Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:41

Gaaf filmpje Es! Kan hem nu eindelijk bekijken op iPad. Via YouTube zelf lukt het niet ivm auteursrechten ofzo.

Nou, was vanochtend toch Ushi! Ik wist het stiekem al wel hoor en had er al helemaal rekening mee gehouden! Maar desondanks was het een heerlijk ritje!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:53

Lijkt wel of je een Ushi-abonnement hebt aangeschaft. Volgende keer een andere kaart kopen? ;)

Mocht Wen op je vriendje?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:17

Nou, idd! Alhoewel het abonnement op mijn oude kaart al begonnen was geloof ik.
Wendy mocht op Manda en Edmée had tsjimme toebedeeld gekregen! Als wen op mijn vriendje had gemogen, had ik wel gekeken of er geruild kon worden. Ze vindt het zadel niet zo fijn geloof ik, haha!

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:28

Helaas! Nee adjes zadel vond ik toen niet lekker. Manda is nog steeds niet mijn paardje. Ze is buiten wel erg relax op stukje achter de groep aan reed Wendy, dan had manda geen gemuts om andere paarden. En ik geen last van Tsjimme of Zizo die niet zo'n haast hadden of eigenwijze ushi in draf ipv galop in verkeerde pad. Verder wel lekker gereden, maar niet mijn paardje. Filmpjes komen nog.

Gaaf Esther zo'n huwelijksaanzoek! Lijkt me wel eng dat moment dat je springt en valt. Aan de parachute lijkt me onwijs gaaf! Gefeliciteerd!

En Mazzel heeft weer hard gewerkt voor de kar. Pony heeft energie voor 10 en conditie is super. Collega met zoontje van eigenaresse waren mee. Even naar bavo gegaan, kon zoontje even rijden. En het ging netjes met Mazzel. Later werd Mazz alleen beetje wakker, dus heb ik hem maar overgepakt. Toen moest hij even bochtjes lopen en buigen :Y) En op galoppad wilde hij te graag, weer omhoog komen, etter. Toen eerst voor het pad op gras rondjes gereden en af en toe stilgezet, tot meneer zich kon gedragen met stappen en stilstaan. Er lag helaas bord op pad, dus eerste stukje gestapt en daarna kort galopje. Had mazzel even pech :+

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:08

Ja, dat zadel van Adje begrijp ik wel. Daar zou ik voor mijn plezier ook geen twee uur op zitten eerlijk gezegd. Dan doet echt alles zeer! Had er na een uur al flink last van, kun je nagaan als je het dubbele moet. Manda is wel een lieverd. Toch ook wel leuk om weer op een oude vertrouwde te rijden?

Ja als de parachute eenmaal open is lijkt het me ook wel leuk :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:17

Oude vertrouwde had ik Fox graag gehad, daar kon ik altijd wel mee lachen. Manda heeft nu ook in de zee gewandeld, omdat het moest. Fox vindt dat echt leuk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:41

Foxie is helaas nog niet zo ver dat hij alweer mee mag lopen.... -O-

Ushi was laatste galopje beetje aan het kloten ja.....maar met genoeg tempo geloof ik, dus had niet het idee dat jullie daar heel veel last van hadden....

En die mazzel........toch weer proberen en dan rondjes moeten lopen, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:10

Ja, Fox had ik van de winter een keer in de les. Blijft een hilarisch beest :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:38

Vind het wel grappig om af en toe een ritje op hem te hobbelen! En vooral als hij een beetje voorin mee mag, vindt ie helemaal leuk!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:19

Hij vindt eigenlijk heel veel leuk. Het is echt zo'n vrolijke lomperik. Dat vind ik zo leuk aan hem!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 21:24

Manda wordt ik ook altijd op ingedeeld als ik meerijd, en ik vind dr helemaal niks :'). Heb nooit op Adje gereden dus over zadel kan ik niet meepraten, maar lijkt me wel leuke pony :D. Ben ook meer van de pony's :P. Al kan ik Stiek ook steeds meer waarderen, die is toch best wel weer groot :P. Had laatst eerst Stiek gereden en daarna Shaggy, das toch wel gekke overgang dan :').

Mazzel ziet er ook echt wel goed uit, is ook wel is anders geweest in het weideseizoen ;). Maar lekker hoor dat ie het zo goed doet voor de wagen! En zolang ie maar te houden is dan is de looplust ook wel fijn!

Zag trouwens dat je weer nieuwe huisgenootjes hebt Sas. Mistte je toch de beestjes in huis?

