Manege de Voortstede

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Li_lee_yang

Re: Manege de Voortstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:25

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:45

NouNou, we hebben weer wat meegemaakt.

T was gister, gewoon zondagmiddag, rond half 5 Kiony losgegooit.
Ik was beetje foto's met me nieuwe telefoon aant maken en die gekke merrie liep rustig door de bak.
Opeens hoor ik een knal en ik kijk; zie ik Kiony half tégen de muur aan rollen,
t eerste wat ik dacht was : "Nou lekker slim uitgedacht zo tegen de muur", en daarna "Oh god, straks komt dr veulen ofzo"
( want Aman & ik hebbe die zelfde ochtend nog bewonderd naar dr uiers staan kijken, omdat dr al wat vies spul uitkwam Clown )
Kiony wou op staan maar t lukte niet & toen kreeg ik door dat ze vastlag. Dus ik renne door die bak,
ze lag in de verste linkerhoek. Lag mevrouwtje helemaal met dr kont in de hoek en met dr beentjes tegen het schot gevouwen, &
als ze probeerde om te rollen, knalde ze weer tegen t andere schot aan! Ze lag dus gewoon harstikke vast!
Maar t is echt een wereldknol , want ze bleef harstikke rustig. Ik ben bij dr gaan zitten, beetje aaien enzo. en ik wou al hulp roepe, maar dr was haast niemand op stal. Toen hebbik er 5 sec alleen gelaten en zag ik Cagla (bijrijdster van Donja) en Tamara (eigenaar van de nieuwerd op stal Haha! ; Rose Summerland) die liepen gauw mee, en Cagla ging Jurgen halen ofzo.
Maar ja, Jurgen waster helemaal niet! Niemand niet, dus op een begeven moment de brandweer maar gebeld.
Want ze lag al ong. 10 min op dr zij, met een 318 dage oud veulen in dr buik, dus lekker lag ze niet.
Ik 112 belle, dat ik een brandweer wou omdat mn paard vast lag in een bak, wordt ik btw. eerst 6x doorverbonden maar oké,
Brandweer was dus onderweg. Daarna kwam Barbara (van Kenny) en Shirley (Nora) , die gauw Jurgen en Satis belde.
Heel drama maar oké,
Ondertusse begon het arme paard ook steeds meer in paniek te raken , ze ging weer vechten enzo, dus bennik op dr nek gaan zitte en barbara bij dr hoofd , Jezus Jezus Jezus.
Nou brandweer dr bij, 5 échte brandweermannen in pak Vork ( of 6 ? ik heb geen idee meer, t ware dr dus best veel Tong uitsteken )
Toen hebbe ze de brandweerslang achter Kioon dr kont gedaan en getrokke, nou t ware maar een paar cm en toen stond ze gelijk op.
Voor de rest niks aan de hand, alleen een beetje stijf in de achterbenen, maarja dat is logisch al lig je een minimaal al een kwartier met je benen opgevouwen tegen zo'n schot.

Daarna rustig in dr stal gezet, en maar slobber gaan maken, en effe dr benen gecheckt, daarna nog effe gestapt enzo.
Nou vanmiddag maar effe weer kijke als ik uit school kom, want mevrouw zal flink stijf zijn vrees ik Verdrietig

Maar goed, zo zie je maar weer,
[ "Er gebeurt werkelijk nooit wat op Manege de Voortstede, gebeurt er is wat, ister niemand Bloos" ]
Sjonge jonge, Ik heb mn sensatie ook wel weer gehad deze week.

Sorry voor t lange verhaal, maar moest t kwijt. Clown

X Amanda (verzorgster) & Kiony [ die inmiddels ongeschonden en wel alweer 319 dagen drachtig is Clown ]

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:20

jeetje dat zal wel even schrikken zijn geweest zeg, gelukkig is het goed afgelopen Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:21

Zo idd zeg Bloos!

Gelukkig heeft ze niks, wel slim dat je erop kwam om de brandweer te bellen, dat zou ik serieus nooit bedenken

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:57

ook nooit verwacht dat de brandweer daarvoor zou komen.

ik heb ook altijd dat soort dingen als er niemand op stal is.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:32

Ja , hahaha, als er is IETS gebeurd dan is er ook echt niemand.
Hahaha, was idd onwijs geschrokken maar gelukkig is er niks aan de hand met Kiony.
Hahaha, Godzijdank was de brandweer gekomen. Clown

x Amanda & Kiony [ 320 dage drachtig alweer Bloos ]

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:14

Kioontje erg lusteloos, eet nog wel goed, maar dan met een gezicht van t-is-dat-t-moet-hoor Clown
Ik maak nou elke keer als ik bij dr ben, een lekker wandelingetje buiten, vindt ze veel leuker dan een halfuur rondjes lopen op t terrein.
Nog voorbij het bruggetje gaat ze al draven, want dan wil ze eten Tong uitsteken ,
Haha, ik heb t gevoel dat ze dr goed aan doet, met die wandelingetjes, op t end lekker grasjes eten,
en als we dan terug naar stal lopen, is ze helemaal ontspannen en relaxxx , geweldig Haha!
Ik ga haar de komende dagen lekker verwennen & vertroetelen, want ze zit er een beetje doorheen geloof, [ de beeb is best druk aan het schoppen enzo. Clown ]

