mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

immanuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:19

De nieuwe bak schiet al aardig op zo te zien:P
Ron wilt het af hebben in 3 weken :P

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:21

tjeezzzz nog groter waar houd t een keer op ?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:59

MLEENESS schreef:
Nee maar paarden verkopen die slecht lopen aan meisjes die er niet zoveel vanaf weten vind ik in en in triest, en ik wil door dit soort dingen gewoon niet bij zo een manege zitten. En op de pensionstal waar ik heen wil heb je dat soort dingen gewoon niet-...

laat me raden je gaat naar wilmarto?
daar hebben ze ook paarden gehandeld.( ramon knoester dan)ik heb mijn paard ook bij ron vandaan en die mankeerde niks hoor.
heb er uiteindelijk m1 mee gereden, niks aan de hand.
en dan nog ben je er toch zelf bij als je zo'n dier koopt.
je ziet hem toch lopen?
je laat hem toch keuren?
tuurlijk verkoopt ron zijn goeie paarden niet, die moeten geld verdienen in de lessen.
en alles wat regelmatig kreupel is gaat of naar een nieuw baasje of naar de slager.
je moet gewoon goed op letten of je een goed paard koopt.
en als je dat niet kan zien moet je nog geen paard kopen want dan heb je nog niet genoeg ervaring met paarden!

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:09

helemaal mee eens ik heb ook 2x een paard van Ron gekocht waar niks mis mee was .

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:10

Tassie78 schreef:
MLEENESS schreef:
Gewoon de verhalen die over Ron rondgaan, dat hij kreupele paarden verkoopt etc.

verhalen ja :+ het is een grote manege en mensen kletsen nou eenmaal !! als je een paard koopt moet je hem gewoon netjes laten keuren en iemand mee nemen die verstand heeft van paarden .;) de stallen vind ik daar zou klein niet hoor mijn merrie van 1.74 heeft er ook gestaan en die kon gewoon draaien in d,r stal oke ze komen weinig buiten maar wat al gezecht word door iemand hier dat komt door het land wat het niet toe laat dat is gewoon te drassig (nat) ik weet trouwens ook dat de les paarden regelmatig los worden gegooid om lekker ff te rennen in de binnen bak .en de stalling voor hun is ook 10x beter dan vroeger want toen stonden ze op stand waar ze elkaar t licht uit de ogen sloegen dat is pas zielig .

Gewoon verhalen van een dierenarts die ik ken. En dat gewoon keuren gaat daar ook niet normaal. Want toen deze dierenarts het paard afkeurde vanwege een slecht been werd Ron hartstikke kwaad omdat hij vond dat hij gewoon goed was. Nee sorry, en je kan paarden ook buiten zetten in paddocks. Zou jij genoeg ruimte hebben de hele dag als je netaan je kont kon omdraaien? Dan kan je net zo goed in een kamertje van nog geen 2 bij 2, kan je ook liggen en omdraaien.[/quote]

als je je eigen dierenarts mee hebt en die zegt dat ie niet goed is, dan neem je hem toch niet.
daarvoor heb je toch je eigen dierenarts mee.
en dat ron gaat schreeuwen geloof ik niet.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:21

plientjedres schreef:
MLEENESS schreef:
Nee maar paarden verkopen die slecht lopen aan meisjes die er niet zoveel vanaf weten vind ik in en in triest, en ik wil door dit soort dingen gewoon niet bij zo een manege zitten. En op de pensionstal waar ik heen wil heb je dat soort dingen gewoon niet-...

daar hebben ze ook paarden gehandeld.( ramon knoester dan)ik heb mijn paard ook bij ron vandaan en die mankeerde niks hoor.
je ziet hem toch lopen?
je laat hem toch keuren?
tuurlijk verkoopt ron zijn goeie paarden niet, die moeten geld verdienen in de lessen.
en alles wat regelmatig kreupel is gaat of naar een nieuw baasje of naar de slager.
en als je dat niet kan zien moet je nog geen paard kopen want dan heb je nog niet genoeg ervaring met paarden!

