[HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:56

;)

AnitaJoeri

Re: [HK]Stal midden delfland roddels deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:57

strotouwtjes een paar vlechten is ook goed idee.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:06

AnitaJoeri schreef:
hey Kaar is je gesprek met Jeffrey goed verlopen?

Zo mijn beide heren hebben grote poetsbeurt gehad,pluimen uit oren geknipt enz.
Ja jullie horen het goed hihi

Ja het gesprek is goed verlopen, schulden zijn nu afbetallingsregelen voor getroffen. Was wel grappig want met een tweetal heb ik gewoon keihard onderhandeld haha. Wilde 50 euro per maand hebben maar heb het terug kunnen brengen naar 30 euro. Hij houdt totaal geen geld over om te eten maar dat kan hij bij mij doen.
Morgen een paar sollicitatie brieven versturen voor hem en huursubsidie aanvragen.

Morgen ook nog even met hem naar de financiële winkel en 9 december moet hij voorkomen voor 2 schulden maar ook die zijn bijna geregeld.

Jeffrey kan gewoon in zijn huisje blijven wonen, zonder inbeslagname of iets dergelijks. Hij heeft alleen zijn bankpas in moeten leveren bij mij en kan dus niet meer bij zijn geld zonder dat ik het kan zien op de afschriften

Vandaar dat ik reageerde op het eerdere bericht van Chantal hahaha

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:19

Nou Kaar heb je goed geregeld zo te zien.
Ze zullen toch eens moeten leren.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:39

ach wat zal ik zeggen Anita, beter zo dan weer in mijn huis toch?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:44

Ik heb net weer een leuke mail over Spetter gekregen. Hij heeft prijzengeld gewonnen samen met zijn moeder. Let wel ...... 10 hele euro's Ze zijn tweede gewonnen in een behendigheidswedstrijdje.

Ik ga zaterdag 11 december naar hem toe in zeeland, er is dan een leuke marathonwedstrijd.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:18

Zeker beter dan weer in huis,ze moeten het maar leren en eenmaal terug in huis is veel te gemakkelijk,ik vind het goede oplossingen.

Enne Ach die Spettertje.Is toch geweldig.Enne 10 euries dat zijn hier toch 10 balen stro.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:56

spettertjuh schreef:
amber2202 schreef:
zoekt dr nog iemand voor 1 maandje werk ?? :P

Momenteel zijn wij met spoed op zoek naar data-entry medewerkers.

Mocht u iemand kennen die ons kan helpen bij het invoeren van data in Anva dan hoor ik dat graag.
Werkzaamheden zijn voor de duur van een maand, fulltime aanwezigheid op de Twentestraat.

Voor contact: drombouts@saa.nl

Hetgeen wat je hier moet doen is polissen invoeren in de computer, er moet een target per dag gehaald worden.. je moet dus lekker kunnen typen ;)

Moet je hiervoor gestudeerd hebben of alleen maar goed kunnen typen. dan is het misschien voor mijn zoon wel wat. Kan typen als de beste, beter dan mij in ieder geval. hahahah

hoeft alleen maar goed te kunnen typen :P (wat mij verteld is..)
voor meer info kan je uiteraard altijd even mailen naar het adres ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:00

AnitaJoeri schreef:
amber2202 schreef:
Ja hoor.. hij is niet moeilijk maar hij wordt door stal buiten gezet en binnen gehaald..
ik zal het eens vragen maar weet niet of ze dat doen en dan zal ik misschien steeds een ander halster krijgen ???
en dan ga je krijgen dat mocht hij eruit glippen wanneer iemand anders zn paardje pakt kunnen ze 'm niet snel te pakken krijgen.. :?