Slapeloze nachten zijn inmiddels begonnen;
de telefoon staat 's nachts op zn hardste belvolume aan, & de broek&truien liggen al klaar!
Want mevrouw is vandaag 326 dagen drachtig Vork

We wachte & we wachten vooral "geduldig" Dromen

x Amanda & Kiony [ 326 ]

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:23

het zal niet lang meer duren denk ik. zeker niet als ze al druppelt.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:54

Je ziet ookal gewoon vormpjes van het veulen in haar buik als ze in de gang staat Tong uitsteken

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:13

Nou dan moet ze maar voor morgenaaf bevallen he ,,dan zie ik t nog voordat Goldje weggaat :S
Kan ik nog ff veulentje kijken Tong uitsteken
En alvast t beste gewenst met de kleine (F)
En ik kom zeker nog ff kijken Haha!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:23

als je nog even wacht is het veulentje van Miranda erook en dan kun je twee veulentjes kijken Lachen

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:55

Haha indd,ah nee ze moet echt gaan helaas,,lkkr buiten voor der etc Lachen
Hier ff de link van de foto,s van onze persoonlijke fotograve ,,,Nevony hihi

viewtopic.php?f=10&t=718975&hilit=

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:18

Dankje Goldflower,
We gaan t inderdaad druk hebbe met t veulen, want het kleine ding in erg achtief in Mamma's buik aan t schoppen [ Kiony vind dat helemaal niet fijn maar oke Clown ]
Kiony's uiers zijn al weer meer aant vullen, t duurt niet lang meer. Bloos

x Amanda & Kiony Dromen [ inmiddels 327 dagen drachtig Haha! ]

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:15

ga je weg goldflower???

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:17

Ja Morgen Verdrietig

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:37

waarheen? waarom?
en ga jij mee vera?

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:56

Nou ik mag nog altijd komen als ik wil Lachen
Maar ik ga zo vaak mogelijk op zondag en in de vakanties, maar het is voor mij wel erg ver weg en mijn ouders hebben geen zin om me iedere keer te halen en brnegen wat ik natuurlijk ook wle begrijp

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:14

Jammer hoor, ik vond t altijd een erg leuk paardje om te zien.
Maarja, ik begrijp jullie ook wel, want t is erg ver weg voor jullie om telkens helemaal naar rijswijk te komen.
Maar alsnog erg jammer,
x Amanda & Kiony [ 327 dage Bloos ]

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:55

waar gaat ze nu heen dan?
en gaat unox ook mee?

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:36

ze gaat naar HCrottermeren, dat is voor haar dichterbij huis en nee unoxje blijft gewoon op manege voorstede Haha! . rottermeren is voor mij niet aan te rijden is te ver.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:42

Li_lee_yang schreef:
waar gaat ze nu heen dan?
en gaat unox ook mee?

Hoi nee hoor Unox blijft lkkr,maar voor mij is t nie meer te bekostigen sinds mn relatie over is ,,heb ik steeds alle eindjes bij elkaar geknoopt ,maar t gaat echt nie meer met mn geld ,en dus de benzine die ik steds op moet rijden ,daar raak ik ik echt leeg op helaas :S
En t vele binnenstaan van Gold doet ook erg pijn in mn hart,ze heeft steeds last van haar buik en voelt zich nie zo happy,,en dar kan ze lkkr buiten rennen etc Lachen
En laats had ze natuurlijk al die koliekaanval ,en wil dat nie meer meemkn al dat gestress,ik vind t best wel jmmr want vond t een fijne stal en kom zeker regelmatig buurten bij Noxy,maar zij woont om de hoek Lachen
Dus tja gemengde gevoelens ,maar voor mij topprestatie heb t 4 mnden uit gehouden Knipoog

Kiony ga nou ff bevallen dan ,,ahhh is oo lkkr wijfie ,,Goldie haar vriendinetje als ze naar de bak lopt gaat ze altijd ff neuzen met haar ,,so sweet Lovers

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:16

jaa dat is beter dan!
je heb tog al eens bij rottermeren gestaan? of was dat alleen Megan?
nja ik hoop dat ze het daar naar dr zin krijgt.

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:49

Aaaah, jaa inderdaad Goldy & Kiony vinden elkaar echt lief.
Vorige keer met Vera hadden we Kiony & Goldy ook losgegooit, alleen maar tutten die twee.
Kiony is gewoon sociaal, kan t eigenlijk met iedere merrie goed vinden. Maar goed, jammer dat jullie weggaan.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:37

Hihi ja Gold is ook een lkkr sociaal paardje (meestal dan) soms kunnen haar beentjes ietsje los zitten haha Tong uitsteken

En Lil klopt gold gaat er voor de 3de x naartoe ,maar toen met dat verwisselen van eigenaren en niets meer zeker was ben ik naar de Voorweg gegaan ,maar nu zit er weer nieuwe eigenaar al tijdje in ,en die zn echt tof Haha!
Dus komt helemaal goed Tong uitsteken

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:20

vandaag me eerste buitenritje gemaakt Go jij! Go jij!