Hoezo zou ik naar wilmarto gaan? En waarom denk je dat? Ik ken die stal niet eens... En ik weet hoe het er aan toe gaat bij de pensionstal waar ik heen ga en daar word vrijwel niet gehandelt ;)

plientjedres

Re: mening over manege : hippisch centrum "de Delft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:22

mleeness daar noem je dan ook wel wat, les van wim.
alle respect hoor, maar die lessen zijn echt zaaaaaaaaaaai!
toen ik nog op de manege stond reed ik altijd bij jessica en bij ron, daar kreeg je tenminste ook echt les.

maar als je een andere stal heb gezien en daar enthousiast over bent prima, maar zeik niet meteen je oude stal af.
ik ben ook wel eens weg gegaan bij ron(naar wilmartho)en alles leek zo mooi!
nou ik was met 2 maanden weer terug want ik werd gek van alles daar.
nu ben ik al 4 jaar weg en dat komt inderdaad omdat ik het te druk vond worden en omdat je pas om half 9 op je paard kon stappen(in de winter dan)

oja en dat land heeft geloof ik met het broedseizoen te maken.
want onze paardjes staan al 2 maanden op het land.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:27

ik heb toen begrepen dat het land niet het hele jaar beschikbaar is door de drassige grond die je daar heb.maar dat van het broed zeizoen klinkt ook logisch idd

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:38

plientjedres schreef:
MLEENESS schreef:

je ziet hem toch lopen?
je laat hem toch keuren?

Hoezo zou ik naar wilmarto gaan? En waarom denk je dat? Ik ken die stal niet eens... En ik weet hoe het er aan toe gaat bij de pensionstal waar ik heen ga en daar word vrijwel niet gehandelt ;)[/quote]

dat was gewoon een gok, je heb het over een overdekte rijhal en je komt uit omgeving assendelft (ga ik vanuit als je bij de delft rijd)
maar dat maakt niet uit waar je heen gaat, ervaar het eerst maar eens hoe het ergens anders gaat.
want geloof mij, je vertrouwd je paard toe aan iemand die de hele dag op hem past.
en geloof me er is altijd iets wat je niet bevalt.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:40

Ehm ik heb geen eigen paard.. Ik rijd daar iemand anders haar paard.. En ik rijd er nu 3 maanden en het bevalt er prima hoor ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:48

oke dan wens ik je daar heel veel plezier.

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:04

zo plien, ik ben het eindelijk eens, eens met je... en dat gebeurt niet vaak he hi hi....

ag als je het er niet naar je zin heb moet je weg gaan en vooral niet met tegen zin heen gaan dat is voor niemand leuk...

bij welke stal rij je nu dan mleeness?

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:38

Ik rijd nu bij stal Groenehoeve in uitgeest

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:27

martine ik voel me zwaar vereerd!
oja die heeft ook een overdekte rijbaan ja.
daarom dacht ik meteen aan die andere stal.
volgens mij is dat inderdaad een hele leuke stal.
vind hem alleen zo in de onbewoonde wereld liggen.
vooral sávonds in de winter.

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 00:12

Over heb je wat en overal laat je wat. Hoe groot of klein een stal ook is.

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 14:52

waren dat de wijze woorden voor vandaag?? hihi

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:41

ikkemartina schreef:
waren dat de wijze woorden voor vandaag?? hihi

Daar kun je het mee doen ;)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:29

ha ha

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:56

wat zijn de woorde voor vandaag ;)
colin.. sprak vandaag weer met iemand die je kent van de duiven tenminste hij kent je naam haha

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:53

Ik ree op Manege Zunderdorp.
De paarden van zunderdorp zijn naar manege delft gegaan weten mense die daar rijden of Nevada&galaxy dood zijn ??? Ik weet niet of ik het moet geloven ik rij zelf niet op de delft maar ik hoorde het van iemand en ik hoor van mense dat het niet zo is ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:53

Nevada leeft sowieso nog want die loopt regelmatig in mijn les mee. Galaxy heb ik al een tijdje niet meer gezien, dus daar durf ik niks over te zeggen.

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:02

Een vriendin van me moest op Galaxy rijden, maar hij kwam kreupel van stal; hij had een veiligheidsspeld in z'n hoef. Paar dagen daarna stond ie niet meer in z'n eigen stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 10:05

Oooh.. kijk das geen goed teken.. Ik moest een paar maanden terug op hem, en toen kwam die ook al kreupel van stal. Maar later liep 'ie wel weer mee. Ze zetten ze ook wel eens in een buitenbox om te herstellen hoor, maar ik weet t niet.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 17:44

Okeee bedankt

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:45

ikkemartina schreef:
wat zijn de woorde voor vandaag ;)
colin.. sprak vandaag weer met iemand die je kent van de duiven tenminste hij kent je naam haha

Vandaag even geen woorden ............ ;( (na een triest bericht gehoord te hebben vanmiddag) Pas jij een beetje op je vriendinnetje?

Tja en wat de duiven bericht. Ik geniet landelijke bekendheid :D maar nu wel nieuwschierig wie je hebt gesproken ;)