'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:41

Jane_ schreef:
Ik wil geen ruzie, maar het is wel zo..
Heb jij enig ervaring met een eigen paard of verzorgpaard!
Je wilt niet weten hoe zwaar het is, en hoe moeilijk het is om het beste aan je paard te geven!
Je weet niet hoe een paard denkt of voelt, je probeert het beste en dat doen die mensen ook!
Hun moeten ook groeien in hun doen en laten,

Wrijf het er lekker in zeg..
Jaa sorry hoor dat ik geen eigen of verzorgpaard heb..
En ik heb wel degelijk ervaring met een verzorgpaard..
en ik weet wel degelijk hoe het is ...
ik doe er helemaal niet makkelijk over, ik zeg alleen hoe het globaal kan zijn..
Tuurlijk spelen omgevingsfactoren daar een rol bij, maar daar had ik het niet over..

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:41

Kirsten_S schreef:
Wat ik vandaag zag, was ze miss wel 'aan de teugel' maar gewoon niet actief klaar.. Dan kan je paard wel naar beneden rijden, maar vooruit lopen doet ze dan niet..
Jaa jij ziet er miss meer, maar als ik haar dan een keer zie dan vind ik niet hele grote verbeteringen.. Jajajaja, ze moet het leren enzo blabla, maar daar gaat het niet over nu.. Ik heb het over wat ik zie.. Ieder ze eigen mening.

Kirs, wat verwacht je nou van een paard die al ruim tien, waarschijnlijjk meer als manege paard heeft gewerkt. En niet door elke ruiter goed gereden is, dus actief van achteren en mooi rond en nagevelijk...?!

Ik kan nu allemaal wel dingen zeggen over dat dit beter kan en dit en dat...
Het is echt wel anders als je haar hebt..

En wat is er nou eigenlijk zo slecht ( wat begrijp ik uit jou verhalen) aan hoe Kartouch het nu heeft?
Wat is er zo slecht aan het voer dat ze nu heeft? Weet je wat voor biks ze krijgt dan?

Kom op he! Kartouch heeft nu der tijd van haar leven. Lekker lang uit op stal liggen. En geloof me, ik rij nu in de les op dindsdag van 21.00 en daar rij ik samen met die vrouw. En sinds ik daar rijd, is ze al zo ver vooruit gegaan!!

Misschien als jij haar af en toe ziet, lijkt het misschien niet goed in jouw ogen, maar wat verwacht je? Het kan niet altijd goed gaan!

Begrijp het niet verkeerd, Kirsten.
Ik bedoel dit echt niet aanvallend, maar dit is mijn mening...
Laatst bijgewerkt door Liisette_ op 23-11-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:44

Iriis_ schreef:
Kirsten_S schreef:
Natuurlijk, weet natuurlijk hélemaal niks nakkes nada. Ben zo dom als een wicht..
Wat jij will...

Dat maak jij er zelf van Knipoog Ik vind alleen dat je er te makkelijk over praat en te snel je conclusie's trekt Knipoog

Tuurlijk weet ik die dingen wel, maar dat heb ik er nou eenmaal niet bijgezegd.. Dat zit in me achterhoofd, beetje moeilijk om het bij elke zin te zeggen, jaaa maar dit en dat spelen natuurlijk ook een rol ...
Ik denk er zelf wel aan als ik het schrijf maar ga dat niet allemaal zeggen.. Jaa sorry maar dankomt het er in jou ogen te makkelijk uit maar dat bedoel ik niet zoo.

Jane_

Kirsten_S schreef:
Jane_ schreef:
Ik wil geen ruzie, maar het is wel zo..
Heb jij enig ervaring met een eigen paard of verzorgpaard!
Je wilt niet weten hoe zwaar het is, en hoe moeilijk het is om het beste aan je paard te geven!
Je weet niet hoe een paard denkt of voelt, je probeert het beste en dat doen die mensen ook!
Hun moeten ook groeien in hun doen en laten,

Wrijf het er lekker in zeg..
Jaa sorry hoor dat ik geen eigen of verzorgpaard heb..
En ik heb wel degelijk ervaring met een verzorgpaard..
en ik weet wel degelijk hoe het is ...
ik doe er helemaal niet makkelijk over, ik zeg alleen hoe het globaal kan zijn..
Tuurlijk spelen omgevingsfactoren daar een rol bij, maar daar had ik het niet over..