zou maar ff overleggen of ze hem af willen doen na losgooien en ergens bij de bak hangen.
Naamplaatje eraan en wanneer hij mee wil glippen,klap tegen zijn kop,doe ik ook met mijn haffie,jammer dan,moet die maar luisteren.
Zonde van al die halsters. |(

hoef nu ff niet te overleggen.. hij mag niet meer naar buiten :(
hij haddinsdag toch zo'n dikke achterbenen ??
ik dacht stalbenen omdat hij binnen had gestaan..
NOT !!
blijkt dat hij verschrikkelijk erge mok heeft aan beide achterbenen !! :(
vandaag geprobeerd er wt aan te doen maar het ging maar minimaal.. beetje geprobeerd weg te knippen en ff gauw gewassen met betadine en weer droog gemaakt.. daarna poeder erop en gaan stappen.. hij was helemaal klaar met me.. :P
maar ik mocht het gelukkig wel allemaal en hij ging niet ech ttrappen maar het doet 'm egt heel erg pijn :(
dit broed waarschijnlijk al een tijdje :( jammer dat t niet eerder ontdekt is :(
straks misschien nog even kijken of ik nog even met m kan stappen en nog wat poeder erop doen..
morgen krijg ik cremetje van suus..
hoop dat hij dr snel vanaf is ..
arme pony :(
hij keek me echt aan: 'waarom doe je mij nou pijn ?? doe ik bij jou toch ook niet ?? :('zooooo zielig !! :(
dus heb 'm een lekker cherry likit steen gegeven en wat snoepjes en zn eten uiteraard :P hihihi..
maarja, voorlopig ff niks overleggen dus :P

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:02

Amber z'n liefde gaat door de maag :D

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:11

Chantal vooral goed droog houden en geen korstjes wegkrabben.Dat is net als bij jezelf.Haal je kostje eraf dan is de huid eronder meestal nog niet goed genezen en heb je weer open plekjes.
Als de huid eronder genezen is valt het korstje er vanzelf af.
Als er geen open wondjes zijn is witte goedkope tandpasta een super middel.Net als voor onze puistjes.Het droogt de boel uit.
Als mok omhoog kruipt met dikke benen moet je er echt een dierenarts bij halen,als in bloed komt vergiftigt die zichzelf.

Echt ontzettend balen voor jullie.
Begrijp best dat soms met al dat behang aan de benen moeilijk is om er meteen bij te zijn.
Hoop voor jullie dat het toch mee gaat vallen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:18

ze staan nu geloof ik echt bijna allemaal mok.. Echt super balen!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:19

yup amber zn liefde gaat indd door de maag ;)

hoe ik het normaal doe gaat het altijd goed, maar het is nog nooit zo heftig geweest als nu.. en ik heb zelf natuurlijk geen normale weken gehad.. en mn zus vallen dat soort dingen niet op jammer genoeg :(
en dinsdag dacht ik dat hij gewoon beetje aanstelde doordat ik er weer eens was en zn achterhoeven wilde uitkrabben maar vandaag deed hij dus weer zo raar en toen voelde ik ineens die korsten.. :(
ik kijk van t weekend nog eventjes aan hoe het gaat..
hij mag in elk geval even niet in de natte paddock, en wil 'm eigenlijk alleen maar even op het droge stappen zodat het sneller overgaat.. morgen weer stukkie sokken wegknippen :(
het moet maar.. gelukkig begrijpt hij wel dat ik 'm wil helpen en geen pijn wil doen maar moet 'm wel tussendoor beetje vertroetelen ;)

hoorde van eef dat er heel veel met mok staan :(

nouja, kan alleen maar op het beste hopen.. :)

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:25

Amber ook al mok :(:)

Chan heeft ook mok aan 3 benen
Witte voetje is het ergste.
Vandaag heeft Eef haar sokken een stuk geknipt en hydrocortiderm opgesmeerd.
Ze vond het volgens mij wel lekker dat smeren jeuk natuurlijk ontzettend, ik werd helemaal op me hoofd gekroeld door haar <3

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:29

duidelijk dat het te nat is voor peerdenvoetjes,ook schoonspuiten erna helpt niet echt,nat is nat.
Bij mij is de wei ook nat[niet zoals jullie paddoks,maar toch] en mogen ze er niet langer van me in dan 2 tot 3 uur.Heb wel een droge bak,maar ze staan nou eenmaal liever wat te knabbelen van wat gras,dus is mijn kompromie 2 tot 3 uur.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:11

Mok is echt heel vervelend en komt idd door te natte en blubberige ondergronden.

