Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annie_

Re: Weer of geen weer het rsva topic is der weer # Deel 17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:07

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 11:27

Elja schreef:
Klopt, Nadine! Het gaat nog super goed met ze maar ze wil graag een plekje voor haarzelf! Haar vriendje woont nog geen 5 minuten hier vandaag dus hij zal hier wel vaak te vinden zijn :)

Ben benieuwd naar je haar em :p

Maar ze woonden toch samen? Beviel dat dan niet helemaal ofzo? :P
Ik snap t niet helemaal :o

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:57

Goedemiddag!
BB ging redelijk 1e rondje, helaas uitgebeld doordat die twee x weigerde op de dubbel en een lijntje.
2e rondje ging echt super ,helaas telde dat niet mee!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:45

Melanie_B schreef:
Elja schreef:
Klopt, Nadine! Het gaat nog super goed met ze maar ze wil graag een plekje voor haarzelf! Haar vriendje woont nog geen 5 minuten hier vandaag dus hij zal hier wel vaak te vinden zijn :)

Ben benieuwd naar je haar em :p

Maar ze woonden toch samen? Beviel dat dan niet helemaal ofzo? :P
Ik snap t niet helemaal :o

Ze woonde tijdelijk bij haar vriend en diens moeder . :)
Kan me voorstellen dat je dan na een jaar het wel lekker vind om even je eigen plek te hebben!

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:04

En daar mocht haar hondje toch niet wonen? Toch? Wel fijn dat ze bij jou kan komen, Elja.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:42

Heey! Ik las dat Elja had neergezet dat ik bij haar een kamer ga huren dus even een kort (soort van) berichtje van mij :P .

Ik woon nu iets meer dan een jaar bij mijn vriend en zijn moeder. Gaat allemaal prima!
Daar gaat het absoluut niet om, heb het hier goed naar mijn zin.

Alleen, mijn ouders die gaan scheiden en dit is nog niet zo heel lang bekend.
Mijn vader wilde dat mijn moeder zo snel mogelijk uit huis ging vanwege alle stress en de nare sfeer wat er was.
Mijn ouders waren beiden zeer veel afgevallen door de vele stress en narigheid. Daardoor was het beter dat mijn moeder ergens anders ging wonen.
Gelukkig heeft ze nu haar eigen plekje sinds een weekje, een appartementje (ook in Zwolle) niet zo ver weg van het huis van mijn vader.
Helaas mocht daar maar 1 hond wonen en uiteraard neemt mijn moeder dan haar eigen hond, Diva, mee.
Mijn eigen hondje Mickey woont nu nog bij mijn vader thuis maar hij is elke werkdag weg. Hij werkt nog in Almere en gaat met OV naar zijn werk dus hij is aan reizen al veel tijd kwijt.
Mickey zit dus de hele dag alleen in de woonkamer en wordt ook niet uitgelaten (doet zijn behoefte in de tuin). En nog meer dingen waarvan ik denk, ik wil Mick een beter leven geven. Lekker wandelen en rennen naast de fiets. En mocht hij overweg kunnen met de hond van Elja heeft hij er eventueel weer een nieuwe hondenvriend bij.

Daarnaast heb ik gewoon een plekje voor mezelf nodig, als je alleen wilt zijn dat dit dan ook kan.
Ik ''huur'' een kamer bij mijn schoonmoeder maar dit is eigenlijk de kamer van mijn vriend. Dus we slapen elke nacht samen (een heel mooi voordeel!) maar als je alleen wilt zijn kan dit niet. Ook als je een keer ruzie hebt moet je samen slapen en in elkaars aanwezigheid zijn.

Dus de behoefte aan een eigen plek, en mijn hond weer terug willen hebben heeft me dit allemaal doen besluiten.
Het is echt op 5 min afstand lopen van mijn vriend zijn huis dus als ik wat nodig heb of wat dan ook is het dichtbij!
Mijn vriend begrijpt het goed en accepteert het en helpt ook mee met spullen verhuizen etc.