Ik wrijf het er niet in, ik zeg alleen of je genoeg ervaring hebt om er zo over te oordelen!
En hoe dan ook, ik vind Kartouch er alleen maar beter uitzien en het naar haar zin hebben. Ze heeft een oude dag!
Ik vind dat je te makkelijk praat erover, en je heel snel denkt dat jij het allemaal beter zou doen.

Iriis_

en nu is het natuurlijk met z'n alle tegen kirsten.. Maar kirsten echt. ik vind je een leuek meid hoor. maar misschien moet je ipv. boos worden iets met deze kritiek doen..

Het is echt niet om je de grond in te trappen. Maar dit zit me al een tijdje dwars. Want ik merk het vaker aan de manier waarop je over dit soort dingen praat. Sorry Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:48

Liisette_ schreef:
Kirsten_S schreef:
Wat ik vandaag zag, was ze miss wel 'aan de teugel' maar gewoon niet actief klaar.. Dan kan je paard wel naar beneden rijden, maar vooruit lopen doet ze dan niet..
Jaa jij ziet er miss meer, maar als ik haar dan een keer zie dan vind ik niet hele grote verbeteringen.. Jajajaja, ze moet het leren enzo blabla, maar daar gaat het niet over nu.. Ik heb het over wat ik zie.. Ieder ze eigen mening.

Kirs, wat verwacht je nou van een paard die al ruim tien, waarschijnlijjk meer als manege paard heeft gewerkt. En niet door elke ruiter goed gereden is, dus actief van achteren en mooi rond en nagevelijk...?!

Ik kan nu allemaal wel dingen zeggen over dat dit beter kan en dit en dat...
Het is echt wel anders als je haar hebt..

En wat is er nou eigenlijk zo slecht ( wat begrijp ik uit jou verhalen) aan hoe Kartouch het nu heeft?
Wat is er zo slecht aan het voer dat ze nu heeft? Weet je wat voor biks ze krijgt dan?

Kom op he! Kartouch heeft nu der tijd van haar leven. Lekker lang uit op stal liggen. En geloof me, ik rij nu in de les op dindsdag van 21.00 en daar rij ik samen met die vrouw. En sinds ik daar rijd, is ze al zo ver vooruit gegaan!!

Misschien als jij haar af en toe ziet, lijkt het misschien niet goed in jouw ogen, maar wat verwacht je? Het kan niet altijd goed gaan!

Begrijp het niet verkeerd, Kirsten.
Ik bedoel dit echt niet aanvallend, maar dit is mijn mening...

Nee dat snap ik best.. En ze zal best vooruit zijn gegaan.. Maar ik bedoelde meer dat ze te vroeg voor een eigen paard hebben gekozen. Van mij mogen ze, maar ik vind het te vroeg.. Ik bedoel het een beetje als bijv. bij kickboksen vroeger, dan moest je jezelf bewijzen en veel oefenen voordat je een klas hoger mocht. Dat bedoel ik meer.. beetje aparte vergelijking maar miss weet je dan wat ik bedoel..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:49

Maar waarom te vroeg dan? zij leren ervan, en Kartouch heeft het naar haar zin?
Ik zie het probleem niet.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:54

Iriis_ schreef:
en nu is het natuurlijk met z'n alle tegen kirsten.. Maar kirsten echt. ik vind je een leuek meid hoor. maar misschien moet je ipv. boos worden iets met deze kritiek doen..

Het is echt niet om je de grond in te trappen. Maar dit zit me al een tijdje dwars. Want ik merk het vaker aan de manier waarop je over dit soort dingen praat. Sorry Bloos

Ik ben niet boos.. Integendeel, ik verdedig gewoon mijn mening..
Ik snap ook best dat het niet makkelijk is, daar kies je zelf voor. Maar zoals al vroeger is gezegd, is dat je met het schrijven hier niet de onderliggende gedacht van een bericht weet.. En dat is een beetje het probleem hier...
Je denkt dat ik er te makkelijk over denk maar dat is helemaal niet zoo .. Dat is gewoon in theorie en dat is natuurlijk anders dan in praktijk..
Ik heb daar heus wel over nagedacht hoor hoeveel tijd een paard in beslag neemt. maarjaah als dat niet gaat dan moet je het ook niet doen, het moet wel leuk blijven vind ik. Tjah ik zou het helemaal anders doen jaa dan meeste ruiters (niet aangesproken voelen) , maar dat is in theorie.. Jaa dat weet ik ook wel..

