manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:02

Bedankt allemaal!
Hij heeft een hele fijne verjaardag gehad vol met thomas cadeautjes!
Hij slaapt als een roos.
Foto's volgen nog!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 12:52

Vanochtend alweer naar stal geweest...
Shaar voor t rijden
Afbeelding

Afbeelding

Na t rijden (verfomfaaid en moe)...
Afbeelding

Onze knappe poekiepoes...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:30

Rustig hierzo zeg...
Bar: gefeliciteerd met je verjaardag!! *\o/* Krijg je nog visite? Fijne dag vandaag!
Ik heb zin in het feestje van zaterdag :j

Zo heerlijk dat de lente in de lucht zit; ik heb t gewoon niet meer koud buiten, genieten :)
En vanaaf nog 1 keer mollen zoeken :+

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 20:23

Gefeliciteerd Bar! *\o/* Leuke dag aan het hebben/ gehad? Veel plezier nog vanaaf! :D Ik heb ook al zin in zaterdag!

Knappe Shaar en al grote knappe poekiepoes! *D

Benieuwd naar de foto's Nel!

Ja heerlijk hè, die lente in de lucht! Krokusjes bij ons voor de deur, in de tuin en buiten :):) En vandaag leuke shirtjes gekocht! Hihi, waarvan 1 XS :+ Baalde een beetje, hij was er alleen in die maat. Tot ik hem eens beter bekeek.. Hij viel wel érg groot voor een XS. En jawel, hij paste prima :D Verkeerd gelabeld denk :Y) En vanmiddag toen ik de deur uit stapte met Tinker was t buiten gewoon warm! Heerlijk! Ik heb geen hekel aan de winter hoor, maar zo t voorjaar is toch ook wel lekker hoor :) Word je weer zo vrolijk van!

En t zusje is 4 dagen naar Londen geweest. Die heeft ook echt humor :+ Ik heb 2 schoenen gekocht (= dus gewoon één paar) & in de Londen Dungeon waren er toch echt wel een paar krijs konijnen bij! (weer eens wat anders dan angsthazen!)

Jaaaa! Ik ben echt benieuwd! Hoop stiekem dat ze de uitslag weer uitstellen naar volgende week O:) Kan vandaag niet kijken, wordt toch net ff te laat dan, dus ik kijk morgen pas. Zo'n aflevering is toch een stuk minder spannend als je de finalisten al gelezen hebt in de metro! Volgens mij ben ik volgende week vrij, dus kan ik t mooi donderdag kijken :D En dan kunnen we op weg naar Indoor nog eens uitpluizen waarom we t wel of toch net niet goed hadden! haha

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:47

Meiden, vond t super gezellig gisteren :D!

Ik heb trouwens bewijs, shaar en dolce vinden elkaar lief!
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:57

Vond t ook gezellie :j
En op die foto is hoogteverschil al goed zichtbaar, schaf je opstapkrukje maar alvast aan Bar :))
Zusje had t dus ook naar dr zin in Londen gehad! Met wie was ze dan? En had je gister ook nieuw shirtje aan? Lekker kleurig voor de lente!
Alleen beetje jammer dat t vandaag lente is en het regent, bah!
Zo maar eens kijken of de bermen nog te doen zijn!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:00

Vond t ook weer gezellie gister! :D Wanneer spreken we weer eens met zn allen af? :D
Ah lieve foto Bar <3 (hee die is nieuw!)

Zusje is met t ROC naar Londen geweest. Je kon je opgeven voor verschillende reizen in de experience week. Wat dingen in Nederland, duitsland, frankrijk en dus naar Engeland/ Londen :)

Hier is t zonnetje hoor Thirz! 8-) Toch nog een beetje lente! En dat shirtje is nog van vorig jaar. Heb meerdere shirtjes van dat merk (desigual). Vind dat zulke vrolijke en net aparte shirtjes!
Afbeelding
Deze is daar ook van. Beetje jammer dat je van de prijs minder vrolijk wordt.. Dus heb die van gister en nog een zomer shirt toen in de uitverkoop in middelburg gehaald *D
Waren de bermen een beetje te doen Thirz?

