Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:39

Margytje schreef:
jaja, en op die foto zie ik het ook nog eens, was dus de casteleyn Lachen. was je er tevreden over ? (heb er trouwens nu maandag jumping Clown)

jup Ja
is ook al weer eeuhm.. een 9jaar geleden..
ik heb leren rijden op tosh.. was een goed beest Haha!
ik weet alleen dat daar een kwaaie was die linda heette ofzoiets?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:43

9 jaar gelede.. rond die tijd moet ik ook zijn begonnen daar denk ik... (mss iets later).
Tosh was wel een leuke ja, dat weet ik nog Clown. Ken je Dolly dan nog ? Dat was ook een witte pony, wel al redelijk oud, daar heb ik op leren rijden, en galoperen vooral Lachen.
Van die linda herinner ik me zo direkt niets, ik heb daar veel lesgeefsters zien passeren... (helaas waren die niet allemaal even goed)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:34

ik herriner me er eigenlijk niet veel van,
moest je die meisjes op die foto's op de vorige pagina herkennen? zeg dan even iets Haha!
ik weet alleen zeker dat een van hun Sofie heette maar vraag me niet welke Nagelbijten / Gniffelen

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:12

ik rij ;
heel soms in manege Willie ( aarschot )
heel soms in kloesboshof ( omgeving aarschot )
heel soms in manege speelhove
heel soms in ruitershof ( Langdorp )
op de stal waar felka staat : stal de kluis ( nieuwrode )

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:27

Mijn paarden staan in Yeguada Amorada in Baardegem Haha!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:50

Ik heb op Arlonta gereden (ergens in Olen dacht ik) en daarna in Langeriethof (Geel, ten aard). Haha! Nu heb ik mijn eigen paardje en ga soms haar eens losgooien in de piste van Dierckx (Tongerlo of misschien wel Zammel, weet het niet juist Haha! )

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:57

kellykeuhh schreef:
ik rij ;
heel soms in manege Willie ( aarschot )
heel soms in kloesboshof ( omgeving aarschot )
heel soms in manege speelhove
heel soms in ruitershof ( Langdorp )
op de stal waar felka staat : stal de kluis ( nieuwrode )

wanneer rijd je er dan? Clown

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:02

Rode Berg is echt super!
Ben juist terug van de springstage! De lessen waren echt supper goed! En leerrijk. Ze verwachten wel heel wat van je dus voor de beginnende spring ruiter wel wat hoog ggrepen. Maar als je zelf al je afstand ziet enz echt super!
Slaapplaatsen waren ook goed en de stallen ook! Worden daar uitgemest als je op het juiste uur les hebt Nagelbijten / Gniffelen .
De band met de monitoren is wel beter dan is bloso. De activiteiten waren wel heel wat minder. Echt nog voor kleine kinderen, maar als je met een vriendin bent ofzo kan je gewoon wat babbelen enz. En ik weet niet meet wie dat zei maar het is zéker GEEN geruk en geplut juist heel veel ontspannen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:05

Valentinow schreef:
Rode Berg is echt super!
Ben juist terug van de springstage! De lessen waren echt supper goed! En leerrijk. Ze verwachten wel heel wat van je dus voor de beginnende spring ruiter wel wat hoog ggrepen. Maar als je zelf al je afstand ziet enz echt super!
Slaapplaatsen waren ook goed en de stallen ook! Worden daar uitgemest als je op het juiste uur les hebt Nagelbijten / Gniffelen .
De band met de monitoren is wel beter dan is bloso. De activiteiten waren wel heel wat minder. Echt nog voor kleine kinderen, maar als je met een vriendin bent ofzo kan je gewoon wat babbelen enz. En ik weet niet meet wie dat zei maar het is zéker GEEN geruk en geplut juist heel veel ontspannen.

en toch heb ik het nog anders gezien, mss dat het tijdens de kampen iets anders is maar de gewone manegelessen Lips are sealed niet mijn ding.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:08

Tja, ik heb lessen gezien van de manege en die waren ook OK. Ik weet niet van wie jij (af iemand anders) les had. Maar bij Rik is het enkel ontspannen, die is heel hard tegen hetmodeletje van "aan de teugel" en zware bitten/sporen.

Ruiterken

Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 19:39

Heeft er iemand ervaring met Le Cheval Blanc in Aalst?

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:31

Is er hier iemand die bij Horcon in Bornem al op een ijslander gereden heeft? Ik zou dit graag eens proberen Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:36

kent hier iemand de manege de zwarte hengst of zoiets?

