What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:13

Shenavallie schreef:
Ik word momenteel helemaal gek van die wirwar van gedachten in m'n hoofd... Wat moet ik in vredesnaam met Maisie doen... Bouwman zegt dat ze naar de kliniek moet, omdat Landsmeer en Stad & Land niets meer kunnen toevoegen voor Maisie. Maar ik krijg haar met geen mogelijkheid de trailer op.... bovendien kan ik die kosten er niet ook nog eens bij hebben (lees: het ene bezoekje van Stad & Land heeft al meer gekost dan het hele abortus-verhaal)... Vanmorgen met Rockoo gesproken en dat was wel heel verhelderend, maar ook weer heel erg moeilijk...
Maisie begint nu echt chagerijnig te worden en te bijten (zelfs mij!!!!)... Was er maar een doosje met antwoorden...
Oh ja, de verzekering gemaild: die vergoeden - net als bij de abortus - helemaal niets. Dan had ik een ander verzekeringspakket moeten hebben en niet hetgeen ik nu heb: A-tarief (All Risk). Wonderlijk...

|(

balen.
toch wil je eerst meer duidelijkheid. kan ik me indenken.
Helaas komt het nooit gelegen. en dan nog dat laden. echt balen shen.
wat laden betreft zou een kalmeringsmiddel mischien nog een optie zijn.
Waar ben je verzekerd en wat voor verzekering heb je dan.
heb je alleen een oda?
Sterkte shen

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:23

Shenavallie schreef:
Ik word momenteel helemaal gek van die wirwar van gedachten in m'n hoofd... Wat moet ik in vredesnaam met Maisie doen... Bouwman zegt dat ze naar de kliniek moet, omdat Landsmeer en Stad & Land niets meer kunnen toevoegen voor Maisie. Maar ik krijg haar met geen mogelijkheid de trailer op.... bovendien kan ik die kosten er niet ook nog eens bij hebben (lees: het ene bezoekje van Stad & Land heeft al meer gekost dan het hele abortus-verhaal)... Vanmorgen met Rockoo gesproken en dat was wel heel verhelderend, maar ook weer heel erg moeilijk...
Maisie begint nu echt chagerijnig te worden en te bijten (zelfs mij!!!!)... Was er maar een doosje met antwoorden...
Oh ja, de verzekering gemaild: die vergoeden - net als bij de abortus - helemaal niets. Dan had ik een ander verzekeringspakket moeten hebben en niet hetgeen ik nu heb: A-tarief (All Risk). Wonderlijk...

|(

Mijn familie de kant van mijn moeder haar zus zitten allemaal in de verzekeringen,geloof het niet wat ze zeggen...ga zeker op onderzoek uit.Heb zelf laatst met een polis gehad die ik wilde afkopen en werd afgescheept met een heel verhaal heb voet bij stuk gehouden en ja hoor daar kwam het geld.Ik heb zo nog legio voorbeelden.Echt zoek het uit met rechtbijstand oid,is echt te idioot voor woorden.Heb zelf ook 2 keer met rechtsbijstand dingen vergoed gekregen met advokaat kosten en ook in mijn voordeel wat ik eerst niet kreeg en later dus wel.

Nicole1995

Re: What's in a name, in de VELDTSCHATJES walk of fame; Part 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:30

Ik heb ook een ODA verzekering maar mij werd verzekerd dat trauma van buitenaf vergoed zou worden,dmv.ongeluk,trap oid.Maar dingen vanuit de binnenkant ontstaan die niet.Heb je misschien een foto gemaakt toen dat je duidelijk een ijzer/hoef zag staan.Misschien een idee?Ik kan hier zo kwaad om worden zeg dat je ze zo afschepen.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:08

Shen: sterkte met alles, je beslissing, het uitzoekwerk, alles. :(:)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:09

ATE schreef:
xan schreef:
Wat een druilerig rotweer vandaag !!!!!!

Maar gelukkig is No vandaag gepromoveerd tot manegepaard, dus die wordt lekker gepoetst en vertroeteld :P

???????? manege paard ? hoezo?