We proberen ook gewoon een paar keer in de week bij elkaar te slapen zodat je niet elke nacht alleen bent.
Dat zal ook zeker wennen worden als ik op de kamer bij Elja woon, dat je gewoon niet meer elke nacht lekker tegen elkaar kan liggen. Maar gelukkig heb ik Mick dan bij me en ben ik niet geheel eenzaam haha :P .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:52

Jee manon dat hoef je niet uit te leggen hoor :P. Kan het helemaal begrijpen dat je een plekje voor jezelf wilt! Maar jeetje je ouders gaan scheiden, heftig! Heb je het er moeilijk mee :(:)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:54

Omdat ik niet meer bij ze woon merk ik er niet veel van. De ruzies, sfeer en emoties krijg ik niets van mee.
Wel zat ik er erg mee dat mijn moeder het zo zwaard had/heeft en als ik dan moest werken zat ik er ook niet bij met mijn kop.
Hoe mijn moeder behandeld is... Ja is gewoon niet normaal, zo aan de kant gezet... Dus daar had ik het wel moeilijk mee.
Zo naar om je moeder zo te zien en die er zo door heen zit..
Mijn broertje heeft het er wel moeilijk mee, die zat er natuurlijk middenin want die woont er nog.

Maar financieel merk ik het wel. Ze hebben het beiden financieel heel zwaar waardoor ze mij ook moeilijk nog kunnen ''sponsoren''.
Dus de kosten die ik maak moet ik nu allemaal zelf betalen, schoolgeld ook een deel, verzekering helemaal en noem maar op.
Ben nu ook een andere baan aan het zoeken waar ik meer kan werken zodat ik weer wat breder zit elke maand :) .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:03

Dit zijn van die onderwerpen die je op jouw leeftijd gewoon niet mee moet maken... Vind het echt vervelend voor je dat je aan dit moet denken en niet gewoon kan genieten van het studeren en zonder zorgen
:(:)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:10

Ja ik heb ook liever geen studieschulden :P . Maar ik zit nu in me laatste jaar dus ik vind het toch zonde om er dan mee te stoppen.
Maar als het echt teveel voor me wordt kan ik een niveau lager afstromen zodat ik dan per direct kan stoppen met de opleiding. Ik doe nu niveau 4 en dan zou ik niveau 3 afstromen.

Het wordt een lastig jaar ivm grote projecten waar economie een groot onderdeel van is (mijn slechte vak) en als ik dan financieel ook krap zit ivm school geld etc wat erbij komt..
Dan ga ik toch twijfelen en dan ga ik goed nadenken wat het beste voor me is op dat moment.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:24

Ohhh je bent er bijna dus! nou ik zou zoveel mogelijk proberen door te gaan, dan ben je er klaar mee. Word denk ik lastiger weer opnieuw te beginnen dan dat je nu doorgaat.. maar zal geen makkelijk laatste jaar worden indd...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:37

Jeetje Manon, wat een verhaal! Dat is wel even balen zeg! Ook van je ouders.. Pff.. Is heel vervelend als je ouders uit elkaar gaan.. Succes en sterkte hiermee! Gelukkig kun je bij Elja terecht! :+:

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:38

Ik had trouwens zaterdag clubkampioenschappen! :) Had in de dressuur 189 punten :):) En springen foutloos :):) En de cross.., Ehm ja dat ging niet helemaal vlekkeloos maar wat was het leeeukkkk! :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:54

Melanie_B schreef:
Ik had trouwens zaterdag clubkampioenschappen! :) Had in de dressuur 189 punten :):) En springen foutloos :):) En de cross.., Ehm ja dat ging niet helemaal vlekkeloos maar wat was het leeeukkkk! :D

Goed! Leuk he cross! *\o/*

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:23

Goedenavond!

Waar is iedereeeen?

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 06:45

Goedenmorgen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:59

Morgen!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:30

Hey Kirsje!
Wij konden helaas niet komen zondag :( Hadden een verjaardagsfeestje van het zoontje van Cornels vriend. :( Echt jammer!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:14

Broccoli schreef:
Hey Kirsje!
Wij konden helaas niet komen zondag :( Hadden een verjaardagsfeestje van het zoontje van Cornels vriend. :( Echt jammer!

Hee ,ah joh maakt niet uit! Komen vast nog andere keren :D
En ik heb foto's op fb gezet, dus je kunt zien hoe we het gedaan hebben haha!

Hoe gaat het trouwens met meraantje? Nog steeds goed?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:42

Je zou maar bijna gaan trouwen!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:39

Hahaha jaaaa nog 1½ week! :wow:
Maarre wat lees ik nou? Goede dressuurpunten! Laatst schreef je nog dat dat niet zo goed ging! Hihi :D

Kirst: ja Meraan gaat weer erg lekker! Blij mee!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:06

Haha jaa ben wel trots op Wonderboy :P
En Meraan ook weer goed?? Leuk man :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:31

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Kirsten_S