doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:33

Heb ik ook zo vaak gedaan, maar ik wordt altijd laatste Clown Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:59

Bij ons mag je je proef wel vakker dan 2x doen! Er zijn ook mensen die telkens met 211 punten slagen. Als je 1 puntje boven de 210 zit dan zit het er allemaal nog niet goed in! En ik zie het maar zo als oefenen. voor mij hoef ik niet heel snel om hoog te klimmen, je leert er tenslote ook van. En natuurlijk kan je niet extreem lang in één en dezelfde f zitten lijkt me logisch. maar als je telkens met je hakken over de sloot je punten haald mag je het nog een keertje doen, je rijdt tenslote ook elke keer op een anders paard, en eigenlijk hoor je het natuurlijk op alle paarden te kunnen. Als iemand met zijn eigen paard op z-nivo rijdt dan kan hij ook niet zomaar met een ander paard ook op z-nivo beginnen denk ik zo. Met een heel gevoorderd paard rijd je dus misschien wel een andere F dan met een net zadelmak paard. Zou dan toch raar wezen dat je met dat zadelmakke paard in de f6 bijvoorbeeld moet instromen omdat je de f5 enz al eerder heb gereden?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:33

Jaa Tong uitsteken
De eerste keer met mn verzorgpony, de racekabouter 219 punten
En verder op een manege pony:
231, 228, 223, 220, 228, en 238 Bloos

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:38

Horsefreak schreef:
Jammer dat het zo ging. Ik ga gewoon met chaps rijden Bloos
Ik heb geen laarzen en heb er al zo'n 7 jaar niet meer meegereden.

Volgens mij gaat het er ook niet om of je echte kleding hebt die bij een dressuurproef horen, maar of je gewoon veilige kleding aan hebt. Njaa bij ons tenminste Tong uitsteken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:59

Mijn kleding is nooit echt bepaald wedstrijdgericht. Wel allemaal helemaal schoon, maar geen wit of zo. Lachen

Heb namelijk geen witte broek, maar een zwarte. Daarom pak ik altijd een zwart T-shirt, zodat het toch netjes is. (Man in black Clown )

Met chaps trouwens. En heb toch goede punten; vorige wedstrijd 232 punten en een 8 voor de verzorging. Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:27

Bij ons wordt wel gezegd dat je niet met chaps mag rijden, maar heb het wel eens eerder gezien en er werden echt geen punten afgetrokken...

Nou ik heb onze startlijst gezien. Ben de enige op "mijn" paardje, dus dat is in elk geval leuk Pling Verder zijn er maar 5 mensen die F7 rijden, dat is wel wat weinig...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:42

C_hristel schreef:
Zou dan toch raar wezen dat je met dat zadelmakke paard in de f6 bijvoorbeeld moet instromen omdat je de f5 enz al eerder heb gereden?

En toch moet je starten waar je bent gebleven...als je officieel wilt rijden en je punt wilt halen. Als ik naar jou manege overstap en verderga met wedstrijden moet ik (op dit moment) F8 starten...en dan ken ik jullie paarden ook niet. Als je net met hakken over de sloot je 2e pp haalt kan het heel goed zijn dat je dan de hogere F proef niet haalt. Maar dan blijf je daar gewoon een paar keer hangen...dat is toch niet erg? Dat heb ik liever dan een proefje rijden waar ik al 2 pp voor heb gehaald...

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:50

Shalimar schreef:
C_hristel schreef:
Zou dan toch raar wezen dat je met dat zadelmakke paard in de f6 bijvoorbeeld moet instromen omdat je de f5 enz al eerder heb gereden?

En toch moet je starten waar je bent gebleven...als je officieel wilt rijden en je punt wilt halen. Als ik naar jou manege overstap en verderga met wedstrijden moet ik (op dit moment) F8 starten...en dan ken ik jullie paarden ook niet. Als je net met hakken over de sloot je 2e pp haalt kan het heel goed zijn dat je dan de hogere F proef niet haalt. Maar dan blijf je daar gewoon een paar keer hangen...dat is toch niet erg? Dat heb ik liever dan een proefje rijden waar ik al 2 pp voor heb gehaald...

Ik zou dan denk ik ook liever blijven hangen op het niveau waar je echt even vast loopt op dat moment..!
En verder kijk is altijd ff wat de figuren zijn die voorkomen, zodat ik in de les en sinds kort ook op mijn verzorgpaard kan oefenen, is wel zo fijn. En leer de proef uit je hoofd, scheelt een hoop, want zo kan je jezelf veel beter voorbereiden tijdens het proefje zelf. Haha!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:41

jaa inderdaad. Ik had ook een keer een wedstrijd super geoefend. In de manege, enzo,maar ook zelfs thuis klinkt heel raar. Maar je maakt alle bakletters legt ze op de goede plek ( je hebt natuurlijk wel de ruimte nodig ) en dan ga je je proefje oefenen ik leer hem dan meestal helemaal uit mijn hoofd. En ik kijk waar ik op moet letten bij die pony. Als je de proef dan uit je hoofd kent. Kun je veel meer met je pony bezig zijn, en je op netheid controleren! gaat heel makkelijk!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:57

Sander_ schreef:
vorige wedstrijd 232 punten en een 8 voor de verzorging. Haha!

Qua verzorging vind ik het niet altijd helemaal eerlijk zijn.
Een vriendin en ik reden op het zelfde paard, had zij een 8 voor verzorging van het paard en ik een 7. Verward

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:14

Dat is inderdaad oneerlijk mandyy..
@ shalimar: staat het echt vast dat dat verplicht is? Want op mij vorige manege was ook een keer een vrouw die gewoon f6 reed en met een ander paard f3 start. Ik hoor het namelijk best vaak. Is het dus volgens het fnrs regelement verplicht om verder te gaan waar je gebleven was?

