Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 18:06

Jahaa, maar ik ben nog niet eens klaar!
Er komen nog 2 dagen aan heur. Knipoog
Maar eerst moet ik eten. Doei!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:17

haha, zo dan heb je het wel druk gehad. Jammer dat ik nu een beetje te oud ben voor ponykamp. Lijkt mij wel erg gaaf om een keertje te doen. Als kind was het voor mijn ouders iets te prijzig...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:20

Tsja, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar waar ik ben geweest hebben ze nu een 18+ kamp. Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:21

hihi, ga leiding geven Knipoog

Klinkt heel gezellig Annemarie en dat tempo... volgens mij is dat een ponykampfoutje, op het lamoen heb ik ook altijd leuk doorgereden Schijnheilig

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:26

Tsja, die ene keer dat het lekker ging reed er een (wat uit de kluiten gewassen) tinker voorop, maar die andere 2x grote paarden, tsja, die stappen zijn toch wat groter. Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:31

ook een probleem natuurlijk Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:34

Jep.
Al was dat wel de 1e keer dat ik een goede uitgestrekte- en middenstap heb meegemaakt, Obelix moest ook behoorlijk z'n achterhand erbij zetten. Alles samen resulteerde in een fijn nageeflijk paard. Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:36

hihi, en dat is wel fijn Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:37

Zeker wel, al hadden ze aan het begin gezegd dat 'we' op buitenrit onze paarden niet nageeflijk/aan de teugel gingen rijden.
Dus ze zaten me aan te kijken!
Maar ik kon m'n teugels zo los gooien als ik wilde, maar hij liep gewoon zo. Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:40

waarom zou je de paarden op buitenrit niet nageeflijk willen hebben lopen? Ik bedoel expres zo gaan rijden is ook niet altijd fijn, maar het is voor het paard toch ook wel beter als hij zo loopt, dan met z'n neus in de lucht... (en voor de ruiter soms ook Schijnheilig )

hihi, met pris vond ik het toen altijd tien keer lekkerder als ze een beetje ontspannen aan de teugel liep dan continu drammerig.... Maar goed, snap het wel. Is ook niet leuk voor de paardjes als ze de hele tijd maar op die manier aan het werk worden gezet. Willen ze natuurlijk voorkomen denk..

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:41

Klinkt allemaal erg gaaf. 18+ kamp... verleidelijk. Alleen denk ik dat ik eerder naar een parelli kamp ga ofzo. Ben op dit moment 6 engelse dvd's aan het doorworstelen. Wel goed voor mijn engels. Als ik ze allemaal gezien heb ga ik met Nienke beginnen. Ben benieuwd

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:43

parelli, Laartje op bokt doet er ook aan. (of is er meebezig), ik weet er verder eigenlijk heel weinig van.
omgans manier met je paard is het toch?

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:44

@ Fenn; ja, dat vroeg ik me dus ook al af.. laat dat paard gewoon lopen zoals hij fijn vind, om hem expres met z'n hoofd in de lucht te laten lopen is ook niet echt wat he.

Parelli, lijkt me wel gaaf om eens te zien, ik kan al die manieren en grondwerk dingetjes etc niet meer uit elkaar houden..

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:45

ja, een heel systeem. Ben er erg in geinteresseerd geraakt. Ben zaterdag naar een parelli-dag in Lunteren geweest. Erg bijzonder om te zien. Ze grijpen eigenlijk terug naar de ouderwetse manier van het omgaan met een paard. Jij moet leren om op een 'paardenmanier' de leider te zijn, dus te denken als een paard. Als het paard jou eenmaal vertrouwt als leider kan je er vanalles mee doen. Achterwaarts de trailer in enzo. Maar zover zijn we nog lang niet...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:53

oké, is wel gaaf ja Ja

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 19:54

Okee, leuk! Haha!
Lijkt mij ook wel interessant. Ja

Lunteren? Marleen nog gemeet?