Natasja verzorgd NoNo deze hele week, en die stond lekker in de gang bij de bak, waarschijnlijk bij de manegepaarden, te poetsen.
No geniet daar altijd van (denk ik)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:17

Morgen gaan wij bij ons de stallen schilderen.
Ik ben ook ff creabea geweest en heb A4-tjes gemaakt om de
boel netjes en aangeveegd te houden.
Zal waarschijnlijk weinig effect hebben, maar niet geschoten is altijd mis.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:45

Hi Shenavallie, wat vreselijk voor je zeg. Ik zou zeker over de eerder genoemde opties nadenken.
Misschien is het een idee om de foto's die gemaakt zijn op te sturen naar een kliniek? Zodat hun er eens naar kunnen kijken.
Als de financiën een probleem worden zal dit geen optie zijn, maar ik noem het toch maar even. Misschien wil Maisie wel een vrachtwagen op? Wordt ook weer lastig, want hoe probeer je dat? De enige die ik weet dat ze een vrachtwagen hebben zijn de eigenaren van o.a. Tjidde. Vragen mag altijd, lijkt me. Nee heb je.......

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen :* !

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:54

LIQUITA schreef:
Hi Shenavallie, wat vreselijk voor je zeg. Ik zou zeker over de eerder genoemde opties nadenken.
Misschien is het een idee om de foto's die gemaakt zijn op te sturen naar een kliniek? Zodat hun er eens naar kunnen kijken.
Als de financiën een probleem worden zal dit geen optie zijn, maar ik noem het toch maar even. Misschien wil Maisie wel een vrachtwagen op? Wordt ook weer lastig, want hoe probeer je dat? De enige die ik weet dat ze een vrachtwagen hebben zijn de eigenaren van o.a. Tjidde. Vragen mag altijd, lijkt me. Nee heb je.......

Ik heb haar bij de Zaanse Ruiters (toen ze nog wel op de trailer ging) een keer geprobeerd in de vrachtwagen van Karos te zetten. Oege traint de paarden van Karos daar namelijk en die worden altijd met de vrachtwagen gebracht. Ik had de brandwonden op mijn vingers zitten, omdat ik absoluut niet wilde loslaten, maar ze ging er bij hoog en bij laag NIET in... Zelfs niet toen één van de Karospaarden er als eerste in ging. Drama.......... Maar goed, m'n broer heeft gezegd dat ik een afspraak moet maken op een dag dat zowel hij als Dennis vrij zijn, zodat ze haar met z'n tweetjes in de trailer kunnen tillen. Dat heeft m'n broer 1x helemaal alleen gedaan (en ook tijdens mijn vakantie de spuitplaats in), maar daar heeft hij zo'n spierpijn van gehad, dat hij dat niet meer van plan is. Alleen als er een andere (sterke) man wil helpen. Dan maar zo, ze zal toch moeten!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:55

@ Nicole: Nog enorm bedankt voor je belletje! Ik heb net een brief voor de Rechtsbijstand gemaakt en kopietjes van de correspondentie met EFO. Die gaat zo dadelijk meteen op de bus! ;)

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 15:59

Shenavallie schreef:
LIQUITA schreef:

Ik heb haar bij de Zaanse Ruiters (toen ze nog wel op de trailer ging) een keer geprobeerd in de vrachtwagen van Karos te zetten. Oege traint de paarden van Karos daar namelijk en die worden altijd met de vrachtwagen gebracht. Ik had de brandwonden op mijn vingers zitten, omdat ik absoluut niet wilde loslaten, maar ze ging er bij hoog en bij laag NIET in... Zelfs niet toen één van de Karospaarden er als eerste in ging. Drama.......... Maar goed, m'n broer heeft gezegd dat ik een afspraak moet maken op een dag dat zowel hij als Dennis vrij zijn, zodat ze haar met z'n tweetjes in de trailer kunnen tillen. Dat heeft m'n broer 1x helemaal alleen gedaan (en ook tijdens mijn vakantie de spuitplaats in), maar daar heeft hij zo'n spierpijn van gehad, dat hij dat niet meer van plan is. Alleen als er een andere (sterke) man wil helpen. Dan maar zo, ze zal toch moeten!

