebeld, ze hadden namelijk gezegt dat de bodem nog goed was, maar dat bleek dus bij nader inspectie niet zo te zijn. Hij was zelfs zo slecht dat er dus een nieuwe vloer in moest (a 1000 euro!)...
Dusja... ik dagje over nagedacht, maar het was sowieso niet slim om nog 1500 euro in een oudere trailer te gaan stoppen...
Zaterdag met Frans samen naar zeeland aanhangwagens geweest en in overleg met Frans en met Frans zn vader (die natuurlijk super kijk heeft op zulke dingen) besloten om een nieuwe te kopen.
Tis een hotra salinero 1,5 paards trailer geworden... rib uit mn lijf, dat kan ik je wel zeggen!

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 19:58

Dat is balen Bar! :oo Toch ook niet helemaal de bedoeling van even je trailer wegbrengen voor wat kleine dingen.. Maarja, je paard onderweg ineens verliezen (of met mini pootjes doordat ze afgesleten zijn op t asfalt :+) is ook zo wat hè... Toch balen dat t je zoveel geld moet kosten. Die trailer had je toch ook nog niet zo heel lang helemaal geverfd en vernieuwd enzo?

Maarrrr je hebt wel een héle sjieke nieuwe trailer nu hoor bar *D Komen nu Dolce en Shaar hun namen op de trailer ipv de ijssallon?

hihi, en ik kwam net nog een keer voorbij die foto's. Orson raced echt leuk tijdens het wedstrijdje :P Die kop die hij erbij trekt! En laag over de grond, vang je de minste wind natuurlijk :Y) hihi

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:24

Hoi allemaal,

Het is erg rustig hier zie k.
Dus dacht; ik zal eens weer wat typen.

Bianz, leuk dat ik je gister ff halve sec. zag... haha
Was je onderweg naar Orson?
Hoe ist met hem?
En met jou?
Vindt je het leuk als ik binnenkort eens bij je kom kijken?

Leuke foto's hoor van de paardjes lekker op de wei!
Bij ons gaan ze er dit weekend of volgend weekend pas op.
Maar ja, we grazen nu lekker elke dag aan de hand.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:27

Zo, was een paar dagen i-net-loos, heel irritant vind ik dat!! Maar kom net thuis van werken en hij deed t weer *D
Wow Bar; das een mooie trailer! Geen 2-paards meer? Heel veel succes zaterdag met je 1e wedstrijd weer!
Nel; jij deed ook mee toch zaterdag? Jij ook veel succes +:)+

Paardjes staan bij ons al hele dagen op de wei; Nous wordt er lichtelijk wat hyper van :+ Maar gelukkig kan Bianz er van het weekend lekker moe maken. Ik ga namelijk dit weekend lekker op de veluwe paardrijden, heel veel zin in :):) Ze geven ook mooi weer af, dus gaat helemaal goedkomen, ga er lekker van genieten!!
Nu nog ff laatste dingen inpakken en dan duik ik lekker mn bedje in :wave:

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:54

Veel plezier Thirz!

Ik heb vandaag lekker een rondje buiten gedaan met shaar, morgen nog even lessen en dan zijn we klaar voor zaterdag! Gisteren liep ze zooooo lekker, dus hoop dat ze dat morgen weer doet!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:53

Heb echt heeeerlijk gereden! Had 211 punten :D... dus hoop dat t volgende week officieel ook zo goed gaat!

Thnx voor t supporteren Cis :D