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:56

Kirsten, pb! Knipoog

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:56

Kirsten_S schreef:
Iriis_ schreef:

Ik ben niet boos.. Integendeel, ik verdedig gewoon mijn mening..
Ik snap ook best dat het niet makkelijk is, daar kies je zelf voor. Maar zoals al vroeger is gezegd, is dat je met het schrijven hier niet de onderliggende gedacht van een bericht weet.. En dat is een beetje het probleem hier...
Je denkt dat ik er te makkelijk over denk maar dat is helemaal niet zoo .. Dat is gewoon in theorie en dat is natuurlijk anders dan in praktijk..
Ik heb daar heus wel over nagedacht hoor hoeveel tijd een paard in beslag neemt. maarjaah als dat niet gaat dan moet je het ook niet doen, het moet wel leuk blijven vind ik. Tjah ik zou het helemaal anders doen jaa dan meeste ruiters (niet aangesproken voelen) , maar dat is in theorie.. Jaa dat weet ik ook wel..

jaa maar begrijp je ook dat het ons ontzettend gaat irriteren (En dan spreek ik ook voor andere met een eigen paard) omdat wij altijd zoo ons best doen. En dan moeten wij het hier in theorie horen. En dan klinkt het allemaal zo makkelijk. Teerwijl dat is het niet. ookal zou je het goed weten in theorie. Dan nog kun je het in praktijk 9 van de 10 keer niet zo uitvoeren omdat er wel iets niet mee werkt.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:58

Iriis_ schreef:

Jaa het is een beetje moeilijk uit te leggen.. Je kan natuurlijk veel leren en hoger komen met je paard..
maar ik vind het gewoon verstandiger als ze eerst gewoon wat meer ervaring hadden opgedaan met verschillende paarden en wat hoger kwam in de takt van de sport..
Maarjah wie ben ik om dat te zeggen, ze mogen het zelf beslissen maar ik vind het verstandiger om pas als je de meeste kennis en ervaring heb een paard te kopen zodat je die op de 'perfecte' manier kan rijden. En nou niet denken dat hun niet 'goed' rijden maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.. hoop ik..

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:01

Iriis_ schreef:
jaa maar begrijp je ook dat het ons ontzettend gaat irriteren (En dan spreek ik ook voor andere met een eigen paard) omdat wij altijd zoo ons best doen. En dan moeten wij het hier in theorie horen. En dan klinkt het allemaal zo makkelijk. Teerwijl dat is het niet. ookal zou je het goed weten in theorie. Dan nog kun je het in praktijk 9 van de 10 keer niet zo uitvoeren omdat er wel iets niet mee werkt.

Jaa dat kan ik best begrijpen.. dat lijkt me ook niet leukk.. maarjah wat moeten we anders? wij zijn niet zo bevoorrecht als jullie om een eigen paard te hebben, dus we kunnen dat ook niet ervaren . Het meeste wat ik zeg is omdat ik de ervaring van anderen heb gehoord/ gelezen en de reactie van een andere techniek..

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:01

Kirsten_S schreef:
Iriis_ schreef:

Jaa het is een beetje moeilijk uit te leggen.. Je kan natuurlijk veel leren en hoger komen met je paard..
maar ik vind het gewoon verstandiger als ze eerst gewoon wat meer ervaring hadden opgedaan met verschillende paarden en wat hoger kwam in de takt van de sport..
Maarjah wie ben ik om dat te zeggen, ze mogen het zelf beslissen maar ik vind het verstandiger om pas als je de meeste kennis en ervaring heb een paard te kopen zodat je die op de 'perfecte' manier kan rijden. En nou niet denken dat hun niet 'goed' rijden maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.. hoop ik..

ik begrijp het wel, maar ik ben het niet met je eens. Want die is juist een mooie manier om ervaring op te doen. Omdat je op manege paarden ook wel ervaring op doet. Maar met een eigenpaard het gewoon totaal anders is. Want ik geef toe. Toen ik op Lex reed dat ik ook dat ik heel goed kon rijden, en dat eigen paard moest wel lukken. Ik wilde B gaan springen en dressuuren. En dan heb je dat eigen paard. Maar ervaring met een eigenpaard is totaal anders van met een manege paard.