Je moet echt oppassen met Ambertje Chantal met de dikke benen van hem. Dikke benen is meestal al een vergevorderd stadium van mok en is goed omhoog gekropen. Hou het goed in de gaten Chantal

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:14

nee schoonspuiten helpt niet als je het daarna niet goed droog maakt..
ik heb altijd een paar handoeken op stal liggen om goed te drogen..
die ik vandaag gebruikt heb gaat gelijk de wasmachine in natuurlijk ;)
kga t nu nie meer redden om naar stal te gaan en te stappen..
net klaar met eten..
morgenavond is hij weer de eerste.. dan wordt hij weer flink gepest door mij :P :P

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:20

spettertjuh schreef:
Mok is echt heel vervelend en komt idd door te natte en blubberige ondergronden.

Je moet echt oppassen met Ambertje Chantal met de dikke benen van hem. Dikke benen is meestal al een vergevorderd stadium van mok en is goed omhoog gekropen. Hou het goed in de gaten Chantal

I know ;)
Erg jammer dat het niet eerder opgemerkt is.. :(
ook jammer dat hij nu morgen op stal moet blijven staan want daar trekt t vocht alleen maar meer in zn benen.. maar ik zie 't morgen avond wel :(

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:24

arme amber succes hoop dat het gauw weer weg is

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:27

amandaaa schreef:
arme amber succes hoop dat het gauw weer weg is

hoop t ook, anders gaat de DA erbij komen uiteraard.. als t niet minder is geworden maandag..

nataschamarc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:34

bale chantal van ambertje.
hopen dat het snel weg is die mok.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:44

Arme Ambie! Er heerst veel mok in dit natte jaargetijde, vooral natte paddocks zijn hopeloos voor mokpootjes. Tip van tante Jet: geef je paard echinacea- force druppels in dit jaargetijde. Gewoon in de drinkbak druppelen, of op een stukje oud brood. 40 drupjes 3x per dag of alles in 1x. En natuurlijk de gebruikelijke behandeling en droog houden en niet krabben!
Eén voordeel, er is een nieuw gezegde ontstaan: Heeft je paard mok aan de benen, dan gaan je halsters niet meer henen!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:48

Das een goed gezegde Jet !! hihi..
zo uit de mouw geschud ? :P
droog houden gaat ik nu proberen.. vandaar geen buitenspeeluurtjes meer voor meneertje :(
bn bnieuwd wat hij ervan vindt :P

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:48

Kay, ik weet toch dat jij het geweldig druk hebt, we zijn toch zorgsectormeiden! In je pauze mag je BOKKEN, dat is je eigen tijd.
Ik heb geen pauzes, ik heb heb bijzondere baan met bijzondere kinderen/jongeren. En er zijn al te weinig computers voor verslaglegging, dus BOKKEN is er niet bij.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 22:14

amber2202 schreef:
spettertjuh schreef:

I know ;)
Erg jammer dat het niet eerder opgemerkt is.. :(
ook jammer dat hij nu morgen op stal moet blijven staan want daar trekt t vocht alleen maar meer in zn benen.. maar ik zie 't morgen avond wel :(

Heeft Amber nu droge mok of natte mok Chantal??? Je spreekt over vocht in de stal of bedoel je vocht in de benen door de mok? Zijn stal is toch goed droog neem ik aan of heb ik iets gemist?

Oja, trouwens nog even over plas en poepkat van mij, extra kattebak in de badkamer doet wonderen.