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:58

Yep... een hele korte minimeeting. Ik kreeg nog een moorkop van haar en heb die daar even lekker op zitten eten. Daarna moest ze haar paard ophalen uit Smilde, waar ze eerst had gewerkt. Wel jammer dat ik haar niet zo lang kon spreken. Ze is wel van plan om binnenkort een keertje weer deze kant op te komen en verder houden we het maar bij veel sms-en en af en toe bellen.
Op de site van parelli kan je wel een gratis proef dvd bestellen. Kan je eens kijken wat het is.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:02

Oke Lachen

Hier het laatste deel van m'n verslag. Knipoog

Vrijdag; De dag van de springwedstrijd. Ik had me al op het ergste voorbereid gezien de springles. Maar het viel mee! 1 weigering op hindernis 2 (had weer eens niet goed gestuurd ) en verder ging het wel aardig, bochten soms wat te krap enzo, maar het was wel te doen. Ik kon ook behoorlijk schakelen en hij liep niet echt onder me weg (enkel keertje een stukkie). 's Middags was er pony-van-de-week-verkiezing, versier je paard het leukst.. nou, wij hadden thuis al wat verzonnen. Een koe! En we kozen Action, want die was goed van kleur voor een zwart-bonte koe. Hij vond het wel ff eng toen z'n hoofd door het laken moest, en hij vond al dat poetsen soms ook wat te lang duren. Verder wassie vet lief! En raad eens; we wonnen ook nog! *gaat foto uploaden
's Avonds was bonte avond, nouja, wij deden dus het alfabet.. was er nog een ander groepje die dat ook deed... dus hebben we het maar samengevoegd en kregen we bij elke letter 2 dingen. Verder was alles erg leuk om te zien. Een meisje kon dansen joh! Echt knap!
Toen nog een tijdje gelimbodanst ( lees; rugpijn krijgen ) en toen m'n bedje in.
En ook moest alles al zo veel mogelijk zijn ingepakt voor het avondeten (kamerinspectie), dus dat heb ik smiddags ook nog gedaan.

Zaterdag: Snif snif... Naar huis.. 's Ochtends om 10 over half acht al uit bed geslingerd om te gaan ochtendgymnastieken. Eerst ging iedereen even zitten, want we waren er toch nog niet allemaal. Toen we moesten opstaan, stond ik op, maar de mensen achter mij bleven zitten, dus ik liep daar voorlangs, net op het moment dat de leiding een kan water gooide. Resultaat; ik zeiknat, de rest nauwelijks nat. Ook had de leiding 'snachts nog mensen ondergekliederd met stift. Toen gegeten en gecorvee'd, gekletst met iedereen en maar wachten op de ouders. Van mensen afscheid genomen, nog meer gewacht, en toen waren eindelijk de ouders van m'n vriendin er. Die nog even rondgeleid, afscheid genomen van nog wat mensen, de leiding en Franny gedag gezegt en toen vertrokken we weer naar huis. Ik was nog bijna in huilen uitgebarsten..

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:14

Ik kan mij wel voorstellen dat je in zo'n week een hechte band met het hele spul krijgt. Ach gut

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:14

(zie mij trouwens fanatiek berichtjes typen)

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:21

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:23

Erg leuk verslag Annemarie! Ja
Zal eens aan mijn moeder vragen of ik volgend jaar ook op ponykamp mag. Haha!

Edit: Die koe is echt geweldig. Haha!

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:24

wat een gaaf koepaard!!!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 20:25

Als iemand dat laken wil hebben (hij past zelfs nog op Wietske) moettie het zeggen, anders verdwijnt 'ie de kliko in. Tong uitsteken

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:10

nee! niet weg doen annemarie, wie weet een idee voor de lamoen wedstrijddag volgend jaar Haha! leuke foto en gefeliciteerd met je 1e prijs.

superfries, hier op bokt zit volgens mij ook wel een parellitopic, moet je even bij de naturels kijken.