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:50

jaa de zwarte hengst in oelegem zeker?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:52

ja dat kan Haha!
daar heeft een hengst gestaan(manegepony) en die heeft een palomino merrie gedekt en daar heb ik het veulen van maar de eigenaares van de merrie heeft geen foto's van de hengst Verdrietig

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:52

Valentinow: Over rik heb ik al heel wat gehoord. Maar ken ik verder niet. De lesgever die ik nu heb is daar blijkbaar ook vaste lesgever en bij hem is het toch ook alles behalve ruk-en pluk werk hoor.

Verder ben ik ook wel eens op kamp geweest daar, maar dan een mengeling van frans en manege kamp. En al een heel eind terug; en blijkbaar is het daar erg veel veranderd

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:20

Nee, zie heelemaal geen geruk en gepluk!
Zitake ik dank dat je je ogen niet gaat geloven als je nog eens gaat Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:23

Ik ga je even PB'en

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:21

Ik heb van ong 1998 tot 2003 ook op de Casteleyn in Turnhout gereden, een Linda herinner ik mij niet, enkel Mish (zo zal het wel niet geschreven zijn denk ik), een Astrid, Ingrid, Bart en Marjan. Van pony's herinner ik mij Bento (altijd mijn lievelingspony geweest ginder), Vlekje, Vito, Bruno, Tosca, Choco, Mahouk, Trip, Benjamin, Radja, Quik, Flor, Roosje, Treesje...
Toen ik er in het begin reed vond ik het daar heel goed, maar later verslechterde het (niet verwittigen als de les afgelast was, geen goed tuig voor de pony's, sommige pony's stonden in vieze stallen en kregen te weinig eten...)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:30

ik heb er alleen een kamp gehad Knipoog
Tosca herriner ik me ook nog Ja Haha!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:53

Ik herriner me ook al die paarden nog Haha! ! Heb er ook lang gereden, ongeveer in dezelfde tijd als jullie ! Ik reed vaak op Dolly, ma die was al heel oud en is er al lang niet meer geweest, kent niemand die dan meer Boos! ! Choco vond ik ook leuk, maar die ging rollen als je erop zat :s !
Bento haatte ik juist !! Die deed altijd vreemd, en bokte, ik had er veel schrik van !
Bruno en Vlekje waren leuk Haha! ! En tosca herriner ik me ook nog.
Eigenlijk alle pony's behalve Radja en Flor Lachen !

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:54

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:05

Leentje_ schreef:

Nee, ik herken geen pony's en ook de kinderen herken ik niet, is misschien van voor ik daar kwam rijden... In die achterste stal, dat zou Treesje wel eens kunnen zijn, waarvan ze zeiden dat het en ex-racepony'tje was, maar is niet echt duidelijk.

Margytje schreef:
Ik herriner me ook al die paarden nog Haha! ! Heb er ook lang gereden, ongeveer in dezelfde tijd als jullie ! Ik reed vaak op Dolly, ma die was al heel oud en is er al lang niet meer geweest, kent niemand die dan meer Boos! ! Choco vond ik ook leuk, maar die ging rollen als je erop zat :s !
Bento haatte ik juist !! Die deed altijd vreemd, en bokte, ik had er veel schrik van !
Bruno en Vlekje waren leuk Haha! ! En tosca herriner ik me ook nog.
Eigenlijk alle pony's behalve Radja en Flor Lachen !

Die Dolly kan ik mij echt niet herinneren.
Er waren denk ik wel meer mensen die niet van Bento moesten hebben, haha, hij was altijd nog vrij Haha!
Radja is er maar heel even geweest, heb ik een keer op gereden en ik ben er toen geweldig afgedonderd en tegen het glas van de kantine gevlogen.
Flor was er enkel het laatste jaar dat ik daar reed, ik weet niet of hij er nu nog staat.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:24

Eens kijken waar ik overal ooit heb gereden:

- Manège Eerselingen in Lichtaart (daar ben ik begonnen toen ik 7j was. Vorige zomer heeft mijn paard er even gestaan maar die heb ik vrij vlug weer weggehaald, met reden)

- Manège Wittenberg in Herentals (Daar heeft mijn paard gestaan tot de manege werd verkocht)

- Van m'n 9 tot 12j heb ik gereden op de Harrendonkste Stallen in Tielen (klein manègetje)

- En nu staat mijn paard op privéstal Mazelhof in Tielen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 18:35

Heb in geen enkele manege van jou gereden Nagelbijten / Gniffelen
Iemand die manege de loof kent?