Vandaag eerst een uurtje op Nalex gereden, en daarna nog een uurtje op 1 van de nieuwe paarden. Phoe.. was wel ff wennen vanaf Nalex (haflinger) op een paard van zeker 1.80.. Was ook ff klimmen :+ hihi. Maar wel een leuk ding om te rijden :j Plakt nog een beetje aan zn merrie (de andere nieuwe), maar hij doet t echt braaf! Volgende week weer :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:45

Bermen waren toch best nat vond ik... wel jammer :(

Zo fanatiek hoor Anne, 2 uur achter elkaar rijden!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:32

Whaha, dit is echt grappig: [PP] Brief aan je paard
Misschien moet ik die in Nous dr stal hangen?! :+
Bermen waren nog redelijk te doen gister, Nous kon er iig goed op weg komen :)) (Modder zat wel overal...)
Moest je nog een les inhalen Anne? Moet er nie aan denken 2 lessen achter elkaar, phoe!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:36

Ik durf met shaar nog niet goed door de modderbermen ivm dr been... heb liever dat t wat droger is anders ben ik bang dat ze gaat glijden...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:39

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:50

Ik mocht nog een les extra rijden, zodat dat paard ook zou lopen :) Doet ze wel eens vaker. Zaterdag staan de paarden sowieso al stil, dus dan is het wel fijn als ze op zondag wel lopen. En omdat deze er nog niet zo lang staan, kan ze daar ook nog niet iedereen op zetten. Al had ze volgens mij alle paarden zondag maar 1 keer lopen of niet :) En mij hoor je niet klagen :D Heb heerlijk gereden allebei de uren! (was stiekem ook wel helemaal op daarna.. Maar wel leuk!)
Whahaha, maargoed dat er niemand achter je reed dan :Y) (heeft reelaer flashback van Cis onder de modder := ) hihi en die brief! Zou het dan wel met plaatjes ondersteunen Thirz, blijft de boodschap nog beter hangen :j

Hee bekende in de nieuwe bak! Meteen druk daar :Y) haha

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:54

Leuk Anne, zo'n reus! Weer een Orson look-a-like? Of heel anders dan Haydn? Had ik al eens verteld dat ik oude eigenaar van Haydn had gesproken? Die heeft veel met hem gesprongen en gedressuurd, grappig om te horen! Dat shirt op de foto is idd erg gaaf! Heb het merk ook wel eens ergens voorbij zien komen (bij V&D kan dat?) maar is wel erg prijzig idd!
Die brief is echt heel grappig Thirz! Een paar dingen veranderen en het wordt zo een persoonlijke brief aan Oz! Gelukkig hebben er nog meer mensen gekke paarden haha!
Mooie bak hoor Bar! Kom hem binnenkort eens bekijken! Snap dat je voorzichtig bent op natte bermen ivm Shaar d'r blessure! Ik ben zelf ook voorzichtig met Orson; als hij zich verstapt of uitglijdt is dat bij hem ook niet zo handig, hij is nu eenmaal minder wendbaar en ook zijn voetjes zijn duur haha!
Kims, jammer dat je er zaterdag niet was! Kom je snel naar stal met Febe?
Nel, we hadden je net gemist zaterdag? Alles goed?
Cis, vergeet je je adres niet te mailen?
Marieke, hoe was het op verjaardag zaterdag? Hoe gaat het rijden met Jade eigenlijk, ben je zelf al hersteld van je blessures?
Nou, ik ga ook weer eens aan het werk, altijd lange dag op dinsdag tot half 10!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 18:33