Het heeft tijd nodig. Zij hebben kartouch nog niet zo lang. Ze doen langzamerhand ervaring met haar op. Ze verzorgen haar goed. En als Kartouch niet meer kan, dan hebben ze ervaring genoeg om een jong paard te kopen wat eigenlijk hun droom was Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:02

Iriis_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Nope Lachen
Ze is gewoon heel onzeker en omdat ruiters onzeker van haar worden sprong ze niet meer in de manegelessen Lachen

Hoe weet je dat zo zeker? Want volgens mij vind ze het gewoon niet leuk hoor..

Ik zeg niet dat ik het zeker weet, ik heb alleen zelf ervaren dat ze het wel kan.
Als jij haar met genoeg enthousiasme rijdt gaat zij ook met enthousiasme over de hindernis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:03

Iriis_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Zeker weten Ja
Ik zou ook een beter passend zadel voor haar kopen Clown

Maar ik ga even naar beneden Doei! Kusje

Waar slaat dat nou weer op? Wie zegt dat dat zadel niet past?!

Nou op de manege lag er niet echt een zadel op dat lekker lag Clown
Hoe dat nu zit weet ik niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:03

Iriis_ schreef:
Emmaa_ schreef:
Agree Knipoog
Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ze niet klaar zijn voor een eigen paard Lachen
Vooruit gang boeken doen ze wel, maar te bedenken dat ze eerst een jong paardje wouden kopen

Ja dat weeti k ook wel, ik was het er eerst ook niet mee eens.
Maar dat neemt niet weg dat kartouch het nu niet beter heeft dat als manege paard hoor..

Het is ook zeker beter voor haar Ja
Ik heb ook niet gezegd dat het niet goed voor haar is.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:05

Emmaa_ schreef:

Ik wou net zeggen want ze heeft er nu een gloedje nieuw kiefferdzadeltje op liggen hoor! Lachen

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:08

Kirsten_S schreef:
Iriis_ schreef:

HOger in de takt van de sport ?

Ik zit in de takt van de sport oo knog helemaal bij het laagste.
dus dat snap ik even niet ?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:08

Ik weet nog wel dat Kelly zei dat ze eerst geen nieuw zadeltje wilden kopen omdat dat dat zadel duurder was dan dat kartouch gekost had Nagelbijten / Gniffelen.. Was wel grappig toen ze dat zei Clown

Uiteindelijk wel goed dat zadel, ze zorgen echt wel goed voor der Ja
Laatst bijgewerkt door Kirsten_S op 23-11-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:09

Iriis_ schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik wou net zeggen want ze heeft er nu een gloedje nieuw kiefferdzadeltje op liggen hoor! Lachen

I know Ja

En even op het hele gebeuren;

Ik ben het een beetje met iedereen eens Lachen
m'n meissie heeft het alles behalve verkeerd daar, en misschien wordt ze niet altijd even perfect gereden of gaat het niet altijd even goed, so let it be Lachen

Kartouch is hartstikke gewend aan ruiters die wat "minder" rijden of die haar niet altijd naar beneden rijden.
En ze wordt áltijd slecht gereden, ze is altijd slecht gereden omdat ze best lastig naar beneden te rijden is.

En die vrouw gaat zeker vooruit!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:09

Nagelbijten / Gniffelen

ja an, wat moet jij nou weer met een eigenpaard. Rolleyes

Sorry maar dit gaat echt nergens meer over Nagelbijten / Gniffelen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:10

Kirsten_S schreef:
Ik weet nog wel dat Kelly zei dat ze eerst geen nieuw zadeltje wilden kopen omdat dat dat zadel duurder was dan dat kartouch gekost had Nagelbijten / Gniffelen.. Was wel grappig toen ze dat zei Clown

Uiteindelijk wel goed dat zadel, ze zorgen echt wel goed voor der Ja

Tjaa en zo is het..
Ik dacht ook, als ik een eigenpaard heb ga ik heeel veel setjes kopen. Maar daar heb ik het geld echt niet voor Nagelbijten / Gniffelen

Annie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:11

Iriis_ schreef:
Nagelbijten / Gniffelen

ja an, wat moet jij nou weer met een eigenpaard. Rolleyes

Sorry maar dit gaat echt nergens meer over Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies :S

ik wil der niet eens iet s mee berijken,
je zou eigelijk bij zulk soort mensen als ik,
hun paarden af moeten pakken en aan mensen moeten geven
die er wel wat mee willen in de sport Lachen Nagelbijten / Gniffelen