Hmmm...jammer. Was nog ff opzoek naar wat tips, en kwam het volgende tegen. Heb je misschien ook al gelezen, want het eerste wat ik tegen kwam staat hier op Bokt.

http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_trailerladen#Tips_.26_trics

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 16:02

Shenavallie schreef:
@ Nicole: Nog enorm bedankt voor je belletje! Ik heb net een brief voor de Rechtsbijstand gemaakt en kopietjes van de correspondentie met EFO. Die gaat zo dadelijk meteen op de bus! ;)
+:)+ ik ga voor je duimen!!!!

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:02

Shenavallie schreef:

Goedzo ;) ,en poot stijf houden hoor.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:04

xan schreef:
Morgen gaan wij bij ons de stallen schilderen.
Ik ben ook ff creabea geweest en heb A4-tjes gemaakt om de
boel netjes en aangeveegd te houden.
Zal waarschijnlijk weinig effect hebben, maar niet geschoten is altijd mis.

Mag je ook bij mij in ons hoekje opplakken hoor :D ik ben altijd degene die het meeste veegt het hele stuk volgens mij en niet alleen maar voor mijn box.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:39

ATE schreef:
LIQUITA schreef:
Nu duik ik snel m'n bedje in, we zijn veels te lang blijven hangen aan de picknick tafel. Morgen gaat de wekker weer om 6 uur. Naja, bijna vakantie!!! Was wel weer ff gezellig, we miste alleen de kaarsjes!

Truste!

neem ik volgende keer mee
al was nadien wel beetje boos dat ik zo laat thuis kwam meid had netjes kamer gedaan en kaarsjes aan gestoken en haar moeder kwam maar niet

ja dat is dan sneu, (hoef vaak wacht jij op), voor al als je het wel had gezegd vroeg thuis te komen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:42

Nicole1995 schreef:
winnitou schreef:
Ik bel zoals afgesproken iedere avond even naar Rowan, dat wil ie zelf ook graag, vraagt er ook zelf om van te voren. Vanavond kwam ie aan foon: Ja wat is er.. Heb gezegd dat als hij mij wil spreken hij zelf kan bellen en dat ik niet meer bel als hij zo aan de telefoon komt (Hij neemt wel heel snel dingen van zijn vader over) . Oh en toen draaide Rowan snel bij, nee ik moest aan de telefoon blijven en wel bellen en daar kwamen de verhalen.
haha, ben blij dat ik meteen even gereageerd heb. Vind het zo onbeschoft. Zo moet ie tegen zijn vriendjes maar doen, niet tegen mij (of iemand anders).
Was gelukkig wel meteen over. En morgen moest ik ook bellen van hem, ben nu wel benieuwd hoe hij dan aan de telfoon komt.

Herkenbaar Win,Lars heeft altijd vaak als hij terug komt avondje nodig om weer de Lars te worden die hij bij mij is.Daarvoor zien wij typisch ook van dat soort dingen als onverschilligheid en bepaalde uitspraken.

dat vind ik vaak ook niet makkelijk als hij weer terug is, maar denk dat het uiteindelijk voor het kind nog moeilijker is.
rowan was laatst 4 nachtjes wezen logeren bij mijn broer en schoonzus. toen ie terug kwam moest hij ook ontladen maar dat is dan toch op een andere manier.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:49

Nicole1995 schreef:
Ik heb ook een ODA verzekering maar mij werd verzekerd dat trauma van buitenaf vergoed zou worden,dmv.ongeluk,trap oid.Maar dingen vanuit de binnenkant ontstaan die niet.Heb je misschien een foto gemaakt toen dat je duidelijk een ijzer/hoef zag staan.Misschien een idee?Ik kan hier zo kwaad om worden zeg dat je ze zo afschepen.