Nee heel anders dan Haydn! Nog iets groter denk :P Kon niet over het zadel heen pakken bij het opstappen (erg handig :+) En hij is donkerbruin/ zwart van kleur. Hij loopt ook anders dan Haydn. Ik vind de nieuwe ruin niet echt als 'paard' lopen. Hij is wel ruim in zijn gangen, maar zonder hoog op te gooien. Ook de middendraf is goed uit te zitten :j Hij is ook wat onrustiger. Maarja, opsich ook wel logisch na een maand stilstaan, en dan ineens op een manege met zoveel andere paarden.. Dan moet je je enige houvast, je merrie, wel goed in de gaten houden! Hij kijkt wel bijna net zo lief als Haydn! ;) En hij heeft nog geen naam :Y) Nouja.. hij heet.. uh.. Ulicote (oid) en de merrie Concepta. Dus ze krijgen een andere naam. Heb ff gezocht, maar kan nog geen foto's van ze vinden :)
Wel leuk dat je die oude eigenaar gesproken hebt! En hij springt gewoon ook goed (was ik erg mee met mijn ruiterbewijs!) en dressuur ook idd! Het is zo'n lieverd :) Hij wordt wel wat ouder, dat is nu wel te merken. Duurt wat langer voordat hij los is gewerkt en kortere wendingen aan kan geloof ik. Heb al heel lang niet meer op hem gereden. Hij is ook ziek geweest van het virus.
Geen idee of je t merk ook daar vindt. Ik kom zelden in de V&D. Ik heb het merk alleen nog maar bij de jeans inn gezien. Vol kunnen houden tot half 10 Bianz? Phoe, moet er nie aan denken :=

Ben nog steeds benieuwd naar de verjaardagsfoto's van Daniel Nel :D
Enne Bar, we houden de foto van de nieuwe tuin nog te goed hè ;) We zijn natuurlijk wel benieuwd wat je met al die bonnen gaat creeeren in je tuintje! :D

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:25

Ik ga dit weekend aan de tuin beginnen, dus jullie krijgen zeker t resultaat te zien hoor :D!

Hoe is t nu met Orson zn knie Bianca?

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:53

Goedemorgen, ben je al groene vingers aan het kweken bar ;) ?

Ik ga vandaag ook naar Indoor Brabant met mijn klas leerlingen...Het is internationaal springen en Z nationaal dus dat is wel leuk. Enige lastige is dat we met een niveau 2 klas gaan (leerlingen met leerproblemen enz. zit nog onder niveau 3) en we hebben VIP kaarten :+ Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen :D

Anne, Thirz en Bianz, alvast veel plezier morgen! Bellen jullie dan even als je daar weggaat, dan zet ik alvast het eten op?

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:07

En? Nog naar de outlet geweest?
Ik wel, zweetdeken voor dolce gekocht (bruine scapa) en een fleecevestje van eurostar, 2 likstenen, ontklit spray en een zweep...

Shaartje vandaag
Afbeelding

En dolce die net gepoetst was en met een plukje gras/zand in dr mond op de foto wilde...
Afbeelding

Afbeelding

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:27

Hihi Shaar heeft *Whoesh* manen door de wind :P Leuke foto's Bar! Was wel mooi weer om foto's te maken :j (als de zon zich even liet zien zeker!)

Hoe is t met de klas op de VIP plaatsen gegaan Cis?

Ik ben vanmiddag met Marieke naar Jade geweest. Ook wat foto's gemaakt natuurlijk! (niet zo veel hoor.. 424 maar.. O:) Denk dat ik mezelf overtroffen heb :+) Ben nu wat leuke aan t uploaden :D

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:15

Jeeeej! Eindelijk weer eens een camera die mijn super kunsten kan vastleggen! Want ja, ik ben natuurlijk wel super knap! 8-) Dus speciaal voor de camera en voor jullie: míjn speciale loswerk schema!