R0sa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:17

Mandyy schreef:
Sander_ schreef:

Een vriendin en ik reden op het zelfde paard, had zij een 8 voor verzorging van het paard en ik een 7. Verward

nou jaa... Verward Frusty

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:23

Ik kende bovendien iemand die reed f7 (dacht ik) maar daar haalde ze telkens geen punten. Toen is ze ook terug gegaan naar de f6. En dat was weer op een andere manege. Ik ken dus al drie manege's waarbij je niet percee een niveau hoger moet als je je 2 pp's heb. Ik ben dus wel benieuwd of dit op het fnrs-regelement staat.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:28

owh ik dacht dat je wel gewoon hoger moet als je 2 punten hebt, maar ik heb dat nooit eigelijk geprobeerd..
want ik neem toch echt aan dat je graag zo snel mogelijk hoger wilt.

ik ben tot F9 gekomen op mn oude manege. en ga nu met eigen paard verder op een manege hier in de buurt. hopelijk 17 dec eerste wedstrijd daar.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:31

Succes ThaGirl. Ja maar als je in de B rijdt hoef je ook niet percee hoger als je 10 winstpunten heb.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:53

kooslover schreef:
Bij ons wordt wel gezegd dat je niet met chaps mag rijden, maar heb het wel eens eerder gezien en er werden echt geen punten afgetrokken...

Nou ik heb onze startlijst gezien. Ben de enige op "mijn" paardje, dus dat is in elk geval leuk Pling Verder zijn er maar 5 mensen die F7 rijden, dat is wel wat weinig...

Dan hebben ze maar pech Bloos ik rijd met chaps en anders niet.
Yvon heeft zelf gezegd dat het niet belangrijk was dat je wedstrijdkleding had, maar moest wel netjes en moest mijn haar in een staart doen, maar dat heb ik standaard al.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:28

Ach joh, lekker belangrijk toch... je zult wel zien of het op prijs gesteld wordt Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:42

Ja inderdaad. Ik rij altijd in officeel wedstrijd teneu en heb ook maar een 7 of 8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:16

R0sa"
[quote="Mandyy schreef:
Sander_ schreef:

nou jaa... Verward Frusty
[/quote]

Das ook raar... Scheve mond

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:01

Bij ons rijdt iedereen in compleet wedstrijdtenu Verward (ja ik heb het over een manegewedstrijd op manegepaarden en pony's)
En toen ik in verenigingstrui startte met witte handschoentjes en een wit kraagje kreeg ik een punt aftrek. Ook mogen wij uberhaupt niet met chaps rijden Verward Wie dat nou weer heeft verzonnen................

Zo reed ik eerst dus en kreeg dan echt standaard punten minder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7VSFHD3N
Nu dus zo Lachen
http://www.mijnalbum.nl/Foto=U8WN3LS4
Maar dat jasje heb ik niet alleen daarvoor gekocht maar ook omdat ik studentenwedstrijden rijdt en daar ook zelfs soms punten aftrek krijg omdat ik geen haarnetje heb.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 06-12-06 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:06

Fleury schreef:
Bij ons rijdt iedereen in compleet wedstrijdtenu Verward (ja ik heb het over een manegewedstrijd op manegepaarden en pony's)
En toen ik in verenigingstrui startte met witte handschoentjes en een wit kraagje kreeg ik een punt aftrek. Ook mogen wij uberhaupt niet met chaps rijden Verward Wie dat nou weer heeft verzonnen................

Bij ons rijden de meeste ook in een wedstrijdtenu.
Ik zelf ook.

Wij mogen met de wedstrijden ook niet met chaps rijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:10

Gewoon in de lessen mogen wij ook geen chaps dragen, iets wat ik echt niet snap. op wedstrijden vind ik het ook veel mooier als je wel laarzen aan hebt maar ik vind niet dat je zoiets moet verplichten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:11

En waarom mag het in de lessen dan niet?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:21

Wij mogen wel met chaps rijden..in de les en ook in de wedstrijd. Het staat trouwens ook in de regels van de FNRS dat je wel met chaps mag rijden...Ik rijd wel met een jasje en handschoentjes en haarnetje...maar dus wel met chaps.

En wij moeten gewoon omhoog als we 2 pp hebben gehaald...waarom zou je ook de F6 blijven oefenen (bijvoorbeerd) als je F7 mag starten Verward Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. Ik heb de eerste F4 210 gereden omdat die pony me niet lag en ik er nooit op reed maar de F5 reed ik weer met 233. Dus ik ga echt niet de F4 vaker oefenen omdat ik daar met de hakken over de sloot door was...Ik rijd nu gemiddeld 219 dus waarom zou je?
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 06-12-06 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:22

Shalimar schreef:

En wij moeten gewoon omhoog als we 2 pp hebben gehaald...waarom zou je ook de F6 blijven oefenen (bijvoorbeerd) als je F7 mag starten Verward Sorry maar dat vind ik nergens op slaan. Ik heb de eerste F4 210 gereden omdat die pony me niet lag en ik er nooit op reed maar de F5 reed ik weer met 233. Dus ik ga echt niet de F4 vaker oefenen omdat ik daar met de hakken over de sloot door was...Ik rijd nu gemiddeld 219 dus waarom zou je?

Dat moeten wij idd ook. En terecht!!
Je wil toch ook graag verder komen.