nou dat kun je alsnog doen.
Dit vraagt om manipulatie. Neem een hoefijzer en en zorg dat de afdruk zichtbaar is in de haren van je paard. fototoestel op datum uitschakelen en je hebt je foto. Zou Maisie dan ook wel even vies maken zoals ze op het land was, evt wat ketjup erbij voor het geval ze ook een wondje had (met een laagje modder lijkt het al snel wat. Heb hier volgens mij ook nog wel wat spul wat je kunt kneden en plakken en anders met watten vasseline en modder is ook veel te maken......
en daar hebben ze dan hun foto. Oh ja die foto heb je niet zelf gemaakt maar een stalgenoot.... wat jij had geen foto toestel (of een mobiel met fotofunctie, niet te scherpe foto natuurlijk)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:53

shen, heb je maisie al eens geprobeerd te laden met de oogkleppen op.
Laatst bijgewerkt door winnitou op 17-08-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:55

Sterkte met het nemen van beslissingen en met je strijd met/tegen de verzekering. Dat zijn eigenlijk problemen die je er helemaal niet bij kunt hebben

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:25

de muren op mijn balkon heb ik schoongemaakt, nu nog het schilderwerk, maar dan moeten ze eerst weer droog zijn, en ik weet niet of ik straks nog fut heb om het te doen

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:49

Nicole1995 schreef:
Mag je ook bij mij in ons hoekje opplakken hoor :D ik ben altijd degene die het meeste veegt het hele stuk volgens mij en niet alleen maar voor mijn box.

Kom morgen maar kijken hoe je ze vind, dan maak ik er ook één voor jou.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:51

Citaat:
Hi hi hi, als ik zou weten hoe dat werkt....! :P
Het gaat om Isis-kaarten (een vorm van Tarot-kaarten), die legde en duidde ik voor een aantal jaar geleden heel regelmatig voor anderen. Ik moet het weer een beetje onder de knie krijgen, maar dat komt allemaal wel goed! Lijkt me erg leuk om weer eens te doen! :D

Citaat:
je mag op mij ook wel oefenen hoor!

Dat is goed! Zal eerdaags eens kijken waar ze liggen, want het is hier een puinhoop! :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:03

Shenavallie schreef:
Citaat:
Hi hi hi, als ik zou weten hoe dat werkt....! :P
Het gaat om Isis-kaarten (een vorm van Tarot-kaarten), die legde en duidde ik voor een aantal jaar geleden heel regelmatig voor anderen. Ik moet het weer een beetje onder de knie krijgen, maar dat komt allemaal wel goed! Lijkt me erg leuk om weer eens te doen! :D

Citaat:
je mag op mij ook wel oefenen hoor!

Dat is goed! Zal eerdaags eens kijken waar ze liggen, want het is hier een puinhoop! :D

ben benieuwd!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:36

Had net Rowan en zijn vader aan de telefoon. Rowan zijn strandvoetbal is gisteren stuk gebeten door een herdershond van een duitser. Rowan had 10 euro gekregen van het baasje.
Had ie daar 2 nieuwe ballen voor gekocht van 1 euro perstuk maar die blijken nu veel te licht te zijn. Ja hoor daar kwam de vraag, waar had ik de strandvoetbal gekocht en of ik een nieuwe kon halen (maakt niet uit hoe duur die was).
Heb geen flauw idee waar ik de bal heb gekocht. Ik ga morgen even naar Zaandam en als ik er een tegenkom wil ik het meenemen maar ga echt niet stad en land af.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:43

xan schreef:
Nicole1995 schreef:

Kom morgen maar kijken hoe je ze vind, dan maak ik er ook één voor jou.

Ga ik doen morgen ;),maar zal best heel functioneel zijn :D

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:15

winnitou schreef:
de muren op mijn balkon heb ik schoongemaakt, nu nog het schilderwerk, maar dan moeten ze eerst weer droog zijn, en ik weet niet of ik straks nog fut heb om het te doen

Had nog energie over om de muren te schilderen alleen met het laatste stuk begon het te schemeren en was het wat moeilijk te zien of alles dekkend is geweest (de verf dan).
Daarna nog even naar de manege gegaan (had je te laat in de gaten Liquita, volgende keer kom ik even kletsen)