Voor een foto-shoot in de paddock maak je je eerst vies! (Dan lijk je extra schoon bij het echte werk! *D)
Afbeelding

En voorzichtig overeind.. Je spieren zijn immers nog koud!
Afbeelding

Vervolgens begin je op het gemakje met het loswerken van de spieren.
Het linker voorbeen en nek:
Afbeelding

En ja ook de staart doet mee!
Afbeelding

Beide voorbenen van de grond! Goede oefening voor de rugspieren :j
Afbeelding

Deze oefening herhaal je een aantal keer:
Afbeelding
Afbeelding

Voelen de voorbenen lekker soepel, dan is het tijd voor de achterbenen. De eerste keer nog even één voorbeen aan de grond (beide kanten). Even checken of je goed losgewerkt bent.
Buiging naar links: check!
Afbeelding

Soepele buiging naar rechts: check!
Afbeelding

Pas dáárna ga je helemaal los: alle voeten van de vloer!
Afbeelding

Na het loswerken nog een laatste check: jahoor de staart doet het nog! :D
Afbeelding

En check! Het voetenwerk doet het ook nog!
Afbeelding

Het moeilijkste: na al dat werken en zweten, toch nog lief naar de camera lachen! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het poetswerk (zou je denken: dan ben ik al knap genoeg toch?) kreeg de camera-vrouw het ineens op haar heupen.. nouja in haar vingers.. Tsja en voor je t weet loop je er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Ja best sjiek natuurlijk zo, maarre.. Was dat knotje tussen mn oren echt noodzakelijk? >;)

Gelukkig vindt mijn vrouwtje mij met wilde haren knapper (phoe, thanks! _/-\o_ ) Dus ook nog wat foto's met mijn wilde haren 8-)
Afbeelding

Uh?! Fotograaf? Wat doe je daar op je knieen?! :wow:
Afbeelding

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:51

Mooie foto's! Vind dat knotje in dr voorpluk wel erg sexie staan hoor :D!
Jade ziet er goed uit Marieke!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 09:42

Bar lekker geshopt en in de tuin bezig geweest :)
Leuke foto's van Jade, ze ziet er happy uit :j Nu wachten we op rijfoto's!
Citaat:
Anne, Thirz en Bianz, alvast veel plezier morgen! Bellen jullie dan even als je daar weggaat, dan zet ik alvast het eten op?

Waar is het mis gegaan Cis?! :+ Iig hadden we veel lol in de friettent :')
Indoor Brabant was erg gaaf!! We hebben veel mannelijke paarden gezien waar Nous eens mag daten (als ze hengstig is...haha) :))

Nou, nu naar stal om te lessen en vanmiddag een relaxmiddagje!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 14:20

Jaa Indoor was erg leuk! :D En door onze aanmoedigingen is Nederland 1,2 en 3 geworden *\o/* Hebben we toch maar goed voor elkaar hè +:)+ Ze gingen echt tot aan het gaatje! *proest* :Y)
En ik heb ook wat paarden (friezen) voor mezelf en familie uitgezocht :j

Hihi, ach friet lijkt op kip hawai :+

Hoe ging het lessen Thirz?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:46

Haha, Anne, je commentaar is weer geweldig...Jade is ook heel knap hihi....zitten ook hele mooie rijfoto's bij, kan ze alleen niet uploaden op het moment, want mn computer doet erg vreemd....

Maar het was dus gezellig bij de indoor...fijn dat dankzij jullie de nederlanders hebben gewonnen haha...
Bianz, heb nog steeds af en toe last van mn hand, als ik iets zwaars op moet tillen bijvoorbeeld, en als ik snachts verkeerd heb gelegen heb ik last van mn nek....maar ga donderdag ff langs de huisarts, misschien kan die er nog iets zinnigs over zeggen...
Bar, je kat wordt echt al groot zeg....wordt ze nou ook een beetje langharig of lijkt dat maar zo?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:48

Ja zulke gekke acties vragen om zulk commentaar :+ Nou geef de nr's maar door, upload ik ze wel even voor je :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:45

Vienna is 1/4 main coon, dus wordt idd wel wat langharig!
Ze heeft sinds gisteren een bandje om, nou madam was het er echt niet mee eens hoor, haha!

Fijn dat indoor zo leuk was!