Dat vallen gaat zo hard dat je dat niet eens kan registreren :P. Maar dat stukje met de parachute is echt heerlijk, net alsof je naar googlemaps kijkt ;).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:42

Ligt dus niet aan mij, doe mij ook maar lolbroek van een pony of een paard die ook beetje zo'n karakter heeft. Manda vond ik wel erg lief. Achter de voorganger aan en lopen maar en als ander te dichtbij kwam naar d'r zin weer even pismerrie uithangen. Op stal probeert ze ook Jack te evenaren, al die benen omhoog zien komen hoofd achterom, ook kont nog iets draaien om je proberen te raken. Doe mij dan Mazzel maar of Amor, die pony's waarderen het tenminste als je ze poetst.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 07:30

Manda is inderdaad ook niet echt lief op stal, vond het doodeng om dr deken om te doen en de bilkoorden daarbij vast te maken :P. En inderdaad een paard die een poetsbeurt waardeert is ook altijd erg fijn! Shaggy en Stiek staan ook altijd zo te genieten en dan gaan ze mij terug kriebelen, zo schattig (als ze het niet te hard doen :') ).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:58

Bij Manda moet je er een beetje doorheen prikken joh :+. Gaat prima en als het niet te druk is om haar heen kan ze er ook nog wel van genieten. Maar ja, ik heb wat met dat soort rare paarden hè... Manda, Jack, Vamos, Kanjer. Gezellig! :)

Ja, ik heb weer ongedierte in huis hoor. Mèèèn wat zijn ze levendig :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:28

Kanjer gaf zich wel over, manda werd wel liever, maar moest wel op blijven letten, benen bleven beter staan, alleen hoofd bleef ineens mijn kant op komen. heb d'r benen en hoofd wel kunnen poetsen. Dan poets ik toch liever een die lekker bij gaat staan slapen of inderdaad terug wil kriebelen.

Leuke ongedierte hoop ik, ratjes? Leuke beestjes zijn het!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:47

Hahahaha mag je er al achteraan rennen Sas :'). Vind het ook altijd wel leuke beestjes, maar zou ze zelf nooit houden :P. Heb parkieten en cavia's gehad maar mijn voorkeur gaat toch minimaal naar kat of hond :P. Maar dat mag natuurlijk ook niet overal....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:05

Tja, honden en katten vind ik ook leuk, maar dan moet je wel echt vaak thuis zijn en dat lukt helaas niet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 07:26

Katten kunnen opzich ook prima alleen, ligt ook een beetje aan het soort kat denk en of je er meedere hebt. Ik pastte altijd op die van mijn nicht als ze op vakantie ging. Dan merk je toch wel dat de ene je inderdaad alleen maar interresant vind om dr bakje te vullen en die ander die wilde echt wel aandacht hebben. Als je dan thuis kwam stond de een bij de deur te wachten om je direct kopjes te geven en de ander zat bij zn bak met de boodschap ik wil nu wat lekkers.

Honden moet je echt wel de tijd voor hebben inderdaad, en die moet je natuurlijk ook lekker kunnen uitlaten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 01:08

Ja, ik zou me echt schuldig voelen tegenover de kat dan. Dus dan maar beter niet. En ratjes zijn in elk geval heel sociaal. Ze klimmen graag in en op je. Alleen stil zitten voor een aaitje is er niet bij :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:49

Had nog helemaal niet gereageerd op je ratjes Sas! Niet mijn soort diertjes, maar leuk om weer gezelschap te hebben in huis!

Wow! Ben trots op mezelf. Heb gesprongen, zowel in de bak als op buitenrit. Wel vanuit stap, maar vanuit draf wordt gewoon volgende fase, haha!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:12

Zat ik toch ineens op Bob vanochtend! Die had ik niet verwacht. Wel heerlijk gereden, voornamelijk met los teugeltje, was heerlijk! Wel spierpijn van gister, haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 12:34

Stoer van je hoor! Toch weer wat overwonnen!

Ik heb gister ook heel dapper L1 gestart tijdens de onderlinge wedstrijd bij ons op stal. Maar tot grote verbazing 199 punten gereden (hoopte ooit in de B 190 te rijden :') ). De jury die er zat was nog best streng dus dat was wel leuk! Zeker toen ook nog is bleek dat ik de hoogste score van de dag had! Deden ook nog wel een paar L1/L2 combinaties mee en zelfs een M1, verder was het voornamelijk B. Maar was helemaal blij. Volgende week gaan we dus toch maar officieel L1 starten, mag geen B meer starten van vriendlief :'). Die was ook onder de indruk van de proef die ik neerzette. Dus mijn debuut in het L1 is verplaats van september naar volgende week :P. Spannend!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:53

Tof Esther! Echt supergoed :D!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:32

Ja, vond het echt leuk! Nooit gedacht dat ik de 190 punten nog is zou passeren :'). En dat zeker in het L1 :D.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:38

Top toch?
Nu L1 voor het echte gaan starten +:)+ !